Siljan laivat hienompia kuin viikingin!

Silja line

Siljan laivat ovat ulkoa ja sisätiloistaa paljon hienompia kuin jotkut viking linen ikivanhat purkit. Viimeksi kun olin viiking isabellalla paikat olivat aika ränsistyneitä ja kuluneita. Silja europalla olin 3 viikkoa sitten ja sisätilat olivat hyvässä kunnossa ja laiva ulkopuolelta kuin uusi. Eli olen tullut siihen tulokseen, että vaikka ennen kävin pelkästää viking linen laivoilla ja ajattelin sitten yhden kerran mennä silja europan risteilylle ja europan risteily kokemuksen jälkeen en menisi enää koskaan viking linelle. Kaikki siljan laivat ovat viking linen laivoja hienompia koska ne ovat melkein kaikki uudempia ja kauniimman värisiä. Myöskin esim europalla on isabellaan verrattuna hienommat näköalat, enemmän ravintoloja, hieno aula, ihmiset ovat fiksumpia (se tietty riippuu vähän ihmisestä) ja muutenkin laiva on isompi ja ylellisempi verrattuna isabellaan. Se on ihan oma mielipiteeni ja jokaisella on oma mielipiteensä.

20

2348

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paatit oo

      suurinpiirtein yhtä vanhoja ( mutta vainko viikingillä vanhat purkit ?) No, joopa joo, se ei auta, että täällä yritetään Siljaa mainostaa, kyllä se tallinksiljan lähtölaskenta on jo alkanut !

    • vikingin-laiva,

      ei siis ihme että viihdyt, olethan melkein kuin kotonasi sillä.
      Jos epäilet tarinaa, tarkasta FOF:n sivuilta.

      ...ja olisi vielä hienoa jos opettelisit kirjoittamaan, kun tietääkseni nuo hienostuneet siljafriikit vaativat kerhossaan vähintään auttavan kirjoitustaidon päästäkseen elvistelemään tänne.

      • Silja line

        Mielestäni siljalla on hienommat laivat kuin viiking linellä. Esim Europan muotoilu ja sisätilat ovat huippuluokkaa verrattuna amorellaan tai isabellaan. Olette vain kateellisia !


      • toope
        Silja line kirjoitti:

        Mielestäni siljalla on hienommat laivat kuin viiking linellä. Esim Europan muotoilu ja sisätilat ovat huippuluokkaa verrattuna amorellaan tai isabellaan. Olette vain kateellisia !

        Europahan suunniteltiin Viking Europaksi ja sitä
        markkinoitiin hyvin voimakkaasti kun sitä rakennettiin. Kun sitten Slite-varustamo meni nurin, sai Silja Line edullisesti hienon laivan.
        Viking Linen laivoista en voi sanoa mitään, kun en ole nykyisillä laivoilla koskaan käynyt.
        P.S.Viimeinen lause paljastaa ikäsi.


      • oikeasti matkusteleva
        Silja line kirjoitti:

        Mielestäni siljalla on hienommat laivat kuin viiking linellä. Esim Europan muotoilu ja sisätilat ovat huippuluokkaa verrattuna amorellaan tai isabellaan. Olette vain kateellisia !

        Minä en ole kateellinen mistään. En omista kumpaakaan laivayhtiötä. Matkustan molemmilla.

        Mutta sille sinä et voi mitään, että Europa tehtiin Viikkaria varten, joten se hienous on Viikkarille suunniteltua. Yleisiä tiloja jos ajattelet, niin laivojen pohjapiirrokset on aika yhteneväiset noin vaikka Amorella/Isabella ja Europa.

        Laivojen kunnosta täytyy sanoa, että Vikingin laivat on telakoituna säännöllisesti, Siljan paljon harvemmin. Miniristeilyillä ei matkan aikana paljon kunnostushommia tehdä. Joten toki sinulla on oikeus mielipiteeseesi, mutta ekan viestisi juttu siitä, mikä on hyvä- tai huonokuntoista...


      • Laivahullu-75
        oikeasti matkusteleva kirjoitti:

        Minä en ole kateellinen mistään. En omista kumpaakaan laivayhtiötä. Matkustan molemmilla.

        Mutta sille sinä et voi mitään, että Europa tehtiin Viikkaria varten, joten se hienous on Viikkarille suunniteltua. Yleisiä tiloja jos ajattelet, niin laivojen pohjapiirrokset on aika yhteneväiset noin vaikka Amorella/Isabella ja Europa.

        Laivojen kunnosta täytyy sanoa, että Vikingin laivat on telakoituna säännöllisesti, Siljan paljon harvemmin. Miniristeilyillä ei matkan aikana paljon kunnostushommia tehdä. Joten toki sinulla on oikeus mielipiteeseesi, mutta ekan viestisi juttu siitä, mikä on hyvä- tai huonokuntoista...

