Kynsi- ja jalkasieni, YÖK!!!

sieninen

Moi!
Lueskelin aiempia keskusteluja ja niissä suositeltiin vetyperoksidia ja otsonoituja öljyjä em. vaivojen hoitoon. Haluaisinkin kuulla käyttäjien kokemuksia, onko niistä todella apua? Vielä en sisäisiin lääkekuureihin haluaisi lähteä ja tämä vaiva on todella ärsyttävä... :(

95

53334

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei apua

      vetysuperoksidi käy kyllä jalkojen puhdistamiseen. Kyllä lääkärin antama lääke taitaa olla paras vaikka sen teho sanotaan olevan 50%

      Minä olen syönyt lääkekuurin ja lupaavalta näyttää. En huomannut mitään sivuvaikutusta lääkkeestä. Jos saat lääkäriltä reseptin niin pyydä Apteekissa halvempi rinnakkaislääke. Niillä on huima hinnanero. Tietenkin sinulta otetaan sieniviljely koe ennen reseptin saamista.

      Jos luonnonlääkkeitä haluat kokeilla niin kokeileppas pikiöljyä. Kuulin siitä jälkeen kun olin saanut lääkärin lääkkeet, olisin kokeillut sitä kaikki muut mahdolliset olin jo kokeillut.

      • Omenaviinietikkaa

        Jos haluaa kokeilla omenaviinietikkaa kynsisienen hoitoon, niin miten sitä käytetään? Millaisessa suhteessa sekoitetaan veteen? Miten usein haudotaan ja kuinka pitkään aina kerrallaan?

        Oletko kokeillut ja millaisen tuloksen sait?


      • Sieninen
        Omenaviinietikkaa kirjoitti:

        Jos haluaa kokeilla omenaviinietikkaa kynsisienen hoitoon, niin miten sitä käytetään? Millaisessa suhteessa sekoitetaan veteen? Miten usein haudotaan ja kuinka pitkään aina kerrallaan?

        Oletko kokeillut ja millaisen tuloksen sait?

        Etikkaakin olen kokeillut, mutta en kyllä säännöllisesti eli en tiedä tehosta. Sekä jalasta että kynnestä on tehty sieniviljely ja se joku rubrum siellä jyllää. Kun viljelyt tehtiin olin raskaana ja tällä hetkellä imetän, joten mihinkään lääkekuureihin en voi turvautua, ja imetystä en lopeta ennenaikaisesti ennenkuin on ihan pakko.

        Olen käynyt tämän vaivan takia varmaan miljoonalla eri ihotautilääkärillä ja osa ei ole korvaansa lotkauttanut asialle ja yli vuosi sitten eivät edes viljelyä määränneet, vaan todenneet jalkojen olevan vain kuivat ja kynnessä jokin kolahduksen aiheuttama vamma??!

        Yksikin suosittelin vähän aikaa sitten Fungorin voidetta, vaikka terbinafiini nimenomaisesti imeytyy äidinmaitoon ja sen käyttö on tuoteselosteissa kielletty.

        Kävin taas eilen uudelle lääkärillä, kun jalkapohjaa kutittaa ihan järkyttävästi ja nyt on hyvä mieli!

        Antoi ohjeeksi kylvettää vahvassa suolavedessä (1 rkl merisuolaa/1 ltr vettä) jalkoja joka ilta 5-10 min ja kun kysyin vetyperoksidista (3%), niin sanoi sen olevan hyvä idea- tehostaa hoitoa te. Ja mikä parasta- imettävälle turvallinen! Sanoi suolaveden auttaneen johonkin homesienikynsiinkin?? Ja suositteli myös kynnen ureapoistoa, jolloin sekä suola että vetyperoksidi pääsevät paremmin tehoamaan. Ja oli ihan ison lääkäriasemaketjun ihotautilääkäri.

        Raportoin, kunhan nään miten homma lähtee käyntiin...

        Mutta edelleen mielellään lukisin kommentteja...


      • Aritta
        Sieninen kirjoitti:

        Etikkaakin olen kokeillut, mutta en kyllä säännöllisesti eli en tiedä tehosta. Sekä jalasta että kynnestä on tehty sieniviljely ja se joku rubrum siellä jyllää. Kun viljelyt tehtiin olin raskaana ja tällä hetkellä imetän, joten mihinkään lääkekuureihin en voi turvautua, ja imetystä en lopeta ennenaikaisesti ennenkuin on ihan pakko.

        Olen käynyt tämän vaivan takia varmaan miljoonalla eri ihotautilääkärillä ja osa ei ole korvaansa lotkauttanut asialle ja yli vuosi sitten eivät edes viljelyä määränneet, vaan todenneet jalkojen olevan vain kuivat ja kynnessä jokin kolahduksen aiheuttama vamma??!

        Yksikin suosittelin vähän aikaa sitten Fungorin voidetta, vaikka terbinafiini nimenomaisesti imeytyy äidinmaitoon ja sen käyttö on tuoteselosteissa kielletty.

        Kävin taas eilen uudelle lääkärillä, kun jalkapohjaa kutittaa ihan järkyttävästi ja nyt on hyvä mieli!

        Antoi ohjeeksi kylvettää vahvassa suolavedessä (1 rkl merisuolaa/1 ltr vettä) jalkoja joka ilta 5-10 min ja kun kysyin vetyperoksidista (3%), niin sanoi sen olevan hyvä idea- tehostaa hoitoa te. Ja mikä parasta- imettävälle turvallinen! Sanoi suolaveden auttaneen johonkin homesienikynsiinkin?? Ja suositteli myös kynnen ureapoistoa, jolloin sekä suola että vetyperoksidi pääsevät paremmin tehoamaan. Ja oli ihan ison lääkäriasemaketjun ihotautilääkäri.

        Raportoin, kunhan nään miten homma lähtee käyntiin...

        Mutta edelleen mielellään lukisin kommentteja...

        öljy poistaa sientä.


      • Sieninen
        Aritta kirjoitti:

        öljy poistaa sientä.

        Tiedän/olen kuullut, että auttaa ja että sitä käytetään vain tippa/tippoja per päivä kynteen, mutta lääkelaitoksen jossain julkaisussa ei suositeltu käyttöä imetys- ja raskausaikana ja ihotautilääkärinikin (viimeisin) sanoi, kun kysyin käytöstä, ettei missään nimessä suosittele sen käyttöä näin imetyksen aikana. Suolakylpyjä ja tehostamaan vetyperoksidi oli nyt luonnonmukaisin keino tällä hetkellä.


      • hoidettu
        Sieninen kirjoitti:

        Tiedän/olen kuullut, että auttaa ja että sitä käytetään vain tippa/tippoja per päivä kynteen, mutta lääkelaitoksen jossain julkaisussa ei suositeltu käyttöä imetys- ja raskausaikana ja ihotautilääkärinikin (viimeisin) sanoi, kun kysyin käytöstä, ettei missään nimessä suosittele sen käyttöä näin imetyksen aikana. Suolakylpyjä ja tehostamaan vetyperoksidi oli nyt luonnonmukaisin keino tällä hetkellä.

        Mitä suolaa käytät? Ei kai sentään ruokasuolaa tai PAN-suolaa?


      • Sieninen
        hoidettu kirjoitti:

        Mitä suolaa käytät? Ei kai sentään ruokasuolaa tai PAN-suolaa?

        Lääkäri antoi ohjeeksi tosiaan jalkakylvyt 1 rkl karkeakiteistä merisuolaa/1 ltr vettä. Ja siinä kylvettää jalkoja päivittäin 5-10 min- ei tarvitse huuhdella pois. Sen jälkeen rasvaan jalkani apteekista saatavalla eucerin jalkarasvalla, kun suola kuitenkin kuivattaa paljon.

        Ei varmaan ihan nopea hoitotapa, mutta ainakin jalkapohjaa vaivannut tuskainen kutina helpotti heti ekan-tokan kylvyn jälkeen. Ehkä aavistuksen paremman näköiset jalat, mutta silti vielä jalkaterä varsin hilseilevä ja niitä "sienirenkaita" ihan riittämiin. Ja se kuiva hilse ei siis todellakaan ole tullut suolakylvetyksen jälkeen vaan on ollut siinä jo pitkään ja siitä nimenomaisesti tehty sieniviljely-> rubrum.

        Mutta jos se kuvottava vaiva lähtee tällä, niin mielummin vaikka vuoden ajan (tai pidempääkin:)joka ilta kylvetän jalkojani, kuin että söisin sienilääke-tabletteja. Varsinkin, kun on tuo imetys meneillään... Ja vaivan toivottavasti joskus parannuttua, en enää ikinä mene vauvauinteihin/uimahalliin ilman koko ajan jalassa pidettäviä uimatossuja.

        Vetyperoksidista sen verran, että olen käyttänyt vain 1% sen takia, kun apteekista oli loppu 3 %. Sitä kun on laittanut kynsiin, niin kaipa tuo pikkuisen on kuohunnut. Mutta tarkoituksena siis kuohuttaa sillä 3 prosenttisella.


