Kysynpä tätä näin kun en asiallista kommenttia juuri löytänyt äkkiseltään nuista aiemmista ketjuista...
Paljonko maksoit loppujen lopuksi Omatalostasi? Kun hinta näkyy Hevipakettina 61000e niin paljonko saa laskea lisää että talo on muuttovalmis.
Oletetaan ettei tarvi käyttää ulkopuolista apua oikeastaan mihinkään. Osaamista ja koneita löytyy ilmaiseksi vaikka koko talo itse rakentaa mutta viitseliäisyyttä ei niinkään...
Paljonko maksoit?
27
5097
Vastaukset
- selloneiti
Tätä kysyn lähinnä siksi että innokas rakentajakaveri kertoilee päässeensä helahoidosta 110 000 eurolla.
Oma mies mulla sanoo että mahdotonta. Vaikka tekisi kaiken itse minkä vaan saa tehdä.- niin mikäs siinä.
Kuulostaa aika mahdottomalta muuten
- vaikeaa
päästä lähelle 1500€/m2. Yleensä paketin saa kertoa 3:lla tai 4:llä. Ja tontti vielä päälle.
- selloneiti
...olisi takuulla tehdä kaikki itse alusta loppuun. Tekisimme omakotitalon HIRVEÄLLÄ TYÖLLÄ 100 000 eurolla.
- pääsette
noin 200 000 euroon.
Jos saatte materiaalia ilmaiseksi niin sitten puhutaan lisäalennuksista.
Sillä jokainen nippeli Maksaa.
Terveisin
raksarepun tyhjennys kuiteista suoritettu ja ajatukset realisoituneet.- selloneiti
100 neliön okt:n rakensi kappaletavarasta 89000 e kaks vuotta sitten tänne meidän perälle. Kyllä me 100000 e päästään kun puutki saadaan omasta metsästä. Mies mulla rakentaa ammatikseen. Siinä se vitsi onki ettei millään jaksaisi leipätyön ohellä omaa mökkeröä ruveta vielä rakentaan.
- kalastelet, jos homma kerran
selloneiti kirjoitti:
100 neliön okt:n rakensi kappaletavarasta 89000 e kaks vuotta sitten tänne meidän perälle. Kyllä me 100000 e päästään kun puutki saadaan omasta metsästä. Mies mulla rakentaa ammatikseen. Siinä se vitsi onki ettei millään jaksaisi leipätyön ohellä omaa mökkeröä ruveta vielä rakentaan.
on hanskassa, taitaisi se ammattilainen miehesikin todeta sinulla ettei onnistu satkuun rakentaminen, edes itse.
- ja reilusti alle
selloneiti kirjoitti:
Joo niinhän se menee. Puut omasta metästä jotka lankomies sahailee viraabelina sahalla. Toinen lankomies hoitaa sähkötyöt ja "lainaa" piuhat työpaikaltaan. Ukko on putkimies ja tekee putket firmansa hukkapätkistä ja eikä maksa niistä mitään. Yks sukulainen on puolestaan rautakaupassa töissä ja siltä saa "sopivasti" tavarat rahana suoraan käteen. Jos jotakin ulkpuolista tarvitaan niin pimeänä maksetaan, mitäs niistä veroista.
Keittiö ostetaan käytettynä ja maalaillaan itse siihen ovet ni ei maksa ku 80 euroa.
Joo ja sitten tuut tänne ihmettelemään että miten %)&= te saatte menemään vähintään 1500e neliö niihin taloihinne, ...ttu! Tehkää pitkästä!
Että viihdearvoa tällä palstalla kyllä on! - minäkin...
ja reilusti alle kirjoitti:
Joo niinhän se menee. Puut omasta metästä jotka lankomies sahailee viraabelina sahalla. Toinen lankomies hoitaa sähkötyöt ja "lainaa" piuhat työpaikaltaan. Ukko on putkimies ja tekee putket firmansa hukkapätkistä ja eikä maksa niistä mitään. Yks sukulainen on puolestaan rautakaupassa töissä ja siltä saa "sopivasti" tavarat rahana suoraan käteen. Jos jotakin ulkpuolista tarvitaan niin pimeänä maksetaan, mitäs niistä veroista.
