koira on leikattu eilen puolilta päivin, kyseessä on kohdunpoisto. koira ei vielä oikein suostu juomaan kupista vettä. vähän purkkiruokaa ja frolic-nappuloita on syönyt. olen nyt yöstä lähtien, heti kun tuntui tulevan kunnolla tolkkuihinsa, juottanut koiraa 10 ml ruiskulla, tunnin parin välein, välillä 10 ml, välillä 20 ml kerrallaan. kysyisinkin, että tietääkö joku, mikä on koiran nesteen tarve per elopainokilo, koiramme painaa 5 kg. unohdin asiaa kysyä ell, ja nyt se on jo suljettu viikonlopuksi. muuten koira on hetkittäin ihan pirteä, välillä nukkuu. pari pisua on käynyt ulkona tekemässä, kakkaa ei ole vielä tullut. olisiko jo pitänyt?kiitos, jos viitsisitte vastata, ne joilla on tietoa ja kokemusta asiasta.
koiran nesteen
7
2320
Vastaukset
- jjpp
Koira saattaa aristella kakkaamista, sillä tikit eivät välttämättä tunnun mukavalta siinä asennossa. Tänään tai huomenna toivottavasti jo kakkaa, yritä olla pihalla niin kauan että pakko tehdä - mitä nopeammin sen parempi. Ei kuitenkaan vielä ole mitään hätää sen asian suhteen.
Vettä omalle koiralle tarjosimme ihan normaalisti, ei tarvitse yöllä juottaa ellei itse juo. Kantelimme päivisin kupin välillä koiran luo tai pidimme koko ajan sen lähettyvillä, syönnin jälkeen tarjosimme vettä. Meillä syötiin melkein pakkosyötöllä, että saatiin lääkkeet annettua. Ei siis pitäisi olla mitään huolta tosta juomisesta, kunhan juo normaalin verran päivän aikana. :) - Vanha akka
pienelle koiralle tuonkin verran. Olen saanut menemään saman verran pennulle joskus ennen muinoin, joka painoi pentuna ainakin yli kaksi kertaa tuon 5kg. Eli 11kg, jos oikein muistan. Juottaminen oli työn ja tuskan takana ja valvoin yötä päivää. Koira jäi henkiin ja eli 11v, joka on hyvin isolta rodulta, vaikka yksivuotiaana siltä poistettiin perna.
Jatka juottamista, vaikka koira joisikin vain vähän kerrallaan. Pääasia on että juotat vaikka 2ml kerralla, kunhan tarpeeksi usein. Liikaa on aika vaikea koiralle juottaa tuossa tapauksessa.
Jos on juottamisongelmia, niin anna koirallesi mielummin kosteata ruokaa, ei frolic-nappuloita, jotka ovat puolikosteata ruokaa. Voit antaa koirallesi myös velliä tai riisilientä.
On vaikeata noin suoralta kädeltä sanoa koiran juomisen tarvetta, sillä roduissa ja koossa on yksilöeroja ruokinnan ja juottamisen suhteen joka elävässä. Joku pienempi koira voi tarvita vettä enemmän kuin isompi esim. - nesteen tarve on
0,5dl elopaino kiloa kohti
eli tarkoittaa että terve koira juo suurin piirtein tuon verran tai saisi juoda muttei enempää muuten koiruudessa saattaa olla vikaa jos juo tuon ylitte että sitten en kyllä tiedä että mitä tapahtuu jos ei juo noin paljoa- jjpp
Meidän koira ei juo kun ehkäpä 2-2,5 dl päivässä, vaikka tuon mukaan saisi juoda 4-4,5 dl.
- aloittaja
tuossa laskeskelin, että koiruli on saanut tänään, välillä 04.00 - 22.00 n. 225 ml vettä juotettuna ruiskulla. varmaankin hyvä määrä? ruokakin maistuu jo entiseen malliin, ja nyt on vielä vähän tavallista herkullisempia murkinoita tarjolla. neiti piristyy hetki ketkeltä, eikä sitä saa pidäteltyä sohvalle hyppäämisestä, no, ell sanoi, että kyllä koira vointinsa tietää (ei saa tietenkään riehua). välillä sitten "uuvahtaa" hetkeksi. iltalenkillä tuli sitten pissan lisäksi se kakkakin! ihanaa, yksi huoli vähemmän. tuo ulkona kävely on kyllä vielä tosi takkuista, muutaman askeleen kävelee, sitten välillä kannetaan. no, eiköhän sekin ala sujua, kunhan voimia tulee lisää.öitä kaikille.
Jos sinusta nyt tuntuu ettei juo tarpeeksi, niin voithan sen "herkkuruuan" sekaan vähän lorauttaa sitä vettä vielä lisäksi.... ;))
- ainakaan
meillä tarvinut koiraa juotella ja ulokoiluttaa ennen kuin se siihen itse kykeni, juomaa ei edes saa antaa ennen kuin koira on kunnolla vironnut nukutuksesta ettei se tukehdu, kyseessä oli 10kg koira.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1776502- 1481784
- 1131568
- 511300
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️46982Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢37946Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu96913Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?5849Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan238820- 41809