Nyt neuvokaa

vinkujan emäntää

hei
Minulla on mäykkypoika 2 vuotta. Ongelma että hankin pienen mökin jossa olemme olleet miltei joka päivä tänä kesänä. Mäykkypoika on mukana tottakai. Muttta hirveitä ongelmia. Koira on ollut kiinni fleksissä. Minä olen tehnyt rempaa ja koira on vinkunut koko ajan eli jos ollaan olltu vaikka 9 tuntia niin se vinkuu koko koko ajan ja on ihan hermostut. Se tuijottaa varjoja ja kuopii nootä tai sotkeentuu fleksiin. Ja vaolla se istuu kattelemassa se vinkuu koko ajan. Kotiin kun tullaan (ja jo autossa) se on ihan hiljaa. Kotona se ottaa pitkiä torkkuja mutta siellä ei malta nukkua yhtään. Ei malta puruluita pureskella eikä lelut kelpaa kun vinkuu varjojen perään. Se on jotenkin autistisen oloinen ja siihen on vaikea saaa kontaktia. Kun tullaan kotiin on ihan tavallinen. Ruoka maistuu. Tätä jatkunut kaksi kuukautta. Minun hermot ei kestä eikä naapureittenkaan. Koira on hyvin sosiaalinen ja kiltti kaikille. Se ei hauku koskaan.

25

2102

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • että vika ei ole koirassa

      Ei koiraa ole tarkoitettu olemaan yksinään ja fleksin päässä aamusta iltaan. Sehän ahdistuu.
      Ei ihme että se käyttäytyy kuvailemallasi tavalla.

      Toivottavasti et ole tosissasi, että sinulta ja naapureilta menee hermot! Koirahan tuossa on kärsinyt!

      Voisitko ajatella mahdollisuutta, että koirasi saisi olla esimerkiksi vapaana sisällä mökissä kun remppaat. Varmaankin se mielellään vaikkapa nukkuisi mukavalla omalla huovallaan. Pidä sinäkin taukoa ja tee remontin sijasta hetki jotain koirasi kanssa. Tai jätä koira jollekin hoitoon.

      Huhhuh. Toivon ettet ole tosissasi..

      • Nimetön

        Itsekin mäykyn omistajana toivon ettet ole tosissasi, etkö ymmärrä mitään koirista? Tod??
        Miksi tuollaiset ihmiset ottavat koiraa?
        Ilmiselvää on, että Tiimarista hankittu lelukoira olisi paljon parempi ja inhimillisempi vaihtoehto.
        Ihan suretttaa, kun ajattelen millaista koiraparalla on ollut ja ilmeisesti on vieläkin.

        Minulle ei tulisi ikimaailmassa mieleen laittaa koira fleksiin kun remppaan tai teen mitä tahansa.
        Minun mäykkyni on ihan irrallaan kun olemme omalle pihalla, ei ole kertaakaan lähtenyt mihinkään, se on opettu missä tontin rajat kulkee ( kävelemällä sen kanssa uuttersta ja palkiten tontin rajoja sen ollessa vauva ) - ei mene naapuriin vaikka sielläkin on koira.

        Ei sinulla mielestäni pitäisi lainkaan olla koira.
        Kovat on sanat, mutta kovaa se on koirallekin tuollainen kohtelu.


      • tervetullut

        Kiitos teille kaille jotka vastasitte ja puolustitte mäykkypojan oikeuksia. Olette kaikki varmaan oikeassa ja minä maailman huonoin koiranomistaja. Mutta yhtään neuvoa en kyllä saanut ja niitä odotan.Täsmennykseni sanon vaan että ettei poika yksin missään ole eli olemme ihan vierekkäin kun teen remppaa eilenkin irrotin multaa ja olimme koko päivän metri parin etäisyydellä. En voi laittaa aitausta ja olen uutterasti kokeillut pitää vapaana mutta mäykkypoika on välittömästi toisten pihoissa ja karkutteillä. Minä en ole pitänyt yksin mökin sisällä koska tuntuu hullulta sulkea koira sisälle ja olla itse pihalla. Koira heiluttaa häntää ja on varjojen kanssa tunti kausia ja samalla vinkuu. Liikkuu välillä ja sitten fleksi sotkeutuu ja minä irrotan sen ja taas sama toistuu. Alueella liikkku paljon ihmisiä ja koira haluaa kaikilta huomion ja saa sen myös. Mutta vinkuminen on tosi rasittavaa ja koiran pitäisi ottaa torkkuja kun se kotonakin ottaa.Pojalla on vierellä tuttu turvallinen boksi ja maassa lähellä pehmeä peitto mutta ei se malta sinne mennä.Poika ei siis hauku mutta kai sitä vinkumistakin jonkinlaisena haukkumisena voisi pitää sillä se ilmaisee itseään. Vinkulajeja on monta on vaatimusvinkua, vastustusvinkua, pelkovinkua ja tämä mökillä ilmenevä vinkuminen on innostumista. Edelleen saatte haukkua, moittia ja kauhistella minua ihan miten paljon tahdotte mutta jos edes joku antaisi neuvon. Vielä yksi juttu koskaan en ole torunut koiraa kun se tulee luokse kun huudan vaan aina kiittänyt, palkinnut mutta omapäisesti se tulee silloin kun sitä huvittaa. Alueella ihan vieressä on parkkipaikka ja jos on vapaana sinne se menee ja voi jäädä auton alle. Minulla on ollut kaksi koiraa aikaisemmin jotka kyllä pysyivät kotireviirilläja opppivat asioita mutta mäykkypoika on paljon uteliaampi ja itsenäisempi kaveri.Teemme kävelylenkkejä kyllä että se saa haistella mutta ei se auta heti sama vinkuminen kun tullaan pihaan.


