käsimatkatavarat

vain mukaan

Otamme mukaan vain repun,joten voiko koneeseen ottaa käsihuuhdepullon(100ml)vai onko se vaarallinen neste?Kävin kyllä finnairin sivuilla mutta ihan varmaa selvyyttä en saanut.Kiitos.

7

3418

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vai ei?

      EU:n 6.11.2006 voimaanastuvien turvamääräysten mukaan myös henkilökohtaiseen hygieniaan tarkoitetut nesteet kannattaa pakata ruumaan menevään matkatavaraan. Nestemäisiä tuotteita voi kuljettaa matkustamossa korkeintaan 100 ml:n kokoisissa pakkauksissa, jotka kuljetetaan enintään yksilitraisessa, uudelleensuljettavassa ja läpinäkyvässä pakkauksessa, kuten muovipussissa.www.finavia.fi.tajusitko??????????

    • naurattaa

      kosteuspyyhkeitä..ajaa saman asian ja oletko muuten toinen Monk..siis hygienia fanaatikko?

      • Päinvastoin.

        Itse olen ainakin säästynyt lukuisilta mahataudeilta esim. aasiassa, kun käytän käsidesiä aina ennen ruokaa. Toisin kuin matkatoverini. :)Järjenkäyttö on sallittua.


    • Aina mukana

      Ei ole kukaan ainakaan mitään huomauttanut, vaikka mulla on ollut 100 ml:n käsidesipullo siinä litran muovipussissa.

    • .........

      Jos käsihuuhde on esim. 80 % alkoholia, kuuluu se helposti syttyviin aineisiin, josta Finnair kertoo sivuillaan:


      Lennoilla kielletyt aineet

      Lentomatkalle ei saa koskaan ottaa mukaan:


      herkästi syttyviä kaasuja ja materiaaleja, maaleja, tinneriä, liuottimia, sytytyspaloja,
      hapettavia materiaaleja, valkaisuaineita

      Omassa käsihuuhdepullossamme on tämä helpostisyttyvien materiaalien symboli, pakkasimme sen matkalaukkuun. Kaikki käsihuuhteet eivät kuitenkaan sisällä noin paljon alkoholia kuin tuo meidän.

      • Ronja9

        Tuo teksti minkä otit Finnairin sivuilta koskee kaikkia koneessa kuljetettavia aineita, tuollaisia aineita ei saa siis kuljettaa koneessa ollenkaan, ei käsimatkatavarana eikä ruumassa: "Lentomatkalle EI SAA KOSKAAN ottaa mukaan". Tarkoittaa koko lentokonetta, ei vain matkustamoa.

        Vaihtakaa siis ensi kerralla moinen desinfiointiaine vähemmän alkoholia sisältävään tai ostakaa paikanpäältä.


      • himomatkailija
        Ronja9 kirjoitti:

        Tuo teksti minkä otit Finnairin sivuilta koskee kaikkia koneessa kuljetettavia aineita, tuollaisia aineita ei saa siis kuljettaa koneessa ollenkaan, ei käsimatkatavarana eikä ruumassa: "Lentomatkalle EI SAA KOSKAAN ottaa mukaan". Tarkoittaa koko lentokonetta, ei vain matkustamoa.

        Vaihtakaa siis ensi kerralla moinen desinfiointiaine vähemmän alkoholia sisältävään tai ostakaa paikanpäältä.

        Tuo helposti syttyvän merkki löytyy myös mm. hiuslakkapullosta tai spraydödöstä. Pelkkä liekin kuva ei tarkoita ettei saisi koneeseen ottaa, määrä tosin on rajattu. Tällaisia normaaleja kosmetiikkaputiloita saa ottaa koneeseen, myös käsimatkatavaroihin, kunhan eivät ylitä kokorajoituksia. Ruumaan menevillä rajoitus muistaaksen 500ml. Löytyy kyllä googlella.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      115
      9194
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2698
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      150
      2484
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2019
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1766
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1527
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1458
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      7
      1320
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1316
    Aihe