Ketä kutsua, ketä ei...

onpas viheliäistä

Kyllä, päivä on meidän ja meidän kuuluisi saada tehdä niin kuin hyvältä tuntuu. Mutta ei se oikein toimi, kun jälkipyykki kaatuu osittain esimerkiksi vanhempiemme niskaan... enkä haluaisi ketään loukata.

Tätejä on meillä yhteensä yhdeksän, joista meille tärkeitä kaksi. Eihän kahta voi kutsua ja seitsemää jättää kutsumatta ilman, että vanhemmat saisivat siitä kuulla lopun ikänsä? Ja jo isäni loukkaantuu siitä ettei hänen siskojaan kutsuta mutta äidin sisko kyllä. Entä sitten serkut, niitä on vielä enemmän ja jaottelu vielä vaikeampi! Entä sitten tuttavaperheet, joiden lapsista yksi on minulle erityisen läheinen, mutta koko perhe (seitsemän henkilöä!) on ollut kaikissa muissa perheemme juhlissa (esim. rippi- ja yo-juhlat).

Eli se on vähän kuin kaikki tai ei mitään... se on sitten ei mitään. Lähetetään ilmoitusluontoiset postikortit häämatkalta?

18

4803

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ajatelmia;)

      Minä tulevana morsiamena päätin asian näin, että koska haluan pitää budjetin rajallisena näin ollen myös väkimäärän niin kutsuin vain ne läheisimmät. Koska se on muiden häpiä jos eivät ymmärrä että voidaan myös pitää pienet ja "intiimit" häät.
      Ja usko pois ei sitä jälkpyykkiä tule näin olen kuullut.. Koska on sukulaisillakin aivot..

      • alkup.

        Toimisihan tuo, jos jako olisi selkeä. Mutta miten selität Liisa-tädille että Anneli-täti kuuluu "läheisiin" ja hän ei...?


    • miten olisi

      jos vanhemmiltanne odotatte rahaa järjestelyihin, he myös pitävät itsellään oikeutena vaatia kutsuttavia listoillenne-luulen näin.

      Jos itse maksatte, itse päätätte. Jos sinä olet tätisi kanssa läheinen ja toisen tätisi kanssa et niin mikä velvoittaa kutsumaana toisen vain siksi että on verisukulainen? Tavat tietenkin, nyt sanot. Mutta itse kutsuisin ne, joiden kanssa ollaan yhteydessä.

      Ja oikeasti, "salahäät" parin parhaan A-luokan ystävän kanssa ei ole huono vaihtoehto. Satsaatte laatuun vieraiden sekä tarjoilujen suhteen, että määrään :) Lehteen ilmoitus ja nokka kohti lentokentää.

      Nou stressi, nou hätä ja loppuu se puolituttujen ja sukulaisten vinkuminen siitä ketä pitää kutsua ja mitä pitää tarjota.

    • niinpä niin

      selvät säännöt ja sitten rahoitusta miettimään. Vanhemmat lähtee mukaan kustannuksiin tai sitten eivät. Sen mukaisesti sitten joko tädit ja sedät ja naapurin kissat ja koirat juhliin mukaan.

      Tai sitten siten kuten äitee ja isä sanoo... siis puuroa syömään ja kasvamaan aikuiseksi.

      • alkup.

        En tiennytkään että aikuisuuden merkki on muiden huomiotta jättäminen tai loukkaaminen. Vaikka se olisikin perusteltua, ei se lopputulosta paranna. Voin toki järjestää juuri mieleiseni häät ja katsoa sitten kun puolet porukasta on naama norsunv*tulla juhlissa kun sitä Reettaa tai Anteroa ei kutsuttukaan.

        Mieluummin jätän sitten juhlimatta.


      • ,.,
        alkup. kirjoitti:

        En tiennytkään että aikuisuuden merkki on muiden huomiotta jättäminen tai loukkaaminen. Vaikka se olisikin perusteltua, ei se lopputulosta paranna. Voin toki järjestää juuri mieleiseni häät ja katsoa sitten kun puolet porukasta on naama norsunv*tulla juhlissa kun sitä Reettaa tai Anteroa ei kutsuttukaan.

