Olen ensimmäistä kertaa lähdössä Prahaan syyskuun alussa. Varasin hotellin www booking kautta. U Divadlan otin, koska se (ainakin) näytti hyvältä ja oli halpa (40 eur/yö). Olisiko kellään kokemusta tästä hotellista? Se ainakin näyttää olevan vähän kaukana vanhasta kaupungista, eli miten mahtaa yleiset kulkuneuvot toimia tuolla suunnin?
Olen yksin lähdössä matkaan ja Prahassa aion olla neljä yötä. Olen innokkaasti etsinyt tietoa kyseisestä kaupungista. Vaikuttaa siltä, että pakollisina nähtävyyksinä on silta, linna, vanha kaupunki ja mini-eiffel. Jotenkin luulen, että nämä paikat tulee nähtyä yhdessä tai kahdessa päivässä (vai olenko väärässä), joten osaako kukaan suositella joitain muita mukavia nähtävyyksiä tai paikkoja Prahassa? Yökerhot ja bilettäminen ei kiinnosta, mutta kaikki kulinaariset nautinnot kylläkin. Myös hyvä musiikki (jazz blues) kiinnostaa.
Kaikille asiallisille vastauksille etukäteen jo kiittäen.
Hotelli U Divadla
3
461
Vastaukset
- kävijä9
Onhan tuo aika kaukana (n 5 km) varsinaisesta keskustasta eli alkaa olla esikaupunkialuetta mutta kyllähän ne ratikat tuoltakin kulkevat.
Prahan nähtävyyksiin tutustumista rajoittaa se, että monet paikat ovat auki vain 9-17 tai 10-18 eli kovin montaa kohdetta ei mahdolliset turistiruuhkat huomioiden välttämättä ehdi päivän kuluessa käymään, jos ei halua hosua ja/tai mielii istahtaa syömään tai lasilliselle välillä. Jos taide kiinnostaa niin kansallisgalleria Holesovicen messualueen läheisyydessä on näkemisen arvoinen. - MInä vaan
Muita nähtävyyksiä muutamia mm. Zizkovin tv -torni (Zizkovissa), John Lennon seinä (Mala Stranassa), eläintarha, sotamies Sveijkin Pub (U Kalicha) ja ihana tunnelmallinen Hradcanyn kaupunginosa Linna-alueen takana. Itse olemme joskus menneet metrolla aivan päätepysäkeille asti, katselleet mitä näkyy ja syöneet/juoneet halvalla ja hyvin näillä alueilla.
- Rinkka selkään ja menoksi
Kiitos asiallisista viesteistä! Odotan jo innolla ensimmäistä Prahan matkaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra haluaa muuttaa
maahanmuuttopolitiikkaa. Me suomalaiset halutaan, että Riikka Purra muuttaa pois suomesta eikä tuu ikinä takas....23810336Onnea Riikka! Työttömyys aste on nyt täysi kymppi!
🎯 💪 Kiitoksia Riikalle ansiokkaasta työstä Suomen kansantalouden tuhoamisessa. V.Putin suljetun rajan tuolla puolen864936- 2474482
Hyvällä tuurilla Suomen väkiluku nousee 7 miljoonaan
Vuoteen 2050 mennessä, mikäli onnistumme maahanmuuttopolitiikassa hyvin. Näin analysoi väestötieteen tohori Hiilamo. ht1714327Riikka jytkytti työttömyyden uuteen ennätykseen!
Erinomaista työtä jälleen kerran irvistelevältä saksiniekalta. ”Yhtä korkeaa työttömyysastetta ei löydy työvoimatutkimu1614230Päivän Riikka: Valmet Automotive aloittaa jättimäiset muutosneuvottelut
😭😭😭😭😭😭😭 Tämäkin vielä, Brutukseni. Että ei olisi Suomen historian pahimmat työttömyysluvut riittäneet, niin Riik893445Mercedes-Benzille riitti Suomen äärioikeistohallitus
Tästä jo pari vuotta sitten varoiteltiin, että kaikki ulkomaalaiset investoijat poistuvat fasistipersujen myötä tukemast163164Sebu Tynkkynen vaatii Ulkopoliittisen instituutin rahoituksen leikkaamista
kun UPI:n tutkija kritisoi Tynkkystä, Mikä Trump tuo Tynkkynen oikein luulee olevansa? https://www.iltalehti.fi/politi142910Keskisarja kiihotti persuja kansanryhmää vastaan
Rikoksen vakavuutta lisää se, että Keskisarja toimii eduskuntapuolueen puheenjohtajana, jonka puheilla on enemmän painoa312887Kolmepäiväinen työviikko on kulman takana
Zoomin toimitusjohtajan mukaan tekoäly alkaa olla monissa työtehtävissä niin tehokas, että ihmiset voivat pudottaa työpä22776