DSG Vaihteisto !!

VW - 2007

Onko kellään kokemusta dsg jetta tai golfista , toimiiko hyvin vai onko manuaali parempi .KIITOS vastauksista...

92

38748

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • makelja

      En kylläkään ole ajanut kuin pienen pätkän käsivaihteisella Jetalla, mutta en vaihtaisi pois tätä DSG:tä.

      • Pönttö222

        Sattumalta eksyin tänne, kun etsin aivan muuta infoa DSG -laatikosta ja pakko tulla sanomaan suorat sanat.
        Itsellä alla -05 Octavia II 2.0TDI (140hv) 6-portaisella DSG vaihteistolla. Mittaritaulussa komeilee tällä hetkellä hulppeat 270tkm. Mitä vaihdelaatikkoon tulee, niin DSG tulee olemaan KRITEERI seuraavaa autoa hankkiessani. Pienintäkään pahaa sanottavaa ei kyseisestä lootasta ole, päinvastoin. Uskaltaisin väittää, että DSG on jo tuolla matkalla ehtinyt näyttämään kyntensä. Paskanpuhujat ja trollit kannattaa jättää huomioimatta ja hankkia huoletta se auto DSG:llä. En sano, että muut markkinoilla olevat automaatit olisivat missään tapauksessa huonoja, mutta DSG vaan on lähes täydellinen.
        Tottakai joukoon on muutama maanantaiversio eksynyt, joskus ko. tekniikan alkutaipaleilla, kuten aina uuden tekniikan kanssa on. DSG alkaa kuitenkin jo olemaan sen verran "vanha" keksintö, että varsinkin tuoreemman pään laatikot ovat varmasti jo erittäin luotettavia.


      • ei niin provo
        Pönttö222 kirjoitti:

        Sattumalta eksyin tänne, kun etsin aivan muuta infoa DSG -laatikosta ja pakko tulla sanomaan suorat sanat.
        Itsellä alla -05 Octavia II 2.0TDI (140hv) 6-portaisella DSG vaihteistolla. Mittaritaulussa komeilee tällä hetkellä hulppeat 270tkm. Mitä vaihdelaatikkoon tulee, niin DSG tulee olemaan KRITEERI seuraavaa autoa hankkiessani. Pienintäkään pahaa sanottavaa ei kyseisestä lootasta ole, päinvastoin. Uskaltaisin väittää, että DSG on jo tuolla matkalla ehtinyt näyttämään kyntensä. Paskanpuhujat ja trollit kannattaa jättää huomioimatta ja hankkia huoletta se auto DSG:llä. En sano, että muut markkinoilla olevat automaatit olisivat missään tapauksessa huonoja, mutta DSG vaan on lähes täydellinen.
        Tottakai joukoon on muutama maanantaiversio eksynyt, joskus ko. tekniikan alkutaipaleilla, kuten aina uuden tekniikan kanssa on. DSG alkaa kuitenkin jo olemaan sen verran "vanha" keksintö, että varsinkin tuoreemman pään laatikot ovat varmasti jo erittäin luotettavia.

        Kyllä se maantieajossa kestää, mutta ei kaupunkipyöritystä!


      • Näin!
        Pönttö222 kirjoitti:

        Sattumalta eksyin tänne, kun etsin aivan muuta infoa DSG -laatikosta ja pakko tulla sanomaan suorat sanat.
        Itsellä alla -05 Octavia II 2.0TDI (140hv) 6-portaisella DSG vaihteistolla. Mittaritaulussa komeilee tällä hetkellä hulppeat 270tkm. Mitä vaihdelaatikkoon tulee, niin DSG tulee olemaan KRITEERI seuraavaa autoa hankkiessani. Pienintäkään pahaa sanottavaa ei kyseisestä lootasta ole, päinvastoin. Uskaltaisin väittää, että DSG on jo tuolla matkalla ehtinyt näyttämään kyntensä. Paskanpuhujat ja trollit kannattaa jättää huomioimatta ja hankkia huoletta se auto DSG:llä. En sano, että muut markkinoilla olevat automaatit olisivat missään tapauksessa huonoja, mutta DSG vaan on lähes täydellinen.
        Tottakai joukoon on muutama maanantaiversio eksynyt, joskus ko. tekniikan alkutaipaleilla, kuten aina uuden tekniikan kanssa on. DSG alkaa kuitenkin jo olemaan sen verran "vanha" keksintö, että varsinkin tuoreemman pään laatikot ovat varmasti jo erittäin luotettavia.

        Uskokoon ken haluaa, minä en!


      • viisastuin7
        ei niin provo kirjoitti:

        Kyllä se maantieajossa kestää, mutta ei kaupunkipyöritystä!

        Totta, pätkäajossa skodan vaihteisto paukahtaa alle 100 tkm, en itse ostais.


    • _Riku___

      DSG vaihteisto on aivan unelma. Koeajoin Jetta 1.4 TSI DSG:n, ja täytyy sanoa, että enää ei manuaalilla ajelu innosta, kun tuon on kerran kokenut. Vaihtamista ei huomaa juuri muuten kuin näytöltä ja kierroslukumittaria seuraamalla.

      • Tuleva vw Mies !

        Loistava ajettava en kyllä koskaan enää harkitse manuaali laatikolla. kyllä kannatta ostaa tsi dsg , se on lyömätön pari...


      • kauhea yhdistelmä!
        Tuleva vw Mies ! kirjoitti:

        Loistava ajettava en kyllä koskaan enää harkitse manuaali laatikolla. kyllä kannatta ostaa tsi dsg , se on lyömätön pari...

        kunnon automaatilla ajanutkaan?


      • niillä.
        kauhea yhdistelmä! kirjoitti:

        kunnon automaatilla ajanutkaan?

        Kuka niillä mehumaijoilla enää tahtoo ajaa jos on parempaa tarjolla? Tottakai, jos on aina ajanut perinteisellä automaatti lootalla niin se on erilainen, mutta parempi.


    • pysy kaukana
      • sepe susi

        Kateellinen tojohemmo taas vauhdissa!


      • tiukasti DSG:n puolesta

        Alussa DSG laatikot hajosivat kun huollossa eivät osanneet vaihtaa oikein vaiohteistoöljyä.
        Se on muuta kuin vaa pohjaproppu auki ja uutta sisään, sillä öljyn tehtävä 6-lovisessa laatikossa on voitelun lisäksi toimia laatikon jäähdyttäjänä.
        Tästä syystä ns. "monimerkki huoltoliikkeet" kieltätyvät nykyisin koko hommasta, kun eivät oiken osaa.


    • jetta dsg tsi

      enpä ole enää manuaalia kaipaillut takaisin.
      Tosi hyvä!!!!

    • ja ihastuttu!

      Kokeilin peräjälkeen Touran TSI DSG:tä ja Corolla Verso 1,8 M-MT:tä. Touran on raketti ja vaihteisto toimii kuin unelma. Vaihdot huomaa vain kierroslukumittarin neulasta. Vaihteistoon ei tarvitse opetella millään lailla. Kaikki mänööverit sujuvat kuin "oikealla automaatilla". Rauhallisessa ajossa auto käyttää erittäin matalia kierroksia, mutta silti lähtee kuin tykin suusta jos käsketään.
      Mikään yllä olevista ei koske Corollaa. Vaihteisto ja moottori siinä ovat ihan kökköjä Touranin rinnalla.
      Tiedän tasan tarkkaan millainen vaihteisto seuraavassa autossani on ja se ei ole manuaali, eikä M-MT
      Muuhun en ota kantaa kun ei kysytty.