        Mieluummin jätän sitten juhlimatta.

        Meillä on ollut myös ongelmia vieraiden ja sen kanssa ketä nyt on kutsuttu ja ketä ei. Meillä mahtuu vieraita rajallinen määrä juhlatilaan eikä sitten kutsuttu sellaisia tyttö- ja poikaystäviä joita ei tunneta, ei myöskään tällaisia avopuolisoita. Nyt siitä tietysti sitten napistaan. Meidän häihin on myös ilmoitettu aveceja vaikka kutsu oli kirjoitettu vain siinä mainitulle henkilölle. Mun mielestä meidän täytyisi itse saada valita vieraamme, mutta ei se taas käytännössä ole ollenkaan näin yksinkertaista. Kiva oli sitten soitella että sori, mutta kutsu oli yhdelle. Ilmeisesti meillä on harvinaisen juntteja kavereita kun eivät ymmärrä miten lukea kutsuja.


      • juttu tämä
        ,., kirjoitti:

        Meillä on ollut myös ongelmia vieraiden ja sen kanssa ketä nyt on kutsuttu ja ketä ei. Meillä mahtuu vieraita rajallinen määrä juhlatilaan eikä sitten kutsuttu sellaisia tyttö- ja poikaystäviä joita ei tunneta, ei myöskään tällaisia avopuolisoita. Nyt siitä tietysti sitten napistaan. Meidän häihin on myös ilmoitettu aveceja vaikka kutsu oli kirjoitettu vain siinä mainitulle henkilölle. Mun mielestä meidän täytyisi itse saada valita vieraamme, mutta ei se taas käytännössä ole ollenkaan näin yksinkertaista. Kiva oli sitten soitella että sori, mutta kutsu oli yhdelle. Ilmeisesti meillä on harvinaisen juntteja kavereita kun eivät ymmärrä miten lukea kutsuja.

        Kauheita jälkipuinteja oli meidänkin häiden jälkeen. Suorastaan VITUTTAA sellaiset juntit jotka ilmoittavat sellaisia häihin JOITA EI OLE kutsuttu. Outoja seuralaisia (eräs jonka seuralainen vaihtuu kerran kk) ja sitten lapsia! Yksi perhe toi neljä lastaan vaikka perheestä oli kutsuttu vain vanhemmat. Rasittavia!


      • Tapiiri
        ,., kirjoitti:

        Meillä on ollut myös ongelmia vieraiden ja sen kanssa ketä nyt on kutsuttu ja ketä ei. Meillä mahtuu vieraita rajallinen määrä juhlatilaan eikä sitten kutsuttu sellaisia tyttö- ja poikaystäviä joita ei tunneta, ei myöskään tällaisia avopuolisoita. Nyt siitä tietysti sitten napistaan. Meidän häihin on myös ilmoitettu aveceja vaikka kutsu oli kirjoitettu vain siinä mainitulle henkilölle. Mun mielestä meidän täytyisi itse saada valita vieraamme, mutta ei se taas käytännössä ole ollenkaan näin yksinkertaista. Kiva oli sitten soitella että sori, mutta kutsu oli yhdelle. Ilmeisesti meillä on harvinaisen juntteja kavereita kun eivät ymmärrä miten lukea kutsuja.

        Lapset ymmärrän, samoin viikottain vaihtuvat kumppanit, mutta että jättää avopuolison kutsumatta. Kutsutteko sitten kuitenkin aviopuolisot, vaikka he eivät olisi tuttuja? Entäs jos joku on asunut yhdessä avopuolisonsa kanssa vuosikymeniä, mutta te ette ole koskaan tavanut häntä tai tavannut kerran, pari mutta ei kovin tuttu, niin heruuko silloin kutsua? On toki tökeröä ilmoittaa sellaiset joita ei ole kutsuttu, mutta yhtä tökeröä on jättää jonkun elämänkumppani kutsumatta. Mietippä tätä tilannetta omalle kohdallesi.


