Niin kumman ostais mielummin Derbi x-treme r vai
x-race. Kumpi ois parempi toi x-treme on kalliimpi mutta kumpi on parempi. Kiitos vastauksista.
Kumman ostan?
13
736
Vastaukset
Osta mielummin x-treme.
(Paremmat osat). Paremmin saat myytyä sitten joskus. Suhteessa parempi myyniarvo...- mieluummin..
osta x-race.. melkein samat osat on.. jarruissa suunnilleen vain eroa.. x-race on hyvä ja halvempi.. ja kuulemma x-tremessa kuulemma mittarit helpommin rikki..
- adf
Osta MBK X-Limit! Se kestää ja siin on yamahan kone!
- vaan Minarelli.
adf kirjoitti:
Osta MBK X-Limit! Se kestää ja siin on yamahan kone!
Mbk:s on ihan minarellin kone ja välivapaat.
- huonompi
varsinkin sähkövikoja on enemmän kuin extremessä, ja osat paskemmat
- sherlock
X-racessa on täysin samat sähköt kuin x-tremessäkin. Miksi x-racessa olis enemmän sähkövikoja, jos koko sähköjärjestelmä on sama?
Tuohon ylempään vielä viitaten, kun siinä puhuttiin jarruista, niin puristin on samantehoinen, X-racessa on luonnollisesti supermotona isompi etulevy. Takana identtiset jarrut.
Niin ja osat paskemmat? No niin no, siitäkään sit taas tiedä... Mikä keula tuossa uudessa xtremessä on? X-racessa on nykyään Paioli mut tuon xtremen keulasta mulla ei oo tietoa, eikä löytynyt pikaisella etsimiselläkään. sherlock kirjoitti:
X-racessa on täysin samat sähköt kuin x-tremessäkin. Miksi x-racessa olis enemmän sähkövikoja, jos koko sähköjärjestelmä on sama?
Tuohon ylempään vielä viitaten, kun siinä puhuttiin jarruista, niin puristin on samantehoinen, X-racessa on luonnollisesti supermotona isompi etulevy. Takana identtiset jarrut.
Niin ja osat paskemmat? No niin no, siitäkään sit taas tiedä... Mikä keula tuossa uudessa xtremessä on? X-racessa on nykyään Paioli mut tuon xtremen keulasta mulla ei oo tietoa, eikä löytynyt pikaisella etsimiselläkään.Tietäisitpä asioista, niin et luulisi!!!!!!...
Edelleenkin olen "xtriimin" kannalla, koska parempi kaikinpuolin. Paremmat osat (vain jotkut), myyntiarvo, (parempi "maalipinta" :D)
Huom. x-racessahan ei ole maalipintaa. Siinä on läpivärjätyt katteet. Eli kun kaadut, "maali" ei lähde pois siltä kohdalta.
Pidän tätä miinuksena, koska maalatut katteet (esim. x-treme) ovat paljon hienommat, kuin läpivärjätyt. Läpivärjätty on helppo ja halpa, mutta ei missään nimessä päihitä maalattua katetta. Kaikki jotka jotain tyylistä tai muuten maaleista tajuaa, niin tietävät tämän suuren eron näiden välillä...
X-racen miinuspuolia on ollut myös rajoitettu cdi-boxi, jota x-tremessä ei ole ollut. Mutta nyt kummassakin on kyseinen laite eli siltä osin saman arvoisia. Samat sähköt kyllä niissä pitäisi olla.
En tiedä sitten mikä niissä on kun monissa x-raceissa menee sähköt. Ehkä niissä onkin johdon laatueroja tai mopojen kokoajat ovat osaamattomia kesätyöntekijöitä?
Eli tuo muutama sata euroa enemmän kannattaapi maksaa. Sen saa sitten myydessä takaisin... Mutta ei x-racekaan läpivärjättyine katteineen mikään huono vaihtoehto ole.
Derbi ei yksinkertaisesti huonoja mopoja tee.
Siinä eroja ainakin vähän...- sherlock
hanaaaaaaaa kirjoitti:
Tietäisitpä asioista, niin et luulisi!!!!!!...
