Manchester - Liverpool

JussiPupu

Olemme syksyllä tai talvella matkustamassa Liverpooliin. Suunnittelimme että lennämme Manchesteriin ja jatkaisimme siitä esim. junalla. Mutta miten tämä junajuttu toimii? Lähteekö Manchesterin lentokentältä juna Liverpooliin vai pitääkö mennä johonkin Manchesterin rautatieasemalle? Kannattaako liput tuohon junaan hankkia etukäteen vai saako vielä paikanpäältä? Kiitos jos jollain tietävällä on aikaa vastailla....

7

3558

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • useasti Lpooliin

      Olen matkannut useasti Liverpooliin opiskelujen takia. Olen aina lentänyt Manchesteriin ja matkannut bussilla Liverpooliin. Bussi on muistaakseni halvempi ja nopeampi! Lentokentällä on oma juna-asema mutta junat yleensä paikallisjunia ja pysähtyvät jopa 10 asemalla. Bussi taas menee suoraan. Bussitkin lähtevät suoraan lentokentältä. Katso bussifirman sivut http://www.nationalexpress.com/

      Manchesterin kentältäkin kannattaa katsoa http://www.manchesterairport.co.uk/web.nsf

      Ota huomioon toinenkin vaihtoehto. Voit lentää Ryanairilla halvalla Tampere-Dublin, Dublin-Liverpool ja näin olet suoraan kohdekaupungissa!

      • JussiPupu

        Kiitos tiedoista. Oletko ostanut lipun bussiin paikanpäältä Manchesterista vai varannut liput jo suomesta? Ajattelin että kuinka suosittuja nuo bussikyydit on.


      • miten vaan
        JussiPupu kirjoitti:

        Kiitos tiedoista. Oletko ostanut lipun bussiin paikanpäältä Manchesterista vai varannut liput jo suomesta? Ajattelin että kuinka suosittuja nuo bussikyydit on.

        liput voi aika helposti varata jo netin kautta ja se on tietty vähän varmempi keino. Mutta ei koskaan kyllä se bussi ole ihan täynnä ollut eli esim. vieressä ei koskaan ole istunut ketään vaan olen saanut 2 paikkaa itselleni. Eli varmasti lippu onnistuu myös paikanpäältä, ja lentohan voi olla myöhässä, peruttu tms.


      • Yorkistgirl

        Onko muuten Manchesterin lentokentältä helppoa saada taksia?


    • Ikämiesikäinen

      Heinäkuun alussa just tein ko. reissun. Lensin Manchesteriin ja juna-asema on siinä ihan lentoasemaa vastapäätä (n. 200 m) ja suora yhteys Liverpooliin. Itsellä kyllä kävi niin, että ko. vuoro peruttiin ja piti ottaa juna Manchesterin Piccadillyyn, josta jatko Liverpooliin. Kouluenglanti on kyllä siellä koetuksella, kun koettaa saada selkoa kaiuttimien kuulutksista. Paluumatkalla sitten tulin junalla suoraan Liverpoolin asemalta Manchesterin lentokentälle.

    • Hukka80

      Hei!

      Olen lähdössä aikuiset alkeiskielikurssille Liverpooliin heinäkuussa. Lennän Helsingistä Manchesteriin ja siitä olen ajatellut ottaa edestakaiset lentokenttäkuljetukset isäntäperheeseen ja takaisin lentokentälle. Kuljetukset maksavat yhteensä 150e ja nyt olen paljon lukenut netistä, että meno-paluu matkat bussilla olisivat vain noin vähän alle 20e. Joten todella mietityttää mitä kannattaisi tehdä. Olen siis kielitaidoltani aivan siis aivan alussa. Käytännössä en siis osaa lainkaan englantia. Miten helppo Manchesteristä on mennä bussilla Liverpooliin? Te jotka olette kysyisen reissun tehneet niin, mitä luulette selviytyisinko bussilla perille?
      Suurkiitokset jo etukäteen!

      • 003

        Ei missaan nimessa kannata maksaa 150e noista kuljetuksista, silla seka junalla etta bussilla paasee n 20e menopaluun. Juna on helpompi vaihtoehto silla, etta se saapuu aivan Liverpoolin keskustaan, eika laitamille kuten bussit. Riippuu kuitenkin, etta mihin aikaan paivasta lentosi ovat? Junalle on helppo loytaa, seuraat vain "The Station" opasteita tuloaulasta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      294
      3286
    2. 202
      2908
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      71
      2504
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      224
      1969
    5. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      15
      1398
    6. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1371
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1327
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      24
      1308
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1267
    10. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      163
      1252
    Aihe