      • ystäviemme ja tuttaviemme e...
        Tapiiri kirjoitti:

        Lapset ymmärrän, samoin viikottain vaihtuvat kumppanit, mutta että jättää avopuolison kutsumatta. Kutsutteko sitten kuitenkin aviopuolisot, vaikka he eivät olisi tuttuja? Entäs jos joku on asunut yhdessä avopuolisonsa kanssa vuosikymeniä, mutta te ette ole koskaan tavanut häntä tai tavannut kerran, pari mutta ei kovin tuttu, niin heruuko silloin kutsua? On toki tökeröä ilmoittaa sellaiset joita ei ole kutsuttu, mutta yhtä tökeröä on jättää jonkun elämänkumppani kutsumatta. Mietippä tätä tilannetta omalle kohdallesi.

        mukaan häihin, tottakai! Jos asuu yhdessä niin silloin pitää kutsua ja sittenkin jos ei asu mutta seurustelee! Tosin pikkuisen harmitti kun kaverien avopuolisot ovat välillä mitä ovat, mutta kutsuimme toki silti!


      • SSandy
        ystäviemme ja tuttaviemme e... kirjoitti:

        mukaan häihin, tottakai! Jos asuu yhdessä niin silloin pitää kutsua ja sittenkin jos ei asu mutta seurustelee! Tosin pikkuisen harmitti kun kaverien avopuolisot ovat välillä mitä ovat, mutta kutsuimme toki silti!

        Ei ole mitään velvoitetta kutsua, jos pariskunta ei asu yhdessä. Oman harkinnan mukaan! Ei ole mitään järkeä kutsua molempia puoliskoja, jos ovat olleet yhdessä vasta kuukausia. Avoliitossa tai naimisissa olevat ihmiset ovatkin sitten asia erikseen.


    • niin silloin kutsut!

      NIIDEN KANSSA HALUAT OLLA TULEVAISUUDESSAKIN TEKEMISISSÄ JOITA HÄIHISI KUTSUT. Niin se vain on. Kutsuimme mieheni kanssa häihimme kaikki tutut myös tutut joiden kanssa emme ole ehtineet viime aikoina olla tekemisissä. Mielestäni kutsuminen oli merkki siitä, että haluamme vastaisuudessa olla heidän ystäviään! Nyt sitten tuttavillamme on häät, mutta meitä ei kutsuttu juhliin. Se on mielestäni merkki, että heitä ei kiinnosta ystävyys meidän kanssamme!

      • Nyt kärjistät asioita

        kyllä liikaa, etkä ota lainkaan huomioon sitä että kaikilla ei ole mahdollisuuksia tai haluakaan järjestää valtavia häitä, johon kutsutaan kaikki joiden kanssa halutaan olla tekemisissä! Ei ystävyys ole yhdestä hääkutsusta kiinni ainakaan meillä. ( jos niin olisi, sitten olisi hataralla pohjalla koko ystävyys muutenkin...)Meillä ainakin pidettiin pienet ja intiimit häät, johon kutsuttiin vain kaikkein läheisimmät, yht. 40hlöä...silti ystävyys jatkuu niidenkin kanssa jotka jäivät ilman kutsua!
        Elämää kun on häiden jälkeenkin ... ja se merkitsee eniten miten kohtelee ystäviä ja sukulaisia kaikkina vuoden päivinä, pitääkö yhteyttä jne.


      • Pakko kertoa...

        Meille kävi samoin eli meitä ei kutsuttu tuttaviemme häihin, vaikka me kutsuimme heidät hyvyyttämme. Kyllähän se kutsumatta jättäminen jotakin kertoo, mutta ei se kyllä haittaa. Joten ei kannata olla katkera! Me olemme lähinnä nauraneet asialle =)=)Mielestämme se on heidän mokansa, ei meidän. Ja nyt ei tarvitse miettiä ja ostaa häälahjaa! Onneksi!


    • ovat jo rajanneet...