Edelleenkin olen "xtriimin" kannalla, koska parempi kaikinpuolin. Paremmat osat (vain jotkut), myyntiarvo, (parempi "maalipinta" :D)
Huom. x-racessahan ei ole maalipintaa. Siinä on läpivärjätyt katteet. Eli kun kaadut, "maali" ei lähde pois siltä kohdalta.
Pidän tätä miinuksena, koska maalatut katteet (esim. x-treme) ovat paljon hienommat, kuin läpivärjätyt. Läpivärjätty on helppo ja halpa, mutta ei missään nimessä päihitä maalattua katetta. Kaikki jotka jotain tyylistä tai muuten maaleista tajuaa, niin tietävät tämän suuren eron näiden välillä...
X-racen miinuspuolia on ollut myös rajoitettu cdi-boxi, jota x-tremessä ei ole ollut. Mutta nyt kummassakin on kyseinen laite eli siltä osin saman arvoisia. Samat sähköt kyllä niissä pitäisi olla.
En tiedä sitten mikä niissä on kun monissa x-raceissa menee sähköt. Ehkä niissä onkin johdon laatueroja tai mopojen kokoajat ovat osaamattomia kesätyöntekijöitä?
Eli tuo muutama sata euroa enemmän kannattaapi maksaa. Sen saa sitten myydessä takaisin... Mutta ei x-racekaan läpivärjättyine katteineen mikään huono vaihtoehto ole.
Derbi ei yksinkertaisesti huonoja mopoja tee.
Siinä eroja ainakin vähän...Sähköt on täysin samat, samaa johtoakin niissä käytetään. Sähköt tulee kokoomispuolelle nipuissa ja samat sähköt vedetään kaikkiin poljinkäynnistyksellä varustettuihin Derbeihin, joissa ei ole digimittaria tai sähköstarttia. Näihin digimittarillisiin tai sähköstartillisiin malleihin tietty niputetaan muuten samat johdot, mut vaan sähköstartti tai se digimittarin sähköt on lisätty näihin setteihin.
Sarjatuotanto -> halvempi tuotanto -> enemmän voittoa valmistajalle per mopo. En ole varma, keneltä Derbi sähkösarjansa saa, mutta 90% varmuudella voin väittää, että Derbi ei niitä itse valmista vaan hankkii ne alihankkijoiltaan, kuten esimerkiksi saman konsernin Aprilia tekee. Sieltä tilataan samanlaisia sähkösarjoja massoittain ja isketään mahdollisimman samanlaiset sähköt joka mopoon.
Sun romaanistas sai irti yhden eron uuden X-racen ja xtremen välillä: katteet. Läpivärjätyt katteet on käytännöllisemmät joissakin määrin esim. maastoajossa. Pieni könyäminen ei haittaa, koska muovikiillotteella katteet saa taas näteiksi. Kaverilla oli tuommonen vuosituhannen alun vihree ärrä, ja siitä hinkattiin kerran katteet bensalla ja muovikiillotteella puhtaaksi. Eritoten nuo hiukan hiovat muovikiillotteet kirkastavat katteen pinnan hyvin, eikä vastaavaa pysty yhtä helposti ja halvalla maalatulle pinnalle toteuttamaan. Myllytys on melkeinpä ainoa vaihtoehto, mut siinäki tarttis vetää uudet lakat päälle. Onhan se maalattu kate nätimpi joo...kunnes ensimmäisen kerran koitat hakee vähän rajoja hiekkapätkällä. :S Sun kanssa on kyl kiva väitellä näistä ihan turhista asioista.
Ei kukaan nyt tietäis, että kenen valmistajan keula näissä uusissa xtremeissä on? sherlock kirjoitti:
Sähköt on täysin samat, samaa johtoakin niissä käytetään. Sähköt tulee kokoomispuolelle nipuissa ja samat sähköt vedetään kaikkiin poljinkäynnistyksellä varustettuihin Derbeihin, joissa ei ole digimittaria tai sähköstarttia. Näihin digimittarillisiin tai sähköstartillisiin malleihin tietty niputetaan muuten samat johdot, mut vaan sähköstartti tai se digimittarin sähköt on lisätty näihin setteihin.