      • En minä ainakaan
        tervetullut kirjoitti:

        Kiitos teille kaille jotka vastasitte ja puolustitte mäykkypojan oikeuksia. Olette kaikki varmaan oikeassa ja minä maailman huonoin koiranomistaja. Mutta yhtään neuvoa en kyllä saanut ja niitä odotan.Täsmennykseni sanon vaan että ettei poika yksin missään ole eli olemme ihan vierekkäin kun teen remppaa eilenkin irrotin multaa ja olimme koko päivän metri parin etäisyydellä. En voi laittaa aitausta ja olen uutterasti kokeillut pitää vapaana mutta mäykkypoika on välittömästi toisten pihoissa ja karkutteillä. Minä en ole pitänyt yksin mökin sisällä koska tuntuu hullulta sulkea koira sisälle ja olla itse pihalla. Koira heiluttaa häntää ja on varjojen kanssa tunti kausia ja samalla vinkuu. Liikkuu välillä ja sitten fleksi sotkeutuu ja minä irrotan sen ja taas sama toistuu. Alueella liikkku paljon ihmisiä ja koira haluaa kaikilta huomion ja saa sen myös. Mutta vinkuminen on tosi rasittavaa ja koiran pitäisi ottaa torkkuja kun se kotonakin ottaa.Pojalla on vierellä tuttu turvallinen boksi ja maassa lähellä pehmeä peitto mutta ei se malta sinne mennä.Poika ei siis hauku mutta kai sitä vinkumistakin jonkinlaisena haukkumisena voisi pitää sillä se ilmaisee itseään. Vinkulajeja on monta on vaatimusvinkua, vastustusvinkua, pelkovinkua ja tämä mökillä ilmenevä vinkuminen on innostumista. Edelleen saatte haukkua, moittia ja kauhistella minua ihan miten paljon tahdotte mutta jos edes joku antaisi neuvon. Vielä yksi juttu koskaan en ole torunut koiraa kun se tulee luokse kun huudan vaan aina kiittänyt, palkinnut mutta omapäisesti se tulee silloin kun sitä huvittaa. Alueella ihan vieressä on parkkipaikka ja jos on vapaana sinne se menee ja voi jäädä auton alle. Minulla on ollut kaksi koiraa aikaisemmin jotka kyllä pysyivät kotireviirilläja opppivat asioita mutta mäykkypoika on paljon uteliaampi ja itsenäisempi kaveri.Teemme kävelylenkkejä kyllä että se saa haistella mutta ei se auta heti sama vinkuminen kun tullaan pihaan.

        ole sinua haukkunut.

        Miksei koira voisi olla sisällä kun sinä olet ulkona?
        Vaikea neuvoa, kun ensimmäiseksi tulee mieleen että ei koiran kuulu ainakaan fleksissä olla koko päivää.

        Joko koira sisälle tai sitten jätät sen jollekin hoitoon. Mikä siinä koiran sisällä olossa tuntuu hullulta?

        Aivan turha kiusata itseään, koiraa tai naapureitaan. Ja mäyräkoira todellakin on hyvin usein sitä sorttia koira, joka ei pihalla pysy.

        Ei ollut tarkoitus loukata eikä pahoittaa mieltäsi. Jokaisella on joskus ongelmia joihn pitää löytää ratkaisu.
        Minä en ainakaan osaa tuohon tilanteeseen muuta neuvoa antaa. Koira kuitenkin kaipaa virikkeitä.
        Paikkakin on sille vähän outo ja tilanne uusi kaikenkaikkiaan.

        Ehkä joku täällä keksii toimivan ratkaisun sinulle.


