huolien

mitä tehdä

lisäksi,miten hän pärjää?
On noussut,miksi hän ei käytä rahaa vaikka sitä on elämiseen.
Mennessä pitää ostaa omilla rahoilla ruokaa, ja lähiessä jättää jääkaappi tayteen.

Onko aikuisten lasten elätettävä vanhempansa, vaikka heillä on hyvä eläke.

Miksi tämä käytös vaan pahenee iän mukana?

Kohta ei ole varaa käydä, ja jos ei käy tulee syyllinen olo kuin jättäs heitteille.

12

975

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vanhemmat

      alkavat "vahtia lompakkoaan", tulevat sairaalloisen nuukiksi ja epäilevät jokaista kävijää varkaaksi. Eivät itse tajua omaa tilannettaan.

    • aika järjestää vanhemmillesi ateriapalvelu; vanhukset ostavat jossain vaiheessa liikaa ruokaa, ja sittenkun he eivät raahi viskata ylimääräistä pois, he syövät vanhentuneita ruokia.

      ..ja kai vanhustesi kanssa voisi keskustella tilanteestanne; vedoten omiinkin rahallisiin velvoitteisiinkin voisi kieltäytyä ylläpitämästä vahuksien taloutta,ja etenkin kun he ovat kykeneviä huolehtimaan varalllisesti omista ruokamenoistaankin? Ellei teillä ole syytinkiä?

      • aloittaja

        vanhentuneiden ruokien syönti on tosijuttu,miksi vaikka lapsenlapsenlapse lattialle heittämä pulla,pitää laittaa muiden joukkoon pöytään?Tietenkin salaa mutta pullasta on jo puraistu :)

        Rahaa on mutta ei kyllä mikään auta,kaikessa nuukailua jopa radion kuuntelussa ettei kulu sähköä?

        Muuten kyllä koti on siisti mutta nuukailu vie kyllä omaisten voimia,aiheesta oli myös aamun lehdessä ja onneksi emme ole yksin.


      • aloittaja kirjoitti:

        vanhentuneiden ruokien syönti on tosijuttu,miksi vaikka lapsenlapsenlapse lattialle heittämä pulla,pitää laittaa muiden joukkoon pöytään?Tietenkin salaa mutta pullasta on jo puraistu :)

        Rahaa on mutta ei kyllä mikään auta,kaikessa nuukailua jopa radion kuuntelussa ettei kulu sähköä?

        Muuten kyllä koti on siisti mutta nuukailu vie kyllä omaisten voimia,aiheesta oli myös aamun lehdessä ja onneksi emme ole yksin.

        koin myös, - sellaisen tapauksen kun emme jaksanut syödä omaa rantaravintolasta ostettua ns.pikaruoka annostamme, sukulais "vanhus" sanoi että ei saa viskata pois he syövät ne sitten huomenna :/ - en ollut silloin uskoa vanhoja korviani.. :)

        Kyseessä ei ole köyhä sukulainen,; he vaihtavat n. parin vuoden välein tuliterän auton, omistavat kaupunkiosakkeen ja kesäasunntona on entinen omakotiasunto, eli nuukuus on luonteenpiirrekin kai :)


      • aloittaja
        Pirrejuupas kirjoitti:

        koin myös, - sellaisen tapauksen kun emme jaksanut syödä omaa rantaravintolasta ostettua ns.pikaruoka annostamme, sukulais "vanhus" sanoi että ei saa viskata pois he syövät ne sitten huomenna :/ - en ollut silloin uskoa vanhoja korviani.. :)

        Kyseessä ei ole köyhä sukulainen,; he vaihtavat n. parin vuoden välein tuliterän auton, omistavat kaupunkiosakkeen ja kesäasunntona on entinen omakotiasunto, eli nuukuus on luonteenpiirrekin kai :)

        tarkoita ja kysymyksessä on kans tässäkin liikanuukuus vaikka on rahaa.

        Hyvä tietysti on säästää kaikessa mutta silloin pitää elää omilla varoilla eikä olettaa että kaikki muut maksaa.