        Kyllä Europa on alunperin Vikingin laivoja. Vikingin alukset käyvät säännöllisesti telakalla huollossa. Nytkin syyskuussa Isabella seisoo telakalla ja sinne tehdään uudistuksia mm. ruokaravintolan suhteen. Itse suosin Vikingiä, koska minun mielestä siellä on paremmat esiintyjät minun makuuni ja paljon nuorekkaampaa menoa ja meininkiä.


      • Silja line
        Laivahullu-75 kirjoitti:

        Kyllä Europa on alunperin Vikingin laivoja. Vikingin alukset käyvät säännöllisesti telakalla huollossa. Nytkin syyskuussa Isabella seisoo telakalla ja sinne tehdään uudistuksia mm. ruokaravintolan suhteen. Itse suosin Vikingiä, koska minun mielestä siellä on paremmat esiintyjät minun makuuni ja paljon nuorekkaampaa menoa ja meininkiä.

        Siljalla käykin paljon rauhallisempaa ja fiksumpaa väkeä kuin viking linellä! Viimeksi kun olin isabellalla niin naapurihytin äijillä oli oma mankka mukana josta ne huudattivat koko aamuyön moottoritie on kuuma. Sama juttu oli jo terminaalissa. Siljalla ei ole ikinä ollut minkäänlaista häiriötä ja henkilökunta on ollut minulle erittäin ystävällistä. Se tietty aina vähän riippuu minkälaisia ihmisiä matkalle mukaan tulee. Jouluna olemme menossa silja europan jouluristeilylle koska eräs ystäväni kehui sitä maailman parhaaksi reissuksi. Onko kenelläkään muuten omaa kokemusta tuosta jouluristeilystä?


      • HYVÄÄ RUOKAA
        Silja line kirjoitti:

        Siljalla käykin paljon rauhallisempaa ja fiksumpaa väkeä kuin viking linellä! Viimeksi kun olin isabellalla niin naapurihytin äijillä oli oma mankka mukana josta ne huudattivat koko aamuyön moottoritie on kuuma. Sama juttu oli jo terminaalissa. Siljalla ei ole ikinä ollut minkäänlaista häiriötä ja henkilökunta on ollut minulle erittäin ystävällistä. Se tietty aina vähän riippuu minkälaisia ihmisiä matkalle mukaan tulee. Jouluna olemme menossa silja europan jouluristeilylle koska eräs ystäväni kehui sitä maailman parhaaksi reissuksi. Onko kenelläkään muuten omaa kokemusta tuosta jouluristeilystä?

        JUU SAAT HYVÄÄ RUOKAA JA PALJON .HYVÄ JOULU TUNNELMA MUISTA VARATA AJOISSA.


      • Ville-Viikinki
        Silja line kirjoitti:

        Siljalla käykin paljon rauhallisempaa ja fiksumpaa väkeä kuin viking linellä! Viimeksi kun olin isabellalla niin naapurihytin äijillä oli oma mankka mukana josta ne huudattivat koko aamuyön moottoritie on kuuma. Sama juttu oli jo terminaalissa. Siljalla ei ole ikinä ollut minkäänlaista häiriötä ja henkilökunta on ollut minulle erittäin ystävällistä. Se tietty aina vähän riippuu minkälaisia ihmisiä matkalle mukaan tulee. Jouluna olemme menossa silja europan jouluristeilylle koska eräs ystäväni kehui sitä maailman parhaaksi reissuksi. Onko kenelläkään muuten omaa kokemusta tuosta jouluristeilystä?

        näitä omien soittopelien huudattajia on kyllä näkynyt Tallinksiljan laivoilla ihan yhtä paljon, kuin Vikingilläkin. Eikä todellakaan ole mitään kovin fiksua porukkaa sellainen. Viimeksi, kun olin Europalla, tuli sentään viimein järjestysmies rauhoittamaan tilannetta hyttikäytävällä.


      • laivoilla
        Ville-Viikinki kirjoitti:

        näitä omien soittopelien huudattajia on kyllä näkynyt Tallinksiljan laivoilla ihan yhtä paljon, kuin Vikingilläkin. Eikä todellakaan ole mitään kovin fiksua porukkaa sellainen. Viimeksi, kun olin Europalla, tuli sentään viimein järjestysmies rauhoittamaan tilannetta hyttikäytävällä.

        ei sentään oksennella ja kuseskella pitkin seiniä, kuten Viking Rederi Ab:n matkustajilla on tapana tehdä.