      • monista esiin tulleista..
        tervetullut kirjoitti:

        Kiitos teille kaille jotka vastasitte ja puolustitte mäykkypojan oikeuksia. Olette kaikki varmaan oikeassa ja minä maailman huonoin koiranomistaja. Mutta yhtään neuvoa en kyllä saanut ja niitä odotan.Täsmennykseni sanon vaan että ettei poika yksin missään ole eli olemme ihan vierekkäin kun teen remppaa eilenkin irrotin multaa ja olimme koko päivän metri parin etäisyydellä. En voi laittaa aitausta ja olen uutterasti kokeillut pitää vapaana mutta mäykkypoika on välittömästi toisten pihoissa ja karkutteillä. Minä en ole pitänyt yksin mökin sisällä koska tuntuu hullulta sulkea koira sisälle ja olla itse pihalla. Koira heiluttaa häntää ja on varjojen kanssa tunti kausia ja samalla vinkuu. Liikkuu välillä ja sitten fleksi sotkeutuu ja minä irrotan sen ja taas sama toistuu. Alueella liikkku paljon ihmisiä ja koira haluaa kaikilta huomion ja saa sen myös. Mutta vinkuminen on tosi rasittavaa ja koiran pitäisi ottaa torkkuja kun se kotonakin ottaa.Pojalla on vierellä tuttu turvallinen boksi ja maassa lähellä pehmeä peitto mutta ei se malta sinne mennä.Poika ei siis hauku mutta kai sitä vinkumistakin jonkinlaisena haukkumisena voisi pitää sillä se ilmaisee itseään. Vinkulajeja on monta on vaatimusvinkua, vastustusvinkua, pelkovinkua ja tämä mökillä ilmenevä vinkuminen on innostumista. Edelleen saatte haukkua, moittia ja kauhistella minua ihan miten paljon tahdotte mutta jos edes joku antaisi neuvon. Vielä yksi juttu koskaan en ole torunut koiraa kun se tulee luokse kun huudan vaan aina kiittänyt, palkinnut mutta omapäisesti se tulee silloin kun sitä huvittaa. Alueella ihan vieressä on parkkipaikka ja jos on vapaana sinne se menee ja voi jäädä auton alle. Minulla on ollut kaksi koiraa aikaisemmin jotka kyllä pysyivät kotireviirilläja opppivat asioita mutta mäykkypoika on paljon uteliaampi ja itsenäisempi kaveri.Teemme kävelylenkkejä kyllä että se saa haistella mutta ei se auta heti sama vinkuminen kun tullaan pihaan.

        Yksi neuvo, antaisin koiran olla sisällä
        lepäämässä sen jälkeen kun olet hyvän lenkin tehnyt sen kanssa .Parempi sisällä kun stressata koiraa fleksissä pihalla niin pitkään ....ei näin kysele sinun ja naapurien hermoja :(
        Toki koirankin pitää saada itsensä ilmaista, edes vinkumalla ettei pidä olotilastaan !
        Ilmeisesti sinulla ei ole ollut mäyräkoiraa entuudestaan ?


      • tuntee rodun :)
        tervetullut kirjoitti:

        Kiitos teille kaille jotka vastasitte ja puolustitte mäykkypojan oikeuksia. Olette kaikki varmaan oikeassa ja minä maailman huonoin koiranomistaja. Mutta yhtään neuvoa en kyllä saanut ja niitä odotan.Täsmennykseni sanon vaan että ettei poika yksin missään ole eli olemme ihan vierekkäin kun teen remppaa eilenkin irrotin multaa ja olimme koko päivän metri parin etäisyydellä. En voi laittaa aitausta ja olen uutterasti kokeillut pitää vapaana mutta mäykkypoika on välittömästi toisten pihoissa ja karkutteillä. Minä en ole pitänyt yksin mökin sisällä koska tuntuu hullulta sulkea koira sisälle ja olla itse pihalla. Koira heiluttaa häntää ja on varjojen kanssa tunti kausia ja samalla vinkuu. Liikkuu välillä ja sitten fleksi sotkeutuu ja minä irrotan sen ja taas sama toistuu. Alueella liikkku paljon ihmisiä ja koira haluaa kaikilta huomion ja saa sen myös. Mutta vinkuminen on tosi rasittavaa ja koiran pitäisi ottaa torkkuja kun se kotonakin ottaa.Pojalla on vierellä tuttu turvallinen boksi ja maassa lähellä pehmeä peitto mutta ei se malta sinne mennä.Poika ei siis hauku mutta kai sitä vinkumistakin jonkinlaisena haukkumisena voisi pitää sillä se ilmaisee itseään. Vinkulajeja on monta on vaatimusvinkua, vastustusvinkua, pelkovinkua ja tämä mökillä ilmenevä vinkuminen on innostumista. Edelleen saatte haukkua, moittia ja kauhistella minua ihan miten paljon tahdotte mutta jos edes joku antaisi neuvon. Vielä yksi juttu koskaan en ole torunut koiraa kun se tulee luokse kun huudan vaan aina kiittänyt, palkinnut mutta omapäisesti se tulee silloin kun sitä huvittaa. Alueella ihan vieressä on parkkipaikka ja jos on vapaana sinne se menee ja voi jäädä auton alle. Minulla on ollut kaksi koiraa aikaisemmin jotka kyllä pysyivät kotireviirilläja opppivat asioita mutta mäykkypoika on paljon uteliaampi ja itsenäisempi kaveri.Teemme kävelylenkkejä kyllä että se saa haistella mutta ei se auta heti sama vinkuminen kun tullaan pihaan.

