Millasia kokemuksia on autotallipaketeista? Tarkoitus olisi rakentaa lämmin talli n.40 neliöitä varasto. Kannattaako alkaa metritavarasta ja tehdä itse kaikki vai tilata valmis paketti esim. säältäsuojaan asennettuna??
Kokemuksia eri vaihtoehdoista mielellään vastauksiksi.
Autotalli paketit
20
42245
Vastaukset
- muttakommentoinsilti
Rakennan pitkästä tavarasta tallia yhtäaikaa talon kanssa. Eipä tuo lämpimän tallin rakentaminen poikkea juuri talon raketamisesta... Mitä nyt kulmia on vähemmän kun talli on suorakaiteen muotoinen.
Tallipaketeista ei ole muuta kokemusta kuin huhu-puheet joiden mukaan ne olis niin hintavia että itse tekemällä pääsee kunnon liksoille. Mutta nämä ovat vain huhuja. Varmasti niistäkin löytyy hyviä vaihtoehtoja. - ****
Laskettiin, että säästetään 10000€ kun teetätetään metritavarasta. Meillä kyse reilun 80m2 autotalli varastorakennuksesta
- 2 auton
talli n. 10000, joten siitä ei voi 10000:tta säästää.
- varmaan
2 auton kirjoitti:
mutta kuka sellaisen viitsii/kehtaa rakentaa laatutalon viereen
- nälli
..saa elementteinä reilusti alle 10000, joten rakenna vaan pitkästä tavarasta nykyisillä puun hinnoilla, muista myös laskea oman työn osuudelle hinta!
- verotarkastaja
nälli kirjoitti:
..saa elementteinä reilusti alle 10000, joten rakenna vaan pitkästä tavarasta nykyisillä puun hinnoilla, muista myös laskea oman työn osuudelle hinta!
"muista myös laskea oman työn osuudelle hinta!"
miksi ihmeessä,joutuuko itseelleenkin maksamaan palkkaa,oma työ on ILMAISTA. - ilmaisuus. Aikaa rajoitetusti
verotarkastaja kirjoitti:
"muista myös laskea oman työn osuudelle hinta!"
miksi ihmeessä,joutuuko itseelleenkin maksamaan palkkaa,oma työ on ILMAISTA.käytössä per. vuorokausi. Se ilmainen aika on siis pois jostain muusta. Se paljonko sille muulle laskee arvoa, onkin enemmän henkilökohtainen juttu. Arvo sille joka tapauksessa on asetettava muodossa tai toisessa, eikä se välttämättä ole suoraan rahallinen. Yhden talon kokonaan itse rakentaneena, en sellaiseeen enää lähtisi, syö kroppaa kohtuuttoman paljon. Mutta jokainen tekee valintansa itse, toivottavasti vain itselleen oikeilla lähtötiedoilla - harva kuitenkaan osaa realistisesti asiaan suhtautua ja ollaan liian helposti näiden "palstan" huippuosaajien juttujen vietävissä. Oikea elämä vaan on jotain aivan muuta. Uudesta talosta ja tallista ei paljoa nauti, jos on kroppa kulutettu loppuun ja "säästetty".
- sen arvo kärsii
varmaan kirjoitti:
mutta kuka sellaisen viitsii/kehtaa rakentaa laatutalon viereen
piharakennuksesta, varsinkin kun sitä ei edes erota kenen valmistama se on. Taitaisi olla paras kääntyä ammattiauttajan puoleen ja fiksata kupoli ensin kuntoon, ettei pelkäisi niin paljon mitä muut puhuvat tallistasi.
- tähän
ilmaisuus. Aikaa rajoitetusti kirjoitti:
käytössä per. vuorokausi. Se ilmainen aika on siis pois jostain muusta. Se paljonko sille muulle laskee arvoa, onkin enemmän henkilökohtainen juttu. Arvo sille joka tapauksessa on asetettava muodossa tai toisessa, eikä se välttämättä ole suoraan rahallinen. Yhden talon kokonaan itse rakentaneena, en sellaiseeen enää lähtisi, syö kroppaa kohtuuttoman paljon. Mutta jokainen tekee valintansa itse, toivottavasti vain itselleen oikeilla lähtötiedoilla - harva kuitenkaan osaa realistisesti asiaan suhtautua ja ollaan liian helposti näiden "palstan" huippuosaajien juttujen vietävissä. Oikea elämä vaan on jotain aivan muuta. Uudesta talosta ja tallista ei paljoa nauti, jos on kroppa kulutettu loppuun ja "säästetty".
