Terve.
Eli kyseessä on n116 neliöisen vanhemman omakotitalon ilmastoinnin asennus. putket, koneet ja osat on valmiina. välikatolla on hyvät tilat asentaa putket. Taloon tulee n 12 läpivientiä.
villoitukset teen itse.
Mites paljon ilmastointi mies voi ottaa asennuksesta? esim urakkana tai tuntihintana...
Kiitos asiallisista vastauksista etukäteen.
ilmastoinnin asennuksen hinta
19
17755
Vastaukset
- asentaja.
-joo,nykyään kannattaa olla aika tarkkana hinnoissa,sillä tuntuu et koko rakennuspuolelle on Suomessa tullut jonkinlainen eteläeurooppalainen,lomakohteiden meininki..huijataan,ja tehdään tietämättömän kustannuksella rahaa kuinka härkisti vaan.Sanoisin et tuntipalkka tääl länsi-Suomes asentajalla on n.10-15 euroa,ainakin itse tekisin tuolla.
- minäkin ajattelin
No niin eli nämä putket asentaja on jo asentanut ja kone puhkuu puhisee komiasti, mutta asentaja pyytää pimeesti 650 euroa vajaan 8 tunnin työstä, mikä alkoi kuulostamaan hirveältä hinnalta. Tein itse kaikki läpiviennit ynm paskamaiset hommat.
Eli siis kusetuksen makua on ilmassa.
10-15 euroa olin ihan valmis maksamaan ja hiukan ekstraakin päälle vaikka kossupullon.. ja tämä homma on myös länsi-suomessa :) - kun on jo löysät housussa
minäkin ajattelin kirjoitti:
No niin eli nämä putket asentaja on jo asentanut ja kone puhkuu puhisee komiasti, mutta asentaja pyytää pimeesti 650 euroa vajaan 8 tunnin työstä, mikä alkoi kuulostamaan hirveältä hinnalta. Tein itse kaikki läpiviennit ynm paskamaiset hommat.
10-15 euroa olin ihan valmis maksamaan ja hiukan ekstraakin päälle vaikka kossupullon.. ja tämä homma on myös länsi-suomessa :)Turhaan täällä enää valitat! Olisiko kannattanut sopia ennen asennusta hinnoista? Työ on tehty ja ette ollut sopinut urakka/tuntihinnoista etukäteen --> asentaja pyytää sulta sopimaksi katsomansa hinnan.
Ps. Jos asentaja olisi ollut täysin ammattitaidoton ja hänellä olisi mennyt tuohon "8 tunnin työhön" vaikka 70 tuntia, maksaisitko edelleen 10-15€ kossupullon? Ei ainakaan minun korvaani kuulosta 650€ pahalta hinnalta. - lasketaan
10-15 euroa olin ihan valmis maksamaan ja hiukan ekstraakin päälle vaikka kossupullon.. ja tämä homma on myös länsi-suomessa :)osien normihinnalla tommosen OK-talon kanava-asennukset nii varmaan johonki 350-500 euron väliin tulee palkka ilman kuluja ja katetta, eli suomeksi firma ottais siitä asennustyön kuluineen ja katteineen n.700-1000 euroa alv.
Varsinkin kun ei pääse myymään itse tavaroita, hinta olis toden näköisesti lähempänä 1000 euroa alv=1220euroa.
Eli asentaja on kaikesta päätellen ollut aikas nopea (jos tosiaan vaan 8 h käyttäny aikaa) ja hinta on ollu ihan ok(olettaen että työn jälki on muuten ollu ok).
Jos noin närästää maksaa ammattimiehelle palkkaa, voi aina tietysti itse yrittää tuhertaa kanavia paikalleen jos siltä tuntuu.
Tai hei! Mä keksin vielä paremman:
Sovi hinta etukäteen ja jos on liian kova niin tingi tai pyydä muualta tarjous!!! - varmaan
10-15 euroa olin ihan valmis maksamaan ja hiukan ekstraakin päälle vaikka kossupullon.. ja tämä homma on myös länsi-suomessa :)aivan kohdallaan jopa kuullostaa edulliselta, kyseessähän on ollut ammattimies ja urakkavauhti.
Älä maksa kuitenkaan pimeästi vaan hoida myös ns. työnantajamaksut - Nimetön
kuka on niin tyhmä että tekee "ylitöinä" samalla kun työaikana? jos palkka on 15 euroa/h päiväduunissa niin kai sitä kehtaa sen 20e pyytää... firmalta kun ottaa niin saa maksaa ainakin sen 45e/h. ja sama mies asentaa
- rakentajako?
10-15 euroa olin ihan valmis maksamaan ja hiukan ekstraakin päälle vaikka kossupullon.. ja tämä homma on myös länsi-suomessa :)Pyysimme itsellemme juuri lvi- ja ilmastointi tarjouksia ja niissä oli urakan yli menevä tuntipalkka 54e (sis. alv), pohjisessa.