      Meillä on häät syyskuussa. Ihan kamalaa tämä kutsuminen. Kutsut on tehty ja ne pitäisi nyt jo lähettää mutta edelleen mietityttää muutama vieras: kutsua vai ei? Täälläkin mielipiteitä on yhtä paljon kuin viestejäkin. Meilläkin on vain pienet häät (noin 50 vierasta)ja rajaus onn tehtävä. Pidämme häät itse, joten rahastakin vähän riippuu... Toisaalta en halua loukata ketään. Jos jätän kutsumatta toien ja kutsun toisen niin millä voin erotella? Miten te olette rajanneet? AUTTAKAA Pliis!

      • tahto esille kunhan

        otatte huomioon etiketin. Täysi-ikäiset kutsutaan häihin aina avec, riippumatta suhteen kestosta tai laadusta. Kutsuttu päättää itse tuleeko hän yksin vai avec, jos on pyydetty ilmoittautumaan niin siinä tilanteessa päätös on tehtävä. Lapset voi pyytää jättämään hoitoon koska häät on aikuisten juhla, se joka tuo lapsensa vaikka kutsujat ovat toisin tahtoneet on itsekäs. Jos kutsujat potevat huonoa omaantuntoa niin voivat perustella asian puhelimitse perheellisille tai järjestää leikkitädin juhlien ajaksi.

        Häät on hääparin oma juhla ja ympärillä pyörii kaikenlaista serkunkumminkaimaa joka haluaa vaan toteuttaa omaa unelmaansa jotka ei koskaan saanut kokea. Jos joku muu maksaa juhlat niin pelisäännöt kannattaa sopia ennen riitoja, kuka lopulta sanoo sen viimeisen sanan.


      • tätä pelkäsinkin
        tahto esille kunhan kirjoitti:

        otatte huomioon etiketin. Täysi-ikäiset kutsutaan häihin aina avec, riippumatta suhteen kestosta tai laadusta. Kutsuttu päättää itse tuleeko hän yksin vai avec, jos on pyydetty ilmoittautumaan niin siinä tilanteessa päätös on tehtävä. Lapset voi pyytää jättämään hoitoon koska häät on aikuisten juhla, se joka tuo lapsensa vaikka kutsujat ovat toisin tahtoneet on itsekäs. Jos kutsujat potevat huonoa omaantuntoa niin voivat perustella asian puhelimitse perheellisille tai järjestää leikkitädin juhlien ajaksi.

        Häät on hääparin oma juhla ja ympärillä pyörii kaikenlaista serkunkumminkaimaa joka haluaa vaan toteuttaa omaa unelmaansa jotka ei koskaan saanut kokea. Jos joku muu maksaa juhlat niin pelisäännöt kannattaa sopia ennen riitoja, kuka lopulta sanoo sen viimeisen sanan.

        eli.

        Jos meidät avokkaani kanssa on kutsuttu joidenkin ystäviemme häihin, ja olemme sinne menneet, niin meilläkö on VELVOLLISUUS ystävyyssuhteiden säilyttämiseksi kutsuttava kaikki heidät myös meidän häihimme???

        Sitten saa häät olla pitämättä! Tätä olen toitottanutkin, että jos olemme olleet 4 ystäväparin ja 3 miehemme työkaverin häissä, meidän on kutsuttava kaikki heidätkin.

        Tämä tarkoittaa sitten sitä, että kutsumme 4 ystäväparin lisäksi ne 4 muuta, jotka ovat nähdäksemme samassa asemassa toisiinsa, meille ystävinä. Mutta joiden häissä emme ole vielä olleet.

        Sen lisäksi, että joudumme tasavertaisuuden vuoksi kutsumaan 3 miehen työkaveria vaimoineen, koska olemme olleet heidän häissä, kutsumme myös n. 10 ! muuta työkaveria, koska emme voi heidän perheyrityksensä vuoksi tehdä mitään ihme rajauksia.

