Biotiinin yliannostus?

Mansikkamäki

Taas Biorion- biotiini valmisteesta..Toiset sanovat ottavansa kaksi tablettia (2 x 5mg) päivässä, toiset yhden ja jotkut vain puolikkaan. Ostin apteekista eilen paketin ja otin illalla yhden tabletin. Eikös ne yöllä imeydy paremmin? Mutta voiko biotiinista tai metioniinista saada yliannostusta? Tableteissa on siis 5mg biotiinia, 40mg metioniinia, laktoosia ja maissitärkkelystä. Uskallanko ottaa kaksi tablettia päivässä (toisen aamulla, toisen illalla?) kuukauden ajan, sitten 1tabl/pvä vai vaikuttaakohan jo yksi päivässä kk ajan, ja sitten vähentää puolikkaaseen? Ohjeessa lukee että koiran annostus 1 tabletti/10kg päivässä kk ajan, (sitten 1/4 tabu päivässä ylläpitoon) niin tuntuu että yksi per minun 50-60kg on aika vähän..
Vähän kyllä epäilyttää sen käyttö, eläinvalmiste kuitenkin kun on. Että en tiedä uskallanko toden teolla ruveta käyttämään. Paljon sitä täällä kyllä kehutaan, mutta ei sitä kuitenkaan tiiä kuinka paljon näihin nettijuttuihin voi luottaa :)

13

8583

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mansikkamäki

"Ohjeessa lukee että koiran annostus 1 tabletti/10kg päivässä kk ajan, (sitten 1/4 tabu päivässä ylläpitoon)"

Tuohon siis että 1/4 tabu per 10kg!

• hoks hoks hoks

kai siinä koirassa on karvaakin noin tsiljardi kertaa enemmän kuin sussa. Puolikas riittää päivässä tukkaan ja kynsiin, ja sekin on apteekkarin mielestä jo reilu annos.

• malli mamma

voi ottaa 2 tbl/vrk itse olen ottanut 1 vuoden aja ja ollut tyytyväinen

• urheilu poika

ei voi itse syön 3 kpl vrk.ja toimii suosittelen

• kaunis bodaripoika

itse käytän 5kpl vrk ja hyvin menee jatkakaa vain.

• kiimanen hodaripoika

"7,5 tabua pväsä ei ole liikaa yhtään kyllä tuo maärä on oikeen hyva."

Lopeta tuo tuplapostaus eri minimerkeillä! Välillä on kaunista hodaripoikaa välillä jotain muuta poikaa. Huonoa provoilua, sanon minä. Ei sulla kuitenkaan ole edes mitään järkevää sanottavaa.

• Kicca.

yli 10 vuotta sitten jotain eläimille tarkoitettua biotiinivalmisteta kun kampaaja suositteli. Stten kysyin apteekista voiko ihmiset syödä eläinten valmisteita niin mulle sanottiin ettei ole suositeltavaa koska eläinten valmisteissa on sellaisia apuaineita jotka eivät ole tarkoitettu ihmisille.

• emäntäs

voi syödö ei ole mitään epäterveellistä niissä tabletteiossa jotka on tarkoitettu eläimille olen tarkastanut asian valmistajalta

• Nigga''
      • Anonyymi

Ihminen tarvitsee biotiinin 100 myygrammaa vuorokaudessa. 30 milligrammaa on jo suuri yliannostus. Biotiinin haittoja ei ole tutkittu. Jos käytätte biotiinilisää, niin käyttäkää vain ihmisille tarkoitettua. Hankkikaa biotiinilisä luontaistuotekaupasta tai apteekista. Huomioikaa biotiinin vaikutus verokokeisiin. Biotiinin syönti vääristää ainakin kilpirauhasverikoneiden tuloksia.

• tätä b-vitamiinia

niin voit syödä suurinpiirtein niin paljon kuin jaksat. Myrkytysraja oh ihan helvetin korkealla.

• milkku 3

Ehkä suoranaista myrkytystä ei tule, mutta entä myöhemmin hiusten tilalle Alzheimer

• Läpändeerus

Älä höpötä milkku

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      35
      4592
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      20
      3185
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      269
      2331
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      53
      2197
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      164
      2056
    6. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      89
      1670
    7. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      17
      1653
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      360
      1651
    9. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1622
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      15
      1279
    Aihe