      • villel

        Jos haluat kestävän auton älä hanki DSG järjestelmää siihen. Huonoja kokemuksia.


      • mitkähän
        villel kirjoitti:

        Jos haluat kestävän auton älä hanki DSG järjestelmää siihen. Huonoja kokemuksia.

        ovat huonot kokemukset?Kerroppa tarkemmin.


      • ei kestä
        mitkähän kirjoitti:

        ovat huonot kokemukset?Kerroppa tarkemmin.

        Taksiautoiijatkaan ei käytä DSG:tä juuri edellä mainitun syyn takia. DSG siis lisää merkittävästi myös huoltokustannuksia.


      • taksikuski.net
        ei kestä kirjoitti:

        Taksiautoiijatkaan ei käytä DSG:tä juuri edellä mainitun syyn takia. DSG siis lisää merkittävästi myös huoltokustannuksia.

        http://forum.taksikuski.net/index.php
        Täällä jos missä pitäisi olla kauhukertomuksia DSG-vaihteistoista. Ei niitä kuitenkaan ihan helposti löydy. En joko osaa etsiä tai niitä ei yksinkertaisesti ole. Päinvastaisia mainintoja kyllä löytyy.


      • etsit
        taksikuski.net kirjoitti:

        http://forum.taksikuski.net/index.php
        Täällä jos missä pitäisi olla kauhukertomuksia DSG-vaihteistoista. Ei niitä kuitenkaan ihan helposti löydy. En joko osaa etsiä tai niitä ei yksinkertaisesti ole. Päinvastaisia mainintoja kyllä löytyy.

        Ei niitä kokemuksia siellä ole. Keskusteleppa itse henkilökohtaisesti näitä DSG:tä kokeilleiden taksikuskien kanssa mitä ovat olleet kokemukset. Nimenomaan kokeilleiden, koska laatikko ei kestä.


      • kerro!
        mitkähän kirjoitti:

        ovat huonot kokemukset?Kerroppa tarkemmin.

        Huutomerkki-ville ei kerro kun sillä ei oikeasti ole mitään omakohtaisia kokemuksia DSG:stä. Näitä villejä (omaa sukua tojopeelo) mahtuu enemmän kuin 13 tusinaan. "Kokemuksensa" he ammentavat kollegoiltaan suoli24:stä. Valistuneimmat heistä osaavat jopa linkittää UVW:n ja Vagarenan keskusteluihin. Siellä taas oikeiden keskustelijoiden joukossa mellastaa kilpailevien automerkkien hopottajia kampittamassa DSG:n menestystä.


    • tulee 7-vaihdetta

      Luin jostakin lehtiartikkelista että VW aikoo lanseerata 7-vaihteisen DSGn 1.4 TSI malliin. Joten en tiedä kannattaako nyt ostaa.

      • ostaa...

        2008 mallisia myydään jo täyttä häkää ja jos varttuu ensi kevääseen saa jo 2009 mallisen, toisaalta vielä vuosi eteenpäin niin saa 2010 mallisen, mutta sekin vanhenee, kun tulee 2011 mallinen, eli ei kannata ostaa...


    • Mutta takuu toimii

      Jettani ensimmäistä DSG:tä korjailtiin 2 kertaa kunnes se lopulta vaihdettiin kokonaan uuteen. Nyt on pelittänyt hyvin ja olen toistaiseksi ollut erittäin tyytyväinen. Mahtava ajonautinto.

      • EspooTaksi.

      • Vollaball

      • muuten
        Vollaball kirjoitti:

        jos tuota tekstiä varoitukseksi levität.

        taksikuskiksi olisi joutunutkaan jos lukuhommat olisi nuorena maistuneet


      • DSG-fani
        muuten kirjoitti:

        taksikuskiksi olisi joutunutkaan jos lukuhommat olisi nuorena maistuneet

        Nykyisestä DSG-vaihteistosta on varmaankin jo "lastentaudit" poistuneet. Muutaman vuoden takaisia arvosteluja ei kannata ottaa enää kovin vakavasti.


      • DSG.fiasko
        DSG-fani kirjoitti:

        Nykyisestä DSG-vaihteistosta on varmaankin jo "lastentaudit" poistuneet. Muutaman vuoden takaisia arvosteluja ei kannata ottaa enää kovin vakavasti.

        Ei ole DSG-ongelmat vieläkään poistuneet. Lue:

        www.ultimatevw.com

        siellä karu totuus paljastuu.


      • Joo miten vaan
        DSG.fiasko kirjoitti:

        Ei ole DSG-ongelmat vieläkään poistuneet. Lue:

        www.ultimatevw.com

        siellä karu totuus paljastuu.

        öljyssä uivilla märillä kaksoiskytkimillä varustetun 6-vaihteisen DSG:n heikkoudesta, mutta eipä siellä nyt yhtään valivalia ja moiteen sanaa koskien jo noin 1,5 vuoden verran tiettyihin Audin ja Volkkarin malleihin ja nyt lopulta Skodiin ja Seateihinkin tulleesta uudemman sukupolven 7-vaihteisesta DSG/S-tronic-vaihteistosta jossa tehokkaampi öljynkierto, mäkilähtöavustin, yksi vaihde enemmän, pienempi öljytilavuus, eri tapaan toteutettu ja suunniteltu vaihteiston kytkinpakka, eri tapaa välitetty ykkösvaihde, eri tapaan välitetyt suuremmat vaihteet yms yms. Liekö sitten osa noista teknisistä uudistuksista syynä siihen, että tuo uudempi 7-portainen DSG/S-tronic vaihteisto ei ole juuri lojahdellut. Yhden ilmi tulleen tapauksen tiedän, en muita. 6-vaihteisissa vikoja on sen sijaan piisannut vaikka ja kuinka.


      • DSG:n omistaja
        DSG.fiasko kirjoitti:

        Ei ole DSG-ongelmat vieläkään poistuneet. Lue:

        www.ultimatevw.com

        siellä karu totuus paljastuu.

        Laitapa myös niitä keskusteluja joissa se karu totuus nyt sitten paljastuu.

        DSG ollut jo pitkään itsellä käytössä ja odottelen, että tulisi niitä ongelmia vastaa kun pitäisi kuulemma olla niin paljon.


      • msasssa
        DSG:n omistaja kirjoitti:

        Laitapa myös niitä keskusteluja joissa se karu totuus nyt sitten paljastuu.

        DSG ollut jo pitkään itsellä käytössä ja odottelen, että tulisi niitä ongelmia vastaa kun pitäisi kuulemma olla niin paljon.

        Pirun mukava tuolla on ajella, aluksi olin hieman skeptinen tuon DSG:n suhteen, mutta kun sillä on jo muutamat kk ajellut, niin ei voi valittaa. Jos tuon DSG7 kanssa ei matkan varrella mitään ongelmia tule, niin en kyllä enään ikinä osta mitään manuaali vekotinta.
        Maantie käytössä ei manuaali ole mikään huono juttu, mutta taajamassa/kaupungissa ei todellakaan ole oikea valinta. Vakkarilla ajaessa suorastaan nauttii DSG:n suomasta edusta.


