Viikon muonavarastot on taas täytetty; lapsukaisille on kuskattu 8 litraa maitoa ja paljon muutakin evästä. Eräällä ystävättärellä on kauppakassina A-sarjan pikku mersu, toinen ajelee Micralla. Naapurustossakin näkyy aika monella olevan tuommoinen sammakon näköinen auto kauppakärrynä. Paljon muita reissuja niillä ei vissiin ajellakaan?
Oma katseenkerääjäni on toista vuotta vanha, sininen ja ketterä käänteissään…
merkiltään Nopsa. Sellainen itse poljettava…
Moni pää kääntyy, kun näkee sen kasseilla lastattuna... iso kassi poikittain tarakalla ja muovikassi kummassakin sarvessa. Ostokset ovelta ovelle, luotettavasti ja turvallisesti. Voisiko enempää toivoa?
Millainen kauppakärry sinulla on? Vai onko ollenkaan?
Vai hoiteletko ruokaostokset huomaamattasi, kaiken muun touhun ohella?
*perheemme ykkösajokki on yhdistelmä bussi omat jalat. aina on perille päästy, vaikkei matkan aikana olisi montaa hetkeä hereillä ollutkaan*
Millainen kauppakassi?
26
1715
Vastaukset
- *MyNicki*
Kassin noudan, joskus kaksi.
Tossuttamalla menen tossuttamalla tulen :)
Mut, joskus pitää caaralla mennen tullen, kun isompaa ostan, maitoa litroissa ne muutkin virvoikkeet, toki ruokaakin joskus ja kaupan nimi on SuperiMarket on meinaa kokoa ja näköä.
Siellä kun tutulle sanon hei, tulee se kaikuna takaisin :)- Seijasini
ovat lähikauppojen koot nykyisin, paikasta, paikkakunnasta ja maasta riippuen.
Kiva että edes kaiku vastaa; voisi muuten tulla orpo olo.
*serkkuni asuu Sisiliassa, pienehkössä kylässä. saadakseen leipää, maitoa ja lihaa hänen pitää käydä kolmessa kaupassa... niin kai se oli täälläkin joskus muinoin*
- sandman
mulle että toiota jos muuta et saa ;)
ja mähän otin. Kaupas en oo tänään käyny mutt polttopuut on sisäll, joten ny tarkenee kyll.
Ny ko toi jaakko ki kiven huomen nakkaa ni saas nähä miten meijä oikiast käyp ;)) - mintsu.AGENTS
autollani Mitsubishi,pölkupyörällä tai sit kävellen.
Bussilla ei koska täällä se maksaa tosi paljon. - blackwomans
Mulla caarana on honda.
Sit mulla on mopo.
Kävelä en viitsi,fillarii ajan joskus.
Potkukelkalla talvella:))
No joo,usein kauppa-asiani hoidan samalla, kun tulen duunista kotia.
Paitsi jos pitää ostaa enemmän ruokaa ,lähden ostoksille megasuureen markettiin.
Samalla siellä hoituu moni muukin ostos.
Tosin näin kesällä ruokaa menee viikolla todella vähän,viikonloppuna sit enemmän.
Maitolitra riittää meillä 4 päivää,ellei mene jo pilalle sitä ennen..- Seijasini
Näinhän se menee... se maito taitaa olla se kriittinen piste, mikä saa näitä asioita pohtimaan. Meillä litra maitoa hujahtaa helposti jo aamupalalla... nuo kasvuikäiset veijarit eläisivät maidolla ja ruisleivällä, ellen pitäisi huolta, että muutakin syödään :)
Saas nähdä, miten sitten aikanaan opin ostamaan ja tekemään ruokaa vähemmän. Sitten kun jälkikasvu lähtee omille siivilleen... On kuulemma opettelemista siinäkin.
- Märk
Pyykkikori auton penkille ja viiden kilsan päähän kauppaan.
Ostoskärrillinen tavaraa mahtuu just sopivasti koriin, jonka voi kotona kantaa keittiön pöydälle ja asetella sitten kamat jää- ja muihin kaappeihin.
Tää on mielestäni yksinkertainen ja tehokas tapa käydä kaupassa. Tavarat ei ruttaannu kuten muovikassissa vois tapahtua, eikä kori ole moksiskaan vaikka tekisin miten monta reissua. Sitä paitsi tilava kori merkitsee vain yhtä kantamusta kaupasta autolle ja kotipihasta sisään.
Ai niin se auto. Noo... sellanen kakkosauto vain. Ei nopea, mutta siisti ja luotettava - vähän niinku mä itsekin.- Seijasini
Pyörän tarakalle pyykkikorin sitominen ei vain taida onnistua...
Fillarin tarakalle sidon urheilukassin poikittain. Sinne pakataan maidot ja kaikki helposti ruttaantuva... palvellut luotettavasti vuosikausia. Aluksi tietty alkuperäisessä tehtävässään...