      • Anonyymi

    • Toimii se

      Itseltäni lähti 6-3% vetyperoksidilla jalkasieni 1-2 hoitokerran jälkeen. Jatkoin varmuudeksi vielä muutaman päivän hoitoa oireiden katoamisen jälkeen. Ei ole sittemmin sientä jalanpohjissa näkynyt.

      • Sieninen

        Hieman paremman näköisiksi ovat jalat tulleet, mutta kyllä tässä vielä saa jumpata...

        Joka ilta olen ahkerasti kylvettänyt jalkojani siellä suolavedessä ja aamuisin pyyhkinyt vetyperoksidilla kostutetulla vanulapulla. Näin siksi, että vaikka lääkäri sanoi kylvetyskuohutuksen olevan ok, niin apteeksista kehoittivat kokeilemaan varovasti.

        Kysymys kuuluukin, että oletkos uittanut jalkojasi vaiko vain pyyhkinyt kostutetulla vanulapulla kuten minä. Jos kylvetit, niin kauanko? Ja mitä tapahtui- kuohuiko kunnolla?

        Itselläni on kynnen ureapoisto vasta tulossa, joten se typerä kynsikin pitää varmaan oireita yllä. En muutenkaan onnistu saamaan vetyperoksidia kynnen alle, vaikka kuinka yritän. Vinkkejä?

        Edelleenkin kokemukset tervetulleita...


      • Aritta
        Sieninen kirjoitti:

        Hieman paremman näköisiksi ovat jalat tulleet, mutta kyllä tässä vielä saa jumpata...

        Joka ilta olen ahkerasti kylvettänyt jalkojani siellä suolavedessä ja aamuisin pyyhkinyt vetyperoksidilla kostutetulla vanulapulla. Näin siksi, että vaikka lääkäri sanoi kylvetyskuohutuksen olevan ok, niin apteeksista kehoittivat kokeilemaan varovasti.

        Kysymys kuuluukin, että oletkos uittanut jalkojasi vaiko vain pyyhkinyt kostutetulla vanulapulla kuten minä. Jos kylvetit, niin kauanko? Ja mitä tapahtui- kuohuiko kunnolla?

        Itselläni on kynnen ureapoisto vasta tulossa, joten se typerä kynsikin pitää varmaan oireita yllä. En muutenkaan onnistu saamaan vetyperoksidia kynnen alle, vaikka kuinka yritän. Vinkkejä?

        Edelleenkin kokemukset tervetulleita...

        että Molkosania voi käyttää myös sientä vastaan. Sitä voi käyttää paljaaltaan tai sitten jalkakylvyssä.


      • hapansilakka
        Aritta kirjoitti:

        että Molkosania voi käyttää myös sientä vastaan. Sitä voi käyttää paljaaltaan tai sitten jalkakylvyssä.

        on todettu auttavan kynsisieneen.


      • Sieninen
        Aritta kirjoitti:

        että Molkosania voi käyttää myös sientä vastaan. Sitä voi käyttää paljaaltaan tai sitten jalkakylvyssä.

        Oletko itse kokeillut Molkosania? Lueskelin tuotteesta ja lukemani perusteella voisi tepsiä. Edelleenkin kuulutan käyttökokemuksia...

        Testasin ekaa kertaa ihan kylvetystä vetyperoksidilla (3%) ja ei se mitään kuohunnut??!! Onko siitä mitään apua, kun ei kuohua. Lattialle kun roiskahti, niin siinä kyllä pihisi ja kuohui. Samoin mieheni kynnen alla. Enpä tiedä missä vika.

        Ylipäätään jalat paremmassa kunnossa ja kaikki vanhat kengät heitetty roskikseen. Nähtäväksi jää, saako näillä konsteilla lopullisesti nujerrettua mokomat sienet. Kynnenpoistoa odotellessa ja kylvetellessä siis jatkan.


      • toimii se
        Sieninen kirjoitti:

        Hieman paremman näköisiksi ovat jalat tulleet, mutta kyllä tässä vielä saa jumpata...

        Joka ilta olen ahkerasti kylvettänyt jalkojani siellä suolavedessä ja aamuisin pyyhkinyt vetyperoksidilla kostutetulla vanulapulla. Näin siksi, että vaikka lääkäri sanoi kylvetyskuohutuksen olevan ok, niin apteeksista kehoittivat kokeilemaan varovasti.

        Kysymys kuuluukin, että oletkos uittanut jalkojasi vaiko vain pyyhkinyt kostutetulla vanulapulla kuten minä. Jos kylvetit, niin kauanko? Ja mitä tapahtui- kuohuiko kunnolla?

        Itselläni on kynnen ureapoisto vasta tulossa, joten se typerä kynsikin pitää varmaan oireita yllä. En muutenkaan onnistu saamaan vetyperoksidia kynnen alle, vaikka kuinka yritän. Vinkkejä?

        Edelleenkin kokemukset tervetulleita...

        Laitoin pipetillä tai lääkeruiskulla pahimpiin paikkoihin ja hieroin käsillä sitä useaan kertaan koko jalanpohjaan ja varpaidenväleihin. Samoin lääkeruiskulla pudottelin kynsien alle ja annoin sen imeytyä kynnen väliin. Ainakin kynnen alla kuohui ja jonkin verran sienikohdissakin.

        Kannattaa varmaankin hankkia vähintään 6% vetyperoksidia tai jopa laimentaa 35%:sta vielä vähän vahvempaa. Ainakin minulla vaikutus oli ällistyttävän nopea ja pysyvä.


      • Aritta
        Sieninen kirjoitti:

        Oletko itse kokeillut Molkosania? Lueskelin tuotteesta ja lukemani perusteella voisi tepsiä. Edelleenkin kuulutan käyttökokemuksia...

        Testasin ekaa kertaa ihan kylvetystä vetyperoksidilla (3%) ja ei se mitään kuohunnut??!! Onko siitä mitään apua, kun ei kuohua. Lattialle kun roiskahti, niin siinä kyllä pihisi ja kuohui. Samoin mieheni kynnen alla. Enpä tiedä missä vika.

        Ylipäätään jalat paremmassa kunnossa ja kaikki vanhat kengät heitetty roskikseen. Nähtäväksi jää, saako näillä konsteilla lopullisesti nujerrettua mokomat sienet. Kynnenpoistoa odotellessa ja kylvetellessä siis jatkan.

        auttoi Tea Tree salva. Vaikka kokeilin kyllä Molkosaniakin. Ehkä sekin vaikutti. Muuten käytän Molkosania mahavaivoihin.


      • Sieninen
        toimii se kirjoitti:

        Laitoin pipetillä tai lääkeruiskulla pahimpiin paikkoihin ja hieroin käsillä sitä useaan kertaan koko jalanpohjaan ja varpaidenväleihin. Samoin lääkeruiskulla pudottelin kynsien alle ja annoin sen imeytyä kynnen väliin. Ainakin kynnen alla kuohui ja jonkin verran sienikohdissakin.

        Kannattaa varmaankin hankkia vähintään 6% vetyperoksidia tai jopa laimentaa 35%:sta vielä vähän vahvempaa. Ainakin minulla vaikutus oli ällistyttävän nopea ja pysyvä.

        Hidasta hommaa tämä jalkojen parantelu, mutta kyllä ne paremmassa kunnossa ovat. Olen nyt jatkanut hoitoja sen reilu kolme viikkoa ja ainakin tuplasti sama varmasti edessä parin viikon lisä vielä, kunhan oireet katoavat.

        Kynnen poisto on viikon päästä ja siinähän menee se viikko. Toivottavasti paraneminen saisi siitä lisävauhtia. Onko kenellekään tehty kynnen kemiallista poistoa? Mitenkähän kylvyt onnistuvat muovipussi varpaassa?

        6 % vetyperoksidia en ole uskaltanut käyttää, vaan sillä 3 prosenttisella mennään edelleen. Onkos kukaan käyttänyt niitä otsonoituja öljyjä? Lukeman perusteella myös joku Eliten protect cream pyöräilijöille?? voisi tehota. Kokemksia?


      • Sieninen
        Sieninen kirjoitti:

        Hidasta hommaa tämä jalkojen parantelu, mutta kyllä ne paremmassa kunnossa ovat. Olen nyt jatkanut hoitoja sen reilu kolme viikkoa ja ainakin tuplasti sama varmasti edessä parin viikon lisä vielä, kunhan oireet katoavat.

        Kynnen poisto on viikon päästä ja siinähän menee se viikko. Toivottavasti paraneminen saisi siitä lisävauhtia. Onko kenellekään tehty kynnen kemiallista poistoa? Mitenkähän kylvyt onnistuvat muovipussi varpaassa?

        6 % vetyperoksidia en ole uskaltanut käyttää, vaan sillä 3 prosenttisella mennään edelleen. Onkos kukaan käyttänyt niitä otsonoituja öljyjä? Lukeman perusteella myös joku Eliten protect cream pyöräilijöille?? voisi tehota. Kokemksia?

        Tuppo ollut varpaassa nyt viikon ja tänään toinen aika jalkojenhoitajalle, niin kynnen kemiallinen poisto tehty. Josko se helpottaisi tätä urakkaa.

        Jalat aina vaan paremmassa kunnossa, mitä nyt itse silmämääräisesti pystyn arvioimaan. Eivät ne varmasti vielä ole parantuneet, mutta jalkojenhoitajakin oli sitä mieltä, että siistit ovat. Nyt viikon aikana, kun tuppo ollut yhdessä varpaassa, en ole käyttänyt vetyperoksidia vaan kylvetellyt vaan suolavedessä. Kunhan kynsi irrotettu, niin yritän nitistää sientä myös kynnestä/kynnen alta samalla reseptillä.


      • silakkakylpy
        hapansilakka kirjoitti:

        on todettu auttavan kynsisieneen.

        "Ruotsissa
        hapansilakka
        on todettu auttavan kynsisieneen. "

        joo, sit kun vielä käärii siihen sanomalehteen jalat mihin ne silakat oli pakattu torilla auttaa kummasti...


      • Sieninen
        Sieninen kirjoitti:

        Tuppo ollut varpaassa nyt viikon ja tänään toinen aika jalkojenhoitajalle, niin kynnen kemiallinen poisto tehty. Josko se helpottaisi tätä urakkaa.

        Jalat aina vaan paremmassa kunnossa, mitä nyt itse silmämääräisesti pystyn arvioimaan. Eivät ne varmasti vielä ole parantuneet, mutta jalkojenhoitajakin oli sitä mieltä, että siistit ovat. Nyt viikon aikana, kun tuppo ollut yhdessä varpaassa, en ole käyttänyt vetyperoksidia vaan kylvetellyt vaan suolavedessä. Kunhan kynsi irrotettu, niin yritän nitistää sientä myös kynnestä/kynnen alta samalla reseptillä.

        Tuntuu, että paraneminen pysähtynyt eikä edisty saavutetusta tilasta mihinkään. Eli paremmassa kunnossa ovat kuin silloin heinäkuussa, mutta voisihan tuo suolakylpy ja vetyperoksidi tästä eteenpäinkin tehota. Nähtäväksi jää...

        Kynsi on poistettu- tosin tuntuu, että sinne roippeet jäi? Ei paljon peroksidit kuohunneet kynsipatjassa.

        Kertokaa joku ja tsempittäkää, että kyllä tämä vetyperoksidi toimii!!! :)

        Ja onko kukaan noita otsonoituja öljyjä käyttänyt? Edelleen huhuilen.


      • Olen käyttänyt
        Sieninen kirjoitti:

        Tuntuu, että paraneminen pysähtynyt eikä edisty saavutetusta tilasta mihinkään. Eli paremmassa kunnossa ovat kuin silloin heinäkuussa, mutta voisihan tuo suolakylpy ja vetyperoksidi tästä eteenpäinkin tehota. Nähtäväksi jää...

        Kynsi on poistettu- tosin tuntuu, että sinne roippeet jäi? Ei paljon peroksidit kuohunneet kynsipatjassa.

        Kertokaa joku ja tsempittäkää, että kyllä tämä vetyperoksidi toimii!!! :)

        Ja onko kukaan noita otsonoituja öljyjä käyttänyt? Edelleen huhuilen.

        Ja hyvällä menestyksellä - tosin pelkästään jalkasieneen. Peukalovarpaassa on kynsisientäkin, mutta se on aika vähäinen ja niin hankalassa paikassa kynnen alla, että sinne on vaikea saada öljyä menemään. Kuulin kyllä neuvon, että varpaan ympärille voi kääriä pienen otsoniöljyllä kyllästetyn siteen ja pitää sitä aina öisin. Pitäisi auttaa nopeasti mutta itse en ole viitsinyt kokeilla.

        Vaan ihosilsa jalastani lähti kyllä vajaassa kolmessa viikossa kun levittelin siihen otsonoitua öljyä. Pyrin hoitamaan kahdesti päivässä, mutta joskus jäi yhteen kertaan. Itse käytin Suomen otsoniterapian valmistamaa vahvaa otsonoitua oliiviöljyä. Noista eliten öljyistä en tiedä. Käsittääkseni ne ovat vain voiteita, joissa on otsoniöljyä seassa. Voivat olla hyviä, mutta tuskin yhtä hyviä kuin "ehta tavara".


      • Sieninen
        Olen käyttänyt kirjoitti:

        Ja hyvällä menestyksellä - tosin pelkästään jalkasieneen. Peukalovarpaassa on kynsisientäkin, mutta se on aika vähäinen ja niin hankalassa paikassa kynnen alla, että sinne on vaikea saada öljyä menemään. Kuulin kyllä neuvon, että varpaan ympärille voi kääriä pienen otsoniöljyllä kyllästetyn siteen ja pitää sitä aina öisin. Pitäisi auttaa nopeasti mutta itse en ole viitsinyt kokeilla.

        Vaan ihosilsa jalastani lähti kyllä vajaassa kolmessa viikossa kun levittelin siihen otsonoitua öljyä. Pyrin hoitamaan kahdesti päivässä, mutta joskus jäi yhteen kertaan. Itse käytin Suomen otsoniterapian valmistamaa vahvaa otsonoitua oliiviöljyä. Noista eliten öljyistä en tiedä. Käsittääkseni ne ovat vain voiteita, joissa on otsoniöljyä seassa. Voivat olla hyviä, mutta tuskin yhtä hyviä kuin "ehta tavara".

        Sattumalta huomasin, että ketjuun tullut uusi viesti. Edelleen olen joka ilta kylvettänyt jalkojani suola vedessä ja käyttänyt vetyperoksidia (Kun heinäkuussa aloitin, niin vain kahtena iltana jäänyt suolakylpy väliin- mielestäni tunnollista :) Ja eipä ole lopullisesta paranemisesta kuin pieni aavistus.

        Jalkaterä edelleen inhan näköinen, vaikka sekaan ilmestynytkin pieniä terveen näköisiä ihoalueita. Mutta, mutta isovarpaani on alapuolelta ja sivulta muuttunut hilseilevämmäksi kuin ennen (huoh).

        Mistä huomasit, että parantumista tapahtuu? Hilseilikö sieninen iho selvästi pois? Oliko niitä rengasjälkiä? En tiedä mistä olen saanut päähäni, että parantuessa niitä renkaita tulisi?? Siis kun sieni kuolee?? Oliko jalkojesi kunto millainen, kun aloitit hoidon?

        Voisin kuvitella, että otsonoitu öljy olisi imetystä ajatellen turvallinen. En ilman "lupaa" lähde tässä tilanteessa kokeilemaan ihan mitä vaan. Mutta viimeistään imetyksen loputtua on keinoja. Sisäinen lääkitys kyllä ihan viimeinen vaihtoehto.

        Heitänpä vielä ilmaan kysymyksen: Mitenkäs on vics vaporubin laita? Onko kukaan käyttänyt? Jälleen netistä luin, että olisi tehonnut kynsisieneen. Onko vain ameriikan humpuukia, mutta jenkkisivuilla oli useampikin maininta, että lääkäri olisi kehoittanut kokeilemaan.


      • Sieninen
        Sieninen kirjoitti:

        Sattumalta huomasin, että ketjuun tullut uusi viesti. Edelleen olen joka ilta kylvettänyt jalkojani suola vedessä ja käyttänyt vetyperoksidia (Kun heinäkuussa aloitin, niin vain kahtena iltana jäänyt suolakylpy väliin- mielestäni tunnollista :) Ja eipä ole lopullisesta paranemisesta kuin pieni aavistus.

        Jalkaterä edelleen inhan näköinen, vaikka sekaan ilmestynytkin pieniä terveen näköisiä ihoalueita. Mutta, mutta isovarpaani on alapuolelta ja sivulta muuttunut hilseilevämmäksi kuin ennen (huoh).

        Mistä huomasit, että parantumista tapahtuu? Hilseilikö sieninen iho selvästi pois? Oliko niitä rengasjälkiä? En tiedä mistä olen saanut päähäni, että parantuessa niitä renkaita tulisi?? Siis kun sieni kuolee?? Oliko jalkojesi kunto millainen, kun aloitit hoidon?

        Voisin kuvitella, että otsonoitu öljy olisi imetystä ajatellen turvallinen. En ilman "lupaa" lähde tässä tilanteessa kokeilemaan ihan mitä vaan. Mutta viimeistään imetyksen loputtua on keinoja. Sisäinen lääkitys kyllä ihan viimeinen vaihtoehto.

        Heitänpä vielä ilmaan kysymyksen: Mitenkäs on vics vaporubin laita? Onko kukaan käyttänyt? Jälleen netistä luin, että olisi tehonnut kynsisieneen. Onko vain ameriikan humpuukia, mutta jenkkisivuilla oli useampikin maininta, että lääkäri olisi kehoittanut kokeilemaan.

        Kävin eilen näyttämässä sienen runtelemaa kynttä uudestaan samalle lääkärille kuin kesällä ja hän kehotti tilaamaan ajan vielä toiseen kynnen ureapoistoon. Ihan kaikkea ei ilmeisesti saatu ensimmäisellä kerralla pois. Eli taas viikon ajan tuppo varpaassa ja vetyperoksidilla putsailemaan.

