Hintataso?

Gardafani

Paljonko viikon/2 viikon matkat Gardalle suunnilleen maksavat ja millainen hintataso siellä on? Onko Gardan loma = rantaloma?

12

6530

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • italiaano

      Jospa katsoisit matkanjärjestäjien esitteitä tai nettisivuja.

    • Fani mikä fani

      Sarjassamme "Idioottimaisia kysymyksiä" olemme nyt saaneet toistaiseksi hölmöimmät kysymykset.
      Paljonko mahtaa maksaa? Näkisikö sen matkanjärjestäjien sivuilta tai lentoyhtiöiden sivuilta? Mikä helvetin hintataso? Paljonko maksaa pizza ja olut, vai? Suunnilleen sen minkä muissakin Italian tursikohteissa ja karkeasti sanoen saman verran kuin Suomessakin. Onko rantaloma? Ei tietenkään, laskettelulomahan se on!

      • voihan räkä

        Aivan, nämä kysymykset ovat jotenkin niin käsittämättömiä ja sitten nimimerkki on gardafani! Italiaan ei mennä halpuuden tai kalliuden takia, syyt ovat ihan toiset. Jos on tärkeätä lomailla halvassa paikassa, niin ehkäpä joku Bulgaria olisi sopiva "gardafanille".


    • mensin muualle

      Miten voit olla gardafani, kun et siellä ole koskaan käynyt ?? Jos tuollaisia asioita kyselet ei Garda ole sinulle mitenkään oikea valinta.

    • Pr0vo

      Älkääpä hermostuko; kyseessä on jonkun koulupojan ns. provo. Poika on riemuissaan kun sai lukijat hermostumaan. Ei näihin kannata vastailla.

    • Gardafani

      Voisiko edes yksi ASIASTA TIETÄVÄ vastata asiallisesti kysymyksiini? Olen ihastunut Gardaan mainosten, kuulopuheiden ym. perusteella ja halusin netistä löytyvien faktojen lisäksi myös kokemuksia omaavilta mielipiteitä ko. kohteesta. Hintataso = onko ruoka yms. kalliimpaa/halvempaa kuin Suomessa?

      • italiaan

        Matkojen hinta selviää tosiaan matkatoimistojen esitteestä. Syksyllä taitaa olla jo vähän edullisempaa. Keskitason hotellissa sesongin aikaan viikon reissu taitaa olla siinä 600 euron paikkeilla. Itse maksoin elokuun alussa kahden hengen reissusta Rivaan noin 1200 euroa.
        ****************************************
        Hintataso on melko lailla samaa tasoa kuin Suomessakin. Lounas parilla pizzalla limsoineen maksoi normipaikassa noin 22-25 euroa. Jätskiannokset olivat mahtavia ja herkkuannokset maksoivat noin 6- 7 euroa. Kaupoissa elintarvikkeet taisivat olla aika lailla Suomen hinnoissa, viini edullsempaa :)
        ******************************************
        Rantaputiikeissa myydään turistikrääsää reilulla ylihinnalla (kuten kai kaikkialla ;)) Ainakin Rivassa tämä pätee..
        ************************************************
        Upea paikka ja mahtavat maisemat. Ja sitä saksan kielen määrää, hassulta tuntui kuin ensimmäisenä aina tarjotaan palvelua saksaksi, tosin englannillakin pärjäsi. Järvilautoilla siirtyminen paikasta toiseen käy näppärästi ja aika edullsesti. Lauttamatka esim. Rivasta Limoneen maksoi 2,70

        Hauskaa matkaa, upea paikka =)


