Otamme mukaan vain repun,joten voiko koneeseen ottaa käsihuuhdepullon(100ml)vai onko se vaarallinen neste?Kävin kyllä finnairin sivuilla mutta ihan varmaa selvyyttä en saanut.Kiitos.
käsimatkatavarat
7
3601
Vastaukset
- vai ei?
EU:n 6.11.2006 voimaanastuvien turvamääräysten mukaan myös henkilökohtaiseen hygieniaan tarkoitetut nesteet kannattaa pakata ruumaan menevään matkatavaraan. Nestemäisiä tuotteita voi kuljettaa matkustamossa korkeintaan 100 ml:n kokoisissa pakkauksissa, jotka kuljetetaan enintään yksilitraisessa, uudelleensuljettavassa ja läpinäkyvässä pakkauksessa, kuten muovipussissa.www.finavia.fi.tajusitko??????????
- naurattaa
kosteuspyyhkeitä..ajaa saman asian ja oletko muuten toinen Monk..siis hygienia fanaatikko?
- Päinvastoin.
Itse olen ainakin säästynyt lukuisilta mahataudeilta esim. aasiassa, kun käytän käsidesiä aina ennen ruokaa. Toisin kuin matkatoverini. :)Järjenkäyttö on sallittua.
- Aina mukana
Ei ole kukaan ainakaan mitään huomauttanut, vaikka mulla on ollut 100 ml:n käsidesipullo siinä litran muovipussissa.
- .........
Jos käsihuuhde on esim. 80 % alkoholia, kuuluu se helposti syttyviin aineisiin, josta Finnair kertoo sivuillaan:
Lennoilla kielletyt aineet
Lentomatkalle ei saa koskaan ottaa mukaan:
herkästi syttyviä kaasuja ja materiaaleja, maaleja, tinneriä, liuottimia, sytytyspaloja,
hapettavia materiaaleja, valkaisuaineita
Omassa käsihuuhdepullossamme on tämä helpostisyttyvien materiaalien symboli, pakkasimme sen matkalaukkuun. Kaikki käsihuuhteet eivät kuitenkaan sisällä noin paljon alkoholia kuin tuo meidän.- Ronja9
Tuo teksti minkä otit Finnairin sivuilta koskee kaikkia koneessa kuljetettavia aineita, tuollaisia aineita ei saa siis kuljettaa koneessa ollenkaan, ei käsimatkatavarana eikä ruumassa: "Lentomatkalle EI SAA KOSKAAN ottaa mukaan". Tarkoittaa koko lentokonetta, ei vain matkustamoa.
Vaihtakaa siis ensi kerralla moinen desinfiointiaine vähemmän alkoholia sisältävään tai ostakaa paikanpäältä. - himomatkailija
Ronja9 kirjoitti:
Tuo teksti minkä otit Finnairin sivuilta koskee kaikkia koneessa kuljetettavia aineita, tuollaisia aineita ei saa siis kuljettaa koneessa ollenkaan, ei käsimatkatavarana eikä ruumassa: "Lentomatkalle EI SAA KOSKAAN ottaa mukaan". Tarkoittaa koko lentokonetta, ei vain matkustamoa.
Vaihtakaa siis ensi kerralla moinen desinfiointiaine vähemmän alkoholia sisältävään tai ostakaa paikanpäältä.Tuo helposti syttyvän merkki löytyy myös mm. hiuslakkapullosta tai spraydödöstä. Pelkkä liekin kuva ei tarkoita ettei saisi koneeseen ottaa, määrä tosin on rajattu. Tällaisia normaaleja kosmetiikkaputiloita saa ottaa koneeseen, myös käsimatkatavaroihin, kunhan eivät ylitä kokorajoituksia. Ruumaan menevillä rajoitus muistaaksen 500ml. Löytyy kyllä googlella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1034563Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/743831335- 1861062
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1091052Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna86950Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47911- 64891
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk11882- 64866
tilitoimistopiirainen huutaa
mikä tää piiraisen tilitoimistomies oikee on? olin kuullut vaikka mitä huhuja, että ihan valtavan äkkipikanen mies mutt10837