        Mutta, mutta... Lääkärikin oli sitä mieltä, että jalkani ovat huomattavasti paremmassa kunnossa kuin heinäkuussa ja ihaili sinnikkyyttäni suolakylvetyksen suhteen ja vetyperoksidin kanssa "lutrailuun". Itsekin olen tässä lähiaikoina huomannut, että paranemisessa on nytkähtänyt taas uusi vaihe päälle, vaikka kuun alussa tuskailinkin, ettei edistystä tapahdu lainkaan. Totesi, että tuskin tarvitsee sitten imetyksen loputtua (n. 6kk päästä?) käyttää mitään lamisil tai fungorin- voiteita, vaan minulle näyttää tehoavan nämä konstit. No, taidan kuitenkin voidella niillä sitten joskus ihan varmuuden vuoksi.

        Vaan eipä paraneminen tapahdu nopeasti vaan varsin hitaasti. No, kunhan tulosta tulee. :) Ehkä tästä vaivasta joskus pääsee eroon.

        Kysäisin myös vicks vaporubista ja hän oli kuullut sen auttavan ihosieneen. Kynsisieneen tehoamista epäili.


      • Sieninen
        Sieninen kirjoitti:

        Kävin eilen näyttämässä sienen runtelemaa kynttä uudestaan samalle lääkärille kuin kesällä ja hän kehotti tilaamaan ajan vielä toiseen kynnen ureapoistoon. Ihan kaikkea ei ilmeisesti saatu ensimmäisellä kerralla pois. Eli taas viikon ajan tuppo varpaassa ja vetyperoksidilla putsailemaan.

        Mutta, mutta... Lääkärikin oli sitä mieltä, että jalkani ovat huomattavasti paremmassa kunnossa kuin heinäkuussa ja ihaili sinnikkyyttäni suolakylvetyksen suhteen ja vetyperoksidin kanssa "lutrailuun". Itsekin olen tässä lähiaikoina huomannut, että paranemisessa on nytkähtänyt taas uusi vaihe päälle, vaikka kuun alussa tuskailinkin, ettei edistystä tapahdu lainkaan. Totesi, että tuskin tarvitsee sitten imetyksen loputtua (n. 6kk päästä?) käyttää mitään lamisil tai fungorin- voiteita, vaan minulle näyttää tehoavan nämä konstit. No, taidan kuitenkin voidella niillä sitten joskus ihan varmuuden vuoksi.

        Vaan eipä paraneminen tapahdu nopeasti vaan varsin hitaasti. No, kunhan tulosta tulee. :) Ehkä tästä vaivasta joskus pääsee eroon.

        Kysäisin myös vicks vaporubista ja hän oli kuullut sen auttavan ihosieneen. Kynsisieneen tehoamista epäili.

        Edelleen jatkan samalla linjalla ja nyt on aimo harppaus otettu ihon parempaa kuntoa kohti. Paksuuntunut ja hilseilevä iho alkaa pikkuhiljaa antaa periksi ja alta alkaa paljastua normaalin näköistä ihoa! Kutinaa ei ole juuri ollut sitten heinäkuun, jolloin aloitin kylvetykset. Jipii. Mutta kyllä tässä vielä saa lutrata. Mutta parempaan päinn ja huomattavasti- kärsivällisyys palkitaan?!

        Uuden urea-poiston otin kynteen, sillä siihen ei vielä nämä konstit ole tepsineet, vaikka parempaan suuntaan ehkä sekin.


      • Sieninen
        Sieninen kirjoitti:

        Edelleen jatkan samalla linjalla ja nyt on aimo harppaus otettu ihon parempaa kuntoa kohti. Paksuuntunut ja hilseilevä iho alkaa pikkuhiljaa antaa periksi ja alta alkaa paljastua normaalin näköistä ihoa! Kutinaa ei ole juuri ollut sitten heinäkuun, jolloin aloitin kylvetykset. Jipii. Mutta kyllä tässä vielä saa lutrata. Mutta parempaan päinn ja huomattavasti- kärsivällisyys palkitaan?!

        Uuden urea-poiston otin kynteen, sillä siihen ei vielä nämä konstit ole tepsineet, vaikka parempaan suuntaan ehkä sekin.

        Jalkapohja on tällä hetkellä paremmassa kunnossa kuin pitkiin, pitkiin aikoihin. Jos en tietäisi siinä olleen sientä, sanoisin, ettei siinä mikään pöpö tällä hetkellä jyllää. Hilseily on lähes kokonaan kadonnut ja jalkapohja tuntuu ohuelta ja sileältä. Siis normaalilta! Jipii!

        Olin myös toisessa kynnen ureapoistossa ja silloin onnistuttiin saamaan kynsinauhan alta oikea sienen "emäpesäke" pois. Kun kynnen poiston jälkeen kotona puhdistin kuoppaa vetyperoksidilla, niin johan kuohahti- vaahtosi ja kuohui oikein kunnolla. Ja tervettä kynttä alkoi kasvaa juuresta. Näin totesi jalkojenhoitajakin seuraavalla käynnillä.

        Pientä takapakkia kynnessä kyllä havaittavissa, sillä keskelle kynttä jäi jokin pieni valkoinen läntti joka on levinnyt kohti kynnen juurta. Eli saattaa siis vaatia kolmannen kemiallisen poiston. Tai sitten vimmainen hiominen vetyperoksidi toimii?

        Vetyperoksidia en ole enää joka päivä laittanut ja useampi suolakylpykin jäänyt silloin tällöin väliin, mutta kyllä nämä konstit ovat tehonneet. Edes daktarinia en ole iholle laittanut vaikka lääkäriltä sainkin reseptin...

        Ja koko ruljanssi alkoi siis heinäkuun loppupuolella.


      • miten menee??
        Sieninen kirjoitti:

        Jalkapohja on tällä hetkellä paremmassa kunnossa kuin pitkiin, pitkiin aikoihin. Jos en tietäisi siinä olleen sientä, sanoisin, ettei siinä mikään pöpö tällä hetkellä jyllää. Hilseily on lähes kokonaan kadonnut ja jalkapohja tuntuu ohuelta ja sileältä. Siis normaalilta! Jipii!

        Olin myös toisessa kynnen ureapoistossa ja silloin onnistuttiin saamaan kynsinauhan alta oikea sienen "emäpesäke" pois. Kun kynnen poiston jälkeen kotona puhdistin kuoppaa vetyperoksidilla, niin johan kuohahti- vaahtosi ja kuohui oikein kunnolla. Ja tervettä kynttä alkoi kasvaa juuresta. Näin totesi jalkojenhoitajakin seuraavalla käynnillä.

        Pientä takapakkia kynnessä kyllä havaittavissa, sillä keskelle kynttä jäi jokin pieni valkoinen läntti joka on levinnyt kohti kynnen juurta. Eli saattaa siis vaatia kolmannen kemiallisen poiston. Tai sitten vimmainen hiominen vetyperoksidi toimii?

        Vetyperoksidia en ole enää joka päivä laittanut ja useampi suolakylpykin jäänyt silloin tällöin väliin, mutta kyllä nämä konstit ovat tehonneet. Edes daktarinia en ole iholle laittanut vaikka lääkäriltä sainkin reseptin...

        Ja koko ruljanssi alkoi siis heinäkuun loppupuolella.

        Hei vaan,

        miten menee nyt vuosi myöhemmin? minulla meinaan aivan sama tilanne kuin sinulla silloin kun aloitit...


      • Lamisil
        Sieninen kirjoitti:

        Jalkapohja on tällä hetkellä paremmassa kunnossa kuin pitkiin, pitkiin aikoihin. Jos en tietäisi siinä olleen sientä, sanoisin, ettei siinä mikään pöpö tällä hetkellä jyllää. Hilseily on lähes kokonaan kadonnut ja jalkapohja tuntuu ohuelta ja sileältä. Siis normaalilta! Jipii!

        Olin myös toisessa kynnen ureapoistossa ja silloin onnistuttiin saamaan kynsinauhan alta oikea sienen "emäpesäke" pois. Kun kynnen poiston jälkeen kotona puhdistin kuoppaa vetyperoksidilla, niin johan kuohahti- vaahtosi ja kuohui oikein kunnolla. Ja tervettä kynttä alkoi kasvaa juuresta. Näin totesi jalkojenhoitajakin seuraavalla käynnillä.

        Pientä takapakkia kynnessä kyllä havaittavissa, sillä keskelle kynttä jäi jokin pieni valkoinen läntti joka on levinnyt kohti kynnen juurta. Eli saattaa siis vaatia kolmannen kemiallisen poiston. Tai sitten vimmainen hiominen vetyperoksidi toimii?

        Vetyperoksidia en ole enää joka päivä laittanut ja useampi suolakylpykin jäänyt silloin tällöin väliin, mutta kyllä nämä konstit ovat tehonneet. Edes daktarinia en ole iholle laittanut vaikka lääkäriltä sainkin reseptin...

        Ja koko ruljanssi alkoi siis heinäkuun loppupuolella.

        Solosta ei ollut mitään apua ja hinta oli hirvittävä!!