        Kokenut koiraihminen osaa kuvitella heti teidän
        tilanteen hyvinkin.Pitäähän mäykkyäkin ymmärtää
        miksi tuossa fleksi tilanteessa käyttäytyy noin miten kerroit hermosi menettäneenä , kuulostaa ikävältä minustakin .Sama neuvo täältäkin :Lenkityksen jälkeen mäykkynen sisään lepämään tai jätät koiran kotiin hoitoon remontisi ajaksi .
        Fleksiä en myös ikuna käyttäisi .


      • Nimetön
        tuntee rodun :) kirjoitti:

        Kokenut koiraihminen osaa kuvitella heti teidän
        tilanteen hyvinkin.Pitäähän mäykkyäkin ymmärtää
        miksi tuossa fleksi tilanteessa käyttäytyy noin miten kerroit hermosi menettäneenä , kuulostaa ikävältä minustakin .Sama neuvo täältäkin :Lenkityksen jälkeen mäykkynen sisään lepämään tai jätät koiran kotiin hoitoon remontisi ajaksi .
        Fleksiä en myös ikuna käyttäisi .

        pikkuisen menee kyllä överiksi toi moittiminen...alkoi muakin jo harmittamaan viestittäjän puolesta. Paras neuvo kuitenkin munkin mielestä on se kevyt vihreä aita, halpa ja hetkessä laitettu. Tsemppiä ja hyvää kesän jatkoa.


      • Nimetön
        tuntee rodun :) kirjoitti:

        Kokenut koiraihminen osaa kuvitella heti teidän
        tilanteen hyvinkin.Pitäähän mäykkyäkin ymmärtää
        miksi tuossa fleksi tilanteessa käyttäytyy noin miten kerroit hermosi menettäneenä , kuulostaa ikävältä minustakin .Sama neuvo täältäkin :Lenkityksen jälkeen mäykkynen sisään lepämään tai jätät koiran kotiin hoitoon remontisi ajaksi .
        Fleksiä en myös ikuna käyttäisi .

        Nyt kyllä jo vähän muakin ahdistaa viestittäjän puolesta...Apuahan hän pyytää. Paras neuvo on se kevyt vihreä aita, halpa ja nopea asentaa... Hyvää kesän jatkoa teille kummallekkin.


    • omistaja hoi !

      Kyllä nyt on vika omistajassa :( ei kait
      kukaan viihdy fleksissä 9 tuntia ??mitäpä siinä koira muuta kuin sekoilee fleksiin ja tuijottaa samoja kuoppia tai varjoja, ne kun koiran onneksi vaihtuu edes. Kyllä tuon
      "ongelman" saa korjattua kun puuhaat välillä MYÖS koirasi kanssa .Olisi hyvä aidata heti pieni mökkisi jossa koira voisi olla vapaana kun touhut omiasi !Ilmeisesti koira ei ole kotiutunut millään lailla vielä mökkisi pihaan .
      Sinun mökki remottisi stressaa koiran täysin !!
      Kotona kun kertsi syö ,nukkuu hyvin ja on KILTTI ,SOSIAALINEN ...ei hauku ? hyvä niin EI AINAKAAN HÄIRITSE NAAPUREITA !!..tai miten siten voi niitä häiritä vaikka kerroit niin ???

    • h&i

      sinulla ei kuuluisi olla minkäänlaista koiraa!
      Vastuuntuntoinen omistaja ei jätä koiraa yksin 9h, edes pihaan vapaana. jos mökki remppa on tärkeämpi kuin pieni ystäväsi, on sinulla vääristynyt kuva koiran omistajana olosta.
      äläkä rupea koiraasi syyttämään naapureiden häirinnästä, sillä itse sen aiheutat omahyväisyydelläsi,ainakin teksti niin antaa ymmärtää....

      • Nimetön

        Miten helvetissä se voi häiritä naapureita kun EI KERRAN KOSKAAN HAUKU ????


