Montenegro

Budva

Lämpimät terveiset Mustaltavuorelta!! (= Montenegro) Otimme sinne extempore lähdön viikkoa ennen reissua. Lähtö oli 11.7. Matka oli onnistunut ja paikka ihana. Viikko oli pilvetön, mutta ei tukalan kuuma vaikka lämpöä oli n. 33. Paikka oli positiivinen yllätys. Ihmiset ystävällisiä, rehellisiä ja pitkiä. Turisteja oli mutta EI paljoa suomesta, ruotsista, briteistä, eikä saksasta. Olivat varmaan balkanin maista :)) Siistiä ja edullista. Syötiin keskitason ravintoloissa, ruoka peruskamaa mutta tuoretta. Pikaruoka paikkoja löytyy runsaasti ja etnisiä ravintoloita on myös.
Rantoja riittää, vesi on tosi kirkasta, me ei valkattu uimapaikkoja, sattu sellasia nopeasti syveneviä kivikkorantoja, mutta nekin ok. Hyvä paikka, suosittelen!!

3

2396

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mies 60v

      Tervehdys,

      Olen menossa 12.09. Hotellini on Magnolia. Mahdoitko olla samassa hotellissa ? Jos olit niin olisi mukava saada kommentteja.

      [email protected]

      • Käynnyt

        Puolalaisia,Tsekkejä ja Unkarilaisia tuolla näkyi suurin osa olevan ainakin autojen mukaan.

        Ruuathan on hyviä ja pihvit isoja,vedet ei ole kovin puhtaita,rannat pikkukiveä ja uimatossut kannattaa ostaa.


    • Budvasta minäkin

      Minäkin palasin juuri Montenegrosta. Budvassa käyvät paljon venäläiset turistit sekä kesäaikaan koko Montenegron väki "näyttäytymässä" (toden totta: kauniita, hoikkia ja pitkiä ihmisiä, jotenkin hyvin sopusuhtaisia ja siten ilo silmälle).

      Suosittelen ehdottomasti luonnosta ja maisemaelämyksistä kiinnostuneita käymään Tara-joella rafting-melonnassa. Näin kesäkuivalla melontaosuus sujuu mukavasti kokemattomaltakin uskaltautujalta ja silmät saavat ahmia uskomattomia maisemia.

      Itse majoituimme pieneen Vila Mirenza -hotelliin ja se tuntui hyvältä ratkaisulta. Hotellin henkilökunta oli ihanaa ja kielitaitoista, hotelli sijaitsi mukavasti kaupungissa ja joka paikkaan pääsisi jalkaisin. Becicin hotellikeskittymä ei noin pikaisesti vierailtuna vaikuttanut niinkään kiehtovalta, se oli jotenkin liian erillään ja liian "rantakohde" minun makuuni. Mutta toisaalta esim. lapsiperheelle luultavasti ihan mukava ratkaisu.

      Matkatoimiston valmiit retket osoittautuivat hintansa arvoisiksi koska oppaat olivat työlleen omistautuneita ja valottivat hyvin historiaa ja kertoivat paljon paikallisesta elämänmenosta.

      Kyllä oli hieno maa!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tuomas Sakari Matias Salminen. S.2005

      Nimi on ihan julkista tietoa. Ei tarvitse poistaa. Julkaistu monilla sivuilla.
      Valkeakoski
      58
      4274
    2. Sille yhelle vaa

      Viime aikoina oon miettinyt sun juttuja aika paljon. Vaikka en oo saanu susta vielä kunnolla selvää kuvaa, jotenkin tunt
      Ikävä
      92
      1705
    3. Mikko Leppilampi ahdistellut useita!?

      Jotenkin on aina jäänyt lipevän oloinen fiilis kun hänen esiintymisiä on katsellut. Nyt rikosepäily seksuaalisesta ahd
      Kotimaiset julkkisjuorut
      41
      1269
    4. Farmasia valintakoe 2024

      Miten meni farmasia valintakoe teillä? Minun mielstä se oli ihan oko en voi sano, että se oli tosi vaikea.
      Pääsykokeet
      48
      1119
    5. Onhan sulla

      Nainen nyt varmasti kaikki hyvin.
      Ikävä
      64
      1046
    6. Kaksisataa kilometriä on pitkät niin..

      Vai onko se sinusta niin, mies?
      Ikävä
      92
      707
    7. Ajattelen minä sua vieläkin mies

      Ja välillä tulee kyyneleet silmiin kun tajuan että näin tämä sitten menikin. Ikävä on, koska olet rakkauteni. En ole nyt
      Ikävä
      40
      689
    8. Vielä yksi juttu

      Kaipaan sinua enemmän kuin omaa sieluani. Olet rakas minulle.
      Ikävä
      73
      688
    9. En tiedä huomasitko edes minua

      mutta minä huomasin sinut ja näytitpä taas hyvältä!
      Ikävä
      32
      685
    10. On muuten meidän kylän poikia.

      Surullinen uutinen. Toivotaan, että uhri saa tarvitsemansa avun. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/b497ba33-7a82-415d
      Tornio ja Haaparanta
      6
      664
    Aihe