Nyt tarvisin jotanin "poppakonsteja", flunssa on ollut maanantaista asti...ja alkaa jo ottaa päähän, kun ei jaksa mitään, ja ilmakin olisi ihan mukava pihahommiin.
Ehdotelkaa jotain hyviä/tehokkaita kotikonsteja...
Kuumetta ei ole, vaan lämpöä 37, karmee nuha, yskä ja kurkkukipu........Voimat on pois ku Mulinin pässiltä.. ;))
Ehdotelkaa jotain hyviä kotikonsteja...
57
2583
Vastaukset
lämmintä sipulimaitoa. Äitini konsti. en kyllä suostunut ikina juomaan sitä, isä parkani joutui kyllä ja jo se haju oli karmee.
- mutta tämä
Sikra kirjoitti:
Yök sanon minäkin.... ;))
konsti tepsii tai hifkii, siis oikeesti, lasillinen maitoa, purista siihen yks valkosipuli sit mikroon vähäks aikaa ja lopuks laitat vielä hunajaa.
Siis tuo maistuu aivan kamalata mutta tehoo sit satavarmasti. mutta tämä kirjoitti:
konsti tepsii tai hifkii, siis oikeesti, lasillinen maitoa, purista siihen yks valkosipuli sit mikroon vähäks aikaa ja lopuks laitat vielä hunajaa.
Siis tuo maistuu aivan kamalata mutta tehoo sit satavarmasti.No ton kyllä huomena kokeilen...vaikka osaan kuvitella kuin hirveen makuista tuo on...mut jos tehoaa....
PS,
tuostahan ei puuttunut enään muu kuin raaka kananmuna ;))- ei aina
mutta tämä kirjoitti:
Siis tuo maistuu aivan kamalata mutta tehoo sit satavarmasti.toimii usein, mut ei kyl satavarmasti itel just tuli keuhkokuume vaik tota valkosipulin syömistä harrastinkin
- issu56
mulla on tapana heittää kaikenmaailman flunssat roskiin ihan sillä, että väkisten raahaan itseni vaikka pihahommiin hikoilemaan...rantaan ongelle ja sitte saunaan :).
Kersana kaikkos angina sinne mistä oli tullutkin, eli mereen. Kun muu porukka saaressa oli häipynyt metsään marjaan, niin minä painelin kymppisen tingillä uimaan...seuraavana aamuna ei ollut enää mikään... ;=)).
Paras lääke flunssaan on sairastaa se pois ilman sen isompaa troppaamista...- tauti on
bakteerien aiheuttama niin hoitamatta jätäminen saattaa saada aikaan pahoja vaikutuksia.
No noita troppia en minäkään oikeen kannata, siks kysyinkin kotikonsteja....Meijän isäntä kyllä pääsi parissa päivässä eroon flunssasta Posivilillä, mut mun maha ei sitä kestä.
No minusta ei todellakaan ole nyt pihahommiin, voimat kun on pois niin on...aamulla kävin koirien kanssa pienellä lenkillä, ja se jo oli ylivoimainen homma....isäntä saa mennä iltalenkille...tauti on kirjoitti:
bakteerien aiheuttama niin hoitamatta jätäminen saattaa saada aikaan pahoja vaikutuksia.
Toi on kyllä tosi, mutta niinkauan kun ei kuume nouse, en ole huolissani...jos kuume nousee menen lääkäriin..
- issu56
tauti on kirjoitti:
joo, mutta mulla nyt vain on nuo kotikonstit tepsineet...tiedä sitten...
Sikra kirjoitti:
Toi on kyllä tosi, mutta niinkauan kun ei kuume nouse, en ole huolissani...jos kuume nousee menen lääkäriin..
mutta oletko kuullut koskaan kuumeettomasta keuhkokuumeesta. Hoitamaton keuhkoputken tulehdus on vaarallinen.
Joten huomenna luuri kouraan ja soitto ajanvaraukseen lääkäriasemalle.
Poskiontelot eivät myöskään aina oireile.
Äläkä vain sano että tunnet kehosi, niin luulin minäkin.umalehtinen kirjoitti:
mutta oletko kuullut koskaan kuumeettomasta keuhkokuumeesta. Hoitamaton keuhkoputken tulehdus on vaarallinen.