      • oisko tietoo
        Joo miten vaan kirjoitti:

        öljyssä uivilla märillä kaksoiskytkimillä varustetun 6-vaihteisen DSG:n heikkoudesta, mutta eipä siellä nyt yhtään valivalia ja moiteen sanaa koskien jo noin 1,5 vuoden verran tiettyihin Audin ja Volkkarin malleihin ja nyt lopulta Skodiin ja Seateihinkin tulleesta uudemman sukupolven 7-vaihteisesta DSG/S-tronic-vaihteistosta jossa tehokkaampi öljynkierto, mäkilähtöavustin, yksi vaihde enemmän, pienempi öljytilavuus, eri tapaan toteutettu ja suunniteltu vaihteiston kytkinpakka, eri tapaa välitetty ykkösvaihde, eri tapaan välitetyt suuremmat vaihteet yms yms. Liekö sitten osa noista teknisistä uudistuksista syynä siihen, että tuo uudempi 7-portainen DSG/S-tronic vaihteisto ei ole juuri lojahdellut. Yhden ilmi tulleen tapauksen tiedän, en muita. 6-vaihteisissa vikoja on sen sijaan piisannut vaikka ja kuinka.

        minkälaista elektroniikkaa tämä uudempi 7 portainen laatikko sisältää???


      • fdghjklö
        oisko tietoo kirjoitti:

        minkälaista elektroniikkaa tämä uudempi 7 portainen laatikko sisältää???

        kuin 6-vaihteisessa eli kaksoiskytkimet laatikon sisällä mutta ilmeisesti eri tavalla mitoitettu, pienempi öljytlavuus (alle litra) ja tehokkaampi öljynkierto. Kevyempi ja pienempi loota. Ykkösvaihde välitetty lyhemmäksi kuin 6-vaihteisessa: tarkoitus tällätavoin vähentää ja pienentää polttoaineen kulutusta, vähentää turhaa luistatusta ja rasittaa vähemmän kytkimiä liikkeellelähöissä ja parantaa niiden kestoa. Myös suurimmat vaihteet välitetty pidemmiksi kuin 6-vaihteisessa.

        Joulukuun lopulla vuonna 2007 Volkswagen julkisti tiedon, että se esittelee toisen sukupolven DSG-vaihteistonsa helmikuussa 2008 mm. Golf- ja Golf Plus -malleissa. Tässä vaihteistossa on ensimmäinen sukupolven versiosta poiketen seitsemän vaihdetta. Vaihteistossa käytetään myös ns. kuivakytkimiä aikaisempien öljyllä toimivien sijaan. Tällä ratkaisulla vaihteistosta saadaan kevyempi ja ulkomitoiltaan pienempi ja myös co-päästöt sekä kulutus saadan pienemmiksi vs. 6-vaihteinen DSG.

        Seitsemän vaihdetta on välitetty niin, että pienemmät vaihteet mahdollistavat hyvän suorityskyvyn ja suuremmat hyvän polttoainetalouden. Vaihteistoon kuuluu myös mäkilähtöavustin joka pitää auton tyhjäkäynnillä paikallaan ilman jalka jarrulla olemista muutamien sekuntien ajan.

        Suorakytkentävaihteisto (engl. Twin clutch gearbox tai Dual clutch Transmission) on puoliautomaattinen vaihteisto, jossa on kaksoiskytkin. Vaihteistossa on kaksi erillistä kytkintä parillisille ja parittomille vaihteille. Vaihteistotyypin hyviä puolia ovat mm. nopeat vaihdot, jatkuva veto vaihteelta toiselle siirryttäessä ja vähäinen polttoaineenkulutus.


        DSG-vaihteistossa on pohjana periaatteessa kaksi mekaanista vaihteistoa. Toinen vaihteisto hoitaa parilliset ja toinen parittomat vaihteet. Lisäksi molemmilla vaihteistoilla on oma kytkin. Näin ollen kaksi vaihdetta on kytkettynä yhtä aikaa. Vaihteiston tietokoneboxi saa tietoja auton eri antureilta ja ohjaa näiden tietojen pohjalta vaihteiston toimintaa. Eli tuohon vaihteistoon liittyy läjä antureita, kaksoiskytkinpakka ja laatikon toimintaa ohjaa ns. aivolaatikko eli elektroniikkaboksi jota kutustaan mekatroniikaksi

        Tässä kuva kytkimestä

        http://www.autowiki.fi/index.php/Kuva:DSG_Golf_R32_-_twin_clutch_unit.jpg


      • cvghi
        EspooTaksi. kirjoitti:

        Älkää hyvät ihmiset ostako Dsg-vaihteistolla varustettua autoa!

        Ammattimiehet varoittaa->

        http://forum.taksikuski.net/viewtopic.php?t=621&start=15

        on todella vikaherkkä vaihteisto!

        Tv: Ammattimies.

        Espoon taksi ei sitten jaksanut/osannut lukea taksiforumin DSG-keskustelua. Ei siellä taksifoorumissa varoitettu mistään vikaherkkyydestä. Melko positiivista tuntui keskustelu olevan.


    • nouway!

      ARVOTAAN SEITSEMÄN VAIHDETTA JA KOLME VARAPAKKIA...
      kunhan saisivat sen ensin kestämään edes kunnon koneita.

      • KaMaJu

        Olen ajanut DSG:llä vasta vuoden. Ei ole ollut mitään ongelmia. Vaihtaa paremmin kuin ihminen. Tuskin enää koskaan ostan autoa jossa joutuu itse vaihtamaan. Vaihtaminen on tyypillisesti niitä töitä jotka robotti osaa paremmin kuin ihminen.


    • KiKi.

      Itselläni on vuoden 2007 VW crafter, juurikin tuolla kuusipykäläisellä robottivaihteistolla.

      Kun kiihdyttää toosi hitaasti niin vaihto menee melkein yhtä tasaisesti kuin oikea automaatti, mutta rajussa kiihdytyksessä nykäsee jo todella ilkeästi, johtuen liian hitaasta vaihdosta.

      Samaten jos ajat vaikka kuutta kymppiä, on auto jo laittanut pikkuhiljaa kutosen päälle, ja kun polkaset kaasun pohjaan, menee yli sekunti, ennenkuin alkaa kiihtyminen.

      Samaten jos tulet esim kakkosvaihteella jykkään mäkeen, niin auto vaihtaa todella nykäisevästi ykköselle.

      Eli tuo vaihteisto on vain yksinkertaisesti liian hidas normaaliin ajoon, mielummin sitten "oikea" automaatti, vaikka kuluttaakin sen muutaman pisaran enemmän

      • 245hyeth

        Kauanko kiihdyttäminen kestää käsivaihteisella kuuden kympin vaudissa jos on kutonen päällä? Varmaaaaan paljon nopeampi! Kyllä sekunnin vasteeseen saa liikutella kättä vaihdekepillä rivakasti.