      • ei häiriötä
        Silja line kirjoitti:

        Siljalla käykin paljon rauhallisempaa ja fiksumpaa väkeä kuin viking linellä! Viimeksi kun olin isabellalla niin naapurihytin äijillä oli oma mankka mukana josta ne huudattivat koko aamuyön moottoritie on kuuma. Sama juttu oli jo terminaalissa. Siljalla ei ole ikinä ollut minkäänlaista häiriötä ja henkilökunta on ollut minulle erittäin ystävällistä. Se tietty aina vähän riippuu minkälaisia ihmisiä matkalle mukaan tulee. Jouluna olemme menossa silja europan jouluristeilylle koska eräs ystäväni kehui sitä maailman parhaaksi reissuksi. Onko kenelläkään muuten omaa kokemusta tuosta jouluristeilystä?

        pari viikkoa sitten Europalla ei meidän lapsiperhe saanut hytissä nukuttua, kun naapurihytissä bailattiin klo 04-07. Että sellaista.


      • Laivahullu.
        Silja line kirjoitti:

        Siljalla käykin paljon rauhallisempaa ja fiksumpaa väkeä kuin viking linellä! Viimeksi kun olin isabellalla niin naapurihytin äijillä oli oma mankka mukana josta ne huudattivat koko aamuyön moottoritie on kuuma. Sama juttu oli jo terminaalissa. Siljalla ei ole ikinä ollut minkäänlaista häiriötä ja henkilökunta on ollut minulle erittäin ystävällistä. Se tietty aina vähän riippuu minkälaisia ihmisiä matkalle mukaan tulee. Jouluna olemme menossa silja europan jouluristeilylle koska eräs ystäväni kehui sitä maailman parhaaksi reissuksi. Onko kenelläkään muuten omaa kokemusta tuosta jouluristeilystä?

        Meneppä katsomaan, kun Ruotsalainen nuoriso remuaa Silja Festivalilla. Ei tietoakaan nukkumisesta tai asiaan puuttumisesta. Tuntuu, että ei edes laivan järkkärit puutu asiaan.
        Minun mielestä Isabellalla ollaan todella tarkkoja näiden asioiden suhteen. Aina samat järkkärit valvomassa hyttikäytävillä ja tiukkalinja päällä. Joutuu todella helposti putkaan, esim. suunsoitosta.


      • Ihmettevä risteilijä
        laivoilla kirjoitti:

        ei sentään oksennella ja kuseskella pitkin seiniä, kuten Viking Rederi Ab:n matkustajilla on tapana tehdä.

        Upea Galaxy 24.7 keskiyöllä.Olin menossa käväisemään Kasikannen hytissäni puolen yön maissa, niin ihmettelin siellä portaissa 6 kerroksessa mitä vettä tippuu alas onko sprigreli lauennut kiersin kuivalta puolelta, niin siellä joku mettäsika äijä laittoi sika kännissä pöksyjään kiinni, no kysyin mikä ihmeen vessa porras hänelle on niin tää vaan tokas että mitä mä hänen hytissään teen ett soitta miliisit paikalle-. Ett sellasta menoa silläkin potskilla, kyll hävettää tollanen käytös. Virtsan hajua havaitsin muuallakin laivassa. Ett kyll ne sielläkin sikailee. Joo ja jätkät möykkäs käytävässä viiden kuuden välillä jostain naisista ovet ryskui sun muuta.


      • Ville-Viikinki
        laivoilla kirjoitti:

        ei sentään oksennella ja kuseskella pitkin seiniä, kuten Viking Rederi Ab:n matkustajilla on tapana tehdä.

        ainoa kerta, kun olen tosiaankin nähnyt jonkun kusevan laivan käytävään, tapahtui Vana Tallinn-laivalla ja asialla oli muuten melko tyylikkään oloinen nainen jakkupuvussaan. Oli aika häkellyttävä tilanne, kun hissin oven auetessa oli oven takana nainen takapuoli pystyssä tarpeillaan!


    • Anska982

      Mutta lapsiperheille mieluisempi kaiketi Siljan laivat (Serenade/Symphony ja muut).

      Vikingin rauhallisempi meininki sopii paremmin vanhemmille pariskunnille ja eläkeläisille.

      Tallink taasen nuorille, vaikka on siellä kaikenikäisille häppeningiä.

      Mutta näähän on taas näitä mielipidekysymyksiä... Toinen tykkää äidistä, toinen tyttärestä ja kolmas ehkäpä vielä isästäkin :D

    • We King

      Päätä jo, onko se viiking vai viking. Erisnimet tulee kirjoittaa ISOLLA alkukirjaimella. Voiko tämä todella olla näin vaikeaa? Kai se on yksisoluaivolle.

    • ainoa...

      Tallink-Siljan viihtyisä laiva,johtunee siitä että laiva on alunperin Vikingille rakennettu.

    • 61523748061523748061

      Tottakai ne on... Siljalla on 7 2000 luvun alusta, vikinglinellä vain 2

    • Grace-ykkönen

      Grace nykyisin hienoin.

      • Anonyymi

        Samoin Viking XPRS ja tietty Cinderella. Kohta tulee Glory.
        Voitto Vikingille.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. 125
      3156
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      89
      2886
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2248
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      23
      1787
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1519
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1494
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1437
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1397
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1335
    Aihe