        Jos menen käymään en kai mene muuten kun heidän vuoksi enkä lomailemaan vaikka on jo vihjastu että yöpyminenkin maksaa jos pitä mennä hotelliin.

        Mutta pitää ottaa huumorilla, niin hekin ottaa.
        Ja itsestä tulee varmaan samanlainen sillä kauas ei omena puusta putoa... :)))


      • aloittaja kirjoitti:

        tarkoita ja kysymyksessä on kans tässäkin liikanuukuus vaikka on rahaa.

        Hyvä tietysti on säästää kaikessa mutta silloin pitää elää omilla varoilla eikä olettaa että kaikki muut maksaa.

        Jos menen käymään en kai mene muuten kun heidän vuoksi enkä lomailemaan vaikka on jo vihjastu että yöpyminenkin maksaa jos pitä mennä hotelliin.

        Mutta pitää ottaa huumorilla, niin hekin ottaa.
        Ja itsestä tulee varmaan samanlainen sillä kauas ei omena puusta putoa... :)))

        ristiriitaiset tunteesi, - ja toivottavasti et tule vanhempiesi kaltaiseksi :)


      • isa.elise
        Pirrejuupas kirjoitti:

        koin myös, - sellaisen tapauksen kun emme jaksanut syödä omaa rantaravintolasta ostettua ns.pikaruoka annostamme, sukulais "vanhus" sanoi että ei saa viskata pois he syövät ne sitten huomenna :/ - en ollut silloin uskoa vanhoja korviani.. :)

        Kyseessä ei ole köyhä sukulainen,; he vaihtavat n. parin vuoden välein tuliterän auton, omistavat kaupunkiosakkeen ja kesäasunntona on entinen omakotiasunto, eli nuukuus on luonteenpiirrekin kai :)

        Voisikohan tämä nuukailu ja säästäväisyys johtua näiden nykyisten vanhusten nuoruudesta ja lapsuudesta ?
        Anoppini(80v) kerää talteen jokaisen narunpätkänkin, eikä ole millään lailla dementoitumassa. Hän itse sanoo että on tottunut jo lapsuudestaan sääsätmään kaiken kun kaikesta oli pulaa, ja liian vähän ruokaa, siksi hän edelleen säilyttää pienetkin aterian tähteet, seuraavalle aterialle.
        isa


    • aloittaja

      potuttaa kun ei tiedä mikä on hyväki,käydä vai olla käymättä.

      Pitäshän sitä välittää toisista mutta pitää sitä valittää itsestäänkin,muuten ei jaksa.

      Hyvä kun sai edes täällä käydä sillä aihe on arka muiden kanssa.

      • kun ikä muuttaa ihmisen toiseksi. Tätä voi sitten kestää vaikka kuinka kauan. :) Vaikka toisaalta onnittelen sinua, kun olet säilyttänyt hyvät suhteet vanhempiisi. Minulla on suhde isään katkennut jo nuorena. Sitä joskus haikailen, mutta menneet on menneitä, eikä niitä voi muuttaa. Voimia sinulle. Keksit kyllä keinot, kun on aika.


      • isa.elise

        Älä lakkaa käymästä heidän luonaan, saat siitä pahanmielen molemmille osapuolille.
        Entäs jos vähentäisit viemisiäsi, etkä täyttäisi jääkaappia lähtiessäsi.
        Jos vanhemmillasi ei ole taloudellisia vaikeuksia, ja kunto sellainen että pystyvät kaupassa käymään, eivät he nälkään kuole.
        Ja voisithan järjestää niin että siellä kävisi kodinhoitaja joitakin kertoja viikossa. Soitapas paikalliseen sosiaalihuoltoon, eikös he järjestä näitä kunnallisia kodinhoitajia ?
        Isa


    • aloittaja

      ja kyllä se taas tästä,kun sai edes kertoa muille,empä taida olla yksin näine ajatuksineni.
      Hyvää elämää kaikille.

      • ja kirjoittele muulloinkin aina kun tuntuu ahistavan, - niin mieki teen :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      68
      1889
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1354
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      131
      1320
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      927
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      344
      862
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      744
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      684
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      663
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      654
    Aihe