      • KiKi.
        245hyeth kirjoitti:

        Kauanko kiihdyttäminen kestää käsivaihteisella kuuden kympin vaudissa jos on kutonen päällä? Varmaaaaan paljon nopeampi! Kyllä sekunnin vasteeseen saa liikutella kättä vaihdekepillä rivakasti.

        Laita vielä kuudessa kympissä kutosta päälle, mutta jos ajaisin kutosella, ja haluisin lähteä nopesti kiihdyttämään, laittaisin ekaksi vaikkapa kolmosen pesään, ja sitten talla pohjaan.

        Mutta vaikka olen ajanut autolla alle 5 vuotta, niin jopa minä vaihdan sujuvammin kuin tuo "robotti"

        Se on muuten ihme miten tuo robottivaihteisto nostaa auton hintaa niinpaljoa, eihän siinä ole muutakuin moottori kytkimelle, ja vaihteensiirtimelle, sekä vähän ohjauselektroniikkaa, verrattuna manuaaliin


      • DSG!

        Mitenkäs sinä Crafterin tähän keskusteluun sotkit? Ei siinä ole DSG-vaijhteistoa vaan vaihtajarobotti tavallisessa vaihteistossa.


      • KiKi.
        DSG! kirjoitti:

        Mitenkäs sinä Crafterin tähän keskusteluun sotkit? Ei siinä ole DSG-vaijhteistoa vaan vaihtajarobotti tavallisessa vaihteistossa.

        Millä nimellä sitä laatikkoa kutsutuu, sitä voi sanoa DSG:ksi, vaihtajarobotiksi, selespeediksi (fiatit), shifmaticiksi, shiftroniciksi, sequetroniciksi, mutta silti kyseessä on sama asia.

        Toki Crafter on vähän jotain golffia isompi, mutta sama toimintaperiaate


      • tahansa, mutta
        KiKi. kirjoitti:

        Millä nimellä sitä laatikkoa kutsutuu, sitä voi sanoa DSG:ksi, vaihtajarobotiksi, selespeediksi (fiatit), shifmaticiksi, shiftroniciksi, sequetroniciksi, mutta silti kyseessä on sama asia.

        Toki Crafter on vähän jotain golffia isompi, mutta sama toimintaperiaate

        ..se tosiasia ei sinun julistuksellasi miksikään muutu, että Crafterin Shiftmatic ei ole mitään sukua DSG-vaihteistolle, josta tässä keskustelussa on kysymys.
        DSG on kaksoikytkimellinen automaattivaihteisto, eikä kehitelmä jostakin manuaalilaatikosta.
        Shiftmatic on 6-vaihteinen normaalivaihteisto, jonka vaihteensiirtoa ja yksilevyistä kytkintä hoitaa robotti.
        Jos ihan välttämättä pitää etsiä vastaavaa henkilöautopuolelta Toyotan MultiMode muutama muu vastaava ovat samankaltaisia.

        On epäasiallista kirjoitella kokemuksiaan DSG:stä jos ne perustuvatkin johonkin aivan muuhun vaihteistoon.


      • Pieni ero noissa

        Ensinäkin Crafter on jumalattoman iso paketti/kuorma-auto dieselkoneel, golf taas pieni henkilöauto bensakoneella.

        Ja Crafterin vaihteisto on tosiaan aivan normaali manuaaliloota, jota ohjataan sähköisesti

        Golfissa taas on kaksi aivan tavallista manuaalilaatikkoa, toisessa on vaihteet 1 3 5 ja toisessa 2 4 6 R eli kun auto haluaa vaihtaa ykköseltä kakkoselle, niin kakkonen laitetaan valmiksi pesään, ja samaan aikaan kuin toisen laatikon kytkin ottaa kiinni, toinen rupeaa irroittamaan, näin ei tule mitään katkoja

        Toki jos tuossakin lyö kaasun pohjaan, niin kestää vaihto jonkin aikaa, koska ei se auto osaa ennustaa kaasun pohjaan painamista,,,


      • ottaa DSG:tä!
        Pieni ero noissa kirjoitti:

        Ensinäkin Crafter on jumalattoman iso paketti/kuorma-auto dieselkoneel, golf taas pieni henkilöauto bensakoneella.

        Ja Crafterin vaihteisto on tosiaan aivan normaali manuaaliloota, jota ohjataan sähköisesti

        Golfissa taas on kaksi aivan tavallista manuaalilaatikkoa, toisessa on vaihteet 1 3 5 ja toisessa 2 4 6 R eli kun auto haluaa vaihtaa ykköseltä kakkoselle, niin kakkonen laitetaan valmiksi pesään, ja samaan aikaan kuin toisen laatikon kytkin ottaa kiinni, toinen rupeaa irroittamaan, näin ei tule mitään katkoja

        Toki jos tuossakin lyö kaasun pohjaan, niin kestää vaihto jonkin aikaa, koska ei se auto osaa ennustaa kaasun pohjaan painamista,,,

        Joka uskaltaa, ottakoon. Minä en halua itselleni vaihteistoa, jonka öljynvaihtokin maksaa 300 €!

        Ei kestävyys ainakaan minua vakuuta!


      • LL-öljyjä
        ottaa DSG:tä! kirjoitti:

        Joka uskaltaa, ottakoon. Minä en halua itselleni vaihteistoa, jonka öljynvaihtokin maksaa 300 €!

        Ei kestävyys ainakaan minua vakuuta!

        Kuinka usein noita kultahippuja sisältäviä öljyjä joutuu vaihtamaan. Ainakin hinnasta päätelleen lisäaineistus on jotakin kultauutetta. Puolittaako huoltoilmoitin myös laatikon öljyjen vaihtovälin niinkuin se tekee koneen öljyjen osalta.
        Tavallisissa automaateissa suositetaan vaihtoja esim. 60 tkm:n välein mutta satkun välitkin on olleet ihan toimivia. Pääasia että joskus vaihtaa. Hyvin on kestänyt reilut 300 tkm.


      • vinkkelis wonkkelis
        Pieni ero noissa kirjoitti:

        Ensinäkin Crafter on jumalattoman iso paketti/kuorma-auto dieselkoneel, golf taas pieni henkilöauto bensakoneella.

        Ja Crafterin vaihteisto on tosiaan aivan normaali manuaaliloota, jota ohjataan sähköisesti

        Golfissa taas on kaksi aivan tavallista manuaalilaatikkoa, toisessa on vaihteet 1 3 5 ja toisessa 2 4 6 R eli kun auto haluaa vaihtaa ykköseltä kakkoselle, niin kakkonen laitetaan valmiksi pesään, ja samaan aikaan kuin toisen laatikon kytkin ottaa kiinni, toinen rupeaa irroittamaan, näin ei tule mitään katkoja

        Toki jos tuossakin lyö kaasun pohjaan, niin kestää vaihto jonkin aikaa, koska ei se auto osaa ennustaa kaasun pohjaan painamista,,,

        Crafterin miettiminen kaasua painettaessa ei johdu vaihteistosta vaan volkkarin vitoskoneiden ominaisuudesta joka on peruja jo ammoisista ajoista 80 luvulta. Eli turbo viive.