Ja kun menen jalkaisin, esim. talvella, vedän perässäni isopyöräistä, 60-litraista mummokärryä. Tosin aika harva mummo sitä jaksaisi täyteen pakattuna vetää. Niillä on sellaiset pienet, 15-20-litraiset kärrit. Yhden kauppatarpeille se tietty riittääkin...
*arkihommista saa ruista ranteeseen ja muutenkin kunto kasvaa... kauppareissun jälkeen todella tietää ja tuntee käyneensä kaupassa* - Märk
Seijasini kirjoitti:
Pyörän tarakalle pyykkikorin sitominen ei vain taida onnistua...
Fillarin tarakalle sidon urheilukassin poikittain. Sinne pakataan maidot ja kaikki helposti ruttaantuva... palvellut luotettavasti vuosikausia. Aluksi tietty alkuperäisessä tehtävässään...
Ja kun menen jalkaisin, esim. talvella, vedän perässäni isopyöräistä, 60-litraista mummokärryä. Tosin aika harva mummo sitä jaksaisi täyteen pakattuna vetää. Niillä on sellaiset pienet, 15-20-litraiset kärrit. Yhden kauppatarpeille se tietty riittääkin...
*arkihommista saa ruista ranteeseen ja muutenkin kunto kasvaa... kauppareissun jälkeen todella tietää ja tuntee käyneensä kaupassa*Sä oot teräsmimmi. Onks sun kaltaisias oikeesti olemassakaan...?
- Seijasini
Märk kirjoitti:
Sä oot teräsmimmi. Onks sun kaltaisias oikeesti olemassakaan...?
ja ... auts... se tuntuu ilkeältä. Nuorimmainen kävi tuossa aamuruttauksen antamassa... hän siis myös näkee ja tuntee minut... Olen siis olemassa :))
Elämä opettaa... alkutahdeissa koulijoina oli kolme veljeä... myöhemmästä koulusta vastannut elämä itse kaikkine käänteineen ...
*oon mä olemassa. täällä jopa niin rehellinen, että live-elämän tutut ovat tunnistaneet :)*
- Sydänystävä-1
asustelen ja lähimpään kauppaan on matkaa 25km ja linjurit ei kulje,niin melkeimpä on oltava kauppakassi ja se on sininen ja tarpeeksi tilava :))
Toinen kauppakassi on iso rottinkinen kori ;)- Sini-tintti
Korvessa sitä ollaan ja työpaikalle ja kauppaan on 30 km. Pakko olla oma automobiili, kun ei täällä ole mitään joukkoliikennettä. Ja autona aina farmarimalli.
Tässä iässä on tullut tavaksi pitää keittiön työpöydän kulmalla lappua, johon rustailee huomatessaan ruokatavarapuutokset. Ei niitä muuten enää muista kun työpäivän jälkeen menee kauppaan ja pitkästä matkasta ei viitsi ihan pienen takia lähteä bensoja tuhlaamaan.
Niin ja ostokset laitetaan ekologisesti isoon mustaan kangaskassiin, ei muovikasseihin :) - Sydänystävä-1
Sini-tintti kirjoitti:
Korvessa sitä ollaan ja työpaikalle ja kauppaan on 30 km. Pakko olla oma automobiili, kun ei täällä ole mitään joukkoliikennettä. Ja autona aina farmarimalli.
Tässä iässä on tullut tavaksi pitää keittiön työpöydän kulmalla lappua, johon rustailee huomatessaan ruokatavarapuutokset. Ei niitä muuten enää muista kun työpäivän jälkeen menee kauppaan ja pitkästä matkasta ei viitsi ihan pienen takia lähteä bensoja tuhlaamaan.
Niin ja ostokset laitetaan ekologisesti isoon mustaan kangaskassiin, ei muovikasseihin :)on hyvä systeemi,mulla on ainakin sellainen tapa,että ostan kerralla viikon ruuat,mutta sitä ihmettelen kaupassa käydessä,kun jotkut henkilöt katsoo alta kulmiensa,sitä kun ostos kärry on täynnä tavaraa....eikö ne tajua,ettei kaupassa käydä joka päivä,kuten sellaiset henkilöt jotka asuu kaupan lähellä? Joskus vaan hävettää tuollainen tuijotus :)
- Seijasini
Sydänystävä-1 kirjoitti:
on hyvä systeemi,mulla on ainakin sellainen tapa,että ostan kerralla viikon ruuat,mutta sitä ihmettelen kaupassa käydessä,kun jotkut henkilöt katsoo alta kulmiensa,sitä kun ostos kärry on täynnä tavaraa....eikö ne tajua,ettei kaupassa käydä joka päivä,kuten sellaiset henkilöt jotka asuu kaupan lähellä? Joskus vaan hävettää tuollainen tuijotus :)
kerran viikossa kauppaan. Kun harvoin käy, kärry täyttyy "pakollisista" ostoksista. Siinä ei sitten enää paljon tee mieli heräteostoksia tehdä... Ihan ei onnistu. Maitoa joutuu hakemaan kesken viikonkin. Ja silloin huomaa, että matkaan tarttuu helpommin vähän ennalta suunnittelematontakin leikettä tms.
