Mietin, että hankkisinko kissalleni kopallisen kissanvessan vai ihan vaan avonaisen laatikon.. Mutta eikös kopallisesta ole aika vaikea putsata kakat ja pissit?'
millaista suosittelette?
Kopallinen kissanvessa
10
855
Vastaukset
- Kissamuori
Kopallinen on parempi. Ei roisku ja rapise niin paljoa ympäristöön. Ja sen kopan saa irti.
Ja ihan kunnon kokoinen kopallinen. - Suosittelen
Meillä kahdella kissalla on alusta alkaen ollut vain kopalliset vessat, mutta aiemmin kun olen ollut kissanvahtina olen saanut kokemusta avonaisista laatikoista, ja kopallinen on minusta parempi. Ei hiekka roisku niin paljon ympäristöön kun kissat innolla kaapivat.
Ja se koppa nostetaan luonnollisesti pois aina kun laatikkoa siivotaan. Useimmissa malleissa on kopassa kahva, josta homma hoituu helposti. Sitten vaan koppa takaisin. - tilulilu
Ne kopalliset vessat on aika pieniä, ainakin mitä tuolla noissa kaupoissa myydään.Eläinkaupassa myytäviin vessoihin en ole tutustunut, taitaa olla aika kalliita (ne isot ainakin.
Kissalla tuskin on mukava käydä pienessä veskissä tarpeillaan. Kuitenkin ne siellä hyörii ja pyörii, etsien parasta asentoa :D
Kaikenlisäksi veikkaanpa, että kissa itse valitsisi kopattoman vessan, jos saisi valita.
Onhan se ihmiselle hirveen kiva, kun ei oo hiekat pitkin lattioita. Mut ehkä kannattaa miettiä sitä, että miksi ottaa kissa jos ei kestä sotkua, ja jos ei jaksa sitä sotkua siivota. - kissasta
toiset ei pidä kopallisista, toiset ei pidä kopattomista.
Osta alkuun toinen vessa kopallisena ja toinen kopattomana.Siinä sitten vertailua. Kopaton on halpa ja senkin voit myöhemmin vaihtaa kopalliseen, jos kissa ja sinä tykkäätte.- taavi
varmaan näin on että toiset tykkää toisesta, mutta meillä oli kaksi vessaa joista toinen kopaton ja kissat kävi yhtälailla molemmissa. Nyt on kaksi kopallista kun se pöly ja hiekka levisi ympäriinsä. Itse en ota koppia pois siivotessa laiska kun olen, ovia kopissa ei ole joten onnistuu niinkin.
- näin..
Meillä on kopallinen wc kissoille, se on aika iso ja maksoi noin 22 euroa. Otin siitä luukun pois. Helposti sen putsaa,en ota edes koppaa irti kun kakat kerään. Ainoastaan silloin kun tyhjennän koko laatikon,en muuten ota koppaa pois.
- löysit?
olen katsellut välillä kopallisia vessoja ja hinta on ollut aina yli 30e.. ja eläinkaupoissa kalliimpia..mistä tuonhintaisia koppeja saa? :)
- vaihtelu virkistää
löysit? kirjoitti:
olen katsellut välillä kopallisia vessoja ja hinta on ollut aina yli 30e.. ja eläinkaupoissa kalliimpia..mistä tuonhintaisia koppeja saa? :)
Citymarket ainakin myy tohon hintaan ihan kohtuu kokoista koppaa..
Hommahan on kiinni paljolti siitä mihin kissa tottuu pentuna, meillä oli kopallinen loota aiemmin kun oli niin pieni kylppäri että laatikko oli eteisessä, kissat tottu yksityisýyteen ja nyt kun laitoin ihan tavallisen ne vähän kattelee kummastuneena että pitäiskö tässä nyt niinku pissiä kun kaikki näkee (jos siis satun paikalle) muuten tykkään kyllä enemmän kopattomasta kun on vähemmän pastävää pintaa ja helppo poistaa kökkäreet. Ei se hiekka lennä ulos asti ku satunnaisesti.
- ajatellen
itse kun pohdin asiaa niin tuntuisi että kopaton on parasta kissalle .luulisin että kurjaa semmosessa kopassa on kurja hyöri ja kaivella kun kissat monesti tykkää tehdä kuoppaa ja sovitella siihen asentoa ja se peittäminen on myöskin lystiä hommaa saa vaikka reunan ulkopuolelta vielä vähän raapaista .
kyllähän sitä purua leviää mutta harja viereen mikä homma tuo on korjata aina veskiin mennessä pois .
ja aina näkee heti kun on tarpeilla käyty saa korjattua kakkarat pois.
mielestäni kissoille kivampi ja myös käytännöllinen pitää puhtaana. - catgenie
tässä olisi huipputekninen ratkaisu:
www.kissanvessa.fi
pesee ja kuivaa hiekat -- kissatkin tykkää!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 732805
- 632694
- 681792
- 241637
- 201560
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä101525- 151412
- 481267
- 381243
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91229