Äläkä vain sano että tunnet kehosi, niin luulin minäkin.Juu vähän se nyt vaikuttaa et se luuri on huomenissa käteen otettava...nyt yrittää toi kuume kai nousta äsken oli 37,5.
Poskiontelo vaivat on mulle tuttuakin tutummat, varmaan kymmenenkertaa punkteerattu, niitä vaivoja ei ainakaan vielä ole....Sikra kirjoitti:
Juu vähän se nyt vaikuttaa et se luuri on huomenissa käteen otettava...nyt yrittää toi kuume kai nousta äsken oli 37,5.
Poskiontelo vaivat on mulle tuttuakin tutummat, varmaan kymmenenkertaa punkteerattu, niitä vaivoja ei ainakaan vielä ole....ja yllätys olikin talvella melkoinen, kun poskiontelot olivat täynnä sitä ihan itseään, eivätkä olleet oireilleet pätkääkään. Yksi kuuri keuhkoputken tulehdukseen oli jo syötynä ja sitten vain jatkui jatkui ja toinen kuuri, ja vasta sen jälkeen ultrattiin, vaikka itse pistin hanttiin ja väitin että tuttuakin tutumpi vaiva ja ei oireita. Antibiootti ja sitten NASONEX nenäsuihke ja kaikki alkoi sujua.
- on ollut
issu56 kirjoitti:
joo, mutta mulla nyt vain on nuo kotikonstit tepsineet...tiedä sitten...
tavallisii flunssii vaan mutta niidenkin kanssa kantsii olla tarkkana.
Kyllä itsestä pitää huoli pitää,ei se oo mitään pehmoiluu vaan tervettä järkee. Mulla oli lapsena tuo angiina neljänviikon välein säännöllisesti, ja olin kyllä niin kipeä, etten sängystä ylös päässyt, kuume nousi aina 40 ja ylikin, ja kurkku oli niin turvonnut ja kipeä etten kunnolla nestettä saanut nieltyä, eikä äänikään tullut kuin kuiskaamalla, se kesti aina sen viikon, lääkärissä ei koskaan käyty.
Tuota kärsin 19v.asti, sitte menin nielurisaleikkaukseen, ja pääsin tuosta kauheasta
vaivasta. Leikkaava lääkäri ihmetteli, että miten yleensä olen pystynyt hengittämään, kun ne risat oli niin isot ja arpiset.....- Gizzmett
umalehtinen kirjoitti:
Äläkä vain sano että tunnet kehosi, niin luulin minäkin.En pelotella halua, mutta kuumeettoman keuhkokuumeen takia minun äidilleni tuli aivoinfarkti.ei tosiaan leikin asia!!
- issu56
on ollut kirjoitti:
tavallisii flunssii vaan mutta niidenkin kanssa kantsii olla tarkkana.
Kyllä itsestä pitää huoli pitää,ei se oo mitään pehmoiluu vaan tervettä järkee.niinhän se on... Tulee vain aina ajateltua muita ensiksi ja vasta sitte itseä...jos jää aikaa.
- Pukeli
ympärille ja jos yöllä yskittää, niin minulla on auttanut aspirin ja mustaviinimarjamehu.
Toi mustaviinimarjamehu on kyllä hyvää, mutta sitäkin olen juonut jo niin paljon et kohta tulee varmaan korvistakin ulos..Olen yöksi nostanut sängyn puoli istuvaan asentoon, niin helpottaa yskimistä...
- sentään näitä
uusavuttomia,taitaa ajatuskin kulkee kuin "Mulinin pässiltä".
Pitää paikkansa et ajatuskin kulkee kyllä tuota rataa...kerro nyt jokin vinkki, äläkä vaan mollaa, se ei auta kyllä yhtään edes tätä uusavutonta....
- ja lämmintä juotavaa
Uma taisikin mainita sipulimaidon.
Ja siihen kun lisää tavallisen sipulin lisäksi aimo annoksen valkosipulia ja tuon sopan, vaikka kuinka hikeä pukkaisi, kun mahdollisimman kuumana suuhunsa lusikoi niin laittaa se limatkin liikkeelle.
Siinä mielessä tietty valkosipulin kanssa kehno homma jos ite taikka vieruskaveri karsastaa sen tuoksua...
Tuon lisäksi paljon muutakin lämmintä juotavaa.
Siinä mielessä tietty valkosipulin kanssa kehno homma jos ite taikka vieruskaveri karsastaa sen tuoksua...