    • VW-boss

      Perkele dsg on tehty kunnolla ja kestää koko auton iän. Tojoterot koettavat täällä vaan lässyttää kossupäissään muuta paskaa. VW minkä tekee, sen se tekee kunnolla. Piste.

      • DSG 7

        Luin tämän foorumin nopeasti läpi. Kuten monessa muussakin keskustelupalstolla näitä "asiantuntijoita" tuntuu riittävän. Omat kokemuksini automaattivaihteisten autojen laatikoista ovat jo vuosikymmenien aikaisia. Onhan siinä tapahtunut kova kehitys neljälovisen automaatin ja nykyisen DSG 7:n tekniikassa ja taloudellisuudessa. Nyt jopa automaatti vie 0,1desiä vähemmän polttoainetta ja vaihtaminen on todella hienostunutta. Omistan molemmat automaatit, tämä vanhempi on jo 30v. palvellut ja korjaamolla vikojen takia ei ole tarvinnut käydä. 7 lovisella ole nyt ajellut 2v. ja kaikki OK!! VAG:n autoihin ja tekniikkaan olen ollut tyytyväinen.


      • ......

        Taas yhtä rassukkaa jolla ei ole varaa ostaa DSG-vaihteistolla olevaa Highline Passattia.


      • Das Romu
        ...... kirjoitti:

        Taas yhtä rassukkaa jolla ei ole varaa ostaa DSG-vaihteistolla olevaa Highline Passattia.

        Ei vaan järkihminen joka ymmärtää pysyä kaukana Volkkarista.


      • rohkeus!
        Das Romu kirjoitti:

        Ei vaan järkihminen joka ymmärtää pysyä kaukana Volkkarista.

        Ainakaan minulla otta DSG-vaihteista Volkkaria tai Audia!


      • Sprachkunst
        rohkeus! kirjoitti:

        Ainakaan minulla otta DSG-vaihteista Volkkaria tai Audia!

        Olet tyypillinen tojotero.
        Oletko kirjoittanut myös jonkun muun merkin palstalle ettet uskalla ostaa juuri sen merkkistä autoa?
        Taidat olla herra Romu jolla rahat ei riitä auton ostoon.


      • fgio
        Sprachkunst kirjoitti:

        Olet tyypillinen tojotero.
        Oletko kirjoittanut myös jonkun muun merkin palstalle ettet uskalla ostaa juuri sen merkkistä autoa?
        Taidat olla herra Romu jolla rahat ei riitä auton ostoon.

        Autoton tojotan kannattaja on JOPOTERO!


      • Ei enää VW:tä

        Just tuli Passattin DSG:hen 2000€:n remontti. Massavauhtipyörä hajalla jo 150 000 km jälkeen. Kai sillä pitää taas ajaa, kun remontin maksoin. Seuraavassa autossa on kyllä jokin muu vaihteisto.
        Kokemuksena muutenkin DSG on ollut vähän niin ja näin. Aiempi kulkuneuvo oli Primera, jonka automaatti oli unelma tähän nähden. Sillä tuli päästeltyä 300 000 km.


    • ei huolen häivää
      • TtSr

        Puhkesiko Joposta rengas?


      • riitävästi DSG:tä

        Itselläni on ollut nyt 4 vuotta tuo VAG:in versio automaattivaihteistosta. Se on ihastuttava kapistus silloin kuin toimii, minulla rauhallisessa perheajossa se kesti 92000 km, ja siihen loppui. Ehkäpä syynä oli kova talvi, paljon pakkasta ja ehkäpä auringonpilkkuja, mutta lasku uudesta vaihteistosta himpun yli 7000€.
        Käsitykseni mukaan ensimmäinen oire oli joitakin viikkoja ennen hajoamista kun aamutuimaan käynnistin autoa normaalista vaihde P-asenossa auto lähtikin starttauksen yhteydessä eteenpäin liikkeelle. Seuraava ilmeinen oire oli hieman myöhemmin samasta paikasta peruuttaessa vaihde R-asentoon ja hieman kaasua... mitään ei tapahtunut.. lisää kaasua ja auto ryntää ETEENPÄIN !!! vaihde R-asennossa. Auto nyt korjattu ja kunnossa mutta siirtyy eteenpäin.... ja minä perinteiseen automaattiin.
        Vastaavaa löytyy youtubesta hakusanalla "DSG megatronic" http://www.youtube.com/watch?v=tUnCVonmJ14&feature=related että silleen :(


      • Autofiilisti
        riitävästi DSG:tä kirjoitti:

        Itselläni on ollut nyt 4 vuotta tuo VAG:in versio automaattivaihteistosta. Se on ihastuttava kapistus silloin kuin toimii, minulla rauhallisessa perheajossa se kesti 92000 km, ja siihen loppui. Ehkäpä syynä oli kova talvi, paljon pakkasta ja ehkäpä auringonpilkkuja, mutta lasku uudesta vaihteistosta himpun yli 7000€.
        Käsitykseni mukaan ensimmäinen oire oli joitakin viikkoja ennen hajoamista kun aamutuimaan käynnistin autoa normaalista vaihde P-asenossa auto lähtikin starttauksen yhteydessä eteenpäin liikkeelle. Seuraava ilmeinen oire oli hieman myöhemmin samasta paikasta peruuttaessa vaihde R-asentoon ja hieman kaasua... mitään ei tapahtunut.. lisää kaasua ja auto ryntää ETEENPÄIN !!! vaihde R-asennossa. Auto nyt korjattu ja kunnossa mutta siirtyy eteenpäin.... ja minä perinteiseen automaattiin.
        Vastaavaa löytyy youtubesta hakusanalla "DSG megatronic" http://www.youtube.com/watch?v=tUnCVonmJ14&feature=related että silleen :(

        Valitettavan monia vastaavia tarinoita olen kuullut ja myös nähnyt. Viimeksi tällä viikolla taxikuski varoitti heti kun lähdettiin liikkeelle saattaa meinaan hieman nykiä kun on tuo pas...a DSG-laatikko ja vaihto vasta viikon päästä. Ei kehunut kuski DSG-tä vaikka kuinka yritin. Moni kaveri on karvaasti saannut kokea mitä ongelmia ko laatikko aiheuttaa pahimmillaan.

        Itselläni on noin 30-vuoden kokemus automaattilaatikoista, eikä ainuttakaan huonoa sanaa perinteisistä automaattilaatikoista, toki vanhemman olivat hieman kömpölöitä ja 3-vaiheisia sekä lisäsivät hieman enemmän kulutusta kuin nykyiset laatikot. Itse olen ajanut liki 850.000km automaateilla, eikä yhdessäkään ole ollut mitään teknistä vikaa. Nykyinen on 6-lovinen ja pelaa kuin unelma. En näe mitään syytä hankkia jotain teknisesti niin surkeata tekelettä kuin DSG-laatikko - joka ei vaan tahdo toimia, ainakaan Suomessa. Kehukaa ja haukkukaa vaikka ja kuinka, minä pysyä toimivassa tekniikassa.

        Automerkit automaatilla jotka ovat olleet käytössäni, Nissan, Opel, Toyota, Volvo ja Mazda. Kaikissa pelasi laatikko koko sen ajan kun autot olivat käytössäni 50.000 - 250.000km, eikä yksikään ollut uusi ostettaessa. Nissanissakin oli liki 300.000km mittarissa ennen kuin moottori levisi, laatikko oli loppuun asti timmissä kunnossa.


