AUTTAKAA MUA!!!

tytsy1995

Eli haluisin opiskella japania, koska se innosti mua.Olen vielä ala-asteella ja ensi vuoden syksyllä menen ylä-asteelle.Ylä-asteella on japani kerho johon ajattelin mennä koska pidän japanin kulttuurista ja muutenkin japanin kieli on kaunis.Osaan vähän japania esim. oomen nasai=anteeksi, tai sitten wataski no namae wa meri desu=minun nimeni on meri.Mutta haluisin oppia enemmän, kokonaisia lauseita ja jne.Haluisin jonkun oppikirjan joka ei olisi kalliskaan.Katson sitä kelly ozzbournesen ohjelmaa, ja siittä innostuin.Eli mikä olisi hyvä oppikirja, näin aloittelijalle?Pidän piirtää mangaa ja katson animea ainakun kerkeän.

4

865

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • itsekin opiskelija

      Suomeksi ei ole saatavana kovin monia eri oppaita. Sinulle saattaisi sopia ihan aluksi vaikkapa useista kirjakaupoista löytyvä suomeksi kirjoitettu hiragana- ja katakana-tavuaakkosien opetteluun tehty kirjanen. Niiden osaaminen on joka tapauksessa perusta japanin kielen opiskeluun, joten niistä on hyvä aloittaa. Sitten kun pääset alkuun, niin kannattaa vilkaista Takako Karppisen kirjoittamaa Japanin kielen alkeet -oppikirjaa. Molemmat kirjat ovat Finnlecturan julkaisemia, ja niitä saa varmaan kaikista kirjakaupoista, ainakin tilaamalla. Lisätietoja alla olevista linkeistä.

      http://kirja.fi/finnlectura/product.php?isbn=9789517923040&custID=b25e3d0d1bc9a46260b7b106cf64400b
      http://kirja.fi/finnlectura/product.php?&isbn=9789517920421&custID=b25e3d0d1bc9a46260b7b106cf64400b

      Tsemppiä! (=Ganbatte!)

    • kattonaru

      Hei

      Hyvä oppikirja olisi esimerkiksi: Tadaaki Kawata: JAPANIN KIELI

      Kannattaa varmaan ensiksi lainata kirjastosta, niin näkee onko sopiva. Tuo kirja sisältää paljon mm. kielioppiasioita jne.

      Japanin kulttuurin ystävät järjestää kielikursseja Helsingin suunnalla. Tosin aika hintavia. Myös työväenopistot järjestävät erilaisia kursseja.

      http://www.japaninkulttuuri.net/

      Tuolta nettisivuilta löytyy harrastuspiireistä kohta japanin kieli ja sieltä yhteystietodot. Voisit vaikka kysellä onko siellä nuorille suunnattua kurssia tms.

    • Jpnfreak94

      Mäkin menen seiskalle ens vuonna ja haluan opiskella japania. Mun innostus alkoi, kun huomasin sattumalta yhden huipun japanilaisen laulajan musavideon netissä.. Niin mutta mulla on sama ongelma, mutta sinua suosittelen lähtemään japaninkielen kurssille, jos opiskelu kiinnostaa. Niin minäkin teen. =)

    • muuten

      Gomennasai....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6163
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3936
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      255
      2319
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1920
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1373
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1296
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1077
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1040
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      986
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      951
    Aihe