(Systeri vannoo "valkosipulia villasukkaan yöksi"-nimeen, eipä ole tullut kokeiltua tuon tehoa.)- teettää
kun leikkaa/liitä-toiminnolla tekstiä muokkaa...
...toistoa...
Jotta voihan valkosipulit ja sen tuoksut...!) Valkosipulia täytyy kokeilla, ei vaan ole nyt yhtään kotona...huomena sitten..hajut ei itseäni nyt haittaa, kun en haista mitään tämän nuhan ansiosta.....
teettää kirjoitti:
kun leikkaa/liitä-toiminnolla tekstiä muokkaa...
...toistoa...
Jotta voihan valkosipulit ja sen tuoksut...!)Sattuuhan sitä, pääasia, et asia tuli ymmärrettyä kuitenkin..
- onhan se vähän hassun näköstä
Sikra kirjoitti:
Sattuuhan sitä, pääasia, et asia tuli ymmärrettyä kuitenkin..
Vaikka toisinaan isommissakin töpeissä on osaltaan tilannetta osaltaan helpottanut sanonta:
Tekevälle sattuu ja jos ei tee mitään niin ei mitään sitten tapahdukkaan.
Koetas nujertaa flunssapöpö ja jos todella pidempään vaivannut, kantsii mennä tohtorisedän puheille. Flunssan oireetkin kun pitkittyy niin ne mutkistuu.)
- molossi
Minulla ei ole pahemmin flunssia enää ollut,melkein noi harvat on pysäytetty alkutekijöihin.
Kuumetta ei ole koskaan,mutta minun ongelma oli aikoinaan,kun tuota lentsua vielä pukkas, tuo rään kertyminen niin,ettei millään tullut ulos.Ei antibiooteilla,eikä millään,kunnes tuli nuo luonnonjutut föliin.
Eli muutaman kovan räkätaudin olen selättänyt sitten omin poppakonstein.
Eli tässä tulee mun litania,heh.
Homeopatiasta Aconitum (tulehdusoireet ja yleensä helpottamaan oloa),Phosphorus (ainut,millä olen saanut noi ääkät lähtemään,siis liman irroitus),
Carmolistipat ja auringonhattu-uute,sekä hunajaa.
Sen lisäksi illalla viimoiseksi tujaus viskiä tai konjakkia (ja tarvittaessa nuhatipat).
Ja valkosipulista sen verran.Tuli aikoinaan kokeiltua tuo sipulit jalkaan ja sukat yöksi-temppu.Tuloksena hemskatinmoiset rakkulat kantapäihin,ei muuta.
Ei vissiin ois pitänyt pistää suoraan iholle,tai sitten epäilen kyllä muutenkin,että taidan olla valkosipulille allerginen...- Pukeli
että luonnostahan ne entisajan ihmiset rohtonsa hakivat mutta kannattaa silti olla varovainen.
Minun tuttavani oli oikein näiden luomulääkkeiden fani ja kuinka ollakkaan sairastui ja joutui sairaalaan, missä todettiin hänen maksansa olleen lähes riekaleina. Toipui kuitenkin ja luulen, että homeopatia ei niin kovasti enään kiinnosta. - molossi
Pukeli kirjoitti:
että luonnostahan ne entisajan ihmiset rohtonsa hakivat mutta kannattaa silti olla varovainen.
Minun tuttavani oli oikein näiden luomulääkkeiden fani ja kuinka ollakkaan sairastui ja joutui sairaalaan, missä todettiin hänen maksansa olleen lähes riekaleina. Toipui kuitenkin ja luulen, että homeopatia ei niin kovasti enään kiinnosta.Nyt olen siinä mielessä skeptinen,että epäilen vähän,miten toi maksajuttu on mennyt...
Eli homeopatiasta en sitä usko,kunnes selkeet faktat näkisin edessäni.
Luontaislääkket on ihan oma juttunsa,ja niistä voi ehkä olla mahdollista,varsinkin liiallisesti käytettynä.
Muutenkin olen skeptinen siinä mielessä,kun tietää,mitä koululääketiede on mieltä vaihtoehtohoidoista.Mutta kuten sanoin,luontaistuotteista voi olla mahdollista.
Tosin niihin en ole erikoisemmin perehtynyt niin paljon kuin homeopatiaan.
