art in tanzania?

aatu

Onko kukaan ollut art in tanzania järjestämillä matkoilla? Kokemuksia? Ymmärsin myös, että kyseinen järjestö on suomalainen, ovatko myös matkan järjestäjät suomesta vai paikallisia? Sivujen tekstit antavat myös ymmärtää, että ryhmät on kerättävä itse (tältäkin palstalta olen lukenut muutaman ilmoituksen). Eli matkanjärjestäjätkö eivät ota alle kolmen hengen ilmottautumisia vastaan/kasaa ryhmiä yksittäisistä henkilöistä?

9

9884

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tansaniaan

      Olen lähdössä art in tanzania:lle tekemään vapaaehtoistyötä elokuussa. Ihan luotettavalta se ainakin kuulostaa, suomalainen on siellä päässä ja jatkuvasti ilmeisesti tulee ja menee suomalaisia vapaaehtoisia. Tosin en kyllä tiedä ketään kuka olis ollu tai on menossa, olis ihan kiva kuulla kokemuksia....

      Itse olen menossa ihan yksin ja minut ainakin on otettu vastaan :) Vähän tietty tuntuu, et riskillä lähdetään kun näin vähän on luotettavaa tietoa...

      • Calle

        turvallisin mielin lähteä. Sinua on vastassa joko suomalainen tai paikallinen , järjestön palveluksessa oleva henkilö. Vapaaehtoisia tulee viikoittain pohjoismaista, Usa:sta, Oceaniasta eli yksin ei tarvitse olla :-))
        Tulet asumaan 4-6 hengen huoneessa muiden voluntaarien kanssa ja kavereita ei tule puuttumaan. Tällä hetkellä vapaaehtoisia on 30-40 ja määrä lisääntyy syksyn edetessä eli Tansaniassa kohti kesää mentäessä. Työ ei ole raskasta, mutta vaatii tietty kielitaitoa ja muutama sana Kiswahilia helpottaa sekin. Hyvä huumori ja pitkä pinna on etu Afrikassa. Siellä kun mikään ei suju samalla täsmällisyydellä kuin täällä meillä.
        Itse olen järjestellyt vaellus- ja safarimatkoja Art in Tansanian reissuille. Yksin voi hyvin lähteä myös safareille/vaelluksille, sillä mukaan tulee usein vapaapäiviä viettäviä vapaaehtoisia. Näin saadaan auto täyteen ( 5-7 henk.) Yksin on vain rankkaa matkustaa pitkien lentojen takia, perillä on sitten kavereita :-))
        Kun nyt elokuussa lähdet, tulet varmasti tapaamaan Kari Korhosen, joka vastaa järjestön toiminnasta. Voit viedä tuliaisina salmiakkikarkkeja .......... ne tekee kauppansa, eikä niitä saa Tansaniasta.
        Palasin itse juuri viikko sitten Ruaha/Selous safarilta ja seuraavan reissun teen helmikuussa -08.


      • infosta
        Calle kirjoitti:

        turvallisin mielin lähteä. Sinua on vastassa joko suomalainen tai paikallinen , järjestön palveluksessa oleva henkilö. Vapaaehtoisia tulee viikoittain pohjoismaista, Usa:sta, Oceaniasta eli yksin ei tarvitse olla :-))
        Tulet asumaan 4-6 hengen huoneessa muiden voluntaarien kanssa ja kavereita ei tule puuttumaan. Tällä hetkellä vapaaehtoisia on 30-40 ja määrä lisääntyy syksyn edetessä eli Tansaniassa kohti kesää mentäessä. Työ ei ole raskasta, mutta vaatii tietty kielitaitoa ja muutama sana Kiswahilia helpottaa sekin. Hyvä huumori ja pitkä pinna on etu Afrikassa. Siellä kun mikään ei suju samalla täsmällisyydellä kuin täällä meillä.
        Itse olen järjestellyt vaellus- ja safarimatkoja Art in Tansanian reissuille. Yksin voi hyvin lähteä myös safareille/vaelluksille, sillä mukaan tulee usein vapaapäiviä viettäviä vapaaehtoisia. Näin saadaan auto täyteen ( 5-7 henk.) Yksin on vain rankkaa matkustaa pitkien lentojen takia, perillä on sitten kavereita :-))
        Kun nyt elokuussa lähdet, tulet varmasti tapaamaan Kari Korhosen, joka vastaa järjestön toiminnasta. Voit viedä tuliaisina salmiakkikarkkeja .......... ne tekee kauppansa, eikä niitä saa Tansaniasta.
        Palasin itse juuri viikko sitten Ruaha/Selous safarilta ja seuraavan reissun teen helmikuussa -08.