    • joutuin

      HERMOT EI KESTÄ ?? Tulin kovin surulliseksi kun luin kirjoituksesi ja toivon että saat apua itsellesi.
      Minusta ,kun et osaa hoitaa pientä kääpiömäykkystä , etkä ymmärrä koiraasi niin toivoisin sen kyllä saavan pian uuden HYVÄN,YMMÄRTÄVÄN kodin .sosiaaliselle kääpiöurokselle varmaan olisi ottajia :)
      Toivottavasti et purkaa hermoiluasi ja mökin remppaa pieneen syyttömään koiraan ?
      Fleksissä ei mikään koira viihdy ,sehän on jo vaarallinen tapa pitää koiraa kytkettynä !!

    • muutama pointti

      koirat, VARSINKIN mäykyt ovat tapa-eläimiä. uudet asiat saavat ne joskus hämilleen. tämä ei kuitenkaan tee koirasta AUTISTISTA, suosittelen lukemaan aiheesta ja käymään vaikka parilla luennollakin autismista, ennenkuin alat koirallesi siagnoosia tekemään. mitä koira kuopii? kerroit, että "nootä", mitä se on? koirasi on taatusti pitkästynyt vilkkaana ja seurallisena eläimenä 9 tunnin flexissä oloon. nyt ehdotankin seuraavaa: molempien vielä jäljellä olevan mielenterveyden säilyttämiseksi, myy mökki tai hanki tontin ympärille aidat, jotta koirasi saa olla vapaana ja seurata puuhiasi läheltä. miksi koiran otit? seuraksiko itsellesi, mietihän nyt!!

    • sitä tuo on

      niin, toivottavasti naapurisi havahtuvat, ja tekevät ilmoituksen eläisuojeluvalvojalle. puhelinsoitto riittää. flexi pois ja aidat tontille tai kokonaan koira sulta pois. toimi pian, ennenkuin on myöhäistä...

      • sullekkin

        tässä rikollinen vastaa sullekkin vaan meni vahingossa tonne ketjun väliin. Ole ystävällinen ja lue sieltä. Jos ongelma johtuu fleksistä niin niin ei sitä enää käytetä mäykkypojalle eli katsotaan.


      • vihainen koiranomistaja
        sullekkin kirjoitti:

        tässä rikollinen vastaa sullekkin vaan meni vahingossa tonne ketjun väliin. Ole ystävällinen ja lue sieltä. Jos ongelma johtuu fleksistä niin niin ei sitä enää käytetä mäykkypojalle eli katsotaan.

        Ymmärrätkö huonosti?
        Ei sinulla saa olla koiraa ylipäätään!
        Kerro nimesi niin hoidan sen sulta pois alta aikayksikön -tai - taidan sen tehdä muutenkin - jokaisesta netissä kirjoitetusta viestistä jää jälkiä you know ja poliisi kyllä jäljittää jos tarpeeksi on syytä - JA TÄSSÄ ON !!!


      • joo123
        vihainen koiranomistaja kirjoitti:

        Ymmärrätkö huonosti?
        Ei sinulla saa olla koiraa ylipäätään!
        Kerro nimesi niin hoidan sen sulta pois alta aikayksikön -tai - taidan sen tehdä muutenkin - jokaisesta netissä kirjoitetusta viestistä jää jälkiä you know ja poliisi kyllä jäljittää jos tarpeeksi on syytä - JA TÄSSÄ ON !!!

        Vitun pelle siinä ny millää poliisilla ala uhkailemaa!


      • MäykkyMäykkyARGH
        vihainen koiranomistaja kirjoitti:

        Ymmärrätkö huonosti?
        Ei sinulla saa olla koiraa ylipäätään!
        Kerro nimesi niin hoidan sen sulta pois alta aikayksikön -tai - taidan sen tehdä muutenkin - jokaisesta netissä kirjoitetusta viestistä jää jälkiä you know ja poliisi kyllä jäljittää jos tarpeeksi on syytä - JA TÄSSÄ ON !!!

        hengitä välillä, tekee varmasti hyvää sinullekin :/


    • kommentti

      hei!