        Eli siis 4 4 10=18
        18x2(vaimot)= 36 vierasta

        eli kutsumme karkeasti laskettuna 40 vierasta, joita emme ehkä muuten kutsuisi, mutta kun olemme olleet heidän häissään, tai emme voi tehdä rajauksia tyyliin, että teidät kutsutaan, kun meidätkin kutsuttiin, mutta kun teillä ei ole vielä ollut häitä, niin teitä emme kutsu.

        Emme voi kutsua kavereita, vain siksi, että saamamme hääkutsu velvoittaa, koska silloin meidän pitäisi kutsua kaikki kaverimme. Koska lähes kaikki kaverimme ovat myös toistensa kavereita ja jollain tavalla tekemisissä keskenään.

        Emme myöskään kutsu ketään lahjojen tai rahojen takia, koska emme tarvitse kumpiakaan niin paljon, että ahneuttamme ketään kutsuttaisiin.

        __________________________________________________

        Sitten tämä avec. Miehen erästä serkkutyttöä ei koskaan kutsuta meidän häihin, mikäli minulta asiaa kysytään. Olemme olleet yhdessä ja asuneet saman ajan yhdessä pian 10 vuotta, ja pari vuotta sitten saimme kutsun hänen serkkutytön yo-juhliin. Vaan kun kuoressa luki vain miehen nimi, eikä missään avec. Sanoin napakkaan, että MINÄ EN lähde, mutta mies voi lähteä. Ei lähtenyt. Kerroin myös, että en halua nimeäni onnittelukorttiin, mutta sukulaiset sen sinne änkesivät.

        Tämä serkku on nähnyt minut koko aikana n. 3-4 kertaa, olemme istuneet useasti sukujuhlissa samassa pöydässä, ja hän oli pienempänä usein mieheni kotipaikalla lomallaan. Eli kuitenkin tunsimme mielestäni ihan hyvin, ja hän oli ainakin aikoinaan läheinen serkku.

        Silti ei tullut minulle kutsua. Mieheni pikkuveljen avokki, jotka ovat olleet yhdessä huomattavasti lyhemmän ajan, sai saman kohtelun. Suuni kuitenkin loksahti auki, kun hän sanoi tajunneensa tulleen kaltoin kohdelluksi, mutta meni silti juhliin!!!

        Eli kyllä mielestäni avo on samanarvoinen kuin avio. Meitä avoja kohdellaan kaikella tavalla eri tavalla, mutta että vielä näin?

        Minä laittaisin avec kaikille kutsutuille, niillekin, joilla ei tietääkseni edes ole ketään. He saavat tulla yksin, tai ihan kenen kanssa vaan, kyllä jokainen tajuaa, kenen kanssa voi lähteä? Kunhan ei pyydä matkalta jotain renttua =)


        Loukkaavaa olla avo vain siksi ja kaltoin kohdeltu, jos ei tunne itse kiirettä mennä naimisiin.


      • kirja antaa ihan
        tätä pelkäsinkin kirjoitti:

        eli.

        Jos meidät avokkaani kanssa on kutsuttu joidenkin ystäviemme häihin, ja olemme sinne menneet, niin meilläkö on VELVOLLISUUS ystävyyssuhteiden säilyttämiseksi kutsuttava kaikki heidät myös meidän häihimme???

        Sitten saa häät olla pitämättä! Tätä olen toitottanutkin, että jos olemme olleet 4 ystäväparin ja 3 miehemme työkaverin häissä, meidän on kutsuttava kaikki heidätkin.

        Tämä tarkoittaa sitten sitä, että kutsumme 4 ystäväparin lisäksi ne 4 muuta, jotka ovat nähdäksemme samassa asemassa toisiinsa, meille ystävinä. Mutta joiden häissä emme ole vielä olleet.

        Sen lisäksi, että joudumme tasavertaisuuden vuoksi kutsumaan 3 miehen työkaveria vaimoineen, koska olemme olleet heidän häissä, kutsumme myös n. 10 ! muuta työkaveria, koska emme voi heidän perheyrityksensä vuoksi tehdä mitään ihme rajauksia.

