Millaisiin huoltoväleihin olette Pololla päässeet? Kyseessä on Polo 1.2, jonka ensimmäinen "Long"life huolto tehtiin n. 6000(!) km:n kohdalla, ja nyt vuotta myöhemmin on vuorossa toinen, kilometrejä mittarissa n. 16000. Huollon hinta on suht törkeät 220 euroa, käytännössä ainoa isompi huoltotoimenpide lienee öljyjen vaihto. Kyseessä on perheen kakkosauto, jolla ajetaan lähinnä lyhyempää kaupunkiajoa, mihin huolto toistuvasti vetoaa. Tämäkään ei tosin kelpaa selitykseksi itselleni, koska omassa bemarissa ajot ovat tällä hetkellä samaa luokkaa, ja siinä huoltoväli on n. 20000 km/2v. Kaiken lisäksi huoltojen hinnat ovat huomattavasti alhaisemmat, vaikka kyseessä on lähtöhinnaltaan neljä kertaa kalliimpi auto... Tässä lienee yksi tärkeä syy, minkä takia asiakastyytyväisyyskyselyissä Bmw pärjää huomattavasti volkkaria paremmin vaikka autoon muuten tyytyväisiä olemmekin.
Oletteko siirtyneet pois Longlifesta vakioon 15 tkm:n huoltoon, koska jos huoltoväli on jatkuvasti tätä luokkaa, niin esim. Longlife-öljyn käyttö vajaan 10 tkm:n välein on pelkkää rahastusta.
Not so Longlife
21
6404
Vastaukset
- poloilija
Eikös se Polon huoltoväli ole 30 000 km / 2v? Minulla tuli 1.2-litrasen polon huolto 2 vuoden päästä edellisestä. Siinä vaiheessa kilometrejä oli tullut n. 20 000, mutta tuo aikaraja tuli ensin vastaan. Edellisellä omistajalla huollot oli tehty 26 000 ja 53 000 km -lukemilla.
- Kallista huoltoa
Tuo 30 tkm/2v on tosiaan Longlifen maksimihuoltoväli, mutta käytännössä siihen lienee vaikea päästä, eli vaatinee enimmäkseen pitkää maantieajoa. Olisin tyytyväinen, mikäli käytännössä pääsisi edes puoleen tuosta, mutta huoltovälimittarin mukaan 10 tkm/1v tuntuu olevan maksimi.
Kallista huoltoa kirjoitti:
Tuo 30 tkm/2v on tosiaan Longlifen maksimihuoltoväli, mutta käytännössä siihen lienee vaikea päästä, eli vaatinee enimmäkseen pitkää maantieajoa. Olisin tyytyväinen, mikäli käytännössä pääsisi edes puoleen tuosta, mutta huoltovälimittarin mukaan 10 tkm/1v tuntuu olevan maksimi.
se kilometrimäärä täyteen ja antaa valon palaa taulussa. Niin tekisin ainakin minä takuun menetyksen uhasta huolimatta.
Kylmästi vaan 2 vuotta, tai 20000km mittariin ja sitten auto huollon pihaan.- kerron
Rooivalk kirjoitti:
se kilometrimäärä täyteen ja antaa valon palaa taulussa. Niin tekisin ainakin minä takuun menetyksen uhasta huolimatta.
Kylmästi vaan 2 vuotta, tai 20000km mittariin ja sitten auto huollon pihaan.vaikka ei poloa olekaan vaan 1,6 16v bora, että longlifet on olleet kaks ekaa kertaa huoltoilmaisimen mukaan tasan 30 tkm välein. Luulin että se on vakio...
Ja asun helsingissä, päivittäinen työmatka 6km suuntaansa, eli ei kovin pitkää ajoa. Ei valittamista. Lohkolämmitin on talvella kotona päällä yön yli, mutta esim työmaalla ei sellaista ole, eli ajo sisältää myös kylmästartteja melkoisesti... kuulostaa vähän oudolta tollanen poloilu.
- pääsit
Oman poloisen (1.4) huolto maksoi 265 euroa! Huoltovälinäyttö ilmoitti sen tasan 30tkm kohdalla.
- Longlife
Arvaanpa, että POLOssasi on väärin asetettu huoltoväli, eli siinä ei ole Longlife päällä. Silloin huoltoväli on yksi vuosi (tai 15000 km).
Jos huoltoväli nollataan mittaristosta, longlife putoaa pois. Tai jos se testerillä laitetaan väärin....
Longlife on tyypillisesti 2 vuotta tai noin 23-30000 km.- Trans-Man
Niin minullekin myytiin vuosi sitten uusi Transporter 30 tonnin huoltovälillä, mutta joka 15 tonnin välein on joutunut longlife-huollossa käyttämään. Kilometrejä tulee kuitenkin reilu satku vuodessa. Syynä partikkelisuodatin, joka on lyhentänyt huoltoväliä selvästi. Halvempia öljyjä ei voi käyttää, koska se suodatin vaatii sitä sikakallista. Ja kyse ei tässä tapauksessa ole todellakaan väärästä ajotyylistä tai väärin koodatusta huoltonäytöstä. Olisi pitänyt vaan ostaa se mersu....prkl....
Ei ne Polon huoltokustannukset kylläkään ole kuin ihan pikkunen murto-osa teidän vuotuisista autoilukustannuksistanne.
Uusi Polohan maksaa 14M€ ja neljä kertaa kalliimpi Bemari vissin kai sitten 70M€.
Arvon alenemisen, ynnä muiden kulujen rinnalla 0,22M€ on aika pikkunen summa.- löytyy noin
kalliita Poloja? 14M€? Sehän on saakeli yli 70 miljoonaa vanhaa markkaa?!
löytyy noin kirjoitti:
kalliita Poloja? 14M€? Sehän on saakeli yli 70 miljoonaa vanhaa markkaa?!
Tarkotinkin tietty kiloeuroja...
Tuntuu toi oma nuppi olevan joskus hiukan harvan sorttinen €:0/- kähmälä
Laaksonenster kirjoitti:
Tarkotinkin tietty kiloeuroja...
Tuntuu toi oma nuppi olevan joskus hiukan harvan sorttinen €:0/on kilo euroja? ootko punninnu?
Tuhat euroa olis tuhat euroa.. lyhennetään t. mut paljon niistä eurokiloista kertyy?
- ?????
...1.9 TDI
- busa
Alkuperäisen kysyjän tapaus on ihan identtinen meidän Polon kanssa paitsi ettei me päästy edes 6000 tuhatta. Ja tosiaan, ratkaisuna me siirryimme käyttämään sitä 1v/15km vakiovälejä, niin säästyy rahaa ainakin joka toinen huolto koska se on suppeampi kuin longlife huolto.
- busa
niin tietty se piti olla 6 tuhatta. Ja voi tietty olla että auto oli alunpitäenkin koodattu vahingossa ei-longlifelle, koska huolto ilmoitus tuli aika lähellä 1 vuotta, mutta pirustako sitä tietää.
Mutta joka tapauksessa aivan huippu 4 henkisen perheen kakkospirssi, kovasti tykätään! - Kallista huoltoa
busa kirjoitti:
niin tietty se piti olla 6 tuhatta. Ja voi tietty olla että auto oli alunpitäenkin koodattu vahingossa ei-longlifelle, koska huolto ilmoitus tuli aika lähellä 1 vuotta, mutta pirustako sitä tietää.
Mutta joka tapauksessa aivan huippu 4 henkisen perheen kakkospirssi, kovasti tykätään!Lähinnä tämän kaltaista vahvistusta hainkin, eli täytyy seuraavassa huollossa pyytää muuttamaan tuo huoltoväli 1v/15 tkm:iin.
Ja samat on kokemukset muutenkin, eli kakkosautona mainio peli. Tosin harmitellaan, kun tuli otettua 2-ovinen 4-ovisen sijaan... Mutta Polosta tullee uusi malli ensi vuonna, eli pitänee korjata tilanne siinä vaiheessa :)
- dvkujh
Mittarissa 6/2006 hankitussa Polossa on jo 26000km eikä huoltovalo ole vilkkunut. (Toivottavasti se ei ole rikki:)
Ajelen yleensä pitkiä matkoja kerralla (n.60km) - longlifeen
Ostimme kesällä käytetyn polon ja huollossa ehdottivat että vaihdetaanko longlifeen, ennen huollettu alle 10tkm välein, nyt pitäisi saada ajaa kaksi vuotta tai n.30000 km ennen seuraavaa huoltoa.
- ...
Kannattaa opetella tarkistamaan öljyn määrä ihan itse. Lisäksi ajotyyli vaikuttaa todella paljon siihen, miten pitkä se huoltoväli on. Jos aina mennään lapikas lattiassa, niin sitten saa huollattaa useammin.
- ajattelee niin
kerran vuodessa huoltaa niin säästyy ongelmilta.
- 1+19
ajattelee niin kirjoitti:
kerran vuodessa huoltaa niin säästyy ongelmilta.
Ei jukolauta sentään. Vuoden päästä mulla on ensimmäisten kahden kuukauden tahdilla 70.000 tkm taulussa. En taida säästyä ongelmilta kerta vuodessa -huollolla!
- 1+19
1+19 kirjoitti:
Ei jukolauta sentään. Vuoden päästä mulla on ensimmäisten kahden kuukauden tahdilla 70.000 tkm taulussa. En taida säästyä ongelmilta kerta vuodessa -huollolla!
Siis 70 tkm / 70.000 km tietenkin...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tykkään sinusta tosi tosi paljon
Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska604305- 1752669
Mitä tehdä asialle?
Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill1592468Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli2182421Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?
Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä4341656- 1631517
Selänteiden kommentit
Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki1761514- 981318
- 791281
Olen pahoillani mies
Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari591239