Keittiö ostetaan käytettynä ja maalaillaan itse siihen ovet ni ei maksa ku 80 euroa.
Joo ja sitten tuut tänne ihmettelemään että miten %)&= te saatte menemään vähintään 1500e neliö niihin taloihinne, ...ttu! Tehkää pitkästä!
Että viihdearvoa tällä palstalla kyllä on!Selloneiti täällä kyselee, joku antaa vastauksen ja sit saman tien tämä torvelo kysyjä vastaa itse tietävänsä asiat paremmin.
Että näin... - selloneiti
minäkin... kirjoitti:
Selloneiti täällä kyselee, joku antaa vastauksen ja sit saman tien tämä torvelo kysyjä vastaa itse tietävänsä asiat paremmin.
Että näin......että vertaan rahaa ja vaivaa vaihtoehdoista rakentaa pitkästä tai talopaketista.
Ja alunperin kyselin että mitä maksaisi tehdä K-raudan Omatalo (jonka kaveri väitti tehneensä 110000:lla, en minä). En tiedä mitä se maksaa siksi kyselin. Tiedän kyllä mitä maksaisi tehdä kaikki itse. Halusin tietää kannattaako rahallisesti nähdä se vaiva tehdä itse vai helpottaa työtä tekemällä paketista.
Sinulle joka toivotit "onnea vaan sitten" ja teille muille mukaville keskustelijoille, kiitos toivotuksista! Tottakai tiedän että taloon saa menemään enempikin rahaa! En ole ihmetellyt täällä mitään neliöhintoja. Meille ei ole tulossa 200 neliön taloa jossa kaikki on luksusta. Perustalo kalusteineen riittää, mutta ei silti tarvisi mitään ala-arvoista materiaalia ostaa. Ehkä lähempänä pääkaupunkiseutua kaikki on niin paljon kalliimpaa. En tiedä. Ja tietysti miehellä on suhteita joilla saadaan materiaalia ja työtä halvemmalla. Ehkä sekin ärsyttää sinua joka oletit että pitäisi pimeänä maksaa työmiehille ja "varastaa" sähköpiuhat lankomiehen työpaikalta (tämä nauratti minua parhaiten)...
Summasummarun: kysyin talopaketista ja sain pari vastausta jolloin totesin että halvinta on rakentaa itse, sain epäilyjä kustannusarviosta joihin vastasin tarkentaen.
Kyllä vain, tämä palsta on viihdyttävä :) - kehu vasta sitten, mitä tiedät
selloneiti kirjoitti:
...että vertaan rahaa ja vaivaa vaihtoehdoista rakentaa pitkästä tai talopaketista.
Ja alunperin kyselin että mitä maksaisi tehdä K-raudan Omatalo (jonka kaveri väitti tehneensä 110000:lla, en minä). En tiedä mitä se maksaa siksi kyselin. Tiedän kyllä mitä maksaisi tehdä kaikki itse. Halusin tietää kannattaako rahallisesti nähdä se vaiva tehdä itse vai helpottaa työtä tekemällä paketista.
Sinulle joka toivotit "onnea vaan sitten" ja teille muille mukaville keskustelijoille, kiitos toivotuksista! Tottakai tiedän että taloon saa menemään enempikin rahaa! En ole ihmetellyt täällä mitään neliöhintoja. Meille ei ole tulossa 200 neliön taloa jossa kaikki on luksusta. Perustalo kalusteineen riittää, mutta ei silti tarvisi mitään ala-arvoista materiaalia ostaa. Ehkä lähempänä pääkaupunkiseutua kaikki on niin paljon kalliimpaa. En tiedä. Ja tietysti miehellä on suhteita joilla saadaan materiaalia ja työtä halvemmalla. Ehkä sekin ärsyttää sinua joka oletit että pitäisi pimeänä maksaa työmiehille ja "varastaa" sähköpiuhat lankomiehen työpaikalta (tämä nauratti minua parhaiten)...
