huomioikaa

make

Arvon motoristi ystävät tämä vinkki! Ajakaa aina sillä varauksella/oletuksella ettei autoilija näe teitä. On sattunut jo monta kolaria tälle kesälle kun auto on tullut sivutieltä moottoripyörän eteen. Itse hiljennän aina vauhtia kun auton nokka törröttää jossain puskassa tai risteyksessä, varaudun pysähtymään/väistämään jos en saa kontaktia auton kanssa. Liian monet ohittaa esim oikealle kääntyvän auton risteysalueella ja samalla jää kuolleeseen kulmaan autolle joka on risteyksessä tulossa tielle,odottakaa se pieni hetki kun auto on kääntynyt edestä pois ja olette taas näkyvissä(pää,kädet ja jalat tallella)!!! Korjatkaa jos olen väärässä?

3

609

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juuri näin. Itse olen sanonut aina, että ajan ja ajakaa siten, että kaikki mitkä liikkuu haluaa tappaa sinut. Tarkoitan juuri sitä mistä kirjoitat. Vaikka kuinka huomioisi nämä kirjoittamasi asiat, aina välillä sattuu läheltäpiti tapauksia. Yleensäkin pyrin ajamaan siten, että minut nähdään peileistä, oli sitten mp, tai muu kulkuneuvo.

    • Honatsu

      Totta joka sana. Lisäksi luin jostain että kannattaa ajaa myös päivällä kaukovalo päällä jotta näkyisit paremmin. Ainakin omassa pyörässä näkyy. Lähivalohan on sama kun ajas valot pois kokonaan. Miltäs kuulostaa?

      Kaverit nauraa koko jutulle, mutta ne ei juurikaan ajattele näitä turvallisuusnäkökulmia vaan ajelee shortsit jalassa ja teepaita päällä, kun eivät oo koskaan ollu onnettomuudessa , eikä kaatunu.

      • Turo--Inkeri

        jos on joku vanha 80/90-luvun ajovalo, sen voi kirkkaalla ilmalla monesti huoletta "unohtaa" pitkille. Taas jos on nykyaikaiset,
        projektorityyppiset "valotornit" edessä, en välttämättä alkaisi häikäisemään kaikkia vastaantulijoita niillä. Voivat pahimmassa tapauksessa
        myös arvioida etäisyytesi väärin, taikka eivät huomaa, että olet kääntymässä ja sinulla on vilkku päällä.

        Jopa vähäinen häikäisykin on parempi vaihtoehto kuin jäädä havaitsematta - juuri tämähän on syynä aika pirun moniin pahoihin prätkäkolareihin, ja osa autoilijoista
        valitettavasti on juuri niin umpisokeita, että valotehoa tarvitsee käyttää. Mutta tolkku mukana siinäkin.

        Eräs kätevä tapa on myös vilauttaa pitkiä pari-kolme kertaa, jos havaitsee autoilijan pyrkivän tulemaan sivutieltä, tai kääntymään eteesi...
        MUTTA, vaikka tämä auttaa kylläkin aika tehokkaasti varmistamaan, että autoilija tosiaankin on havainnut sinut, joku voi tulkita tämän väärin, eli merkiksi, että annat tilaa. Täytyy siis valmistautua
        myös tämän vaihtoehdon varalle.

        Amatöörit ajelee sortseissa ja tpaidoissa.. ja ovat sitten ihmeissään, kuinkas tulikin pitkä sairasloma ihan pikku kaadosta. Näin saadaan osaltaan nostettua myös liikennevakuutuksen hoitokulukorvaukset pilviin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      151
      2624
    2. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      419
      2247
    3. Pimahdan kohta ihan kunnolla

      Entä, jos otan sitten yhteyttä sinuun? 🫨🫥🥴
      Ikävä
      44
      2124
    4. Toivottavasti vielä kohdataan mies

      Ja aloitetaan juttelu. Nyt olisin valmis.
      Ikävä
      122
      1425
    5. Hauskaakin jopa...

      Että moni nainen olettaa, että kyse on vaan siitä kaanustinloukusta, kun mies jotain ehdottaa. 😄 Ja miettiikö monikaan
      Sinkut
      233
      1330
    6. Nainen, minkä kappaleen laittaisit nyt miehelle

      kuunneltavaksi tietäen, että hän ikävöi sinua ja kipuilee päästäkseen yhteyteen kanssasi. Jotain, joka kertoo...
      Ikävä
      120
      1208
    7. Vanhemmalle naiselle

      Aikataulu muutos. Ensi viikolla pistetään asia vireille. Ei juhannukseen asti aikaa. Kannatti valehdella!
      Ikävä
      56
      1163
    8. Jos et kaipaakaan minua täällä

      Niin miksi sinua ehkä häiritsee se, että minä kaipaan sinua? Miehelle.
      Ikävä
      11
      1107
    9. Koen, että minua tavallaan vainotaan

      Kyllä minä vain satun tietämään, että täälläkin on joitain serkun kaiman kummeja jotka kiusaavat minua. Lisäksi sairas n
      Ikävä
      123
      1080
    10. Morning has broken

      Simmut aukaistaan. Ja noustaan päivään valkeaan. Hyvää huomenta. 😊☀️🍳☕❤️
      Ikävä
      66
      998
    Aihe