      • onbyp
        Autofiilisti kirjoitti:

        Valitettavan monia vastaavia tarinoita olen kuullut ja myös nähnyt. Viimeksi tällä viikolla taxikuski varoitti heti kun lähdettiin liikkeelle saattaa meinaan hieman nykiä kun on tuo pas...a DSG-laatikko ja vaihto vasta viikon päästä. Ei kehunut kuski DSG-tä vaikka kuinka yritin. Moni kaveri on karvaasti saannut kokea mitä ongelmia ko laatikko aiheuttaa pahimmillaan.

        Itselläni on noin 30-vuoden kokemus automaattilaatikoista, eikä ainuttakaan huonoa sanaa perinteisistä automaattilaatikoista, toki vanhemman olivat hieman kömpölöitä ja 3-vaiheisia sekä lisäsivät hieman enemmän kulutusta kuin nykyiset laatikot. Itse olen ajanut liki 850.000km automaateilla, eikä yhdessäkään ole ollut mitään teknistä vikaa. Nykyinen on 6-lovinen ja pelaa kuin unelma. En näe mitään syytä hankkia jotain teknisesti niin surkeata tekelettä kuin DSG-laatikko - joka ei vaan tahdo toimia, ainakaan Suomessa. Kehukaa ja haukkukaa vaikka ja kuinka, minä pysyä toimivassa tekniikassa.

        Automerkit automaatilla jotka ovat olleet käytössäni, Nissan, Opel, Toyota, Volvo ja Mazda. Kaikissa pelasi laatikko koko sen ajan kun autot olivat käytössäni 50.000 - 250.000km, eikä yksikään ollut uusi ostettaessa. Nissanissakin oli liki 300.000km mittarissa ennen kuin moottori levisi, laatikko oli loppuun asti timmissä kunnossa.

        -puhut paskaa ensimmäiset lauseesi täyttä potaskaa. Olisi juttusi muuten voinutkin mennä todesta.


      • UYBÅN
        Autofiilisti kirjoitti:

        Valitettavan monia vastaavia tarinoita olen kuullut ja myös nähnyt. Viimeksi tällä viikolla taxikuski varoitti heti kun lähdettiin liikkeelle saattaa meinaan hieman nykiä kun on tuo pas...a DSG-laatikko ja vaihto vasta viikon päästä. Ei kehunut kuski DSG-tä vaikka kuinka yritin. Moni kaveri on karvaasti saannut kokea mitä ongelmia ko laatikko aiheuttaa pahimmillaan.

        Itselläni on noin 30-vuoden kokemus automaattilaatikoista, eikä ainuttakaan huonoa sanaa perinteisistä automaattilaatikoista, toki vanhemman olivat hieman kömpölöitä ja 3-vaiheisia sekä lisäsivät hieman enemmän kulutusta kuin nykyiset laatikot. Itse olen ajanut liki 850.000km automaateilla, eikä yhdessäkään ole ollut mitään teknistä vikaa. Nykyinen on 6-lovinen ja pelaa kuin unelma. En näe mitään syytä hankkia jotain teknisesti niin surkeata tekelettä kuin DSG-laatikko - joka ei vaan tahdo toimia, ainakaan Suomessa. Kehukaa ja haukkukaa vaikka ja kuinka, minä pysyä toimivassa tekniikassa.

        Automerkit automaatilla jotka ovat olleet käytössäni, Nissan, Opel, Toyota, Volvo ja Mazda. Kaikissa pelasi laatikko koko sen ajan kun autot olivat käytössäni 50.000 - 250.000km, eikä yksikään ollut uusi ostettaessa. Nissanissakin oli liki 300.000km mittarissa ennen kuin moottori levisi, laatikko oli loppuun asti timmissä kunnossa.

        -Puhuu pelkkää paskaa. Varsinkin ensimmäiset lauseet provopellen mielikuvitusta. Köyhän ainut huvitus on vilkas mielikuvitus.


    • sammahtaaaa
    • älä touhota

      Design-vaihteisto

    • Aurismies

      ja ajat huoletta 20 vuotta ja 500.000 km. Ja manuaalilla, kiitos.

      VW on jo uutena romistuote.

      • sbrtjkytk

        -Viitsi kuka viitsii enää manuaalilla runkata.
        No tojopelle tietenkin.


      • vaihtoehtoja
        sbrtjkytk kirjoitti:

        -Viitsi kuka viitsii enää manuaalilla runkata.
        No tojopelle tietenkin.

        TM:n 21/2010 Avensiksen kestotestissä CVT-vaihteiston käyttöominaisuudet ja kulutus mainittiin paremmiksi kuin esim. Superbin DSG:llä (joka myöskin levisi kestotestin aikana):

        "Vaihteiston momentinmuunnin-variaattoriyhdistelmä osoittautui kulutuksen osalta kilpailukykyiseksi jopa Skoda Superbin DSG:lle ja käyttöominaisuuksiltaan paremmaksi."

        TM:llä on kuitenkin huomattavasti pidempiaikaisempi kokemus erilaisista automaattivaihteistoista kuin konsernilasit päällä kulkevilla fanaatikoilla. CVT ei nyi, ei arvo vaihteita risteyksessä ja on huomattavasti luotettavampi.


      • ylempi korkeakoulu
        vaihtoehtoja kirjoitti:

        TM:n 21/2010 Avensiksen kestotestissä CVT-vaihteiston käyttöominaisuudet ja kulutus mainittiin paremmiksi kuin esim. Superbin DSG:llä (joka myöskin levisi kestotestin aikana):

        "Vaihteiston momentinmuunnin-variaattoriyhdistelmä osoittautui kulutuksen osalta kilpailukykyiseksi jopa Skoda Superbin DSG:lle ja käyttöominaisuuksiltaan paremmaksi."

        TM:llä on kuitenkin huomattavasti pidempiaikaisempi kokemus erilaisista automaattivaihteistoista kuin konsernilasit päällä kulkevilla fanaatikoilla. CVT ei nyi, ei arvo vaihteita risteyksessä ja on huomattavasti luotettavampi.

        Aina on yksi vaihtoehto, eikä sekään ole viimeinen, mutta rohkea päätelmä

        "CVT ei nyi, ei arvo vaihteita risteyksessä ja on huomattavasti luotettavampi."

        yhden (1 kpl) auton otannalla! Ilmiselvää (amk-)insinööriainesta: "jos yksi on näin, niin kaikki on näin".


    • Maksava asiakas!

      Tässä päivänä muutamana käytin taksia Hesassa.

      Kun alle sattui VW-ryhmän auto DSG:llä, niin kysäisin jokaiselta (3xVW, 4XSkoda) miten DSG on pelannut. Kaikilla sama laulu, oli sitten 6 tai 7 pykäläinen, yhteen oli vaihdettu mekatroniikka 2 kertaa ja muihin 1 kerta.
      Tämä kahdesti pajalle joutunut oli taivaltanut jo huikeat 120.000 km ja muut 60.000 - 80.000 km. Nämä uudemman 7-pykäläisen kuskit valittivat sen olevan selvästi vanhaa 6-pykäläistä heikompi! Kun ennestään tiedämme kokemuksesta, että se 6-pykäläinen oli jo helkutin huono!