        Eli siis 4 4 10=18
        18x2(vaimot)= 36 vierasta

        eli kutsumme karkeasti laskettuna 40 vierasta, joita emme ehkä muuten kutsuisi, mutta kun olemme olleet heidän häissään, tai emme voi tehdä rajauksia tyyliin, että teidät kutsutaan, kun meidätkin kutsuttiin, mutta kun teillä ei ole vielä ollut häitä, niin teitä emme kutsu.

        Emme voi kutsua kavereita, vain siksi, että saamamme hääkutsu velvoittaa, koska silloin meidän pitäisi kutsua kaikki kaverimme. Koska lähes kaikki kaverimme ovat myös toistensa kavereita ja jollain tavalla tekemisissä keskenään.

        Emme myöskään kutsu ketään lahjojen tai rahojen takia, koska emme tarvitse kumpiakaan niin paljon, että ahneuttamme ketään kutsuttaisiin.

        __________________________________________________

        Sitten tämä avec. Miehen erästä serkkutyttöä ei koskaan kutsuta meidän häihin, mikäli minulta asiaa kysytään. Olemme olleet yhdessä ja asuneet saman ajan yhdessä pian 10 vuotta, ja pari vuotta sitten saimme kutsun hänen serkkutytön yo-juhliin. Vaan kun kuoressa luki vain miehen nimi, eikä missään avec. Sanoin napakkaan, että MINÄ EN lähde, mutta mies voi lähteä. Ei lähtenyt. Kerroin myös, että en halua nimeäni onnittelukorttiin, mutta sukulaiset sen sinne änkesivät.

        Tämä serkku on nähnyt minut koko aikana n. 3-4 kertaa, olemme istuneet useasti sukujuhlissa samassa pöydässä, ja hän oli pienempänä usein mieheni kotipaikalla lomallaan. Eli kuitenkin tunsimme mielestäni ihan hyvin, ja hän oli ainakin aikoinaan läheinen serkku.

        Silti ei tullut minulle kutsua. Mieheni pikkuveljen avokki, jotka ovat olleet yhdessä huomattavasti lyhemmän ajan, sai saman kohtelun. Suuni kuitenkin loksahti auki, kun hän sanoi tajunneensa tulleen kaltoin kohdelluksi, mutta meni silti juhliin!!!

        Eli kyllä mielestäni avo on samanarvoinen kuin avio. Meitä avoja kohdellaan kaikella tavalla eri tavalla, mutta että vielä näin?

        Minä laittaisin avec kaikille kutsutuille, niillekin, joilla ei tietääkseni edes ole ketään. He saavat tulla yksin, tai ihan kenen kanssa vaan, kyllä jokainen tajuaa, kenen kanssa voi lähteä? Kunhan ei pyydä matkalta jotain renttua =)


        Loukkaavaa olla avo vain siksi ja kaltoin kohdeltu, jos ei tunne itse kiirettä mennä naimisiin.

        hyviä neuvoja juhlien järjestämiseen ainakin etiketin suhteen, juhlat sinänsä on hieman eri maailmasta mutta voi niitä soveltaa vaatimattomampiinkin puitteisiin.

        Häät on hääparin juhla ja jos joku henkilö on persona non grata niin sitten asia on selvä, muuten kutsutaan kaikki avec.


    • Nimiö

      Jos ystävä kutsuu häihinsä, silloin hän ilmeisesti pitää suuret häät johon tulevat hänen kaikki sukulaisensa ja ystävänsä. Mutta jos sinä pidät pienet häät johon kutsut vain sukulaisesi ei sinun tarvitse kutsua ystävääsi vastavuoroisesti. Mutta jos kutsut yhden ystäväsi on kutsuttava kaikki ystävät. Sukulaiset on aina pakko kutsua. Ystävät vaan jos on pieni suku ja voi täydentää häävieraita ystävillä tai jos pitää suuret häät.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      34
      1461
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1235
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      6
      1224
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1208
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      2
      1208
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1194
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1170
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe