Kirkossa vai missä...

hassu esine

Onko yleistä että ristiäiset järjestetään kirkossa? Ja kirkon jälkeen ruokailu ja kakkukahvit jossain juhlapaikalla? Mieheni on kastettu kirkossa, mutta minut kotona. Meidän koti on pieni ja aika hankala juhlien järjestämisen kannalta, joten se ei käy. Äitini ehdotti mun syntämäkotoa, mutta en haluaisi kasata sille siivous jne. paineita. Ruokaa haluaisin tarjota siksi että miehen sukulaiset tulee kaukaa. Aika vaikeeta tää miettiminen!

6

1188

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • meillä tehtiin

Esikoinen kastettiin kirkossa ja kaffetilaisuus siinä lähellä seurakunnan tiloissa. Toinen lapsemme kastettiin kirkossa ja kaffetilaisuus piti ola meillä kotona (omakotitalo), mutta meille tuli just edellisenä päivänä vesivahinko, joten äkkinäisesti vaihdettiin kaffetilaisuus mieheni äidin luokse (kerrostalokaksio).

Ehkä teillekin olisi helpoin vaihtoehto tuo kirkko seurakunnan tilat ruokailuun ja kahvitteluun.

Tietääkseni se on yhtä yleistä, että ristiäiset järjestetään joko kirkossa tai kotona (tai jonkun läheisenne kotona). Ja yleensä siihen liittyy jotain suolaista sekä kakkua, mutta kun teiltä tulee kaukaakin porukkaa, niin tuo ruoka on järkevä vaihtoehto. Kannattaa muuten kutsuessa jo mainita, että on ruokailu, sillä useimmiten ruokailua ei ole ristiäisissä tai ainakaan se ei ole oletuksena kenelläkään.

• SariJohannaLiisa

Niin maksaako tuo kirkon tilojen "lainaaminen" sille kahvittelulle?

• molemmin päin

Molemmat on ihan tavallisia tapoja. Kummityttö sai nimensä kirkolla tuossa toukokuussa juuri tilanpuutteen vuoksi. Tässä tapauksessa kirkolta löytyi tarkoitukseen erinomaiset seurakunnan tilat keittiöineen. Pappikin saatiin raahattua toiselta paikkakunnalta, kun se oli kastettavan äidille tärkeä henkilö synnyinseuduilta.

• bvnbnv

Me vuokrattiin kirkkosali 50e ja kahvit oli sen yhteydessä olevassa ruokailutilassa, ei tarvinnut kesken vaihtaa paikkaa. Helppoa, ssitiä, tilavaa ja juhlavaa. Voihan miettii pääkirkkoo, kappelii tai pienempää srk salia.

• ;;;;;;;;;

Heippa!

Me järjestettiin omien vanhempieni luona kotikunnalla, koska niin monet asiat puolsivat sitä (kaikilla lyhyt matka, isot tilat ja riittävästi istumapaikkoja riittävästi astioita). Kirkko ei ollut missään vaiheessa vaihtoehtona, koska kotiristiäiset tuntuivat heti omimmalta. Ja niin ne olivatkin: hetki oli kaunis, tunnelmallinen ja herkkä.

Itse olin äitiä auttelemassa muutamaa päivää ennen sen mitä vauvalta pystyin ja kaikki sujui hyvin. Ajattelin vain, että jos äitisi sitä itse ehdottaa, niin kyllä hän varmasti juhlaa mielellään valmisteleekin =)

• puolensa

Meillä kaste oli kirkossa ja kastekahvit seinän takana seurakuntasalissa. Erittäin kätevää ja seurakuntahan antaa tuon tilan ilmaiseksi. Tietenkään vanhoissa kirkoissa tällaista tilaa ei löydy heti seinän takaa. Mutta kirkossa on aina oma hieno tunnelmansa ja onhan kaste juuri seurakunnan jäsenyyteen liittymistä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ampuminen kylpylässä

Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa
      Naantali
      105
      2371
    2. Kemijärvellä vesionnettomuus

Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as
      Kemijärvi
      42
      1618
    3. 115
      1168
    4. Hei, voitko kuunnella

Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu
      Ikävä
      141
      1149
    5. Joku porukka lähtenyt täältä

Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.
      Ikävä
      232
      1068
    6. Costa Rica on tympeän makuinen kahvi

Ostin kahvin hinnan romahduksen kunniaksi Costa Rican "Premium Blendiä". Piti olla sataprosenttista arabialaista. No ain
      Maailman menoa
      58
      967
    7. Miten yrität

Vielä saada kaivattusi?
      Ikävä
      83
      904
    8. Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä

Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,
      Ikävä
      55
      851
    9. Tuletko tänään

Jos soitan? Niin... tuletko?🖤
      Ikävä
      83
      821
    10. 55
      790
    11. Olipa yllätys

Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo
      Kotimaiset julkkisjuorut
      215
      784
    12. Muutto auto hakee sut tänään!

Tein sulle oman huoneen! mieheltä naiselle
      Ikävä
      93
      759
    13. Kiinni jäit

Ei olisi uskonut sinusta
      Ikävä
      41
      726
    14. On todella ikävää

Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit
      Ikävä
      79
      668
    15. Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?

Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.
      Ikävä
      31
      627
    16. Ottanet yhteyttä

Facebookissa,jos on jotain asiaa.Miehelle! T.M-nainen.
      Ikävä
      58
      559
    17. Nyt ei enää ole

Mitään mikä pitäisi mut hiljaa, kaikesta. Tämä on muutamalle henkilölle täällä.
      Ikävä
      39
      545
    18. Onkin niin, että olet hulluna minuun

mutta et uskalla sitä tuoda ilmi. Salaa haaveilet kiihkeästä suhteesta, vaan siihen se jää, ja syyksi esteet ja muut. S
      Ikävä
      27
      529
    19. Kai sä mies ymmärrät..

..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast
      Ikävä
      30
      522
    20. Hämmentävä hetki: TTK:sta pudonnut Johanna Puhakka lataa pettyneenä: "Sitä ei voi kieltää"

Johanna Puhakka ja Jurijs Jurza Trosenko tippuivat Tanssii Tähtien Kanssa -kisasta. Suositussa viihdeohjelmassa nähtiin
      Tanssii tähtien kanssa
      14
      510
    Aihe