      • Centro Vela

        Olen itse käynyt Riva del Gardassa (järven pohjoispäässä) kahtena kesänä peräkkäin. Heinäkuuta oli molemmat reissut ja voi siellä rannallakin maata ja uida jos haluaa. Asuttiin huoneistohotellissa ihan järven rannassa ja siellä parasta hupia olikin mennä aamuisin aikaisin uimaan kun rannalla ei vielä ollut ketään. Se oli upeaa, uida siellä puhtaassa vedessä vuorten sylissä. Rivalla korkeat vuoret ympäröi järveä melkein joka puolelta, kaunista! Ja vesihän on makeaa järvivettä, eli siinä uiminen virkistää ja puhdistaa oikeasti, ei tarvitse mennä jälkeenpäin suihkuun huuhtelemaan tahmasuolavettä iholta kuten Välimerellä. Mutta. Vesi tulee vuorilta ja se on heinäkuussakin melko kylmää. Elokuussa ja heinäkuussa tosin lämpimimmillään. Syyskuussa alkaa jo tulla kylmää ja epävakaista, täytyy muistaa että Garda on Alppien juurella. Kovin myöhään ei kannata reissua jättää jos haluaa uida järvessä.
        Vuorilla pitää ehdottomasti käydä, siellä on kauniita patikkapolkuja. Jos jaksaa kokata itse, niin säästyy aika paljon rahaa kun asuu huoneistohotellissa. Marketit ovat hyvinvarustettuja ja hyviä tuoreita ruoka-aineksia löytyy helposti. Hintataso ruokakaupoissa on selvästi halvempi kuin Suomessa ja paikallinen viini on hyvää ja halpaa. Suosittelen lämpimästi.


      • rivan kävijä
        Centro Vela kirjoitti:

        Olen itse käynyt Riva del Gardassa (järven pohjoispäässä) kahtena kesänä peräkkäin. Heinäkuuta oli molemmat reissut ja voi siellä rannallakin maata ja uida jos haluaa. Asuttiin huoneistohotellissa ihan järven rannassa ja siellä parasta hupia olikin mennä aamuisin aikaisin uimaan kun rannalla ei vielä ollut ketään. Se oli upeaa, uida siellä puhtaassa vedessä vuorten sylissä. Rivalla korkeat vuoret ympäröi järveä melkein joka puolelta, kaunista! Ja vesihän on makeaa järvivettä, eli siinä uiminen virkistää ja puhdistaa oikeasti, ei tarvitse mennä jälkeenpäin suihkuun huuhtelemaan tahmasuolavettä iholta kuten Välimerellä. Mutta. Vesi tulee vuorilta ja se on heinäkuussakin melko kylmää. Elokuussa ja heinäkuussa tosin lämpimimmillään. Syyskuussa alkaa jo tulla kylmää ja epävakaista, täytyy muistaa että Garda on Alppien juurella. Kovin myöhään ei kannata reissua jättää jos haluaa uida järvessä.
        Vuorilla pitää ehdottomasti käydä, siellä on kauniita patikkapolkuja. Jos jaksaa kokata itse, niin säästyy aika paljon rahaa kun asuu huoneistohotellissa. Marketit ovat hyvinvarustettuja ja hyviä tuoreita ruoka-aineksia löytyy helposti. Hintataso ruokakaupoissa on selvästi halvempi kuin Suomessa ja paikallinen viini on hyvää ja halpaa. Suosittelen lämpimästi.

        millanen se cetro vela muuten on? ite oon ollu monicassa ja kerran yhdessä toisessa hotellissa, ja ens reissulle menisin kyllä muuhun paikkaan kuin monicaan, ja nimenomaan juuri huoneistohotelliin.

        Viini on halpaa niin kuin todettu. Jos jaksaa etsiä niin alle eurollakin lähtee pullo.

        Sit rivassa on myös lidl. Eli jos haluu elää halvalla niin paikallisessa lidlissä on mm. kuohuviinipullo alle euron ja viinit myös halpoja. Jeesustelijat voivat jättää kommentoimata, eihän lidl ole "aitoa italiaa jne." mutta vinkki olikin halpamatkustajille!
        Onhan lidlissä myös paikallisiakin tuotteita :)
        eli lidl on rivan linja-autosemalta arcoon päin. Olisko joku kilometri arcoon menevää tietä pitkin? Samassa paikassa on muitakin kauppoja. Eli pieni ostoskeskus. Korostan sanaa pieni.

        Elokuussa on paljon eurooppalaisia lomalaisia. Heinäkuu on parempi aika, vähemmän ihmisiä. Paikalliset kyllä suositteli kesäkuuta, että se olisi vielä parempi aika.