      • Solarium auttoi
        Sieninen kirjoitti:

        Jalkapohja on tällä hetkellä paremmassa kunnossa kuin pitkiin, pitkiin aikoihin. Jos en tietäisi siinä olleen sientä, sanoisin, ettei siinä mikään pöpö tällä hetkellä jyllää. Hilseily on lähes kokonaan kadonnut ja jalkapohja tuntuu ohuelta ja sileältä. Siis normaalilta! Jipii!

        Olin myös toisessa kynnen ureapoistossa ja silloin onnistuttiin saamaan kynsinauhan alta oikea sienen "emäpesäke" pois. Kun kynnen poiston jälkeen kotona puhdistin kuoppaa vetyperoksidilla, niin johan kuohahti- vaahtosi ja kuohui oikein kunnolla. Ja tervettä kynttä alkoi kasvaa juuresta. Näin totesi jalkojenhoitajakin seuraavalla käynnillä.

        Pientä takapakkia kynnessä kyllä havaittavissa, sillä keskelle kynttä jäi jokin pieni valkoinen läntti joka on levinnyt kohti kynnen juurta. Eli saattaa siis vaatia kolmannen kemiallisen poiston. Tai sitten vimmainen hiominen vetyperoksidi toimii?

        Vetyperoksidia en ole enää joka päivä laittanut ja useampi suolakylpykin jäänyt silloin tällöin väliin, mutta kyllä nämä konstit ovat tehonneet. Edes daktarinia en ole iholle laittanut vaikka lääkäriltä sainkin reseptin...

        Ja koko ruljanssi alkoi siis heinäkuun loppupuolella.

        Hei, luin ketjun koska itselleni iskenyt jalkasieni uudelleen 20 vuoden poissaolon jälkeen, tosin silloin en tiennyt kyseessä olevan jalkasieni koska arvauskeskuslääkäri epäili atooppista ekseemaa. Nyt samat oireet, ja sopivat jalkasieneen ja alkoi pikkuvarpaan ja edellisen välistä, on levinnyt toiseen jalkaan samasta paikasta alkaen sekä kämmeniin ja sormien väliin.
        Silloin ekalla kertaa lääkäri määräsi toinen toistaan kovempia kortisonikuureja jotka eivät auttaneet; lääkäri totesi -ei voi auttaa ja käteni olivat kauheat.
        Yllätys yllätys- vaiva parani eikä tullut 20 vuoteen, kun SATTUMOISIN OTIN 10 tai 20 kerran Solarium- kortin kun se siihen aikaan oli muodissa vuonna-90. Kävin nämä kerrat kerran viikossa tai harvemmin SOLARIUMISSA ja SIENI-IHOTTUMA PARANI TÄYSIN!!!!


      • Eiköpähän se tästä
        Solarium auttoi kirjoitti:

        Hei, luin ketjun koska itselleni iskenyt jalkasieni uudelleen 20 vuoden poissaolon jälkeen, tosin silloin en tiennyt kyseessä olevan jalkasieni koska arvauskeskuslääkäri epäili atooppista ekseemaa. Nyt samat oireet, ja sopivat jalkasieneen ja alkoi pikkuvarpaan ja edellisen välistä, on levinnyt toiseen jalkaan samasta paikasta alkaen sekä kämmeniin ja sormien väliin.
        Silloin ekalla kertaa lääkäri määräsi toinen toistaan kovempia kortisonikuureja jotka eivät auttaneet; lääkäri totesi -ei voi auttaa ja käteni olivat kauheat.
        Yllätys yllätys- vaiva parani eikä tullut 20 vuoteen, kun SATTUMOISIN OTIN 10 tai 20 kerran Solarium- kortin kun se siihen aikaan oli muodissa vuonna-90. Kävin nämä kerrat kerran viikossa tai harvemmin SOLARIUMISSA ja SIENI-IHOTTUMA PARANI TÄYSIN!!!!

        Minulla oli kynsisieni ukkovarpaassa.

        Kynsi leikattiin pois (tosi-inhottavaa, onneksi sain puudutusta), nyt syön kolme kuukautta jotain lääkettä, pesen sukat 60 asteessa. Ostin myös apteekista sienipuuteria, sitä pitäisi laittaa joka päivä viikon ajan kenkiin.

        Kynsi ei ole vielä kasvanut tilalle, on sellaista kynnen rosoa. Luin jostain, että voi mennä vuosikin kunnes uusi kynsi on kasvanut tilalle.

        Toisessakin kynnessä on jotain pientä. Lääkäri sanoi, ettei toinna penslata, vaan että se fiksaantuu kun syön joka päivä sienitabletin.


      • scharons
        Sieninen kirjoitti:

        Hidasta hommaa tämä jalkojen parantelu, mutta kyllä ne paremmassa kunnossa ovat. Olen nyt jatkanut hoitoja sen reilu kolme viikkoa ja ainakin tuplasti sama varmasti edessä parin viikon lisä vielä, kunhan oireet katoavat.

        Kynnen poisto on viikon päästä ja siinähän menee se viikko. Toivottavasti paraneminen saisi siitä lisävauhtia. Onko kenellekään tehty kynnen kemiallista poistoa? Mitenkähän kylvyt onnistuvat muovipussi varpaassa?

        6 % vetyperoksidia en ole uskaltanut käyttää, vaan sillä 3 prosenttisella mennään edelleen. Onkos kukaan käyttänyt niitä otsonoituja öljyjä? Lukeman perusteella myös joku Eliten protect cream pyöräilijöille?? voisi tehota. Kokemksia?

        Kynsi poistettiin puudutuksen jälkeen,on parantunut hyvin.Jälkihoidosta ei puhuttu
        terveyskeskuksessa mitään. Vaiva voi myös uusiutua ellei hoida kynsiä! Ei vaan kerrottu millä hoidetaan.Onko tietoa??


    • On melkein parantanut kynsisineni. Lääkärissä käydessäni lääkäriteki aiheesta sanelun. Ote sanelusta: Suosittelin uimahallissa käyttämään uimakenkiä piste. Lääkitys käytössä ADHD:n vuoksi pilkku sillä ei kuitenkaan ole yhteisvaikusta sienilääkkeen kanssa piste. Lopuksi hän tietenkin sanoi loppu.

      • Lääkäri.Piste.

        Suosittelen uimahallissa käyttämään uimahousuja. Piste. Oluenjuonti saunassa käynnissä, mutta sillä ei ole mitään tekemistä tämän taudin kanssa. Piste.
        Lopuksi. Piste.


    • krupss

      kokeilkaa myös luontaistuotekaupan suolasaippuaa, eikä kuivata ihoa, päinvastoin

    • Tree-tippoja

      Minunkin kynsi otettiin pois. Oli tosi inhottavaa! Pyysin extra puudutusta ja sain.
      vuoden perästä tuntuu jotain vielä (söin kaikki ne tabletit mitä määrättiin) ja kylvetän jalkojani tree tail-tipoissa nyt. On apteekissa jotain salvaakin, mutta päädyin näihin tippoihin. (Siis aloitan tänään!).

      Raportoin miten vaikuttaa.

    • Oli jalkasieni

      Jalkasienen hoitoon kaikkein paras konsti on ilmanvaihto ja pesu. Kun saat varpaidesi väliin tarpeeksi hyvän ilmanvaihdon ja pesun, sieni häviää.
      Itselläni oli äärettömän paha jalkasieni ja sain vihiä, että ilmanvaihto ja pesu auttaisi asiaan. Rupesin miettiin ja kun kaivoin kaikkein typerimmätkin palstat läpi, niin vaihtoehdoksi tuli, että joku "nuuhkii" varpaitteni välejä ja ehkäpä jopa nuolee niitä jotta ne puhdistuisi.

      No, juttelin miesystävälleni asiasta, joka tiesi jalkasienestäni.Sanoin, että voisi auttaa, jos saisin pitää jalkoja hänenen kasvoillaan sillain, että varpaanvälit olisivat hänen hengitysilmassa ja voisi hän jopa niitä nuolla jos tahtoisi. Tokaisi, että jos sillä selvitään oikeasti, niin eipä väliä. No, noin 3vko, ja huomattavasti helpottanut. Ei tarvita kalliita lamisilei ym.

      Pelkästään 2-3h ehtoossa, pitää jalkoja hänen nenällään/ suullaan että ilmakiertää ja pystyy välillä niitä nuolemaan niin riittää... Se on vissiin jotkut bakteerit kun puree vastakkain niin auttaa/ jotain. Mulla ainakin niin helpottanut huomattavasti kutina, hilseily ym. tämän jälkeen. Isoin kiitos miehelleni joka viitsii/ haluaa haistella välillä hyvinkin hikisiä varpaan välejä. Tätä se RAKKAUS ON!!!!!

      Eli ei tarvita kalliita lääkkeitä, välttämättä.

      • Skeponen

        "Herjaus häpäisee vain sen lausujan" Kungfutze.


      • soodaaja moolkosania
        Skeponen kirjoitti:

        "Herjaus häpäisee vain sen lausujan" Kungfutze.

