punaisen ristin uudet lelut (airbus a400m)

heavy liftiä!

Kansainvälinen punainen risti on hankkimassa kalliita leluja lähitulevaisuudessa... nimittäin tuliteriä kuljetuskoneita. Kyseessä on Airbus A-400M-sarjan taktisia raskaita kuljetuskoneita koskeva ilmeisen varma hankinta. Punaisen ristin kone löytyy jo varmuudella Wilco publishing:n sivuilta A400M koneversioista jo tiedettyjen tilaajien koneväritysten (textures) joukosta.

Airbus A-400m on etupäässä sotilaskuljetuskone, joten herää kysymys, että mihin kansainvälinen punainen risti tarvitsee moisia roikaleita? Luulisi, että jos punainen risti tarvitsee raskaampaa kuljetuskapasiteettia, niin halvemmalla pääsisi hankkimalla USAF:lta erän loppuun käytettyjä C-130 Hercules koneita tai vaikka uusia CASA-koneita, joita saa varmaan kymmenkunta tai enemmänkin yhden A400M:n hinnalla.

Jos tämä luokan kauppa Airbusin kanssa toteutuu, niin on mielenkiintoista nähdä millaisen varustuksen punainen risti meinaa koneisiinsa hankkia. Mistähän red cross meinaa rahat repiä pikku projektiinsa muuten?

1

849

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tulperi

Ei ole kerrassaan mitään ideaa hankkia "loppuun käytettyjä Herculeksia" USAFilta tai minkään muunkaan maan ilmavoimilta. Hercules edustaa ikivanhaa tekniikkaa, ja käyttökustannukset ovat mm. polttoaineenkulutuksen vuoksi suhteettoman suuret. Karkeasti arvioiden Airbusin käyttö- ja huoltokustannukset lentotuntia kohti ovat 50-70% Herculesin vastaavista.

Herculesin ja A400:n kuljetuskapasiteetista sen verran, että koneiden hyötykuorma on suurinpiirtein sama (A 400 37 t, Hercules 33 t), kun taas A400:n rahtitila on 17,7 m pitkä (Hercules 13,7 m) ja 3,8 m korkea (Hercules 3 m) Tilaa on siis reilusti enemmän.

Tilanne on siis sama kuin valittaessa upouuden MB Sprinterin ja yli 700 000 tkm ajetun vm-88 VW LT:n välillä.

En muuten löytänyt esittämällesi ostoväitteelle mitään vahvistusta, ainoastaan yhden simulaattorisivustolla olevan kuvan jossa A400 on maalattu ICRC:n väreihin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1974
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1720
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      57
      1370
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      77
      1344
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1038
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      936
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      933
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      882
    9. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      73
      866
    10. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      109