Sarjatuotanto -> halvempi tuotanto -> enemmän voittoa valmistajalle per mopo. En ole varma, keneltä Derbi sähkösarjansa saa, mutta 90% varmuudella voin väittää, että Derbi ei niitä itse valmista vaan hankkii ne alihankkijoiltaan, kuten esimerkiksi saman konsernin Aprilia tekee. Sieltä tilataan samanlaisia sähkösarjoja massoittain ja isketään mahdollisimman samanlaiset sähköt joka mopoon.
Sun romaanistas sai irti yhden eron uuden X-racen ja xtremen välillä: katteet. Läpivärjätyt katteet on käytännöllisemmät joissakin määrin esim. maastoajossa. Pieni könyäminen ei haittaa, koska muovikiillotteella katteet saa taas näteiksi. Kaverilla oli tuommonen vuosituhannen alun vihree ärrä, ja siitä hinkattiin kerran katteet bensalla ja muovikiillotteella puhtaaksi. Eritoten nuo hiukan hiovat muovikiillotteet kirkastavat katteen pinnan hyvin, eikä vastaavaa pysty yhtä helposti ja halvalla maalatulle pinnalle toteuttamaan. Myllytys on melkeinpä ainoa vaihtoehto, mut siinäki tarttis vetää uudet lakat päälle. Onhan se maalattu kate nätimpi joo...kunnes ensimmäisen kerran koitat hakee vähän rajoja hiekkapätkällä. :S Sun kanssa on kyl kiva väitellä näistä ihan turhista asioista.
Ei kukaan nyt tietäis, että kenen valmistajan keula näissä uusissa xtremeissä on?Etkö osaa laskea, vai oletko muuten vain sokea?
Minun tekstissähän on kolme asiaa, miksi kannattaa ostaa x-treme ja jättää se x-race sinne "hyllylle"...
Toiseksi, jos olet noin varma, että muuta eroa niissä ei satu olemaan, niin oletko sitten joku "derbin" kasaaja tehtaalta?... Omistatko edes derbiä vai kenties minkäänlaista mopoa? Oletko koskaan purkanut mopoa? Ajanut mopolla? Vai onko kukaan päästänyt sinua koskemaan koko mopoon?
Ja on naurettavaa tulla väittämään, että läpivärjätty kate vetäisi jotenkin plussat x-racelle... Tiedätkö, miksi x-raceen on laitettu nämä katteet? Ekaksi, juuri sen takia, että kolhut eivät näkyisi ja että se on paljon paljon halvempaa... X-racehan on tehty "maastoon". Siellä ei haittaa (rumat) läpivärjätyt katteet pikku kolhuineen. Mutta kuka oikeasti ajaa "pöpelikössä". Eiköhän siitä ole kaikki samaa mieltä, että mopot ei sinne kuulu...
Taas vaikka x-treme on ns. näytöspeli omalla maalipinnallaan. Onhan se totta, että kaatumisesta jää pahemmat jäljet, kuin läpivärjättyyn. Mutta se on oma vika, että kaatuu eikä sitä voi laitaa minkään mopon plussaksi/miinukseksi... Tietysti, jos on niin epävarma kuljettaja, että on varma että kaatuu mopolla usein, niin ottakoot x-racen kaikkine ihmeellisine sähkövikoineen. Mutta minusta sellainen kuljettaja ei edes mopoa tarvitse.....................................- sherlock
hanaaaaaaaa kirjoitti:
Etkö osaa laskea, vai oletko muuten vain sokea?
Minun tekstissähän on kolme asiaa, miksi kannattaa ostaa x-treme ja jättää se x-race sinne "hyllylle"...
Toiseksi, jos olet noin varma, että muuta eroa niissä ei satu olemaan, niin oletko sitten joku "derbin" kasaaja tehtaalta?... Omistatko edes derbiä vai kenties minkäänlaista mopoa? Oletko koskaan purkanut mopoa? Ajanut mopolla? Vai onko kukaan päästänyt sinua koskemaan koko mopoon?