Summasummarun: kysyin talopaketista ja sain pari vastausta jolloin totesin että halvinta on rakentaa itse, sain epäilyjä kustannusarviosta joihin vastasin tarkentaen.
Kyllä vain, tämä palsta on viihdyttävä :)ja mitä luulet tietäväsi.
- selloneiti
kehu vasta sitten, mitä tiedät kirjoitti:
ja mitä luulet tietäväsi.
Kyllä me luultavasti tehdäänki. Paketit osoittautuivat niin kalliiksi. Toivottavasti kustannukset pysyy siinä mihin on suunniteltu eikä "nälkä kasva syödessä".
Jäi tuosta edellisestä vielä sanomatta: sanomalehdessä luki että keskimäärin asuntolainaa otetaan n.200000-250000e. Täällä se on keskimäärin puolet siitä eli jos muut siihen pystyy niin kyllä mekin.
- viimeisin tutkimus
Viimeisin RTS-tutkimuksen mukaan,ilman tonttia ja omaa työtä 1330euroa/huoneisto neliöt.
Ko.hinta on koko maan keskiarvo HUOM!.- Taitaa olla mukana
myös Meksikon omatoimirakentajien löytötavarasta koottujen talojen rakennuskustannukset tasapainottamassa keskihintaa. Taitaisi olla aiheellista tuon RTS;n porukan opetella laskemaan keskihintoja, tai yleensäkin vaan laskemaan ja unohtaa ne mainostajiensa painostuksesta tehtävät "painotukset" kustannuksista. Koittaisivat kerrankin pysyä totuudessa.
- Eihän sitä muuten RTS-tutki...
Taitaa olla mukana kirjoitti:
myös Meksikon omatoimirakentajien löytötavarasta koottujen talojen rakennuskustannukset tasapainottamassa keskihintaa. Taitaisi olla aiheellista tuon RTS;n porukan opetella laskemaan keskihintoja, tai yleensäkin vaan laskemaan ja unohtaa ne mainostajiensa painostuksesta tehtävät "painotukset" kustannuksista. Koittaisivat kerrankin pysyä totuudessa.
pääsisikään. Pankitkin käyttävät lainotuiksissaan jo yli 2000,- neliöhintoja, siis asutuilla seuduilla.
- sdragdfsdf
No ruiskis vaan jästipäät, mikset sano mistä neliööt tulee..
Onko siinä neliö hinnassa mukana autotallin neliöt?
Olet rakentanut 100 neliön älvärin ja 200 neliön kylmän tallin ?
hinta 1330 *300...?
- rehentelijä rane
Alta 60 tuhatta markkaa, kun osaa tehdä.
- enkös ole hyvä
Näin se homma etenee kun osaa.
- raksamies on tosi mies
minä olen rakentanut pohjanmaalle oman taloni. tontti on reilut puoli hehtaaria, talo on 1,5 kerroksinen puutalo neliöitä n180,alakerrassa 108 neliöö ja yläkerta n.72 neliöö. autotalli jossa on katos ja yksi varasto sekä yläkerta on varastotilaa autotalissa siis. neliöitä n.60 alakerta ja yläkerta n.30. alhaalla talossa on yksi mh,wc,khh,k,s,ph,oh,et,lämmin kuisti,tekninen tila,ruokailuerkkeri.pesuhuoneessa on myös toinen wc.(siis pönttö ja allas).ylhäällä on 3 mh,aula ja wc. talostani maksoin (siihen kuuluu siis kaikki kulut rakennusluvista viimeseen naulaan siis tontti,talo,autotalli,piha siis ihan kaikki) niin 135000 euroa. Minä itse tein kaikki rakennustyöt. vaimon veli teki sähkötyöt ja toinen veli putkihommat. sekä setäni oli valvoja ja teki meille viralliset kuvat talosta. ainut ulkopuolinen työmies oli takan muuraaja sekä kaivinkonetyöntekijä. laatuun olen halunnut panostaa koska taloa ei kannata pilata millään pilipali tavaralla siinä ei pitemän päälle säästä.vuosi meni kun pääsimme muuttamaan perheen kanssa( sisältä talo oli täysin valmis). toinen vuosi meni viimeistelyyn ulkoa päin ja pihan tekoon sekä autotallin tekoon,näppärä oli loppu hommia tehä ku sai jo asua. rakentaan ku aloin olin puoli vuotta niillä töin rakennuksilla kun emäntä oli töissä niin pärjäsimme sen palkalla eli ei tarvinnut velkarahoilla elää niinku jotku kuulema tekee(minusta hullua). aivan hyvin jakso ku nukku kunnon yöunet ja söi hyvin(kiitos emännälle). ja meillä kun oli aika paljon säästöjä niin velkakin jäi alle 100000. toivottavasti tämä auttoi jonku verran. ja sähkö ja putkimies sukulaisille maksoimme pientä palkkaa ja sovimme niin että he saavat käyttää minua kun tarvitsee apua. nyt olen ollut sähkömiessukulaisen kesämökkiä apuna rakentamassa. tunnit laitettiin ylös.
