Meltex

salaoja

Tervehdys, onko mielipiteitä Meltexin salaoja- ja sadevesijärjestelmistä? Ovat taipuisasta putkesta kun muut näyttäisi käyttävän kovaa tuplaputkea. Onko yhtä toimintavarma vai meneekö helpommin tukkoon tai täyttömaan alla mutkalle?

11

9569

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • meillä

      Hyvin on toiminu ja helppo oli pistää. Siis juuri sitä Meltexin tuplaa. Tosin kokemusta on vasta vuoden ajalta.

    • H2o

      Miten voi olla kokemusta tavarasta, jota tuodaan Virosta ja jolla ei ole mitään takuuta. Itse ainakin otin suomalaista tavaraa, jolla tiedän , että on 15 v . takuu

      • Taipuisa

        Siis taipuisa putkihan on eri kuin tuplaputki ja eikös ne tee niitä siellä omalla tehtaalla. Eli hiukka kotimaisempaa kuin moni pörssiyhtiön valmistama ;).
        Meillä on Meltexin taipuisat salaojat ja sadevedet, hienosti toimii. Vertailin myyjän kanssa putkia(taipuisaa ja tuplaa), mutta molemmat oli SN8 luokiteltua, joten ostin halvemman (taipuisan), joka oli helpompi laittaa (ei tarvitse kulmakappaleita, eikä muitakaan virityksiä suppiloon tähdättäessä). Laiton taipuisaa sadevesiputkea myös kaapelin sujutusputkeksi teknisestä tilasta sokkelin ulkopuolelle.
        Käykää niiden kotisivuilla, sieltä löytyy esite. http://www.meltex.fi/esitteet_ja_hinnastot.html


    • gsrw

      Kaikki salaojatuotteet meillä meltexistä. Tupla helpompi asentaa, mutta taipuisankin onnistuu asentamaan (jos hermot riittää). Kaadot pelaa ja hyvin toiminut meillä. Ostin "suomalaista" kallista uponorin tuotteita lisäksi ja eipä niissä eroja ole meltexin tavaraan...

      No jokainenhan päättää itse mitä ostaa ja käyttää. Pelkästään karkealla soralla täyttö tehtynä vesi poistuu sepeliä pitkin pois eikä putkessa.

    • montussa aikaa viettänyt

      Ei se Meltexin taipuisa putki mene sen kummemmin tukkoon kuin tuplan taipuisat mutkatkaan (tuplan mutkapalat on usein "sisältä rypytettyjä" 1 -kerrososia). Eli hieno maa-aines täyttää pohjan rypyt ja sitten vesi juoksee sileällä alustalla.

      Asennus on taipuisalla putkella helpompaa jos pohjat on tehty hyvin ja kaivurimiehellä on apulainen, joka heittää hiukka hiekkaa päälle painoksi, ettei putki lähde sivuttain juoksemaan karkuun. Kun pohjat on hyvät, niin ei se painu enempää lontolle, kuin tuplaputkikaan. Rullatavaran asennus voi olla hankalaa, jos ei hommaa ole ennen tehnyt, mutta saahan tuota salkoinakin, joka on helpompi kuljettaa ja asentaa.

      • Meltexiläinen

        ...niin täältä löytyy tietoa. Nykyään meillä Meltexillä tehdään kaikki putket itse paitsi isoimmat rumpuputket (isommat kuin 315) ja paineputket (pem).

        Takaan että Meltexin putki on ainakin yhtä hyvää kuin Uponorin vastaava. Periaatteessa jos puhutaan kahden eri valmistajan samasta putkesta, ei eroja saisi olla koska putken ominaisuudet määrittää vtt:n asettama standardi.


      • petex75
        Meltexiläinen kirjoitti:

        ...niin täältä löytyy tietoa. Nykyään meillä Meltexillä tehdään kaikki putket itse paitsi isoimmat rumpuputket (isommat kuin 315) ja paineputket (pem).

        Takaan että Meltexin putki on ainakin yhtä hyvää kuin Uponorin vastaava. Periaatteessa jos puhutaan kahden eri valmistajan samasta putkesta, ei eroja saisi olla koska putken ominaisuudet määrittää vtt:n asettama standardi.

        putkesta en tiedä, muttta muhvit irtoavat kuin itsestää.. maan alla kun tämä tapahtuu en sitä näe ja toivottavasti olen jo kaukana kun se huomataan...


      • oho!
        petex75 kirjoitti:

        putkesta en tiedä, muttta muhvit irtoavat kuin itsestää.. maan alla kun tämä tapahtuu en sitä näe ja toivottavasti olen jo kaukana kun se huomataan...

        Asenna putki oikein, äläkä käytä liukkaria :) Jos maa ympärillä liikkuu (??) niin luulis putkenkin siinä samassa, merkistä piittaamatta! Ei niillä muhveilla ole eri merkeissä käytännössä juuri eroa, en ainakaan itse ole huomannut toiminnan kannalta mitään suurempaa eroavaisuutta (ellei markkinoilla liiku jotain "sekundamerkkiä"?). Tämä siis viemäriputkissa ja Meltexillä ne ovat hyvää tavaraa :) Ainakin Meltexin salaoja- ja sadevesiputkissa käytetään muhveja, joissa on hampaat/kynnet. Näistä muhveista putken pois repiminen on työn ja tuskan takana jos edes mahdollista, eikä se kyllä putkelta itseltään onnistu. Ehkä jonkun maajäristyksen avulla, mutta muuten tuskimpa...


    • mökin ukko

      Itse laitoin mökille Rotomonin taipuisaa tuplaa .( 2-kerros tupla ) Oli jämäkkää ja taipui kuitenkin. Eikä rasahdellu kuten kova PVC kurttuputki . Kaikein tärkeintä lienee kuitenkin , että kaivu-uran pohja on suora ja periksiantamaton,
      jolloin putkikin asettuu hyvin kaivantoon ,olipa se sitten jäykkää tai taipuisaa.

    • Anonyymi00010

      Palvelu ei pelaa ja hinnat taivaissa. Jatkossa Dahlilta…

    • Anonyymi00011

      Paskinta palvelua ikinä!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      125
      1278
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      283
      939
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      845
    4. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      33
      631
    5. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      144
      610
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      38
      587
    7. 52
      551
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      28
      518
    9. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      501
    10. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      106
      477
    Aihe