      Olen erittäin ymmälläni siitä miten valtavan viha ja agressioreaktion viaton kysymykseni sai aikaan. Olen arka ihminen ja minua todella pelottaa että minua jotkut ihmiset nähtävästi haluavat murhata kirjoitukseni takia. En voi ymmärtää sitä agression ja patoutuneen vihan määrää joka nyt on minuun kohdistettu. Keraataan vielä mistä oli kysymys. Kysyin tällä palstalla vinkumisesta jota koirani tekee mökillä. Kerroin että olen pitänyt koiraa fleksissä jotta se voisi liikkua jonkin verran. Kerroin että koira on virkkuna jops 9 tuntia eikä ota päivätorkkuja kun on niin kiinnostunut varjoista. Koirani ei ole ollut kahta minuuttia kauempaa yksin fleksissä ja päivän aikana on käyty lenkillä ja välillä sisällä ja vaihdettu paikkaa varmaan tunnin välein. Emme ole olleet kahdestaan vaan paikalla on myös ollut muita ihmisiä ja ohikulkijoita tosi paljon. Itse ajattelin ongelmaksi että koira jotenkin pakenee varjoleikkeihin ja muitan nähneeni dokumentin jossa sanottiin että on ongelmallista jos koira leikkii varjoilla. Ja tällaisiin kysymyksiin odotin vastausta mutta sainkin valtavat agressiot.Fleksiä en ole koskaan käyttänyt koirallani ulkoiluttaesssa koska se on hankala ja nyt en käytä myöskään pihalla. Olimme tänään mökillä ja koira nukkui kahteen otteeseen sisällä päiväunet.Tänään oli myös joukon mukana ja kaivoi kuoppia ja vinkui kuopille.Myönnän heikkouteni ja huonouteni mutta poika on saanut paljon huolenpitoa ja rakkkauttani eli olemme paljon aina lenkkeilleet todella säännollisesti ja pojalla on paljon tyttöystäviä joten sitä ei ole eristetty muista koirista. Nyt opin etten ikinä kysy tältä palstata neuvoa mihinkään asiaan. Minusta te kaikki jotka minut haukuitte olette hirvittävän pelottavia ihmisiä.Mutta en voi syyttää kuin itseäni olin todella typerä kun luotin siihen että näillä palstoilla liikkuu hyvää tarkoittavia ja avuliaita ihmisiä.Keskustelen mielelläni poliisien/viranomaisten kanssa asiasta sillä heillähän on poliisikoiria ja he varmaan antavat hyviä neuvoja.

      • itsekkyyttäkö?

        eipä kannata silloin kysyä mitään näillä palstoilla, ennen kuin ottaa itse aivot käteen ja vähän aikaa ajattelee.... kuvittele nyt miltä kuulostaa koiraihmisien mielestä se, että koiraa pidetään 9h fleksissä ja se vinkuu ja riehuu varjojen kanssa????!!!!!! hei haloo. olisit esittänyt asiasi hieman erilailla, niin ei olisi kauheasti sinun mielestäsi vääryyttä tapahtunut. luin kirjoituksesi noin neljä kertaa ja kertaakaan en saanut kuvaa siitä, että olisit hyvä mäyräkoiran/koiran yleensä, omistaja...
        ja sitäpaitsi, sait erittäin hyviä neuvoja ainakin kaksi kappaletta; aitaa piha-alue tai jätä mäykky sisälle omaan rauhaansa!!! ja yksi neuvo vielä; jos varjoleikki on häiriintyneen oloista, niin aina kun koira varjoihin keskittyy, niin lopeta omat hommat ja anna sille muuta ajateltavaa ja vaikka makupaloja jne. ja toiseksi, jos varjot eivät sisätiloissa häiritse koiraasi, ei kyse mahdollisesti ole mistään sairaudesta välittömästi!!!!!!!!!!!!
        koiranomistaja joka rakastaa sitä pientä karvapalleroaan, on valmis satsaamaan aitaukseen pihassa, jos kerran rotukoirasta pystyy muutenkin maksamaan..
        älä valita meille jotka antavat oman mielipiteensä asioista, kun kerran kysyt. ihmiset ovat erilaisia ja monella on erilaisia mielipiteitä. mutta selkeästi kirjoituksestasi huonon kuvan saa, koska yhtäkään 100%:sti myötätuntevaa kirjoitusta en vastauksista lukenut!
        ja joo, siinä olen samaa mieltä kanssasi, ettei tarvitsisi tätä kautta eläinsuojeluviranomaisilla tai poliisilla uhkailla, kyllä ne asiat hoituvat eritavalla.
        ota neuvoista ja haukuista opiksesi ja tee eritavalla jatkossa!


      • koiran tarpeitakin...
        itsekkyyttäkö? kirjoitti:

        eipä kannata silloin kysyä mitään näillä palstoilla, ennen kuin ottaa itse aivot käteen ja vähän aikaa ajattelee.... kuvittele nyt miltä kuulostaa koiraihmisien mielestä se, että koiraa pidetään 9h fleksissä ja se vinkuu ja riehuu varjojen kanssa????!!!!!! hei haloo. olisit esittänyt asiasi hieman erilailla, niin ei olisi kauheasti sinun mielestäsi vääryyttä tapahtunut. luin kirjoituksesi noin neljä kertaa ja kertaakaan en saanut kuvaa siitä, että olisit hyvä mäyräkoiran/koiran yleensä, omistaja...
        ja sitäpaitsi, sait erittäin hyviä neuvoja ainakin kaksi kappaletta; aitaa piha-alue tai jätä mäykky sisälle omaan rauhaansa!!! ja yksi neuvo vielä; jos varjoleikki on häiriintyneen oloista, niin aina kun koira varjoihin keskittyy, niin lopeta omat hommat ja anna sille muuta ajateltavaa ja vaikka makupaloja jne. ja toiseksi, jos varjot eivät sisätiloissa häiritse koiraasi, ei kyse mahdollisesti ole mistään sairaudesta välittömästi!!!!!!!!!!!!
        koiranomistaja joka rakastaa sitä pientä karvapalleroaan, on valmis satsaamaan aitaukseen pihassa, jos kerran rotukoirasta pystyy muutenkin maksamaan..
        älä valita meille jotka antavat oman mielipiteensä asioista, kun kerran kysyt. ihmiset ovat erilaisia ja monella on erilaisia mielipiteitä. mutta selkeästi kirjoituksestasi huonon kuvan saa, koska yhtäkään 100%:sti myötätuntevaa kirjoitusta en vastauksista lukenut!
        ja joo, siinä olen samaa mieltä kanssasi, ettei tarvitsisi tätä kautta eläinsuojeluviranomaisilla tai poliisilla uhkailla, kyllä ne asiat hoituvat eritavalla.
        ota neuvoista ja haukuista opiksesi ja tee eritavalla jatkossa!