        Minulla oli tosi paha juttu kun isovarpaan ulkoreuna kasvoi lihaksen sisään,
        omasta mielestäni kynnessä oli sieni mutta kävin ihotautilääkärillä, otettiin
        kokeet (kalliit) eikä mitään löytynyt, apua en saanut vaikka kävely oli tuskallista, työssäni jouduin kävelemään koko ajan.
        Menin sitten jalkahoitoon ja sisään kasvaneen kynnen alta valui mätää, hoitaja
        puhdisti ja neuvoi puhdistamaan sen ja muutkin kynnet päivittän molkosanilla,
        sain avun, hänen mielestään kyseessä oli sieni. Tästä on jo 20-v - kynteni oireilee taas ja nyt käytän ruokasooda jalkakylpyihin ja sekoitan sitä ihovoiteeseen ja työnnän kynnen alle ja voitelen jalat, tehoaa myös ainakin osaan
        luomia teen tämän noin kerran viikossa ja lisäksi puhdistus molkosanilla,
        auttaa myös kutinaan. kokeilkaa ja on halpaa. hankkikaa opas soodan käytöstä
        se on todella monipuolinen aine ja vaaraton.
        ,


    • Himalajan suola toimii

      Kolme vuotta vaivasi jalkasieni, kunnes kokeilin Himalajan vuoristosuolaa. Sipaisin sitä kuivalle silsa-alueelle jokaisen pesun jälkeen (1-2 krt päivässä)ja söin sitä veden seassa teelusikallisen joka aamu. Toisesta jalasta oireet katosivat kahdessa viikossa ja toisesta kahdessa kuukaudessa.

      Millään apteekista saatavilla (reseptillä tai ilman) voiteilla, jauheilla tai pillereillä ei ollut mitään vaikutusta.

    • Näillä kurissa

      Jatkuvasti aukeaviin varpaanväleihin ostin apteekista Canesten voidetta. Pesen jalat normaalisti saippualla, kuivaan, sitten lutraan ihan reilusti Neo Amiseptia kauttaaltaan ja sen jälkeen laitan Oriflamen jalkatalkkia, jossa on teatree:tä mukana (ostin kirpparilta), tai ihan tavallista Natusan vauvatalkkia.

      Niin on vaivani helpottanut, pysyy jalat kuivina ja kivantuntoisina. Ei pahemmin hikikään haise ja on yksi vaiva pysynyt kurissa, kun vain joka aamupesun jälkeen teen tämän rutiinin ja sellaiseksi se todellakin on muodostunut, joten en ajattele sitä sen kummemmin enää. Mieluummin näin, kuin kokonaisvaltaista huonoa oloa aiheuttanut jalkasieni.

      Himalajan ruusuolaa käytän myös sisäisesti ja omenaviinietikkaa veteen sekoitettuna.

      • Puhtaisiin jalkoihin

        Niin siis sen Neo Amiseptin kuivahtamisen jälkeen se Canesten voide, sitten talkki. Tässä järjestyksessä ja puhtaat sukat jalkaan joka päivä. Toimii.


      • erikoinen sieni
        Puhtaisiin jalkoihin kirjoitti:

        Niin siis sen Neo Amiseptin kuivahtamisen jälkeen se Canesten voide, sitten talkki. Tässä järjestyksessä ja puhtaat sukat jalkaan joka päivä. Toimii.

        Ajatteletko, että kokonaisvaltainen huono olosi johtuisi jalkasienestä?


      • tosi erikoinen sieni
        erikoinen sieni kirjoitti:

        Ajatteletko, että kokonaisvaltainen huono olosi johtuisi jalkasienestä?

        Sinulla taitaa olla sieni aivoissa!


      • Anonyymi
        tosi erikoinen sieni kirjoitti:

        Sinulla taitaa olla sieni aivoissa!

        Niille jotka lukevat näitä kommentteja tulevaisuudessa: Mikrobit (sienet, bakteerit, pieneliöt, jne..) voivat ja useimmat niistä tuottavat myrkkyjä, jotka imeytyy elimistöön ja näin ollen voivat aiheuttaa ihan mitä tahansa oireita.


    • Älä syö

      Älä syö näitä sieniä, niin ei myöskään tarvitse oksentaa.

    • Viim. hoito

      Viimeiseen hoitoon on hyvä Nail repair, saa apteekista.

      Aamuin illoin laittaa kynteen.
      Siisti homma.

      Ostin lisäksi Fungorin 1%, käytin sitä pari kertaa, sitten ei enää tarvinnutkaan.

      Maksaa siinä 20 euroa.

      Minulla on auttanut.

      • Sitkeä silsavaiva

        Olen parasta aikaa Fungorin lääkekuurilla jalkasilsan takia, silsa levinnyt jalkapohjaan, oireilee kuivan näköisenä jalkana. Tuntuu kuitenkin, että saan sen uudestaan ja uudestaan kotimme lattiasta ja sängystä. Lakanat olen ostanut uusiksi, ja lattiat pesty moneen kertaan antibact-aineella ,mutta mikään ei tunnu auttavan. Olen jo täysin tuskastunut tähän inhottavaan vaivaan. Onko kenelläkään kokemusta millä saa irti parkettilattiasta tämän sienen?


    • Varoittaja

      Muista, että nämä sienet eivät ole syötäviä!
      Ethän vain syönyt niitä!
      Niistä voi saada tosi pahan myrkytyksen!

      • sitkeä silsavaiva

        Nyt en ymmärrä, kuinka niin syödä, mistä niitä nyt söisi??


    • Aappuuvvvaaa

      Mä näin jonkun TV-ohjelman, jossa venäläinen mummeli keräsi kärpässieniä ja paloitteli ne pulloon, jossa ne saivat hapantua nesteeksi saakka, kun pullo oli täynnä tätä litkua, niin sillä sitten hän kuulemma voiteli tulehtuneita jalkojaan ja ne paranivat täydellisesti ekseemasta... en tiedä ei varmaan säärihaavaan sopine, kärpäsmyrkkyä ei saa varmaan mennä verenkiertoon.... Aika raju ohje..., kokeiliskohan nyt syksyllä, kun ei mitkään sienilääkkeet saati Sibikortisoni ja rasvat auta tähän, kun tulee halkeamia jalkapohjiin, iho hilseilee kuin kalansuomuilla, haju on omituinen, kynnet välillä ovat kellertävät ja paksuuntuneet ja sitten irtoavat ja uusi kynsi kasvaa tilalle ja saattaa parantua tilapäisesti, välillä on kutinaa ja ihme täpliä iholla säärissä sekä särkyä, välillä halkeamat paranevat ja sitten alkaa raspauksen jälkeen tulla kummaa kiristystä iholle ja taas kovettumia. Lievitystä on tullut esim. Amoxillin-lääkityksen aikana, joka oli otettu poskiontelotulehdukseen. Mitä tehdä näitten koipien kanssa? Kerran tilasin Dapsonea ulkomaisesta farmasiasta ja sain sata pilleriä ja silloin iho oli hyvänä, tosin pelkäsin jopa lepratartuntaa, koska pesin käsin omaiseni likapyykkiä Intianmatkan jälkeen. Ehkä minulla onkin piilevä keliakiaihottuma? On ylipainoa, verensokeri korkealla, muttei sokeritautia, verenpaine- ja kilpirauhaslääkitys ja hyvänlaatuinen kasvainkin, joten jalat reagoivat tähän ruumiin olotilaan. Ei tämä ihottuma ole kuitenkaan perheenjäseniin saati toisiin tarttunut, joten varmaan on se keliakiaihottuma... eli pitää vähentää jauhoja jossa on gluteiinia.

      • Anonyymi

        Kokeile vanhaa kunnon tärpättiä. Sitä alkuperäistä oikeaa tärpättiä. Tervankusi lantatyuna tai ei lantattuna kunnon tärpätillä tappaa kynsisienestä lähtien muutkin sienet. Emättimeen ei kannata laittaa. Mutta muualle ihoon joka paikkaan pienellä rätillä vaan levittää ja tietenkin kynsiin. Ja sit ne kengät desinfioitava myös sillä tärpätillä. Sisäisesti ei pidä mennä sitä käyttämään. Paitsi huoripukille tuppikulliselle esinahka sisään ja tuppi kiinni. Parantaa kummasti juoksuvauhti jos on pitkä matka veden ääreen..


    • Minde3577

      Miten kauan kesti parantua kynsisieni merisuolalla/ vesi ja vetyperoksidilla jota laitoitte punpulilla kynnen päälle

    • pidän sienukeitosta

      Oletko kokeillut tehdä sienikeittoa?

    • minde3577

      Miten kauan kesti parantua tuolla 3% vetyperoksidilla ja merisuolalla kynsisieni?

    • kpfjfj

      kokeilkaa ruokasoodaa, tehkää siitä vedellä tahnamaista ja antakaa olla aina yön yli. Sukat päälle niin ei lakanat sotkeennu. Jos ei tehoa niin lääkekuuri vaan. Muistakaa että se tarttuu myös sukan läpi samaan kohtaan tallaamalla niille jotka sille ovat alttiita!

    • Kyllä lähtee....

      Jalkasilsa on helppo hoidettava. Peskää jalat Selukos hilseshampoolla ja sen jälkeen laitatte Piharatamon lehtiä varpaiden väleihin ja jalkojen ympärille ja sukat jalkaan..... Ratamot täytyy kiertää ensin rullalle ja "hiostaa" niin, että nesteet tirskahtaa pintaan..... viikossa on silsa pois.... Molkosan ulkoisesti ja sisäisesti ylläpito hoitona, niin ei uusi..... suolakylvyt ovat myös hyviä JA VIEVÄT YÖLLISET SUONENVEDOT myös mennessään......