Tosin kaikkien tuotteiden kanssa on hyvä tietää mitä tekee.Joillakin ihmisilläkin on taipumusta hyvinkin omatoimisesti tehdä asioita,joista ei kuitenkaan tiedä mitään tai riittävästi ;)
Niin,ja entisaikaan noilla eräillä luonnosta kerättävillä osattiin saada vihamiehetkin hengiltä,mutta taitoa sekin vaati ;) - Pukeli
molossi kirjoitti:
Nyt olen siinä mielessä skeptinen,että epäilen vähän,miten toi maksajuttu on mennyt...
Luontaislääkket on ihan oma juttunsa,ja niistä voi ehkä olla mahdollista,varsinkin liiallisesti käytettynä.
Muutenkin olen skeptinen siinä mielessä,kun tietää,mitä koululääketiede on mieltä vaihtoehtohoidoista.Mutta kuten sanoin,luontaistuotteista voi olla mahdollista.
Tosin kaikkien tuotteiden kanssa on hyvä tietää mitä tekee.Joillakin ihmisilläkin on taipumusta hyvinkin omatoimisesti tehdä asioita,joista ei kuitenkaan tiedä mitään tai riittävästi ;)
Niin,ja entisaikaan noilla eräillä luonnosta kerättävillä osattiin saada vihamiehetkin hengiltä,mutta taitoa sekin vaati ;)pihalla näistä kuvioista. Olen ollut siinä uskossa, että luontaistuotteet ja homeopatia on yksi ja sama asia. Luontaistuotteitahan tämä ystäväni varmastikin käytti. Toivon selvennystä tiedon puutteeseeni.
- molossi
Pukeli kirjoitti:
pihalla näistä kuvioista. Olen ollut siinä uskossa, että luontaistuotteet ja homeopatia on yksi ja sama asia. Luontaistuotteitahan tämä ystäväni varmastikin käytti. Toivon selvennystä tiedon puutteeseeni.
No niinhän minä vähän ounastelinkin...
Mutta älä sure,niin sekoittaa moni muukin.
Mutta, sorry nyt,laiska olen,joten en jaksa selvittää kirjoittamalla.Kun ei ihan yhellä lauseella onnistu.
Parhaiten saat tietoa,kun googletat,tai esim.kirjastosta.
Mutta on kaksi niin eri asiaa,etten tosiaan soisi,että ne sekotettaisiin yhteen.Ihan jo senkin takia,ettei tule mitään väärinymmärryksiä,jos esim.jotain negatiivista on tapahtunut mahdollisesti. Pukeli kirjoitti:
Minun tuttavani oli oikein näiden luomulääkkeiden fani ja kuinka ollakkaan sairastui ja joutui sairaalaan, missä todettiin hänen maksansa olleen lähes riekaleina. Toipui kuitenkin ja luulen, että homeopatia ei niin kovasti enään kiinnosta.eikö ne "oikeatkin" lääkkeet ole luonnosta peräisin ??
molossi kirjoitti:
Nyt olen siinä mielessä skeptinen,että epäilen vähän,miten toi maksajuttu on mennyt...
Niin,ja entisaikaan noilla eräillä luonnosta kerättävillä osattiin saada vihamiehetkin hengiltä,mutta taitoa sekin vaati ;)homeopatian suhteen, mutta pikkuhiljaa pikkuhiljaa alkaa mieli muuttua avoimemmaksi. Esimerkiksi juuri nuo mummu tauti tipat ovat luojan lahja naisväelle, joka vastustaa jostakin syystä hormoneja.
On ihan oikeita lääkäreitä jotka hyväksyvät vaihtoehto hoidot ja ovat nähneet vaivaa ja opiskelleet myös itse niitä.- molossi
umalehtinen kirjoitti:
homeopatian suhteen, mutta pikkuhiljaa pikkuhiljaa alkaa mieli muuttua avoimemmaksi. Esimerkiksi juuri nuo mummu tauti tipat ovat luojan lahja naisväelle, joka vastustaa jostakin syystä hormoneja.
On ihan oikeita lääkäreitä jotka hyväksyvät vaihtoehto hoidot ja ovat nähneet vaivaa ja opiskelleet myös itse niitä.Uma,parinkymmenen vuoden kokemus on opettanut jo täälläkin jotain...
Ja itsestäni voin sanoa,täytyy melkoisenmoiset näytöt olla,että ylipäätään minut saa johonkin uskomaan ;)
Tää on yksi niistä harvoista. - Pukeli
molossi kirjoitti:
No niinhän minä vähän ounastelinkin...