        Samaa mieltä edellisen kanssa :)
        Kyllä "vinkujan" emäntä antaa kirjoituksessaan
        huonon kuvan (avuttoman) itsestään koiranomistajana ! lapsestakaan ei voi olla kyse
        kun on mökinremontoija !?? väärin ymmärretty
        pikkumäykky herättää kyllä heti myöntätuntoa ainakin minussa ja ymmärrän hyvin näin ollen koiraasi ja minusta sinä tarvitset kyllä hyviä ohjeita ammatti-ihmiseltä koiraohjaus neuvoja.ON TOSI TÄRKEÄÄ OSATA -LUKEA- omaa koiraansa !!
        Valitettavasti vinkujan emäntä EI OSAA !


      • Mar-Len

        Kuullostaahan tuo tilanne vähän pahalta, sekä koiran että itsesi kantilta katsottuna.

        Mutta nyt kun olet kantapään kautta oppinut, niin toivon mukaan alkaa sujumaan paremmin. Ihan hyvä se on että poika nukkuu sisällä. Mäyräkoira on melkoisen vilkas tapaus lähes poikkeuksetta, ja sitä kiinnostaa kaikki mikä liikkuu.

        Parempia päiviä teille molemmille, ja parempaa mieltä myös!
        Nauttikaa uudesta mökistänne ja pihan kuopsutuksesta. Koiralla voi tottumiseen mennä pitempi aika, mutta ehkä vielä joskus pysyisi tontillakin.. Onko aidan rakentaminen mahdoton ajatus?


      • edellisen kirjoittajan
        itsekkyyttäkö? kirjoitti:

        eipä kannata silloin kysyä mitään näillä palstoilla, ennen kuin ottaa itse aivot käteen ja vähän aikaa ajattelee.... kuvittele nyt miltä kuulostaa koiraihmisien mielestä se, että koiraa pidetään 9h fleksissä ja se vinkuu ja riehuu varjojen kanssa????!!!!!! hei haloo. olisit esittänyt asiasi hieman erilailla, niin ei olisi kauheasti sinun mielestäsi vääryyttä tapahtunut. luin kirjoituksesi noin neljä kertaa ja kertaakaan en saanut kuvaa siitä, että olisit hyvä mäyräkoiran/koiran yleensä, omistaja...
        ja sitäpaitsi, sait erittäin hyviä neuvoja ainakin kaksi kappaletta; aitaa piha-alue tai jätä mäykky sisälle omaan rauhaansa!!! ja yksi neuvo vielä; jos varjoleikki on häiriintyneen oloista, niin aina kun koira varjoihin keskittyy, niin lopeta omat hommat ja anna sille muuta ajateltavaa ja vaikka makupaloja jne. ja toiseksi, jos varjot eivät sisätiloissa häiritse koiraasi, ei kyse mahdollisesti ole mistään sairaudesta välittömästi!!!!!!!!!!!!
        koiranomistaja joka rakastaa sitä pientä karvapalleroaan, on valmis satsaamaan aitaukseen pihassa, jos kerran rotukoirasta pystyy muutenkin maksamaan..
        älä valita meille jotka antavat oman mielipiteensä asioista, kun kerran kysyt. ihmiset ovat erilaisia ja monella on erilaisia mielipiteitä. mutta selkeästi kirjoituksestasi huonon kuvan saa, koska yhtäkään 100%:sti myötätuntevaa kirjoitusta en vastauksista lukenut!
        ja joo, siinä olen samaa mieltä kanssasi, ettei tarvitsisi tätä kautta eläinsuojeluviranomaisilla tai poliisilla uhkailla, kyllä ne asiat hoituvat eritavalla.
        ota neuvoista ja haukuista opiksesi ja tee eritavalla jatkossa!