Ja on naurettavaa tulla väittämään, että läpivärjätty kate vetäisi jotenkin plussat x-racelle... Tiedätkö, miksi x-raceen on laitettu nämä katteet? Ekaksi, juuri sen takia, että kolhut eivät näkyisi ja että se on paljon paljon halvempaa... X-racehan on tehty "maastoon". Siellä ei haittaa (rumat) läpivärjätyt katteet pikku kolhuineen. Mutta kuka oikeasti ajaa "pöpelikössä". Eiköhän siitä ole kaikki samaa mieltä, että mopot ei sinne kuulu...
Taas vaikka x-treme on ns. näytöspeli omalla maalipinnallaan. Onhan se totta, että kaatumisesta jää pahemmat jäljet, kuin läpivärjättyyn. Mutta se on oma vika, että kaatuu eikä sitä voi laitaa minkään mopon plussaksi/miinukseksi... Tietysti, jos on niin epävarma kuljettaja, että on varma että kaatuu mopolla usein, niin ottakoot x-racen kaikkine ihmeellisine sähkövikoineen. Mutta minusta sellainen kuljettaja ei edes mopoa tarvitse.....................................Se ensimmäinen oli "paremmat osat", joita ei sun viestissäs ilmennyt kuin yks: katteet. Toinen oli "parempi myyntihinta", joka on kyllä ihan täyttä silmänlumetta. Maksat 300e enemmän, saat myydessä 150-200e enemmän. Niin se vaan menee, ei sille voi mitään. Sama ku maksat Fudesta 600e ja merkkimoposta 3000e, kumman myynnissä häviät enemmän? Kolmas oli se maalattu kate, eli sama ku tuossa ensimmäisessä kohdassa. Yks pätevä syy siis jäi, jonka tuossa viestissäs toit esille ja se on katteet.
En kasaa Derbin tehtaalla mopoja, vaan pysyttäydyn ihan kotitallissa. Täällä saa purkaa mopon ennen kasaamista, sekös se vasta kivaa onkin. Oon siihen vaiheeseen purkanut koneen, että oon pitäny kampiakselia kädessä ja vaihtanut vaihteistoon rattaan. Mites sulla? Itse en yhtäkään Derbiä ole omistanut, mutta oon monella yksilöllä ajanut ja montaa kaverin mopoa olen rassannut kaverin pyynnöstä. Itseasiassa kiitos kysymästä, en omista tällä hetkellä yhtäkään mopoa. Mulla on muutama kuutio enemmän tuolla tallissa. Ajanut olen mopolla kyllä, aika monellakin loppujen lopuksi. Uskaltaisin väittää, että mulla on aika paljon enemmän kilometrejä kakspyöräsellä ku sulla.
En siis kasaa mopoja tehtaalla, mut mulla taitaa sit olla hiukan parempi tuntuma liiketoiminnasta, ku sulla. Yksikään tehdas ei väsää erilaisia sähköjä, jos samoilla pärjää, kuten xtremessä ja X-racessa. Vasta siinä vaiheessa ruvetaan teettämään toisia versioita sähköistä, kun halutaan jotain muutoksia, kuten sähköstartillisissa tai digimittarillisissa malleissa. Näin säästetään rahaa ja raha pyörittää liiketoimintaa.
En mä väittänytkään, että läpivärjätty kate olis niin paljon parempi, kuin maalattu. Sanoin vaan, että on sillä läpivärjätylläkin puolensa enkä valehdellut siinä yhtään. Mitä väliä sillä on jos katteet tehdään värjätystä massasta, eikä sen jälkeen vedetään maaleja päälle? Vaikka se on halvempaa, tekeekö se katteesta automaattisesti huonomman? Nykytekniikoilla saadaan kyllä nätti kate aikaiseksi värjäämällä jo massa ja muovaamalla siitä maalaamatta kate.
Tässähän vertailtiin nimenomaan R-xtremeä ja X-racea. Yhtä paljon ne on maastoon tehty. X-racen R-mallissa on Marzocchin keula ja parempaa saa Derbiin hakea. Vanhemmissa xtremeissä ainakin on Paiolin keula, jonka varsinkin jarrusatulan puoleinen stefa on herkkä vuotamaan. X-racen supermotomallissa on myös Paiolin keula.
