M.Puolakka

arttamie

Etsin taiteilijaa! Hallussani on öljyvärityö, jossa signeeraus M.Puolakka ????(?) Tietäiskö kukaan...

25

5157

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • M. Puolakka

Mikä mahtaa olla taulun aiheena?

• jarmo tkt

mulla on myös m puolakka taulu lapin maisema väriltään sini harmaa edessä järvi takana tunturi .ostin kerran 15 v sitten joltain kulkialta huoltoasemalta.mikä lie taulu

• arttamie1

Maisema Kittilän Sirkasta

• arttamie1

• M. Puolakka

Laitan nyt uuden viestin, kun jäi häiritsemään tuo öljyvärityö. Olen myynyt aikoinaan yhden tekemäni optiolla, että saan sen takaisin kun ostajasta aika jättää. Ei koskaan kuulunut takaisin. Jos sinulla on vielä tuo työ jolle etsit tekijää, niin voisitko vastata vaikka sähköpostilla minulle jotain
      [k0101300 (ät) kolumbus.fi]?

• Minulla kanssa M. Puolakan signeeraama, kaunis öljyvärityö, jossa aiheena Lapin ruska. Perintönä minulle tullut. Kiva olisi saada teoksesta lisää tietoa.

Sähköpostiosoitteeni [email protected]

• reima2

Ostin 25-30 vuotta sitten M Puolakan singneeraman taulun. Taulu on lapin järvestä iltaruskon asikaan. Takana vaara ja tunturi sekä etualalla oikeassa reunassa kelo.
        Taulun koko 130x53 cm
        Elmari

• M. Puolakka
        reima2 kirjoitti:

Ostin 25-30 vuotta sitten M Puolakan singneeraman taulun. Taulu on lapin järvestä iltaruskon asikaan. Takana vaara ja tunturi sekä etualalla oikeassa reunassa kelo.
        Taulun koko 130x53 cm
        Elmari

Mielenkiintoista. M. Puolakka signeerauksella maalaavia vaikuttaisi olevan ainakin kaksi. Tuo vuosikymmeniä sitten Lapin ruskasta kauniita teoksia maalannut M. Puolakka, jonka historiasta olisi mukava tietää enemmän. Ja sitten on toinen, vielä nykypäivänä toimiva maalari, jonka teoksia (myös Lappi aiheisia osa) löytyy mm. osoitteesta http://www.bordomonte.fi/epages/bordomonte.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/20120224-11092-87758-1/Products/11050026

• Katu
        reima2 kirjoitti:

Taulun koko 130x53 cm
        Elmari

Meilläkin on M.Puolakan signeeraama taulu, jossa järvimaisema taustalla kaksi tunturia ja etualalla oikealla kelo. Värisävyt vihreä ruskan värit. ostettu joltain kulkukauppiaalta joskus 20 v sitten.

• arttamie1

• pentsa 1

Hei M. Puolakka ! Oudon tyyppinen optio. Vainaja tuskin palauttaa mitään ostamaansa, kun elävätkään eivät tee sitä, oli sopimus vaikka miten hyvin "kättäpäälle" tehty.

• M. Puolakka
        pentsa 1 kirjoitti:

Hei M. Puolakka ! Oudon tyyppinen optio. Vainaja tuskin palauttaa mitään ostamaansa, kun elävätkään eivät tee sitä, oli sopimus vaikka miten hyvin "kättäpäälle" tehty.

Miten optio on outo? Optio kaupassa perustui siihen, että teoksen ostaja merkitsee maininnan kaupanteon ehdosta testamenttiinsa, jolloin teos palautuu tekijälleen ostajan kuoleman jälkeen. Kauppoja ei olisi ilman tätä ehtoa syntynyt lainkaan. Onko tällainen outoa nykypäivänä, testamentti? Kuvataiteilijalla on ilman erillistä mainintaakin lain mukaan teoksiinsa niin sanottu "luoksepääsyoikeus", joka löytyy googlettamalla "luoksepääsyoikeus, kuvataide".