    • haluun vastauksii

      siis tarttuuko tää sieni kaikkialle? jos olen kävellyt paljain jaloin vaikka matolla, niin onko tämä matto nyt tautipesäke? entä talvikengät, onko nekin desifioitava?
      hajottaa nämä kynnet, ku aina jotain ongelmaa, eikä millään lähde :( Luin jostain, ettei se automaattisesti tartu, vaan semmosiin joilla on alttius... Kerran minulla oli pienet kengät jalassa ja päivän jälkeen isovarvas oli ihan mustana, siitäkö se sieni sitten tuli?


      onko se vety nyt kaikista paras keino, kannattaako tilata? ärsyttää kans se mainos, jossa kynsisienen saa pois muutamalla lääkekynän vedolla, ei muuten saa!

      • ei auta vety

        Se on sieni ja tarttuu itiöinä. Itiöt jäävät lattiaan tai mattoon tai etenkin vanhoihin kenkiin. Tarttuminen ei ole mitenkään automaattista. Muutenhan jokaisella se olisi.

        Jos on kynsisieni, niin ei parane peroksidilla. Alkuvaiheessa hyvällä säkällä ulkoinen käsittely voi auttaa, mutta jos on pitempi ongelma, niin sitten sienilääke.


      • Arto Kauppinen
        ei auta vety kirjoitti:

        Se on sieni ja tarttuu itiöinä. Itiöt jäävät lattiaan tai mattoon tai etenkin vanhoihin kenkiin. Tarttuminen ei ole mitenkään automaattista. Muutenhan jokaisella se olisi.

        Jos on kynsisieni, niin ei parane peroksidilla. Alkuvaiheessa hyvällä säkällä ulkoinen käsittely voi auttaa, mutta jos on pitempi ongelma, niin sitten sienilääke.

        Natriumhypokloriitti (NaOCl) jota saa lähikaupasta esim.Klorin tai Kloriitti nimisenä tehoaa jalkasieneen.Laimennus puolet kloriittia ja puolet vettä, jätä kuivumaan iholle.Voi ärsyttää herkkää ihoa, mutta tehokas sieni ja bakteeritappaja.Jos googlaa englanniksi Jock Itch (jalkasieni ) ja Bleach (valkaisuaine eli Klorin) niin löytää paljon tietoa.


    • nuudeli kuningas

      itellä on molemmat kynsi- sekä jalkasieni ja aloitin jalkojen kylvettämisen etikka- vesiliuoksessa päivittäin 30 min ja sen jälkeen laitan sitten daktarinia jalkoihin. Kattoo ny, että lähtisikö inhottava sieni näiden avulla. Ainoa johon en nettissä seilaamalla saanut selvää vastausta oli, että millä kengät saisi desinfioitua?

    • tatun kynsisieni

      Vetyperoksidi pitää kyllä kurissa kynsisienen. Hoito on vaivaton ja hygieninen. Pipetillä illloin aamuin joku tippa peroksidia sairastuneille kynsille.
      Nyt 1½ vuotta tätä hoitoa on surkastuttanut kynnet. Ja mikä parasta, se karmea haju, joka sukista lähtee, on lieventynyt.

      Kuumennan käytöstä poistetulla mehumaijan kattillalla veden lähelle kiehúmispistettä, koska arvelen, ettei 60 C pesuohjelma tappaisi sukissa olevia sieni-itiöitä.
      Sitten ne voi pestä käsipyykissä.

      • Kerro lisää

        Mikä on tatun vetyperoksidin prosentti?

        Millätavoin surkastuttanut kynnet?


      • tatun.kynnet
        Kerro lisää kirjoitti:

        Mikä on tatun vetyperoksidin prosentti?

        Millätavoin surkastuttanut kynnet?

        Jatkuva vetyperoksidille altistaminen tosiaan surkastuttaa kynsisienen sairastuttavat varpaankynnet.
        Sitä kuohumista ei tapahtunut minulla ainakaan ensimmäisen käyttövuoden aikana. Kun kynnet lisää haurastuvat, sitten 3% peroksidi aiheuttaa kynsissä kuohumista...merkki puhdistautumisesta.

        Hidasta on peroksidihoito. Onhan se halpaa mutta aikavaa kynsisienen tuhoamista.


    • Ei tää auta!

      British Medical Journalin (BMJ) Clinical Evidence verkkojulkaisussa lehden asettama tutkijaryhmä arvioi kaikkiaan 2500 erilaista lääketieteellistä hoitoa ja niistä olemassaolevaa tutkimusnäyttöä. RCT-tason (satunnaistettu kaksoissokkotutkimus) vankka näyttö katsottiin selkeäksi osoitukseksi siitä, että hoidolla on muutakin kuin lumevaikutus.
      BMJ:n tutkijaryhmän mukaan vain 13%:lla hoidoista on vankka tieteellinen näyttö niiden toimivuudesta, 23 % :lla hoidoista on todennäköisesti hyödyllisiä vaikutuksia, 8 %:lla hoidoista haitan ja hyödyn suhde on epävarma, 6 % hoidoista ei ole todennäköisesti hyödyllisiä, 4 % hoidoista on todennäköisesti tehottomia ja jopa haitallisia, mutta suurimman ryhmän 46 % muodostivat hoidot, joiden tehokkuudesta ei ole mitään varmaa tietoa.

      Tutkijaryhmän myöntää, että hoitojen jaotteleminen eri kategorioihin on erittäin vaikeaa vaikka käytettävissä on eri alojen asiantuntijoita, vertaisarvioitsijoita ja huippututkijoita. Hoitojen ryhmittely eri kategorioihin sisältää aina jossain määrin subjektiivista arviointia ja kiistanalaisia tulkintoja. Joka tapauksessa oheinen jaottelu kertoo tiedeyhteisölle sen, että paljon on vielä tutkittavaa ja useimmat päätökset hoidoista tehdään lääkärin henkilökohtaisten tietojen, taitojen ja asenteiden perusteella, myös potilaan ja lääkärin onnistunut vuorovaikutus on tärkeää.

      Kirjallisuusviitteet
      http://clinicalevidence.bmj.com/ceweb/about/knowledge.jsp"

    • Sipe453

      Itsellä oli kesällä ihan kamalan kutiseva jalkasieni. Varpaiden välit auki ja iho todella hilseilevä. Kokeilin vaikka mitä apteekin rasvoja, mutta parhaiten auttoi jalkojen jokailtainen pesu ja huolellinen rasvaus. Jalat paranivat viikossa.

      Sieni iskee kuulema lohkeilevaan/kuivaan/rikkoutuneeseen ihoon tai kynteen. Että tämä ongelma kannattaa hoitaa ihan ensimmäisenä pois.

      Nyt yritän hoitaa pois kynsisieniä. Tulevat selkeästi urheillessa kun kynsi joutuu lenkkareissa koetukselle. :(

    • Hrkkutatti

      Ei niitä tarvii syödä, joten älä yököttele yhtään.

    • Biolääkäri

      Kynsieni ja jalkasieni aiheutuu liian heikosta elimistön immuniteetista.
      Immuniteetti on silloin laskenut alle elimistön puolustuskykyrsjan!
      seuraavaksi teitä uhkaavat erilaiset syövät, ellette nosta elimistönne puoluskykyä eli immuniteettia.

    • vältä.yleisiä.suihkutil

      Kynsisieni leviää esim. kesällä suihkutiloista. Käyttäjät jättävät niihin omia jalkasienikantojaan. Suikutiloja ei puhdisteta asiakkaiden jäljiltä.
      Voi suojautua pitämällä omia sandaaleitaan sen jälkeen kun on vesisuihkulla puhdistanut lattian edellisten käyttäjien jäljltä.

    • Niukka

      Luonnossa sienet eivät viihdy happamilla mailla. Olisiko jalkasieniongelmaa hoidettava samalla periaatteella.

      • 2-kertaa.pv.peroa

        Olen kiusannut kynsisientä varpaissani vetyperoksiidilla runsaan 3v. Ei tuo maltaita maksa, mutta tuloksia näkyy hyvin hitaasti.
        Vain yksi pieni välivarvas on säästynyt kynsisieneltä.

        Uskon että pahanhajuinen Tea Tree-öljy olisi tuhonnut sienen nopeasti.


      • epätoivottavat_sienet

        Niukka
        Kyllä soillakin on yhtähyvin ruokasieniä. Kangassieniä ainakin ojitetuilta soilta löytyy.
        Ojituksesta huolimatta maan happamuusarvo on korkeahko.

        Kynsisienilääkkeet vähentävät kai kynsialusta happamuutta kun sitkeällä hoidolla sieniesiintyvmän saa ainakin väliaikaisesti häviämään.
        Ihollakin voi olla sieniä. Sain lomareissulla savipuoli-ihottumaa. Kun sitä ei hoidettu, se levisi koko kehon alueelle.
        Lääkeshampoo Nizoral poisti sienen viikossa sitten kun lääkäri oli neuvonut ym. tuotteen hyödyt.