        hienoa kuulla :)
        ja kiitti tuliaisvinkista ;)


    • käynyt

      Olin järjestön järjestämällä melkein kuukauden matkalla lähinnä lomalla. Vietin viikon Zanzibarilla ja vajaan toisen viikon safarilla Ruahassa. Zanzibar oli meilestäni vähän tylsä, perinteinen lomapaikka. Pemban saari voisi olla mielenkiintoisempi.

      Dar Es Salaam:issa asuin järjestön talossa.
      Kaikki sujui hyvin ja sovitun mukaisesti. Tekemistä säädettiin paikan päällä puolin ja toisin, joten ei tarvinnut orjallisesti noudattaa ohjelmaa. Suosittelen reippaille, ennakkoluulottomille ihmisille, jotka eivät ole turhantarkkoja.Aikaisempaa matkustuskokemusta suosittelen.

    • RaijaT

      Hei
      Humasin vasta nyt viestisi. Art in Tanzania on tansanialainen järjestö. Sillä on kyllä viime vuonna perustettu järjestö Suomessakin. Olen itse ollut sekä turistina että vapaaehtoisena järjestön matkoilla/hommissa. Järjestö on paikallinen, vetäjän toimii suomalaissyntyinen mies, joka on siellä asunut 13 vuotta ja tuntee tavat ja paikat. Voit kerät ryhmän itse tai vaikka lähteä yksinkin. Ryhmän kokoa ei ole rajoitettu. Voit lähteä vapaaehtoiseksi, harjoittelijaksi tai vaikka turistiksi. Tietysti esim turistina moni asia tulee halvemmaksi, jos on ryhmä.

      • tansaniaan?

        Tosiaanko majoitutaan noin isoissa huoneryhmissä? Aika kovan hinnan ottavat viikosta miettien että esim. lämpimästä suihkusta saa vaan haaveilla eikä omille tavaroille ole mitään paikkaa.


      • ...
        tansaniaan? kirjoitti:

        Tosiaanko majoitutaan noin isoissa huoneryhmissä? Aika kovan hinnan ottavat viikosta miettien että esim. lämpimästä suihkusta saa vaan haaveilla eikä omille tavaroille ole mitään paikkaa.

        Vapaaehtoismatkailussa majoitus ei ole verrattavissa normaalin hotellin tasoon, eikä se ole tarkoituskaan. Kyseinen järjestö majoittaa matkaajia esimerkiksi Dar es Salaamissa voluntaryhotelliin 2 - 6 hengen huoneisiin. Hotelli on otettu käyttöön vasta tämän vuoden puolella.

        Järjestö huolehtii matkaajien ylläpidosta ruokailuista lähtien ja rahoittaa toimintansa ilman ulkopuolista tukea. Viikkohinnat ovat hyvin edulliset, jos vertaa suurien eurooppalaisten agenttien samojen vapaaehtoismatkojen hintoihin. Toisaalta kalliit jos uskaltaa omatoimisesti Afrikkaan matkustamaan, sillä sekään ei ole mahdotonta. Lämmintä suihkua en itse Tansaniassa kaivannut :)


    • vapaaehtoistyö+loma

      Hei

      Oletko lähdössä Tansaniaan Art in Tansania- järjestön vapaaehtoistyöhön/harjoitteluun ensi syksynä? Olisi kiva saada reissun valmisteluseuraa. Mikäli joku on ollut viime aikoina Tansaniassa, olisi kiva kuulla kokemuksia ja neuvoja matkan suunnitteluun.

    • Jullis123

      Älkää menkö safarille/vapaaehtoiseksi Art in Tanzanian kautta. Järjestön suomalainen toiminnanjohtaja ei ole maksanut paikallisille työntekijöille palkkoja kuukausiin, osalle jopa vuoteen. Älkää tukeko järjestön toimintaa! Olin itse viime syksynä ja oli todella ikävää kuulla, että rahani menivät vain järjestön toiminnanjohtajan perheen ylelliseen elämäntyyliin.

    Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6203
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3976
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      260
      2373
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1930
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1393
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1306
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1077
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1050
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      996
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      961
    Aihe