- raksamies on tosi mies
niin ja tänä kesänä tuo rojekti valmistu täysin. eli ei oo vanha juttu.
- selloneiti
asiallisesta vastauksestasi ja vaivannäöstä, raksamies on tosimies. Tähän suuntaan se tulee menemään meilläkin. Talo vaan tulee olemaan varmasti pienempi.
- siellä
pohjanmaalla, olla kovia valehtelemaan?
- rouveli
siellä kirjoitti:
pohjanmaalla, olla kovia valehtelemaan?
minun tietääkseni eteläsuomessa ne hulluimat löytyy. on sen joka sortin tallaajaa. pohjanmaalla on reilua ja rehtiä porukkaa ja erittäin suorapuheisia. niin ja eikös pohjanmaalla ole aika alhaset rakennushinnat esim ku kattoo tonttihintoja pienissä pitäjissä samoin ku asuntojen hintoja,eiköhän tästä voi päätellä jotain. mikäs sortin valehtelija itse olet vai vaan kenties kade? varmaan sanot et hesast oon ja asun mutsin ja faijan kaa jossain vitun rivarilähiös. ja oon saletisti ihqu teini hot!
- väärin
rouveli kirjoitti:
minun tietääkseni eteläsuomessa ne hulluimat löytyy. on sen joka sortin tallaajaa. pohjanmaalla on reilua ja rehtiä porukkaa ja erittäin suorapuheisia. niin ja eikös pohjanmaalla ole aika alhaset rakennushinnat esim ku kattoo tonttihintoja pienissä pitäjissä samoin ku asuntojen hintoja,eiköhän tästä voi päätellä jotain. mikäs sortin valehtelija itse olet vai vaan kenties kade? varmaan sanot et hesast oon ja asun mutsin ja faijan kaa jossain vitun rivarilähiös. ja oon saletisti ihqu teini hot!
ja vielä kerran väärin! Ja hyvä rouveli rauhoittuu nyt siellä pohjanmaan vuokra kaksiossa! ps. pohjanmaalla kaikki valehtelee!
- älbersson
juu, se makso tota 122000€ baut. Hinnassa mukana kaikki porakoneet ja mullat ja autot jne. mutta en kerro mikä vuos oli kyseessaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
- pohjaalaaseet
Oikeesti pohjanmaalta tulevat ovat perkeleen kovia puhumaan, itseasiassa tuskin se valehtu% on yhtään suurempi kuin etelä tai muusuomalaisilla. sitä tarinaa vaan tulee niin paljon että siihen mahtuu helvetisti paskapuhetta.
Ja sitten kun ne on niin kovia jätkiä kaikki, luonnetta löytyy ihan eri tavalla kuin muusuomalaisella että...
hauskoja persoonia, välillä ihan hah-hah-hauskoja :)
- Turha yrittää kusettaa
Kyseessä rakentajan/kauppiaan kusetus kyselyt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201757
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991578Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy461094Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43964Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50846Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44802Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760