        Veronassa kannattaa myös käydä. Hyppää omin päin vain bussiin. Bussi menee parisen tuntia suuntaansa. Ei maksanu montaakaan euroa. Eli ei kannata turhaan maksaa matkatoimistojen hintoja. Veronan bussiasema on ihan keskustan vieressä. Eli näppärästi pääsee.


      • Centro Vela
        rivan kävijä kirjoitti:

        millanen se cetro vela muuten on? ite oon ollu monicassa ja kerran yhdessä toisessa hotellissa, ja ens reissulle menisin kyllä muuhun paikkaan kuin monicaan, ja nimenomaan juuri huoneistohotelliin.

        Viini on halpaa niin kuin todettu. Jos jaksaa etsiä niin alle eurollakin lähtee pullo.

        Sit rivassa on myös lidl. Eli jos haluu elää halvalla niin paikallisessa lidlissä on mm. kuohuviinipullo alle euron ja viinit myös halpoja. Jeesustelijat voivat jättää kommentoimata, eihän lidl ole "aitoa italiaa jne." mutta vinkki olikin halpamatkustajille!
        Onhan lidlissä myös paikallisiakin tuotteita :)
        eli lidl on rivan linja-autosemalta arcoon päin. Olisko joku kilometri arcoon menevää tietä pitkin? Samassa paikassa on muitakin kauppoja. Eli pieni ostoskeskus. Korostan sanaa pieni.

        Elokuussa on paljon eurooppalaisia lomalaisia. Heinäkuu on parempi aika, vähemmän ihmisiä. Paikalliset kyllä suositteli kesäkuuta, että se olisi vielä parempi aika.

        Veronassa kannattaa myös käydä. Hyppää omin päin vain bussiin. Bussi menee parisen tuntia suuntaansa. Ei maksanu montaakaan euroa. Eli ei kannata turhaan maksaa matkatoimistojen hintoja. Veronan bussiasema on ihan keskustan vieressä. Eli näppärästi pääsee.

        Centro Vela on ihan ok. Parvekkeet on järvelle päin ja maisemat sen mukaisia, eli kaunista: järveä ja vuoria. Kaksiot ihan hyvin asuttavia, heinäkuussa voi tulla vähän kuuma öisin kun huoneistoissa ei ole ilmastointia. Ollaan kokattu siellä jänistä punaviinissä ynnä muuta, joten kyllä siellä sujuu korkeamman tason gourmeekin. Tien yli vaan tarvitsee juosta uimapuvut päällä, niin on järven rannassa, pääsee heti uimaan.


      • ALUE ON

        kokonaisuudessaan vertaansa vailla. Miksi juuri Riva? Jos eT etsi mitään menopaikkaa on Garda oikea osoite, sieltä on lyhyt matka jokapaikkaan ja hyvät yhteydet. Hintatasokin saattaa olla edullisempi kuin rivassa. Ihana paikka. Ensi kesänä uudelleen.


    • anink

      Lomien hinnoista en tiedä, olen ollut aina omatoimimatkalla moottoripyörällä.
      Riva del Gardalla olen käynyt 4 kertaa ja olen siellä viihtynyt. Ruoan hintataso on muutaman euron halvempaa kuin suomessa, olut ja varsinkin viini halvempaa. Esim paukut oli taas ihan suomen hinnoissa. Jossain diskossakin tuli joku kerta siellä käytyä.
      No varsinaiseksi rantalomakohteeksi en Rivaa niinkään sanoisi jos vertaa johonkin Riminiin, Kreikkaan tai Espanjan aurinkorannikkoon.

      Nimittäin Rivan ranta on suht pieni, siellä tuulee aina ja vesi on kylmää. Aurinkoahan siellä saa yltäkylläisyyteen saakka ja lämpöä piisaa mutta sellaista beach meininkiä siellä ei ole esim kumipatjoilla ei jengi pulikoi kun vesi niin viileetä. Itselläni siellä aina ollut pääharrasteena auringonotto.
      Itse Riva on idyllinen, sokkeloinen mukava paikka. Kivoja kenkäkauppoja, muutama vaatekauppa ja koruliikkeitä. Tutustumisen arvoinen!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      160
      6815
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      36
      4047
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      2055
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1989
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1839
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1666
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1573
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1568
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1545
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      36
      1408
    Aihe