Tosin saimme urakan tarjouksen toiselta paikkakunnalta puolet halvemmalla, toki otimme sen:) Että ei sillä 10e saa mitään? - OIKEA HINTA
10-15 euroa olin ihan valmis maksamaan ja hiukan ekstraakin päälle vaikka kossupullon.. ja tämä homma on myös länsi-suomessa :)10-15 EUROLLA JOS TUUT TEKEE NI OLIS TÖITÄ JOKA JANNULLE EI NIITÄ KUKAAN ASENTAJA ILMANEESTÄ TEE 50E TUNTI NII HARKITAAN VASTA
- Pekka (dsfg)
Ei noilla paskahinnoilla tämä jalka ei ainakaan nouse minnekkään.Parempia urakoita pääkaupunkiseutu täynnä.Hinta 3000,- kuitilla säätettynä
- Make
Pekka on oikeessa. 15e Tuntipalkalla asennus kestää semmoiset reilut sata tuntia kevyesti, ainakin meikäläisellä.. Parilla tonnilla n.20 tuntia, että silleen =)
- LVI termit
Ilmastoinnin asentaminen koneineen vanhaan taloon tulee varmasti kalliiksi. Miten jos harkitsisit pelkän ilmanvaihon ottamista ja lisäksi vaikka ILP niin pääset lähelle ilmastointia.
- IV-TEKNIIKKO
Hei, hinta riippuu paljon työajasta eli paljonko tunteja kuluu.
Työn voi tehdä monella tavalla, esim. kotelointi katoon sisäpuolelle,
jolloin asennusaika jää lyhyeksi eikä tarvitse eristää.
Työaika 1-2 pv. ammattimies joka maksaa itse veronsa ja eläkkeensä
makssaa noin 45euro verolla eli 16h x 45e = 720e
Jos kanavat viedään ullakkotilaan (kylmätila) asennukseen menee
noin 3pv. 1-2pv eristykseen, asennuksen hinta 1000-1200e verolla
eristyshinta 16x45e = 720e yhteensä noin 1600- 2000e (arvio)
Ammattimiestä kannattaa käyttää kun hänellä on rakennuslaki hallussaan
ilmastointiasiasaa, tulee oikein tehtyä ei ikäviä yllätyksiä jälkeenpäin.
Työstä saat verohelpotusta verottajalta, ei kannata maksaa pimeänä :-)- jaahas
Eiköhän jokainen alan yrittäjä joka on huomannut harrastavansa yritystoimintaa Suomessa aloita hinnoittelunsa n. 45€ sis.alv ja siitä ylöspäin..siis yrittämiseen / ammatinharjoittamiseen menee myös euroja pakollisiin vakuutuksiin,eläkkeeseen,työkaluihin.auton kulut,mainostus,puhelin,yrittäjän lomaraha?, eikös ole juridisessakin mielessä järkevää käyttää asiansa hoitavaa yritystä: jokaisella urakoitsijalla tulisi olla vastuuvahinko vakuutus joka turvaa urakoitsijaa ja rakennuttajaa mahd. asennusvirheiden varalta jos ongelmia sattuisi tulemaan..mitä jos työ on teetetty 10-15e löytyykö vastuuta..
- sortajaite
About vuosi sitten kyselin asennusurakkaa IV remonttiin jossa koneellisen poiston tilalle vaihdettaisiin LTO systeemit. Urakka eristeet putkiin pimeänä 3500€! Ite rautatavara koneet olis ollu 3-4t€ kieppeillä, mutta toi urakkahinta oli sen verran veretseisauttava että jäi tekemättä. Ja kyseessä 1krs okt jossa ryömintätilassa reilusti työtilaa, läpivientejä olis tullut lisää 8-9kpl (nekin olis pitäny tehdä ite - ei kuulunu urakkaan!).
Pitäis vissiin nyt kysyä uus hinta.. josko olis lama vähän laannuttanu isompia hintoja? - LTR-3
sortajaite kirjoitti:
About vuosi sitten kyselin asennusurakkaa IV remonttiin jossa koneellisen poiston tilalle vaihdettaisiin LTO systeemit. Urakka eristeet putkiin pimeänä 3500€! Ite rautatavara koneet olis ollu 3-4t€ kieppeillä, mutta toi urakkahinta oli sen verran veretseisauttava että jäi tekemättä. Ja kyseessä 1krs okt jossa ryömintätilassa reilusti työtilaa, läpivientejä olis tullut lisää 8-9kpl (nekin olis pitäny tehdä ite - ei kuulunu urakkaan!).
Pitäis vissiin nyt kysyä uus hinta.. josko olis lama vähän laannuttanu isompia hintoja?Mulla ei asennus maksanu mitään, tein ite.
- Kilpailevatarjous.fi
Pyytäkää kilpaileva tarjous osoitteesta:
www.kilpailevatarjous.fi tässä sulle hyvä tarjous sitoudun itse eristämään ja asentamaan koneen ettei tule itkua että putket kondensoi tai kone on muuten väärin asennettu hinta4000.-€ alv-10prosenttia urakka summasta vuoden takuu ajakksi toimeksi antajalle jotta tarvittavat viat korjataan jos niitä tulee
- Erno223
Terve! Mikä ois hyvä palkka ,kun olen asentanut iv putket pieneen omakotitaloon?
- Anonyymi
Vertailin www.kodinplaza.fi/ avulla IV-asennuksen hinnat ja valitsin sopivan yrityksen.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla362436- 372421
- 951731
Olen aina vain
Ihmeissäni siitä että oletko niin tosissani minusta? Mitä muut ajattelisi meistä?511300Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?861291Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau51175Kansanedustaja Teemu Keskisarja ei osallistu Linnan juhliin vaan natsikulkueeseen
Kerääkö poliisi taas natsiliput pois osallistujilta?2691042- 53989
- 27750
Kumpi teistä rakastui ensin?
Sinä vai kaipaamasi henkilö (jos siis tunteet ovat molemminpuolisia)? Tai jos kyse ei ole vielä rakkaudesta, niin kumpi36747