      Ongelma on olemassa siis läpi konsernituotteiden, oli sitten alla Skoda tai Vokkelo. Kaikki isännät oli muuten vaihtamassa merkkiä huonojen kokemusten myötä.

      Ja muuten miksi taksin omistaja viitsisi valehdella asiasta?

      • vaihdettu

        Miten se vaihdetaan? Ennen kuin alat mussuttamaan, niin etsi jostakin tietoa, että mitä se "mekatroniikka" on. Ja sitten selitä meille tossavaisille, että miten auton mekatroniikka vaihdetaan. Buuuaahahahahahahahaha.

        Niin, ja kuka urpo kysyy taksikuskilta, notta ootko isäntä vai renkin / onko oma vai isännän auto. Buuuahahahahahahah. Eihän taksikuskikaan utele sinulta, että ajatko sinä omalla vai rahoitusyhtiön autolla...


      • wy l787o8

        On täys marakatti.


      • tuplamurhe
        wy l787o8 kirjoitti:

        On täys marakatti.

        Auto Zeitungin kestotesti Superbista laukesi DSG. Tämä juttu on tosin vasta uusimmassa lehdessä 2/11 ja ilmestyy netissä myöhemmin, eli siihen saakka voidaan keskittyä asian kiistämiseen:

        http://www.autozeitung.de/aktuelles-heft/auto-zeitung-heft-02-2011/SKODA-SUPERB-1-8-TSI/n391208/9

        Kumma juttu, kun ne "ainoat" laukeavat DSG:t tuntuu aina löytyvän kestotestiautoista, viimeksi TM:n kestotestissä ja nyt Auto Zeitungissa. TM:n kestotestiauto vielä varta vasten rakennettiin ja haettiin tehtaalta suoraan, eli olisi laadun luullut olevan huipussaan.


      • valituksenvapaus
        tuplamurhe kirjoitti:

        Auto Zeitungin kestotesti Superbista laukesi DSG. Tämä juttu on tosin vasta uusimmassa lehdessä 2/11 ja ilmestyy netissä myöhemmin, eli siihen saakka voidaan keskittyä asian kiistämiseen:

        http://www.autozeitung.de/aktuelles-heft/auto-zeitung-heft-02-2011/SKODA-SUPERB-1-8-TSI/n391208/9

        Kumma juttu, kun ne "ainoat" laukeavat DSG:t tuntuu aina löytyvän kestotestiautoista, viimeksi TM:n kestotestissä ja nyt Auto Zeitungissa. TM:n kestotestiauto vielä varta vasten rakennettiin ja haettiin tehtaalta suoraan, eli olisi laadun luullut olevan huipussaan.

        Mitä murheita/huolia/tuskia/kipuja tms. DSG-laatikot aiheuttavat sinulle? Saat toki aloittaa tuhannen keskustelun aiheesta, jos se helpottaa oloasi, mutta se karkoittaa viimeisetkin asialliset keskustelijat tältä palstalta.

        ps. Ei tarvitse kertoa, että Golf on kylmä.


      • keskustelu
        valituksenvapaus kirjoitti:

        Mitä murheita/huolia/tuskia/kipuja tms. DSG-laatikot aiheuttavat sinulle? Saat toki aloittaa tuhannen keskustelun aiheesta, jos se helpottaa oloasi, mutta se karkoittaa viimeisetkin asialliset keskustelijat tältä palstalta.

        ps. Ei tarvitse kertoa, että Golf on kylmä.

        Vastapallona, mitä murheita/huolia/tuskia/kipuja tms. DSG-laatikon ongelmista kertovat keskustelut aiheuttavat sinulle? Saat toki kiistää ongelmien olemassaolon, jos se helpottaa oloasi mutta nettikeskustelu on ainoa tapa viestittää ongelmista asiakkaalle, mikäli vaihteiston hajoaminen sattuu omalle kohdalle. Maahantuojan mukaan kyseessä on aina yksittäistapaus, nettikeskustelut ovat oikeastaan ainoa tapa viestittää, että näin ei ole.


    • ån2m16

      Pari viikkoa on ajeltu ja hyvältä tuntuu.

    • Penselmi

      Olen nyt 36 000 ajanut kuusilovisella kesäkuusta alkaen,eikä mitään ongelmia ole ollut.Kuluttaa dieseliä ällistyttävän vähän matka-ajossa.Mutta mäkilähtöavustin on järjetön!Mitä sillä automaatin kanssa on virkaa?En koe siitä olevan muuta kuin haittaa.Nopeat lähdöt eivät onnistu,koska mäkilähtöavustin estää sen.Väli autojonossa on jo mennyt,ennenkuin auto lähtee liikkeelle.Se ärsyttää,muuten toimii hienosti.

      • capella'

        Kymmenkertainen määrä eli 360.000 on mennyt huolettomasti oikealla automaatilla. Öljynvaihto vain 60 tkm:n välein niin loota kestää maailman tappiin asti eli auton iän. Ei nykytä, ei reistaile, vaan pelaa edelleen kuin uutena. Mutta sehän onkin Aisin.
        Ihmettelen suuresti niitä ihmisiä, mitkä kirjoittelee eri autopalstoille, et "mun auto on pelannut ihan hyvin jo 23.000 km". S....na !!
        Auton pitää toimia moitteettomasti ainakin sen 100.000 km.
        Mutta miten on käynyt volkkareitten mm. AB:n dauertestissä.
        Siellä kaikki volkkarit ovat olleet huonoinpien joukossa, mikä ei voi olla sattumaa. Puhtain paperein ovat ekan satkun selvinneet vain Mazda ja BMW.


      • paalauskoneelle
        capella' kirjoitti:

        Kymmenkertainen määrä eli 360.000 on mennyt huolettomasti oikealla automaatilla. Öljynvaihto vain 60 tkm:n välein niin loota kestää maailman tappiin asti eli auton iän. Ei nykytä, ei reistaile, vaan pelaa edelleen kuin uutena. Mutta sehän onkin Aisin.
        Ihmettelen suuresti niitä ihmisiä, mitkä kirjoittelee eri autopalstoille, et "mun auto on pelannut ihan hyvin jo 23.000 km". S....na !!
        Auton pitää toimia moitteettomasti ainakin sen 100.000 km.
        Mutta miten on käynyt volkkareitten mm. AB:n dauertestissä.
        Siellä kaikki volkkarit ovat olleet huonoinpien joukossa, mikä ei voi olla sattumaa. Puhtain paperein ovat ekan satkun selvinneet vain Mazda ja BMW.

        Satatuhatta yhdellä autolla! Hullun hommaa, mutta huvinsa kullakin. Kyllä 30tkm/auto on maksimi. Eihän autoja ole edes suunniteltu kestämään ihmisen ikää. Koira ja auto vanhanevat yhtä nopeasti, koira tosin on parhaimmillaan 3-6 vuotiaana, kun taas auto alkaa vanhanemaan vauhdilla jo toisen vuoden jälkeen.


    • ja vikaa----
      • Gofari...

        Erittain hyvä vaihteisto ja pelaa kuin unelma.