Lisäperusteluja jäin edelleen kaipaamaan, et oikeen vakuuta tänään. sherlock kirjoitti:
Se ensimmäinen oli "paremmat osat", joita ei sun viestissäs ilmennyt kuin yks: katteet. Toinen oli "parempi myyntihinta", joka on kyllä ihan täyttä silmänlumetta. Maksat 300e enemmän, saat myydessä 150-200e enemmän. Niin se vaan menee, ei sille voi mitään. Sama ku maksat Fudesta 600e ja merkkimoposta 3000e, kumman myynnissä häviät enemmän? Kolmas oli se maalattu kate, eli sama ku tuossa ensimmäisessä kohdassa. Yks pätevä syy siis jäi, jonka tuossa viestissäs toit esille ja se on katteet.
En kasaa Derbin tehtaalla mopoja, vaan pysyttäydyn ihan kotitallissa. Täällä saa purkaa mopon ennen kasaamista, sekös se vasta kivaa onkin. Oon siihen vaiheeseen purkanut koneen, että oon pitäny kampiakselia kädessä ja vaihtanut vaihteistoon rattaan. Mites sulla? Itse en yhtäkään Derbiä ole omistanut, mutta oon monella yksilöllä ajanut ja montaa kaverin mopoa olen rassannut kaverin pyynnöstä. Itseasiassa kiitos kysymästä, en omista tällä hetkellä yhtäkään mopoa. Mulla on muutama kuutio enemmän tuolla tallissa. Ajanut olen mopolla kyllä, aika monellakin loppujen lopuksi. Uskaltaisin väittää, että mulla on aika paljon enemmän kilometrejä kakspyöräsellä ku sulla.
En siis kasaa mopoja tehtaalla, mut mulla taitaa sit olla hiukan parempi tuntuma liiketoiminnasta, ku sulla. Yksikään tehdas ei väsää erilaisia sähköjä, jos samoilla pärjää, kuten xtremessä ja X-racessa. Vasta siinä vaiheessa ruvetaan teettämään toisia versioita sähköistä, kun halutaan jotain muutoksia, kuten sähköstartillisissa tai digimittarillisissa malleissa. Näin säästetään rahaa ja raha pyörittää liiketoimintaa.
En mä väittänytkään, että läpivärjätty kate olis niin paljon parempi, kuin maalattu. Sanoin vaan, että on sillä läpivärjätylläkin puolensa enkä valehdellut siinä yhtään. Mitä väliä sillä on jos katteet tehdään värjätystä massasta, eikä sen jälkeen vedetään maaleja päälle? Vaikka se on halvempaa, tekeekö se katteesta automaattisesti huonomman? Nykytekniikoilla saadaan kyllä nätti kate aikaiseksi värjäämällä jo massa ja muovaamalla siitä maalaamatta kate.
Tässähän vertailtiin nimenomaan R-xtremeä ja X-racea. Yhtä paljon ne on maastoon tehty. X-racen R-mallissa on Marzocchin keula ja parempaa saa Derbiin hakea. Vanhemmissa xtremeissä ainakin on Paiolin keula, jonka varsinkin jarrusatulan puoleinen stefa on herkkä vuotamaan. X-racen supermotomallissa on myös Paiolin keula.
Lisäperusteluja jäin edelleen kaipaamaan, et oikeen vakuuta tänään.Voitko olla 100% varma, että niissä olisi samat sähköt? Loogistahan se on, mutta et voi olla varma. Myös se kuka kasaa ja miten vaikuttaa myös kestävyyteen...
Tuo myyntihinta on kyllä totisinta totta. Jos et sattunut tuota tietämään, niin aidat olla aika uuno... Mikä parasta, saat moposi nopeammin myytyä, mikä on yleensä todella tärkeää... Niin se vaan menee...
Et näköjään vielä tajua maalatun ja läpivärjätyn eroa!!! Siksi ihmettelen, oletko koskaan verrannut näitä keskenään.