• Erkki
    • laratsu

Mulla on yksi M. puolakan taulu jossa on kolme saaren tyylistä juttua ja näiden "saarien"? vesirajalla oleva maa maalattu koholle... punertavan-tumma taulu, (pelti?
      kehyksillä. Pitkä, mutta matala taulu... Jos joku sai selvää tästä kuvailusta, niin olisi kiva tietää vähän enemmän kyseisestä taulusta... Todella hieno ja tykkään paljon.
      S:posti: [email protected]

• manne3

mun tuttu oli m.puolakka joka seurusteli aikoinaan mummini kanssa..osittain mustalaista...maalaili paljon lapin maisema tauluja ja niitä myös möi kädestä käteen

• manne3

ja tämä vuosia sitten ilmeisesti kuollut manne puolakka signeerasi aina taulunsa etupuolelle ei koskaan takapuolelle

• Vellu3

Nimimerkin manne3 mummo oli varmaankin T...a Saharinen?
      Tunsin Mannen hyvin, liikkui paljon Joensuunkin seudulla 80- luvulla.

• pentsa 1

Ostin n. 20v. sitten M Puolakan signeeraamaa lapin aiheista taulua, myyjä väitti maalanneensa ne itse. On niin kauan jo etten muista millainen mies oli, enkä tarkastanut hänen henkilöllisyyttään. Taulut ovat kauniit, eivätkä olleet kalliitakaan.

• maaria57

Minullakin on M.Puolakan maalauksia 3kpl. Ilmeisesti Puolakka on ollut Jyväskyläläinen. En Tiedä onko elossa?? Muuta tietoa minulla ei ole. Puolisoni ostanut taulut joskus 20 v. sitten. Vuosiluku tauluissa 1991. Minkähän arvoisia nämä teokset ovat ? Kiinostusta kovasti herättävät.

• hönde

Tiedän Mannesta paljonkin... Hän oli minun isäpuoli :) Harvoja suomessa siihen aikaan joka käytti ns. tiettyä tekniikkaa... Alku vaiheen taulut kankaalle öljyväreillä, sit se "koho pinta" saariin". ..Alusta loppuun Hän teki ITSE!.. Hintoja en tiedä.
        Manne ei ollut "mistään kotoisin" vaan kaikkialta, kiertänyt tivolit, sirkukset, -omalaatuinen ikuinen kiertolainen- joka rakasti lappia.

• hönde

Joku "usva" ei oo Mannen!!! Ja kuten kerroin hinnoista en tiä, on ollut torillakin myynnissä muutamia... Mutta taakuu varmalla tunnistan M.Puolakan työt. Hänen ansiostaan opin tuntemaan muutakin kuin pinnan elämästä... Lapin luonnon, reissuelämän aarteet ja murheet...
        -RIP- MANNE A PUOLAKKA-

• Anonyymi
        hönde kirjoitti:

Tiedän Mannesta paljonkin... Hän oli minun isäpuoli :) Harvoja suomessa siihen aikaan joka käytti ns. tiettyä tekniikkaa... Alku vaiheen taulut kankaalle öljyväreillä, sit se "koho pinta" saariin". ..Alusta loppuun Hän teki ITSE!.. Hintoja en tiedä.
        Manne ei ollut "mistään kotoisin" vaan kaikkialta, kiertänyt tivolit, sirkukset, -omalaatuinen ikuinen kiertolainen- joka rakasti lappia.

Soita numeron 0465715719 kauko

• Hesso10

Mulla on M Puolakan signeerattu taulu lapin jänkältä -76, muistan kun kävi myymässä lapsuuden kodissani ja itse valikoin sen n. 10 taulun joukosta. Tykkään taulusta.

• tokkopa

---sulla mitään puolakkaa on make! sun vaan tartti tehdä edes jonkinlainen päivitys tänne syystä jonka tiedämme. mikset kirjoita omalla nimelläsi?

• Anonyymi

Jaa kyllä M.Puollakka oli Lapista

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      111
      5785
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      32
      3877
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3322
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      2936
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      248
      1980
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      87
      1953
    7. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      141
      1758
    8. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1676
    9. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      38
      1665
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      86
      1513
    Aihe