eli onko kokemuksia, jos on heinäallergia ja lähtee savannille, tuliko siellä oireita, vai onko heinän siitepölyt siellä sellaisia, ettei tule vaikeuksia.
heinäallergikko
4
1200
Vastaukset
- Misty
...on kyllä siitepölyallergia, mutta en safarilla joutunut niiskuttamaan. Toisaalta mun safarilla tuli myös vettä taivaalta joten ei hiekka eikä heinät "pölissyt" niin paljoa. Riippuu varmaan ihan allergian tasosta. Luulisi lääkkeillä selviävän! Ja ainakin siellä missä minä olin, ei ollut edes kovin paljoa heinää vaan hiekkamaata ja suoaluetta, jossa norsut tykkäsi oleilla.
- olitte
safarilla?
itse olen meinannut mennä tansanian pohjoisosiin. - Misty
olitte kirjoitti:
safarilla?
itse olen meinannut mennä tansanian pohjoisosiin.No minä olin itse asiassa safarilla Kenian puolella. Oleskelin kyseisessä maassa 3 kuukautta. Ja Amboseli oli safaripaikkana. Mutta kuten sanoin, tällöin satoi ja itse asiassa safari meni sen vuoksi aika pipariksi.
- honkye
Pahin aika allergiaan on tietenkin kuiva ja kylmä kausi sekä ennen sadekautta kuumakausi.
Näinä kausina kukkivat monet kasvit,kukat,puut,heinät ym sekä myös kuivuvat jolloin pölyjä kyllä riittää ja sadekausi yleensä suo siihen vain helpotuksen.Tosin sadekausi tuo mukanaan omat haittansa kuten ötökät,homeet,ym..
Ota selville mikä kausi matkakohteessasi on ja varaa hyvät ja riittävät lääkkeet mukaasi.
Varatoimena etsi lähin lääkäri -esim hotellin mutta paikalliselta klinikaltakin saa kyllä osaavaa apua.
Ota myös huomioon paikallinen ruoka ja juomat varsinkin jos olet siitepöly allerginen mutten sentään jättäisi mitään väliin tuon takia vaan kokeilemalla on helpompi tietää.
Hyvää safaria -toivottavasti näet leijonia ja selviydyt ilman pahimpia koitoksia:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu2722410Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä2991289- 1081201
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n831201Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n581145Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi811096- 44962
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi67897Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa22860- 33767