Mutta älä sure,niin sekoittaa moni muukin.
Mutta, sorry nyt,laiska olen,joten en jaksa selvittää kirjoittamalla.Kun ei ihan yhellä lauseella onnistu.
Parhaiten saat tietoa,kun googletat,tai esim.kirjastosta.
Mutta on kaksi niin eri asiaa,etten tosiaan soisi,että ne sekotettaisiin yhteen.Ihan jo senkin takia,ettei tule mitään väärinymmärryksiä,jos esim.jotain negatiivista on tapahtunut mahdollisesti.Varmasti tulen lukemaan näistä aiheista jopa jo senkin takia, etten nolaisi itseäni jos joskus joutuisin seuraan missä näistä asioista jutellaan.
- molossi
Pukeli kirjoitti:
Varmasti tulen lukemaan näistä aiheista jopa jo senkin takia, etten nolaisi itseäni jos joskus joutuisin seuraan missä näistä asioista jutellaan.
Heh,eipä kestä,vaikka taisi ollakin vähän tylsä vastaus.
Eikä tietämättömyydestä kannata nolostua.En minäkään tiedä paljoa mittään naisille tyypillisestä asiasta kuin ruuanlaitto.Siksi minulla on mies hankittu siihen tarkoitukseen,hehee...
PS.toivottavasti tuo kommenttisi Haukulliselle ei tarkoittanut minua... molossi kirjoitti:
Uma,parinkymmenen vuoden kokemus on opettanut jo täälläkin jotain...
Ja itsestäni voin sanoa,täytyy melkoisenmoiset näytöt olla,että ylipäätään minut saa johonkin uskomaan ;)
Tää on yksi niistä harvoista.muistatko oliko se vadelmanlehti juttua vai mitä se oli kun saadaan nartulle paremmat juoksut ja varmempi tiinehtyminen.
Olitko silloin katsomassa kun Taimi sai akupunktio hoitoa ihottumaansa. Marja Marjalle vai miten se minikään.- molossi
umalehtinen kirjoitti:
muistatko oliko se vadelmanlehti juttua vai mitä se oli kun saadaan nartulle paremmat juoksut ja varmempi tiinehtyminen.
Olitko silloin katsomassa kun Taimi sai akupunktio hoitoa ihottumaansa. Marja Marjalle vai miten se minikään.Jep,tuo on luontaispuolelta tietääkseni hyvä aine.Homeopatiassa on sitten myös yksi juttu,josta olen kuullut ihan ihmistapauksistakin.
En tuota Taimin pistelyä ole nähnyt,mutta minulla oli kerran pikkuäijä koekappaleena yhdessä Marjan tilaisuudessa muistaakseni Naantalissa Karibiassa,kun oli joku lääkärien akupunktiojuttu.
Yksi tuttu koira käy myös säännöllisesti akupunktiossa saamassa helpotusta,kun sillä on luusto risa ,nuori koira :( - Pukeli
molossi kirjoitti:
Heh,eipä kestä,vaikka taisi ollakin vähän tylsä vastaus.
Eikä tietämättömyydestä kannata nolostua.En minäkään tiedä paljoa mittään naisille tyypillisestä asiasta kuin ruuanlaitto.Siksi minulla on mies hankittu siihen tarkoitukseen,hehee...
PS.toivottavasti tuo kommenttisi Haukulliselle ei tarkoittanut minua...Aikaisempaa satoa tältä päivältä.
Vielä yksi kysymys. Satutko tietämään tällaisesta tohtori Tolosen mainostamasta lääkkeestä, kun Fosfokoliini? Meillä kävi eräs henkisiltä kyvyiltään fiksu ihminen joka oli kuitenkin saanut jonkinlaisen hetkellisen kohtauksen autolla ajaessa. Taju siitä, että minne oli menossa ja mitävarten oli kadonnut. Mies kävi lääkärillä joka oli suositellut kyseisiä pillereitä. Tämä DI.insinööri oli syönyt pari purkillista näitä pillereitä ja todennut aivotoimintansa aivankuin kirkastuneeksi. Mistään eläkeikäisestä ei ole ollenkaan kyse. Uskaltaisikohan näitä vähän napsia. - -kysymys
molossi kirjoitti:
Jep,tuo on luontaispuolelta tietääkseni hyvä aine.Homeopatiassa on sitten myös yksi juttu,josta olen kuullut ihan ihmistapauksistakin.