Meillä on lehtiö keittiön hyllyssä: siihen kirjaan itse, mitä puuttuu ja lapsetkin ovat oppineen kirjaamaan siihen sekä toiveitaan (joita ei aina toteuteta) että ihan oikeita asioita, kun vaikka muropaketti on tyhjentynyt.
*vietän vapaa-aikani mieluummin muualla kuin kaupassa.*
- musta-g
Polkupyörä, scootteri, muutama auto ja hyvät kengät kun jalkaisin kauppaan taivallan.
Maitoa en juo, kassi on kevyt kantaa...- Seijasini
ihan kiva, jos moottoreista tykkää.
Melkein kadehdin tuota, ettei maitoa tarvii kärrätä niskat kumarassa...
No, oon mä niin onnellinen junnuistani, etten purnaa. Ei mee ku hujaus, nii ne kuskaa juomansa itse. Sitten kyllä sopii toivoa, että on edelleen maitoa, eikä kilisevää...
n. 50 metriä, joten käpälämoottorilla mennään...
Kauemmaksi "farmarivolvolla" :)- Seijasini
ei tule kassiin niin helposti ylimääräistä... sitten toisaalta on vaarana, että käy joka päivä. Ja joka päivä matkaan tarttuu jotain ylimääräistä...
*aina on lupa ostaa jäätelöä. suklaan kohdalla sitten mietitäänkin tarkemmin* Seijasini kirjoitti:
ei tule kassiin niin helposti ylimääräistä... sitten toisaalta on vaarana, että käy joka päivä. Ja joka päivä matkaan tarttuu jotain ylimääräistä...
*aina on lupa ostaa jäätelöä. suklaan kohdalla sitten mietitäänkin tarkemmin*"tunnelmaa" - eli on kiva jutella tutuiksi tulleiden myyjien ja asiakkaiden kanssa ;D
- Seijasini
Minea44 kirjoitti:
"tunnelmaa" - eli on kiva jutella tutuiksi tulleiden myyjien ja asiakkaiden kanssa ;D
ja on ystävällistä. Olet arvoakas asiakas myös pienine ostoksinesi.
Isoissa marketeissa olet tuntematon asiakas muiden seassa... tosin tuttuihin voi sielläkin törmätä, mutta palveluun harvemmin.
*lähikauppoja kannatan... ja oman kaupungin palveluita. muuten joutuu menemään kaiken perässä "merta edemmäksi kalaan"*
- mikhaildenisov
5 pulloo kossua,yhtä monta Black Velvet ja
kori coca-light!- Seijasini
ostokset, varoen kylmään kannetaan...
Kovin on nestevoittoista murkinasi, vaan niinhän se on, että ilman ruokaa tulee aika kauan toimeen, kunhan nestetasapaino säilyy...
*mun ruokavalio on toisenlainen... en edes muista, milloin oon viimeksi käynyt alkossa. olikohan silloin, kun isä vielä eli ja ostin joululahjaksi konjakkipullon...*
- mieroi
kauppareissuja yleensä meillä hoidellaan tuosta kulman takaa paitti isommat ostokset viikonlopuksi haetaan sitte omalla autolla prismasta vähän kauempaa.
Saapihan samalla liikuntaa kun käy lähikaupassa välillä vaikka kalliimpia nuo lähikauppaketjut ovat ku Prisma)- Seijasini
ainakin loppukuusta ja jos ostaa isompia määriä kerralla.
Meillä koko porukka joutuu käyttämään hyla-tuotteita. Lähikaupassa litra hyla-maitoa maksaa 9 snt enemmän kuin vähän etäämpänä... ja kahvipaketti euron enemmän. Kumpaakin kuluu meillä aikas paljon eli fillari on ahkerassa käytössä.
*menen etäälle tai lähelle, liikuntaa saan silti*
- tuffe
tuo maidomme kotiin. Erotessa ajattelin etten koskaan enää hanki autoa, mutta aika äkkiä tuli sellaista ikävää. Tosin en ole ihan varma voiko meidän rotiskoa autoksi sanoakaan :) Kulkuneuvoksi? Neuvoa sen kanssa kyllä aina välillä tarvitaan..
- Seijasini
ei kuitenkaan kannata sortua. Ainakaan jos meinaa vielä liikkeelle lähteä :)
Älä kutsu rotiskoksi, loukkaantuu vielä. Taputtele ja kehu, että oletpa hieno kauppakärry.
Ja värikin on ihan hyvä... punainen erottuu liikenteessä :)
Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2195963
Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m263724- 822577
- 392111
- 331892
- 451868
- 1071765
- 211656
- 271502
Tappajamanne kiinni
Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!331448