"Nykytekniikoilla saadaan kyllä nätti kate aikaiseksi värjäämällä jo massa ja muovaamalla siitä maalaamatta kate" Mutta paras läpivärjätty kate tai osa ei voita tavallista maalipintaa. Taas helmiäismaaleja ei kannata edes verrata "muovailumassan" kanssa...
ja ei se yrityksen elämä ole noin yksinkertaista, mitä yrität selittää...
Ja voin olla melkein varma, että 2-renkaisista minulla on ajokilometrejä enemmän... Myös olen korjannut koko ikäni koneita eli...
Ps. olen siirtynyt jo autoihin, mutta tulen antamaan vielä neuvoja mopoilijoille!!!- sherlock
hanaaaaaaaa kirjoitti:
Voitko olla 100% varma, että niissä olisi samat sähköt? Loogistahan se on, mutta et voi olla varma. Myös se kuka kasaa ja miten vaikuttaa myös kestävyyteen...
Tuo myyntihinta on kyllä totisinta totta. Jos et sattunut tuota tietämään, niin aidat olla aika uuno... Mikä parasta, saat moposi nopeammin myytyä, mikä on yleensä todella tärkeää... Niin se vaan menee...
Et näköjään vielä tajua maalatun ja läpivärjätyn eroa!!! Siksi ihmettelen, oletko koskaan verrannut näitä keskenään.
"Nykytekniikoilla saadaan kyllä nätti kate aikaiseksi värjäämällä jo massa ja muovaamalla siitä maalaamatta kate" Mutta paras läpivärjätty kate tai osa ei voita tavallista maalipintaa. Taas helmiäismaaleja ei kannata edes verrata "muovailumassan" kanssa...
ja ei se yrityksen elämä ole noin yksinkertaista, mitä yrität selittää...
Ja voin olla melkein varma, että 2-renkaisista minulla on ajokilometrejä enemmän... Myös olen korjannut koko ikäni koneita eli...
Ps. olen siirtynyt jo autoihin, mutta tulen antamaan vielä neuvoja mopoilijoille!!!Mistään tässä maailmassa ei voi olla varma, mutta 95% todennäköisyydellä myös -07 malleissa on samat sähköt molemmissa. Näin on ollut ennenkin, lukuun ottamatta siis tuota cdi-boksia. Mitään eroa en ole huomannut ja sentään aika monesta Derbin sähköjä ylläpitänyt pintapuolisesti vetämällä esim. uutta piuhaa. Kerran olen x-raceen vetänyt kaikki sähköt koneelta lähtien, xtremen johtoja en ole laittanut tosin kuin pintapuolin. Miksi tehdä erilaisia, kun täysin samanlaiset käy ihan hyvin? Edelleen väitän, ettei Derbi itse edes valmista sähkösarjojaan, vaan ne tilataan alihankkijoilta. Aprilia tekee näin, ja varmasti myös samaa konsernia oleva Derbi.
Pointti tuossa myyntihinnassa oli se, että mitä hyötyä on maksaa 300e enemmän, jos saat myydessä vain 150-200e enemmän? Enemmän sä rahaa häviät ostamalla kalliimman. Jollet usko niin kokeile huvikses.
Tajuanhan minä eron värjätyn massan ja maalipinnan välillä. On siinä eroa, mut myös läpivärjätyllä on hyvät puolensa. Kyllä mä olen ammattilaisen kanssa kädestä pitäen vetänyt helmiäismaalit skootterin katteille, talven tuotoksia piti vähän paikkailla... Tuttu on ammattimaalari ja maalasin osan katteistani itse.
- derbiiii
X-treme koska paremat osat ja vähemmän sähkövikoja mutta on niitä kestäviäkin X-race:ja. Muutamalla kaverillani on X-race eikä mitään vikoja ole ollut! Silti olen x-tremen puolella koska saat enemmän rahaa kun myyt sen pois! Muistathan että isot nappularenkaat kuluvat asfaltilla nopeasti ja ajo on epämukavaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi244716- 883724
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313483125- 542667
- 2062621
- 512599
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322400- 1522338
- 311955
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1081539