En tuota Taimin pistelyä ole nähnyt,mutta minulla oli kerran pikkuäijä koekappaleena yhdessä Marjan tilaisuudessa muistaakseni Naantalissa Karibiassa,kun oli joku lääkärien akupunktiojuttu.
Yksi tuttu koira käy myös säännöllisesti akupunktiossa saamassa helpotusta,kun sillä on luusto risa ,nuori koira :(piikit laitetaan ja miten ne vaikuttavat aineenvaihduntaan/huonoon luustoon? Vai vähentääkö akupunktuuri vain koiran kipuja?
"Yksi tuttu koira käy myös säännöllisesti akupunktiossa saamassa helpotusta,kun sillä on luusto risa ,nuori koira :(" - molossi
Pukeli kirjoitti:
Aikaisempaa satoa tältä päivältä.
Vielä yksi kysymys. Satutko tietämään tällaisesta tohtori Tolosen mainostamasta lääkkeestä, kun Fosfokoliini? Meillä kävi eräs henkisiltä kyvyiltään fiksu ihminen joka oli kuitenkin saanut jonkinlaisen hetkellisen kohtauksen autolla ajaessa. Taju siitä, että minne oli menossa ja mitävarten oli kadonnut. Mies kävi lääkärillä joka oli suositellut kyseisiä pillereitä. Tämä DI.insinööri oli syönyt pari purkillista näitä pillereitä ja todennut aivotoimintansa aivankuin kirkastuneeksi. Mistään eläkeikäisestä ei ole ollenkaan kyse. Uskaltaisikohan näitä vähän napsia.En tiedä aineesta.Ja kuten sanoin,noista luontaistuotteista on minulla paljon vähäisemmat kokemukset,kuin homeopatiasta.
Mutta jos lääkäri jotain luontaistuotteita määrää,niin kyllä niistä jotain selkeää näyttöä täytyy olla.Ne kun ei muuten vaihtoehtoja paljon suosi (tuottakin niille huonosti,heh),ellei sitten ole itse niistä todella kiinnostunut ja oikeast tutustunut.
Itsellä on kyllä jokusista luontaistuotteisa myös kokemusta ja ihan hyvää,mutta kuten täälläkin on ollut puhetta,niin kaikkea kohtuudella ja ohjeiden mukaan.
Niin,voi olla ittellekin aihetta joskus noita kokeilla.Välillä kun tuntuu siltä... - molossi
-kysymys kirjoitti:
piikit laitetaan ja miten ne vaikuttavat aineenvaihduntaan/huonoon luustoon? Vai vähentääkö akupunktuuri vain koiran kipuja?
"Yksi tuttu koira käy myös säännöllisesti akupunktiossa saamassa helpotusta,kun sillä on luusto risa ,nuori koira :("Minun ymmärrykseni mukaan,siis lääkärin selostuksesta myös,on kyse kivun lievityksestä.Eli tarkoituksena on tuottaa elimistön omia kivun helpottajia,siis kuten ihmisilläkin.En ihan tarkkaan osaa selittää paremmin.
Luustoon niillä ei voi vaikuttaa.Eli siis akupunktio ei sitä risaa luustoa paranna,kuten ei mikään muukaan,valitettavasti,vaan kyse on vaan kivunlievityksestä.
En osaa sanoa mihin noi piikit milloinkin laitetaan,mutta tällä koiralla ja sen vaivoihin pantiin pitkin selkää rangan viereen,jaloissa oli jossain kohtaa,ja muistaakseni myös päässä(nuot ainakin muistan).
Ja tälle hoitoa antaa siis eläinlääkäri,joka on myös erikoistunut akupunktioon.
Hoito on ainakin hyväksi ollut ko.koiralle,ja se saa sitä kuureitain säännöllisesti.Eli parhaat avut tämä koira saa koululääketieteen ja vaihtoehtoisten hoitojen yhdistämisestä. molossi kirjoitti:
Minun ymmärrykseni mukaan,siis lääkärin selostuksesta myös,on kyse kivun lievityksestä.Eli tarkoituksena on tuottaa elimistön omia kivun helpottajia,siis kuten ihmisilläkin.En ihan tarkkaan osaa selittää paremmin.