        kanssa. mäykky on sinun PERHEENJÄSENESI, ja perheessä tehdään, ainakin hyvässä perheessa, asiat perheenjäsenten ehdoilla. niin, että kaikilla on hyvä olla. mäyräkoiraa ei ole luotu narunjatkeeksi, se ei ole mikään pihalla räkyttävä pystykorva. onnellisimmillaan mäykkysi taatusti on, kun se saa aidatulla pihalla turvallisesti tutkia ympäristöään. ihmetellä kärpäsiä, ja hämmästellä perhosia, kirmata sudenkorentojen perässä, samalla, kun sinä teet omia hommiasi, ja kuulet linnun laulutkin. illalla sitten olette kumpikin väsyneitä, mutta onnellisia puuhailtuanne päivän ulkona. meillä kääpiömäykylle on riittänyt audaksi 140 cm korkea vihteällä muovilla päällystetty rautalanka-aita. jos päätyy ostamaan ko. aitaa, kannattaa ehdottomasti ostaa aitaa, jonka "verkon" saumakohdat on hitsattu kiinni, EI PUNOTTU. punotussa versiossa on se ongelma, että reiät joustavat ja venyvät liian isoiksi ajan kanssa, ja koira voi niistä karata. ainakin tavaratalo hong kong myy aitaa ja aidan tolppia, sekä portteja kohtuu hintaan. eikä asennuskaan vie kuin tunnun pari. suoisittelen.


    • Maarita

      ...kaikesta epäasiallisesta kommentoinnista minkä sait. Ymmärrän että olet huolissasi koiran turvallisuudesta kun pidät sitä fleksissä eikä poitsua haluaisi pitää sisälläkään koko aikaa. Asioita ehtii opetella varmasti pojan kanssa sitten kun mökkiremppa on tehty koska Suomen kesä ei kestä pitkään ja asiat on hoidettava. Aitaa sinulla on varmasti ollutkin ajatus rakentaa. Tuntui niin pahalta lukea eläinsuojeluviranomaisilla uhkailuista yms. Minäkin varmaan olen sitten rikollinen kun jouduin pitämään kkmäykkyäni narussa tontilla ollessamme ettei mene järveen rypemään sinilevään. Ja ihan onnellisesti touhusi mitä touhusi. Joskus ihminen voi joutua tekemään ratkaisuja mitkä ei välttämättä miellytä koiraa/omistajaa mutta ennemmin pitäisin koiraa väliaikaisesti kytkettynä kuin pelkäisin että juoksee auton alle tms. Meilläkin on pikkuhiljaa opeteltu pois säntäilystä autojen/pyörien perään tai muiden ihmisten luokse. Meitä koiranomistajia on niin moneen lähtöön että pitäisi ohittaa vain epäasialliset kommentit mutta vaikeaa se on. Sinähän olit vain huolissasi koirastasi. Eri asia jos sinusta olisi ihan normaalia etkä kiinnittäisi mitään huomiota siihen että koirasi vinkuu ja on levoton. Ja kun olet mäykyn aikanaan ottanutkin niin oletan että olet varmasti tiennyt millaisesta koirasta on kyse. Voimia sinulle remontointiin (stressaavaa puuhaa) ja mukavia syyspäiviä teille molemmille!

    • koiran omistaja

      mutta tunnistin tuosta sinun kirjoituksestasi itsenikin. Minä olen pitänyt mäykkistäni fleksin päässä jos olen tehnyt pihalla hommia. Tämä lähinnä siksi, että koira vinkuu muuten perään sitten eteisen ikkunasta= luulin tekeväni sille hyvän teon, että saa olla kanssani ulkona ja kyllähän se vinkuu siinäkin välillä, mutta melkeinpä vain silloin, jos fleksin naru on liian lyhyt ja se ei pääse vierelle kököttelemään ja tutkimaan pihaa. Eli tonkimaan omia ansojaan hiekkaan:)

      Jopas nyt kyllä sait aika ryöpyn niskaasi, mielestäni osa oli kuitenkin ilman kunnollista syytä, jollei nyt haluta pönkitellä omia koirankasvatusmetodejaan. Pitää nyt kyllä muistaa että mäyriksissäkin on eroja, kaikki eivät ole luonteeltaan toistensa kopioita. Kyllä minäkin haluaisin toki kuulla ihmisiltä vinkkejä asiaan, tuskin kukaan tämän palstan ihmisistä koiralleen mitään huonoa haluaa! Eli onko muita keinoja kuin tosiaan tuo vierelle päästäminen? Ehkä on sitten parempi pitää sisällä koira, mutta melko sydäntäraastavaa tuo vinkuminen ja ikkunasta vilkuilu kyllä on..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      78
      1500
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1257
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      120
      1227
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      78
      1156
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1024
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      82
      823
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      762
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      42
      755
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      377
      731
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      686
    Aihe