    • Herkkusieni-

      Syön vain kaupasta ostettuja herkkusieniä!
      En syö muita sieniä, enkä varsinkaan metsästä kerättyjä myrkyllisiä sieniä.

    • omat.sandaalit.mukaan

      Lomailupaikkojen suihku-ja pesutilat ovat täynnä erilaisia sienipöpöjä. Samat suihkutilat, mutta minä vain imaisin sekä kynsisienitartunnan että ihotautisienen. Vaimolle ei näitä tullut.

      • Lääkärikandidaatti

        Miksi vaimo ei saanut tartuntoja?
        Mietihän!
        Olisiko sinun immuunivaste paljon huonolla tolalla kuin vaimosi?
        Jos immuunivaste on täysin 100%, niin mikään tauti ei tartu!


      • Toivo.Lång.Inkeroinen
        Lääkärikandidaatti kirjoitti:

        Miksi vaimo ei saanut tartuntoja?
        Mietihän!
        Olisiko sinun immuunivaste paljon huonolla tolalla kuin vaimosi?
        Jos immuunivaste on täysin 100%, niin mikään tauti ei tartu!

        Ihottuma nimeltään savipuoli ehti levitä koko kehoon. Sitten kokenut kirurgi sivulöydöksenä tunnisti ihottuman ja tiesi siihen lääkkeen.
        Oli muuten apteekista saatava Nizoral lääkeshampoo. Ihottuma alkoi muutamassa päivässä "harmaantua". Parani kokonaan.

        Pitkään vaivanneet syylät kuten virusperäinen? nahan kovettumat vaativat vuosien sitkeän hoidon. Ainoastaan apteekin myymä Verruxin salva poistaa tuonkin vaivan. Jos jätän hoidon kesken, kovettumatkin palaavat.


    • Koklannu

      Kokeilkaa S.S voidetta. Löytyy Tmi. A.Tiitinen sivulta. Nopein kynsienpoiston jälkeen... ja luonnontuote.

    • Hazelle

      Itselläni jalkasientä toisessa jalassa yhdessä varpaanvälissä ja toisessa kolmessa varpaanvälissä, pari viikkoa käyttänyt otsonoitua oliiviöljyä ja nyt enää vain yhdessä varpaan välissä hieman jäljellä. Nopea, hellä ja tehokas tuo otsonoitu oliiviöljy. Tuloksia alkoi näkymään jo kahdessa päivässä... Lieneekö viikko tai pari niin kokonaan jalkasieni poissa :) Hintansa väärti.... Kaiken parasta tuossa otsonoidussa oliiviöljyssä on sen monikäyttöisyys, toimii myös kasvovoiteena ja erityisesti finneihin tehoaa todella hyvin jos semmoisia pukkaa olemaan.

      ennen kokeillut lamisil soloa, josta hirveä kutina jonka seurauksena revin jalkani täysin verille. Ruokasooda ja etikka, joista jotkut ovat löytäneet apuja itselläni vain kutittivat ja kirvelivät ja tätä myötä pahensivat tilannetta kun raavin verille. Vicks vaporub ei myöskään minkäänlaista tehoa, ainoastaan glyseriini saattoi kosteuttaa jalkoja mutta ei sientä millään tavalla tuhonnut. Myös teepuuöljyä testailtu ja liian vahvaa ainetta mulle, kutina ja kirvely siitä seurasi.

      • niin.lähti

        Jalkasieni muuten lähtee vain antibioottikuurilla. Satsissa oli 14 kapselia.


    • Tosihyvää

      Siitä voi tehdä sienikeittoo.
      Katso ohje: Inkeroisten sienikeitto!

      • Toivonkeittokirjs

        Toivolla on hyvä sienikeitto resepti!


    • V.V.V

      Sienisoppaa tarjolla Inkeroisisss!
      Halsvalls!

    • Skeponen

      Mulla on tosi paha. jalkasieni, siis oikein isoi sienii!
      Voinko tehä noista isoista jslkasienistä sienisoppoo?

    • Kainuunviisas

      Toivo Lång, älä ole vaatimaton! Mikä on sienisopan hyvä resähti?

    • e.e.tikkanen

      Kynsisienen häätöön etikkaa ja ruokasoodaa.
      Oli melko karmea tilanne, vain kahdessa kynnessä ei ollut sientä,
      ja vaikka kärsivällisyyttä vaatiikin, niin tuokset alkavat näkyä.
      Noin 5 kk sitten aloin kaksi kertaa päivässä kaataa kynsille ensin etikkaa,
      ja heti päälle ripottelin paksun kerroksen soodaa.
      Joka toinen viikko laitoin topsilla kynsien alle ja päälle Ganesten hiivavoidetta (apteekista)
      ja näin jatkoin pari kk.
      Nyt en ole enää käyttänyt hiivavoidetta, vain etikkaa 2 krt pv, ja soodaa enää joka toinen päivä.

      Kyllä tällä hoidolla tuloksia on alkanut näkyä,
      ennen oli vain 2 kynttä ilman sientä, nyt on enää kahdessa kynnessä vähän. :)
      Kun antibiootteja oikein kestä, ja niitä pitäisi syödä ihan julmetusti...ei hyvä.
      Lisäksi olen ottanut aamuin illoin hyvää probiottivalmistetta.
      Ja sitä soodaa ihan sisäisestikin välillä. 1 tlk lasilliseen vettä.
      Suosittelen :)

      • se.sitkeä.pirulainen

        Hyvä että löysit keinon kynsisienen tuhoamiseen.


    • Silsaa

      Mulla nyt kokeilussa merisuola-etikka-jalkakylvyt sekä valkosipuli. Luin, että valkosipulin on todettu tutkimusten mukaan olevan jopa apteekin sienilääkkeitä tehokkaampaa. Viipaloin ohuita siivuja valkosipulista ja laitan sienivarpaan väliin. Valkosipulin pitää olla juuri leikattua. Katsotaan kuinka tässä käy.

    • kjnuunVALVONTAyleiso

      Minullakin oli jalkasieni!
      Hoidin sen pois 80% vodkakylvyillä. Kylvetin aamuin illoin noin tunnin jalkojani tuossa vodkassa noin kuukauden ja silsa on nyt poissa.

    • valkoisetkynnet

      On myöskin hyvä muistaa, miten lääkärikunta sekä farmaseutit ovat parhaita kavereita. Pelkät luonnonmukaiset parannuskeinot toimivat, mutta lääkärit ja apteekit "tarvitsevat RAHAA", joten siten se peli aina menee. Erittäin hyviä kokemuksia monelta "potilaalta",
      kiitokset tiedosta.

    • tulokset.tyydyttävät

      Tosi tymäkän jalkahien hoitoon sain netistä ohjeen; aina suihkun jälkeen sukkiin talkkia ja kengän sisälle ruokasoodaa. Nämä vähentävät jalkatilan happamuutta ja vähentävät hajuhaitan siedettäväksi.
      Varvasvälien happamuus rikkoo myös niiden ohutta nahkaa. Hyvä alku jalkojen terveyteen on raspata, käyttää talkkia ja ruokasoodaa.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Meillä miehen kans mokkasiinisilsa. Jalkapohjat kuivat ja hilseilee. Lääkkeet syöty, ulkoiset konstit kokeiltu, raspattu ja voideltu. Mikään ei paranna tätä. Joudumme tän hyväksyyn. Inhottaa kun hilse sotkee, sukat, sänky, sohva, lattia.. sitä on joka paikassa.
      En tiedä mistä tämä harvinaisempi muoto meille tullut. Kylpylät ainoa mahdollisuus. Hoidon aloitus myöhästyi, kun VUOSIA luulin vain kuivaksi, tästä muodosta kun ei missään kerrota. Nyt ei edes sisäinen lääke tehoa (kynnestä kyllä parani). Olkaa onnellisia, joilla vaan varvasvälissä ja hoidettavissa. Jos joku mokkasiini muodosta parantunut, vinkkejä otetaan vastaan.

    • Anonyymi

      Niitä voi myös myydö yai tehdä ruokaa , esim. sienisoppaa.

    • Anonyymi

      Poimi sienet aivan tuoreena eli heti kypsymisen jälkeen, silloin ovat parhaimmillaan.

      __
      Sieniketto

    • Anonyymi

      Hyvää uutta vuotta !
      Toivottaa kynsisieni

    • Anonyymi

      Poimi sienesi ja ala myymään niitä torilla!
      Sienisoppa on hyvää ja syön sitä usein.
      Sienikastike potuille on tosi hyvää!
      Maista!

    • Anonyymi

      Itsellä isovarpaan kynsien alla sellaista keltaista, lähtee pois ainakin osittain kun muhittaa varpaita etikassa. Tulee aina tosin takaisin kun unohtaa toistaa "hoidon", onhan tässä aina oma vaivansa.
      Käytän Lidlistä saatavaa etikkaa suoraan pullosta, se vihreäkorkkinen läpinäkyvä pullo.

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1806
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1401
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      44
      1387
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1352
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1345
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1324
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1294
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1250
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1183
    Aihe