Luustoon niillä ei voi vaikuttaa.Eli siis akupunktio ei sitä risaa luustoa paranna,kuten ei mikään muukaan,valitettavasti,vaan kyse on vaan kivunlievityksestä.
En osaa sanoa mihin noi piikit milloinkin laitetaan,mutta tällä koiralla ja sen vaivoihin pantiin pitkin selkää rangan viereen,jaloissa oli jossain kohtaa,ja muistaakseni myös päässä(nuot ainakin muistan).
Hoito on ainakin hyväksi ollut ko.koiralle,ja se saa sitä kuureitain säännöllisesti.Eli parhaat avut tämä koira saa koululääketieteen ja vaihtoehtoisten hoitojen yhdistämisestä.Minulle ei tuo akupunktio hoito sopinut, kävin joskus ottamassa sitä lääkärikeskuksessa migreeniin...viikon kävelin hoidon jälkeen seinistä kiinni pitäen...lääkäri vaan totesi jälestäpäin että olen yksi tuhannesta jolle ei akupunktiohoito sovi...
- jatketaan
molossi kirjoitti:
Minun ymmärrykseni mukaan,siis lääkärin selostuksesta myös,on kyse kivun lievityksestä.Eli tarkoituksena on tuottaa elimistön omia kivun helpottajia,siis kuten ihmisilläkin.En ihan tarkkaan osaa selittää paremmin.
Hoito on ainakin hyväksi ollut ko.koiralle,ja se saa sitä kuureitain säännöllisesti.Eli parhaat avut tämä koira saa koululääketieteen ja vaihtoehtoisten hoitojen yhdistämisestä.hamaan tulevaisuuteen, koko koiran eliniän?
Mitä tässä hoidetaan: koiran vaivoja vai omistajan halua pitää kyseinen koira mahdollisimman pitkään luonansa?
En todellakaan väheksy ihmisen kiintymystä koiraansa mutta missä vaiheessa ihminen ottaa huomioon koiran mahdollisuuden luontaiseen elämiseen ilman kommervenkkejä?
"Nuori koira". Ja luusto-ongelmainen. Ennenmmin tai myöhemmin koiran iän karttuessa akupunktuurikaan ei taida riittää. - molossi
jatketaan kirjoitti:
hamaan tulevaisuuteen, koko koiran eliniän?
Mitä tässä hoidetaan: koiran vaivoja vai omistajan halua pitää kyseinen koira mahdollisimman pitkään luonansa?
En todellakaan väheksy ihmisen kiintymystä koiraansa mutta missä vaiheessa ihminen ottaa huomioon koiran mahdollisuuden luontaiseen elämiseen ilman kommervenkkejä?
"Nuori koira". Ja luusto-ongelmainen. Ennenmmin tai myöhemmin koiran iän karttuessa akupunktuurikaan ei taida riittää.Niin,minä en oikein tähän muuta sano,kuin vaikeita asioita,mihin viimekädessä voi ehkä ajatella erilailla,kun ei ole omalla kohdalla,kuin olisi,ehkä itsekullakin...
Koira käy myös säännöllisesti hierojalla ja syö nivelvalmisteita.Koira saa siis niin hyvän hoidon ainakin kun sille on mahdollista.On kahden eläinlääkärin hoidossa,joista toinen on erkoistunut luustovikoihin.Koiran omistaja on suoraan kysynyt kummaltakin hoitavalta lääkäriltä,koiran pitämisestä.Kumpikaan ei ole suositellut enkelikoiraksi,nykyisessä tilassaan, ja toinen lääkäri varsinkin on hyvin suorasanainen.Ja on sitä mieltä,että voi pärjätä melko hyvin,kun saavuttaa lopullisen balanssinsa.
Koiran ehdoilla kuitenkin koko ajan mennään,ja sitä "kuunnellaan".Omistaja myös tiedostaa asian.
Realiteetit siis tiedetään,ja kaikki ratkaisut,mitkä katsotaan tulevaisuudessa koiran parhaaksi,tehdään välittömästi.
Koira elää tällä hetkellä myös ihan normaalia kotikoiran elämää,eli sen elämää ei ole tarvinnut rajoittaa,ainakaan vielä yhtään,eläinlääkärin toimesta. - molossi
Sikra kirjoitti:
Minulle ei tuo akupunktio hoito sopinut, kävin joskus ottamassa sitä lääkärikeskuksessa migreeniin...viikon kävelin hoidon jälkeen seinistä kiinni pitäen...lääkäri vaan totesi jälestäpäin että olen yksi tuhannesta jolle ei akupunktiohoito sovi...