    • 1302

      Ja korjaamo kiittää...

      • Takuutako

        Pitääkö paikkansa, että DSG:n takuu on nykyisin 4 vuotta?


      • Golfari...
        Takuutako kirjoitti:

        Pitääkö paikkansa, että DSG:n takuu on nykyisin 4 vuotta?

        Takuusta en tiedä mutta pelaa kuin unelma. Pientä totuttelua se vaatii niin kuin muutkin vaihteistot, joka automerkin manuaalikin totuttelua.
        On todella HELPPO ajella ei muuta kuin D-silmään ja kaasua ja se vaihtaminen tapahtuu tosi hienosti.
        Ei autolla ajaminen voi tuon lekoisampaa olla yhdistettynä vielä "vakkari".


    • votebox

      Huhhei ja silleen, varmaan Henryäkin mollattiin ennenkuin huomattiin että pirssi läksi jo.
      Pirskatin mukavaksi on mennyt autoilu kun alla ny passatti DSG:nä, ny ollaan oikealla suunnalla-saattapihan ongelmiakin tulla mutta tähänasti helskatin tyytyväisiä ollaan.
      (-08 2.0dti DSG 224tkm)

    • Golfari...

      Hyvin on pelannut DSG-7 lovinen laatikko. Nyt on ajettu 14 000 Km eikä mitään ongelmia. Mukavampaa vaihteistoa tuskin onkaan. Joskus kun on oikein kylmää esim. viime talvena ajoin manuaali asennolla ensimmäiset puoli kilsaa tuntuu jotenkin järkevälle,että moottori saa himan enemmän kierroksia kuin D-asennossa. S-asento on mielestäni liian kovilla kieroksilla toimiva alkulähdössä pakkasilla. Toki S-asento on hyvä kun kiihdytetään rampilta motarille ruuhkanaikana. KICK Down.

      • atio Golfari...

        Satusetä. Kirjotia omalla nimierkilläsi. Olen ajanut tänä vuonna jo 33875 kilometriä. Ainoot ongelmta ovat toiset tienliikkujat kun nei osaa mitään. Onneksi pääsen turbollani kaikista ohitse,


      • lottokone
        atio Golfari... kirjoitti:

        Satusetä. Kirjotia omalla nimierkilläsi. Olen ajanut tänä vuonna jo 33875 kilometriä. Ainoot ongelmta ovat toiset tienliikkujat kun nei osaa mitään. Onneksi pääsen turbollani kaikista ohitse,

        Pahoittelut. Tuli väärä nimimerkki tuohon edelliseen viestiin. Sekoitin myös sitä edellisen nimimerkin mielessäni. Ja kilometritkin meni väärin. Oikeastaan nämä kaikki saisi poistaa. Tämän ainakin, koska ei liity autoihin.


      • Golfari...
        lottokone kirjoitti:

        Pahoittelut. Tuli väärä nimimerkki tuohon edelliseen viestiin. Sekoitin myös sitä edellisen nimimerkin mielessäni. Ja kilometritkin meni väärin. Oikeastaan nämä kaikki saisi poistaa. Tämän ainakin, koska ei liity autoihin.

        Ottaako Satusedällä kyrsään ajella sillä vanhalla osamaksu autolla. Meikäläinen ajelee uudella DSG-Golfilla 2-3 vuotta ja pistää taas vaihtoon. Katsos kun on täppiä ja kakaroillekkin on kämpät maksettu.


      • Satusedän holhooja
        atio Golfari... kirjoitti:

        Satusetä. Kirjotia omalla nimierkilläsi. Olen ajanut tänä vuonna jo 33875 kilometriä. Ainoot ongelmta ovat toiset tienliikkujat kun nei osaa mitään. Onneksi pääsen turbollani kaikista ohitse,

        Satusetällä on se oma virtuaali Sirrocco sikarokko sillä se ajelee täyttä vauhtia jäisellä tiellä mutkiin ja mäkiin turvalaitteet toimii kuten South Parkissa.


      • Satusedän lottoavust
        Satusedän holhooja kirjoitti:

        Satusetällä on se oma virtuaali Sirrocco sikarokko sillä se ajelee täyttä vauhtia jäisellä tiellä mutkiin ja mäkiin turvalaitteet toimii kuten South Parkissa.

        Satusedän autoromussa on S/S toiminto vaikka on vanhempaa "romumallia" siinä sammuu moottori joka risteyksessä kun se saa liian vähän bensaa tyhjästä tankista.


      • Ainestaine
        Satusedän lottoavust kirjoitti:

        Satusedän autoromussa on S/S toiminto vaikka on vanhempaa "romumallia" siinä sammuu moottori joka risteyksessä kun se saa liian vähän bensaa tyhjästä tankista.

        Laita uudet katkojankärjet ja putsaa kaasari.


    • Ekakerta VW:llä

      Itse ostin Golfin 2008 vuosimallia. Laatikko teki tenän seuraavana päivänä, (autolla ajettu 200tkm) käytti kierroksia korkealla ja sen jälkeen toimi vain parilliset vaihteet. Merkkihuollossa käyttivät testerissä joka sanoi ykköskytkimen välyksen olleen liian pieni, satunnainen merkintä perässä. No, auto on toiminut sen jälkeen täysin normaalisti, kun käynnistin uudestaan. Suurin epäily tuosta on se, että kun olin ajanut jo n.150km maantieajoa aivan umpisurkeassa kelissä (lumipyryssä, autojen tullessa vastaan ei nähnyt lumipöllystä eteensä n. 3-4 sekuntiin), niin kuumaan konehuoneeseen olisi päässyt jonnekin lunta, sulanut sinne johonkin "väärään paikkaan" ja heittänyt jonkin oikkarin. Ei siinä, hyvin on sen jälkeen toiminut eikä voi huonoksi sanoa ainakaan vielä.
      Kuultu on myös, että akunkengän irti käyttäminenkin olisi korjannut vastaavan vian.

    • vokkarimään

      Meillä golf 2.0 TDI 103 kw DSG vuosimallia 2009. Nyt ajettu vajaa 130 000 km. Tähän mennessä ei mitään valittamista. Perinteiset määräaikaishuollot olen tehnyt. Itselläni tosin paljon maantieajoa. Heinäkuussa tulee 5 vuotta täyteen, joten nyt kai ne kriittiset ajat sitten alkavat. Tähän asti olen siis ollut tosi tyytyväinen.

    • taitaj334

      DSG vaihteiston erilaiset viat ja häiriöt on todella yleisiä jo ns vähän ajetuissa autoissakin. Kun esim manuaalilla ja normaalilla automaatilla niitä ei esiinny lähes koskaan.

      Henkilökohtaisesti pidän dsg :n tekniikkaa liian monimutkaisena ja vikaherkkänä. Jolla ei saavuteta mitään muuta kuin haittaa.

      Samaan sarjaan laitan muut samaa tekniikkaa käyttävät vaihteistot.


      Varma ja kestävä vaihdelaatikko on ehkä auton toiseksi tärkein osa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      79
      1947
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      19
      1733
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1594
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1336
    5. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1252
    6. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1244
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1226
    8. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      45
      1203
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1202
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1181
    Aihe