Mistä se aika on poissa kuluuhan se muutenkin, vai esim. sohvalla makaamisesta, oman kokemukseni mukaan moni sanoo ei ole aikaa kun samalla istuu olutpullo käsissä sohvalla, voihan sitä olutta juoda myös rakentaessa.
Itse olen myös rakentanut omakotitalon, muutettiin itseasiassa viikko sitten, omin hartiavoimin ja voin sanoa omasta puolestani että teen sen vielä uudestaan.
Jos on surkeassa kunnossa jo muutenkin niin syöhän se rakentaminen, en ole montaa huonokuntoista rakennusmiestä nähnyt ei siinä hommassa voi olla kun kiipeillään ja keikutaan esim. katolla.
Jos kroppa on kulutettu loppuun yhden talon rakentamisessa on aika huonoista aineksista tehty ja pyöritelty toimistossa papereita tekemättä koskaan kunnon ruumiillista työtä.
Mutta meitä on onneksi moneen junaan. - turkoosi
tähän kirjoitti:
Mistä se aika on poissa kuluuhan se muutenkin, vai esim. sohvalla makaamisesta, oman kokemukseni mukaan moni sanoo ei ole aikaa kun samalla istuu olutpullo käsissä sohvalla, voihan sitä olutta juoda myös rakentaessa.
Itse olen myös rakentanut omakotitalon, muutettiin itseasiassa viikko sitten, omin hartiavoimin ja voin sanoa omasta puolestani että teen sen vielä uudestaan.
Jos on surkeassa kunnossa jo muutenkin niin syöhän se rakentaminen, en ole montaa huonokuntoista rakennusmiestä nähnyt ei siinä hommassa voi olla kun kiipeillään ja keikutaan esim. katolla.
Jos kroppa on kulutettu loppuun yhden talon rakentamisessa on aika huonoista aineksista tehty ja pyöritelty toimistossa papereita tekemättä koskaan kunnon ruumiillista työtä.
Mutta meitä on onneksi moneen junaan.Perheellisen yrittäjän on ainakin laskettava hinta "vapaa-ajan työlleen". Asiakkaat maksavat 50€/h, joten kalliiksi tulee oma työ. Lapsi on myös pieni vain hetken aikaa ja avioelämää vietetään nyt eikä sitkun kaikki on valmista. Monesta juuri valmistuneesta talosta on emäntä lähtenyt kun isäntä
on ollut talon kanssa pitkään naimisissa. Sanoisin, että kalliiksi tulee. Raha ei riitä korvaamaan särkynyttä perhettä. Valmistalon ostaneena, arvostan
yhteisiä hetkiä perheen kanssa milloin ulkona, milloin seurustellen, leffassa käyden. Ehkä sinulle oluen juonti on ainoa vapaa-ajan viihdyke! - peruspaketti
nälli kirjoitti:
Tein tässä viime vuonna itselleni uuden autotallin eli 2 erillistä varastoa, yhden auton lukittava talli sekä autokatos n. 65m2. pohja valettiin toukukuussa talkoilla ja kesälomalla rakensin itse rakennuksen. Kaikki tavara ostettu kuitilla ja kustannukset ilman toista maalauskertaa noin 8700€. Itselleni en palkkaa maksanut kuten en talkoolaisillekin (Saunakaljat ja makkarat ovat hinnassa)
Mainitsemassa paketissa tuskin on mukana ikkunoiden ja ovien heloja, kateainetta, pohjatöitä jne, joten tuskin saat sitä kymppitonnilla kuntoon.