Minä olen myös käynyt aikoinaan.Ei tuohon silloiseen minun vaivaani auttanut lainkaan.Minulla olisi sellainen muistikuva,että minäkin sain melkoisen jysärin.Sinänsä vaan mielenkiintoista,että äitini vastaavaan vaivaan,sai hyvän avun.
Oisko sitten yksilöllistä,tai jotain.En osaa sanoa.En tuosta nyt myös niin kovasti tiedä.
Mutta kuitenkin sen,että hyviä kokemuksia siitäkin on.Ja nyt siis myös koirilla on lisääntymässä. molossi kirjoitti:
Minä olen myös käynyt aikoinaan.Ei tuohon silloiseen minun vaivaani auttanut lainkaan.Minulla olisi sellainen muistikuva,että minäkin sain melkoisen jysärin.Sinänsä vaan mielenkiintoista,että äitini vastaavaan vaivaan,sai hyvän avun.
Oisko sitten yksilöllistä,tai jotain.En osaa sanoa.En tuosta nyt myös niin kovasti tiedä.
Mutta kuitenkin sen,että hyviä kokemuksia siitäkin on.Ja nyt siis myös koirilla on lisääntymässä.Mulle se ei sopinut ollenkaan, sain siitä oireina tuon, etten pystynyt liikkumaan ilman tukea viikkoon.. niinkuin lääkäri sanoi olin se yksi tuhannesta jolle akupunktio ei sovi ja se on mulle kielletty...mä nyt olen muissakin jutuissa tuo yksi tuhannesta, mulle ei saa antaa esim. selkäydinpuudutusta....
Olen kyllä minäkin kuullut, että moni on avun saanut akupunktiohoidoista, ja sentähden minäkin sitä yritin.. ;)))
- Ärrieri
vaiva,yskä hirmunen ja nenä jatkuvasti tukossa,sunnuntaina tulee kestäneeksi kaks viikkoo.Alko jumalattomalla ohimo/poski/korva/kurkkukivulla ja ajattelinkin taudin olevan poskiontelotulehdus,mutta kipuilu on vähentynyt ja nyt on vaan vähän voimaton ja heikko/ällö-olo.
Tässä yks linkki
http://www.flunssa.com/hoito.html - sas
kirjotat melkeen oikeella palstalla:)
- syö
siankorvia.
- Pukeli
Sikra kirjoitti:
..niihin ei mun hammas kyllä pysty...niitäkö sinä syöt flunssaan ?
joko se villaliina on kurkun ympärillä. Itse olen kutonut oikein sitävarten kapean liinan.
Kurkkukipu-kaulaliinan. Auttaa myös selkäkipuun jos joskus vähän kolottaa. Liina vain kaksinkerroin ja alaselän kohdalle. Pysyy hyvin kyllä paikallaan, yläreunan ollessa housun kuminauhan alla. Pukeli kirjoitti:
joko se villaliina on kurkun ympärillä. Itse olen kutonut oikein sitävarten kapean liinan.
Kurkkukipu-kaulaliinan. Auttaa myös selkäkipuun jos joskus vähän kolottaa. Liina vain kaksinkerroin ja alaselän kohdalle. Pysyy hyvin kyllä paikallaan, yläreunan ollessa housun kuminauhan alla.Villaliinaa en voi käyttää, saan siitä karmeen kutinan ja ihottuman.. :(
- Pukeli
Sikra kirjoitti:
Villaliinaa en voi käyttää, saan siitä karmeen kutinan ja ihottuman.. :(
alle. Pää-asia, että kurkku saa lämpöhoitoa.
Pukeli kirjoitti:
alle. Pää-asia, että kurkku saa lämpöhoitoa.
Mulla onkin yx oikeen iso silkkinen hartiahuivi, se voikin olla ihan hyvä..
- Gizzzmet
lääkäri läski potilaan käski...ottaa c-vitamiinia "yliannostuksen" tappa pöpöt. Buranaa nassuun ja jotain multivitaa ja marjoja...kyllä se siitä tokenee.
Ketjusta on poistettu 22 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1047644
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?1075798- 835127
- 1394506
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan113190- 542919
- 542843
- 612417
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818102414Hei........
Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.562016