Silmälasit aina likaiset

mtiä niihin pyyhkis

Silmälasini ovat aina likaiset. tuntuu, että ne oikein imee itseensä pölyä yms ja jos joku vesitippa niihin tippuu, niin saa olla suttaamassa niitä. Oisko mitään ainetta,e ttä net tulis niinku "likaa hylkiväksi" Hohoijaa, Tuskinpa semmosta ihmetainetta onkaan.
No pesen ne yleensä laimennetulla Fairy-astianpesuaineella tai sitten pelkällä lämpimällä vedella riippuen siitä kuinka likaiset ne on. Ja pyyhin ne kuivaksi paperinenäliinalla, mitä lie serloja ovat.

4

4124

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • linssikäs

Jos linssit ovat kovin naarmuiset, niin lika tarttuu helpommin. Minulle on sanottu optikolla, ettei kannata kuumalla/lämpimällä vedellä pestä, vaan vähän haaleammalla vedellä. Kannattaa ostaa ihan silmalasinpuhdistusliina, ei ne maksa kuin pari euroa jossain tiimarissa ja marketeissa jne. Itselläni Sini liina, hyvä sillä on pyyhkiä.

Linsseihinhän ei saa koskea, jos ne ovat kuivat. Kaikki paidan helmaan/hihaan pyyhkimiset saa siis unohtaa.

Itse pesen lasit haalealla vedellä. Pesun jälkeen en kuivaa itse linssejä ollenkaan, sangat vain. Kun linssien pinta on kova ja naarmuuntumaton, ei linssejä tarvitse kuivata, sillä vesitipat valuu niistä itsestään pois.

• - - -

Pintakäsittelettömät tai heikkolaatuisella sellaisella pinnoitetut linssit likaantuvat herkästi ja ovat hankalia puhdistaa.

Kannata hankkia laadukkaat linssit laadukkaalla pintakäsittelyllä, kuten esim. Essilor Crizal Alize AST. Hyvin kirkkaat ja läpinäkyvät linssit sekä helpot pitää puhtaana. Yleensä kevyt pyyhkäisy linsseille tarkoitetulla "miniliinalla" ja siinä se.

• CKK

Itseasiassa Hoyan HVP ja SHV pinnat ovat vielä liukkaampia kuin Essilorin C.Alicé pinta ja näin myös helpompia pitää puhtaana. Mutta molemmat hyviä linssejä :)

• Anonyymi

Tuo on kyllä hyvä pointti

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Mulla on ikävä sua

Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri
      Ikävä
      48
      1241
    2. Väleistä

Minkälaiset välit sinulla on kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      83
      899
    3. Koska tulet minulle näkyväksi

Koska astut piilostasi esiin? Miksi pysyttelet niin kaukana? Etkö voisi tulla päättämään tämän ikävöinnin? Saisin vihdoi
      Ikävä
      44
      737
    4. Nainen, olet ihanin maan päällä

Ei ole toista. Olet ihanteellinen, kaikkien mittapuitteni täyttymys. Sisäinen kauneutesi sinetöi ulkoisen ja juuri se sa
      Ikävä
      40
      720
    5. Poliis. Poliisi osoitti aseella Tampereella kun mies avasi oven

Poliisi Poliisi osoitti aseella Tampereella, kun mies avasi siviili­poliisiauton oven Mies kuvasi keski­viikkoiltana bus
      Maailman menoa
      242
      624
    6. Romanttisinta

Mitä hän on tehnyt sinulle?
      Ikävä
      48
      543
    7. Sano rakkaallesi

Suorat sanat! Mikä mieltä kaihertaa!
      Ikävä
      43
      499
    8. Mikä on mielestäsi keskustelupalstan tarkoitus?

Tuolla toisessa ketjussa kävi ilmi jotain minkä itse koen hieman hassuksi. Nykypäivänä yllättävän moni ilmeisesti kokee,
      Sinkut
      176
      498
    9. " Hae roolisi miljardien Pyhäjärveltä"?

Perjantain 14.8. viesti TV:ssä oli hätkähdyttävän todellista kuultavaa. Tähän on tultu. Pyhäjärvi- selvitykseen, tied
      Pyhäjärvi
      59
      486
    10. jumala ei auta hittojakaan..

kuka tahansa voi kirjottaa lapulle mitä vaan ja väittää että jumala olisi sen kirjoittanut... onko yksikään raamatun kir
      Sinkut
      204
      483
    Aihe