En väitä, etteikö mokomaan talliin olisi saanut uppoamaan lähes tuplasti enemmänkin jos hakisit kaiken pienen paikkakunnan ainoasta K-Raudasta ja hyllyhinnalla mutta vertailemalla ja ostamalla suoraan valmistajalta säästät varmasti. Esim puutavarasta tein kaupat jo vuotta aikaisemmin suoraan erään metsänomistajan kanssa, ei saanut kauppa senttiäkään! - Anuuuuu555
2 auton kirjoitti:
On lähempänä kahtakymppiä
- suositeltu on
www.puutalokymppi.com/
tiedä sitten minkälaisia ovat, hinta on ainakin huokeahko.- puutalokympin
pariautotalli muunneltuna, eli yhden elementin leveämpi, ilman väliseinää, 5kpl ikkunoita ja leveämmät sekä korkeammat ovet. Ulkoverhous tuli irrallisena paneelina jonka laitoin pystyyn ja vaakaan. Sen verran täytyy sanoa että irtopuutavaraa (paneelia, ruodelautoja, rimoja, ohjauspuita, reivalautoja ym.) oli jokaista laatua reilusti yli tarpeen. Jos on kiinnostusta niin voin linkittää kuvia tänne...
- tallia
puutalokympin kirjoitti:
pariautotalli muunneltuna, eli yhden elementin leveämpi, ilman väliseinää, 5kpl ikkunoita ja leveämmät sekä korkeammat ovet. Ulkoverhous tuli irrallisena paneelina jonka laitoin pystyyn ja vaakaan. Sen verran täytyy sanoa että irtopuutavaraa (paneelia, ruodelautoja, rimoja, ohjauspuita, reivalautoja ym.) oli jokaista laatua reilusti yli tarpeen. Jos on kiinnostusta niin voin linkittää kuvia tänne...
Linkitä muutama kuva. Minkä kokoinen tuo tallisi on? Ja minkä verran puutalokympin paketti tullut maksamaan?
- tallista
tallia kirjoitti:
Linkitä muutama kuva. Minkä kokoinen tuo tallisi on? Ja minkä verran puutalokympin paketti tullut maksamaan?
http://koti.mbnet.fi/juv/tallikuvat/
Talli on kooltaan 62.5m². Tilasin paketin jo viime syksyksi jolloin tein pohjat mutta oli niin sateista että jätin kasaamisen keväälle. Pelkkä paketti maksoi muistaakseni 8000eur sisältäen nuo isommat ovet ja niiden ikkunat.
Mutta kun mukaan lasketaan pohjat, kattopellit, levyt, villat, ovimoottorit, sähkötarvikkeet (jotka on vielä laittamatta), maalit sun muut tilpehöörit niin taitaa hinta mennä sinne 15000eur paikkeille. - talli on
www.puutimpurit.com löytyy myös tallitoimittaja. Tekivät meille mittojen mukaan oman mallisen tallin. Kaikki tarvikkeet paketissa, ei tarvii miettiä, mitä vielä tarvii hankkia. Tekevät tarvittaessa perustuksetkin.
- talli
talli on kirjoitti:
www.puutimpurit.com löytyy myös tallitoimittaja. Tekivät meille mittojen mukaan oman mallisen tallin. Kaikki tarvikkeet paketissa, ei tarvii miettiä, mitä vielä tarvii hankkia. Tekevät tarvittaessa perustuksetkin.
...esiin nouseva havainto on se, että ovat neliöhinnaltaa "yllättävän kalliita" - mikä on luonnollista seurausta siitä, että ovat pieniä verrattuna itse taloon. Neliöhinta saattaa nousta yllättävän lähelle asuinrakennuksen hintoja - ja joskus jopa ylikin.
Toinen aika yleinen havainto on se, että kaikki talofirmat eivät ole innokkaita autotallien tarjoamisessa. Joskus on melkein pakko tehdä pitkästä.- katos sentään
mukava välillä saada Raunonkin mielipiteitä ! :) Olen niitä kaivannutkin kaiken maailman
höpötyksien joukosta tänne !
Tallin / katoksen löytäminen on ollut meille ainakin vaikeampaa lähes kuin talopaketin valinta ja osto. ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236955Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421239Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271032- 75891
Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47834Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38781Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733