Viikolla 31-32 syntyneen mahdollisuudet

keijukukka1

Millaiset mahdollisuudet vauvallamme on jos syntyy pian? Uhka on olemassa ja viikkoja nyt 31. Millaisia ongelmia on odotettavissa. Vauvan arvioitu paino nyt 1500g.

13

17357

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tm---

      Ystävälläni oli Taysistä sanottu että yli 26 viikkoisilla on aika hyvät mahdollisuudet selvitä. Tietysti mitä kauemmin saa kohdussa olla, sitä parempi. Hetken jo näytti että toinen pikkuisista jäisi henkiin, hänkin mutta oli liian heikko,vain 900grammaa ja syntyi viikolla 26.
      Sinun vauvasi on jo niin "iso", että on aika todennäköistä että hän pärjäisi ihan hyvin vaikka syntyisikin nyt jo.

      Lisätietoja
      http://www.vauvat.net/keskoset.htm

      • Hope2007

        raskausviikolla 25 ja lääkärit sanoivat henkiinjäämisen olevan noin 50 prosentin luokkaa. Sinulla on viikkoja tähän verrattuna jo tosi mukavasti. Yleensä 32 viikkoisen keuhkot ovat jo melko hyvässä kunnossa ja jos ei lapsessa mitään elimellistä vikaa tai sairautta ole, niin pienokaisesi mahdollisuudet ovat hyvät. Näin minulle on aikakin sanottu, kun olen lääkäreiltä aiheesta todella paljon kysellyt. kaikkea hyvää sinule ja toivotaan kovasti, että pienokaisesi pysyy vielä useita viikkoja kohdussasi!


    • turhake

      syntyi 31 5,painoa oli 1580g.Siitä vielä tippui pari sataa grammaa.Ekan yön oli hengityskoneessa mutta "halusi" lääkärin mukaan hengitellä itse.Ekan viikon oli keskoskaapissa,tokan kölli lämpöpatjalla ja kolmas viikko meni normaalissa lastenosaston huoneessa tavallisessa sängyssä kun odoteltiin että paino nousee.Kotiin päästiin kolmannen viikon kuluttua vaikka painoa ei sitä maagista kahta kiloa ollutkaan,koska mitään vikaa pojassa ei ollut.Eikä ole vielä tähän pävään mennessä mitään "oireita" joita olisi keskosuus voinut aiheuttaa,jäbä täyttää elokuussa 11-v.
      Onnea matkaan!

    • syntyi

      rv.28 6 ja painoa oli sillon 1260g ja kaikki meni hyvin eka ilta hengityskoneessa ja ja sen jälkeen keskoskaapissa n.4vk ->lämpöpatjalle-> normaali sänky ja sit 8vk sairaalassa olon jälkeen päästiin kotiin. mitään vakavaa ei ole ollut ainut on että keuhkot on jäänyt vähän ahtaiksi mutta senki pitäisi helpottaa kasvun myötä ja nyt pojalla siis ikää 11kk ja seisoskelee jo kovasti ja on muutenkin reipas ja ihana lapsi..

    • pieni tyttö

      Tyttömme syntyi rv 27 4, painoa 900 gr ja pituutta 36 cm. Nyt tyttö 7v iloinen ja reipas koululainen. Mutta keskosuudesta jäi pysyvät muistot; astma, cp-vamma ja puheenkehityksen viivästymä.

      Luin eilen Pirkka-lehdestä pienestä pojasta joka syntynyt vähän yli 300gr painoisena ja hienosti oli poika elämään selvitynyt. Luotetaan siihen, että teidänkin vauva selviytyy jos syntyy ennen aikojaan. Vahva usko auttaa!

      • tuplien äiti

        painoivat 1740 ja 1860 gr,
        ovat nyt 9- vuotiaita ja terveitä tyttöjä.
        Ole rauhassa niin saat viikkojakin varmemmin lisää, kun et murehdi mahdollista ennenaikaisuutta.Tsemppiä tulevaan synnytykseen.


    • .....

      Meidän tyttö syntyi rv 31 4. Painoa oli 1820g ja pituutta 43,5cm. Lisä happea ei tarvittu missään vaiheessa ja muutenkaan ei ollut mitään ihmeellistä. Kotiin päästiin vajaan kuukauden sairaalassa olon jälkeen.

    • vkolla 26 ja selvis

      joten hyvä kun on yli 30 vkoa jo..

      tsemppia, hyvat viikot on...

    • synnyin

      minä itse synnyin viikolla 32 20 vuotta sitten. Painoa minulla oli hieman vajaa 2 kg ja pituutta 42 cm. Hyvin minä ainakin selvisin, vaikka pientä keskoslapsille tyypillistä jäykkyyttä minullekin jäi alaraajaan. Tätä sitten kerran lapsuusiässä leikkaamalla korjailtiin. Tämä vamma ei kuitenkaan haittaa normaalia elämää, täytyy vain muistaa venytellä silloin tällöin :)
      Ja varmastihan keskoshoito on 20 vuodessa parantunut ja kehittynyt huomattavasti.

      • pojanpojan veli

        syntyi 26 4, painoi 750g/32,2cm.
        Nyt kk:n päästä painoa on 1100g!
        Asuvat n 600km:n päässä, kuvia on pikkuisesta nähty netin kautta!
        Suloisen sitkeä sissi!

        Tosiaan, Pirkassa oli 376g Oysissa syntynyt veikka,
        ihanaa, että nykyaikana keskoslapsien hoito on todella tehokasta!

        Kaikille perheille onnea odotukseen ja tulevaisuuteenkin!

        Toivoo mummeli pohjoisesta.


      • Martsu91

        Minäkin synnyin keskosena 16.Vuotta sitten. rv 30. Ensiksi olin jonkin aikaa keskoskapissa ja sitte sen jälkeen taisin siirtyä pinnasänkyyn nenämaha letku mulla oli n.2.Vuotta..No tässäpä tälläinen lyhyt kertomus... Voimia kaikille äideille jotka ovat saneet keskos lapsia niin ja tietysti isille myös paljon voimia ja lapsille voimia jakasamiseen ja selvitymiseen :)


    • Nella1971

      Tyttö on nyt n. 8,5 kk ja kaikki on mennyt oikein mukavasti. Mitään ihmeempiä ongelmia meillä ei ole ollut, tyttö vaan oli aluksi "tosi pieni".

      Toivottavasti teilläkin kaikki menee hyvin. Rukoilen puolestanne.

      • tytär olikaan?

        Milloin pääsi kotiin?
        Tämä 750g painoinen Niclas painaa nyt 1600g (eilen) ja tänään päässyt Jorvin sairaalaan jatkamaan kasvuaan!
        Kiitos nykyajan tekniikan!
        Kiitos, toivoo mummeli pohjoisesta ja välitän tiedon eteenpäin, en tiedä tarkoititko ketä, mutta kuitenskin!
        Ja siunausta kaikille maan äideille, lapsosille ja iseille!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3010
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      26
      2089
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2034
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      91
      1863
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      71
      1573
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1323
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1232
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1221
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe