Mistähän löytäisin

Dobermannin

joka ei kärsi eroahdistuksesta...?

Rotu kiehtoo valtavasti, mutta tuntuu, että
liian moni dobberi kärsii eroahdistuksesta.
(Toiv. olen väärässä)

Kertokee hyvät toopejen omistajat omia
kokemuksia! :)

5

1024

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yds

Ei rodulla ole merkitystä eroahdistuksessa.

• niin tekeekin

Oikeassa olet. Kuten pitkään jankattu, dobermann vaatii monessa suhteessa kokemusta koiran koulutuksesta, ei tätä turhaa jankuteta. Ja moni päätyy ongelmien takia kiertoon - valitettavasti, kuka eroahdistuksen takia jne jne (ja monet ovat päätyneet). Eikä tuo ole ainoa vastaantuleva suuri ongelma kun ei taidot riitä (tuhoaminen jne). Esiintyy näitä ongelmia muillakin roduilla, yleensä niillä vaativimmilla, kuten dobberilta.

• lallalallaa

Sinä sen koirasi opetat olemaan YKSIN!!!
      Helvetti sentään, mitä paskan jauhantaa!
      Ihme, kun meillä ei oo eroahdistusdobermannia..

Näitä löytyy.

Hanki joku muu rotu!

• Ei meidän dobbereilla ole o...

Mulla on nyt kolmas dobberi (uros x1, narttu x2), ja kukaan mun koirista ei ole kärsinyt mistään eroahdistuksesta!!! Mun mielestä sekin on kiinni just siitä mihin sen koiran pennusta alkaen opettaa ja mitä se pennun kanssa tekee kun olet sen kanssa kotona. Niin paljon olen rodusta tykännyt, että nyt kun tämän hetkinen narttu on jo 8v, niin alkaa jo mielessä hiipimään uros pentu... ehkä mä ensi kesäksi sellaisen etsin, sitten kun alka kesäloma, niin on aikaa olla uuden vauvan kanssa :D

• myös...

Täältä löytyy myös pari vuotias dee, joka osaa olla ihan mallikkaasti yksin kotona. Pisimmät ajat ovat sen normaalityöpäivän. Ei sentään päivittäin, mutta joskus. Aloitettiin harjoittelemaan yksin olemista heti kun pentu oli kotiutunut ja on tosiaan meille ensimmäinen koira.

Minkä tahansa koiran hankinnassa on mielestäni tärkeää ostaa koira sellaiselta kasvattajalta, joka on kiinnostunut pennun asioista ja valmis neuvomaan koiraan liittyvissä arjen ongelmissa tasan niin paljon kuin omistaja apua tarvitsee.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      80
      2047
    2. Nainen, onko sinussa sitä aitoa feminiinisyyttä jäljellä

Vai onko se jäänyt meikkien, korujen, hameiden ym. alle peittoon? Onko naisellisuutesi aitoa vai opetettua? Jos teet nai
      Ikävä
      366
      1259
    3. Missäs se Miss Suomussalmi luuraa?

Jokin aika sitten eräs myyjätär tituleerasi itsensä Miss Suomussalmeksi. Asiakas oli kuulemma Tokmannin kassalla todennu
      Suomussalmi
      27
      1105
    4. Kirjoita jotain

Kivaa, hellää ja piristävää
      Ikävä
      141
      1038
    5. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      95
      794
    6. Päälle hautaus?

Hautauksissa puhutaan päällehautauksista jos vaikka mies on kuollut ensin ja vaimo 20 vuotta myöhemmin! Todellisuudessa
      Lieksa
      131
      790
    7. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      45
      717
    8. On tuota ikäeroa meillä kyllä aivan liian paljon

Etsi samanikäistä kuin olet, niin minäkin.
      Ikävä
      60
      690
    9. Voisit nainen joskus vastata minulle

Ja antaa jotain itsestäsi. Pientä tunnistetta ja juttua itsestäsi ja meistä. Kannustan.
      Ikävä
      63
      672
    10. T rakastan sua

vaikket sitä usko
      Ikävä
      61
      656
    Aihe