Takaisin Suomeen?

Tässä ohjeeita

Jos olet eläkeläinen ja pähkäilet Suomeen muuttoa, tee näin. Ota yhteys verovirastoon ensin. Kaikissa isommissa Suomen kaupungeissa on verovirastossa kansainvälinen osasto. Siellä sinulle lasketaan tarkalleen,minkä verran sinua verotettaisiin jos muutat Suomeen. Ne tarvii sitä varten kaikki tiedot tuloistasi ja minkä verran olet asunut Ruotsissa / Suomessa.
Sitten vaan yhteyden otto kuntaan, mihin aiot muuttaa, pyydät vuokra asunnon. Sitten voit hiljakseen katsella omistus asuntoa / taloa, mitä vaan. Parhaiten käy sen, jolla ei ole eläkettä Suomesta, tai jos on niin oikein pieni eläke. Ruotsin eläkkeestä maksat Ruotsiin 25 % veroa. Jos sulla on isot tulot Suomessa, en tiedä miten se vero lasketaan, siksi sanoin verotoimisto laskee sulle pennilleen ennen kuin muutat!!!Niin minä tein ja ei oo tullu yllätyksiä. Terveyskeskus maksu on jotain 22 euroo kalenterivuosi, saat käydä vastaanotolla vaikka joka päivä. Tervetuloa, kyllä täällä pärjää!

23

6380

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kenelläkään täällä

      Täällä tapellaan olemassaolosta paljon katkerammin kuin Ruotsissa ja kenelläkään ei vaikuta menevän oikeinn hyvin, jos ei nyt sellaisia kuin Tuurin kyläkaupan tai Ikean omistajia lasketa.
      Kateus iskee naapureitten taholta muuttolastin saavuttua ja jopa roskamaksustakin voi nousta meteli, minuakin syyteltiin roskamaksun kallistumisesta toisille, vaikka tosiasiassa heiltä pieneni roskankuljetus kun yksi osakas tuli lisää "roskaporukkaan".

      Ja juorut lentää ja kyttäys käynnistyy välittömästi kun tulet pienemmälle paikkakunnalle takaisin.

      Hyi hel--etti, takasi ja äkkiä.

      Mikään ei ole niin pahoin kuin nuorena täältä lähtiessä , kaikki on paljon pahempaa.

      Turha sömpöttää, että se riippuis paluumuuttajista itestään, haistakaa kukkanen, tyypillistä uhrin syyllistämistä kun itse syrjitään ja laitetaan niin tylyt olot kuin mahdollista palaajalle.

      • jotain hyvääkin

        Pitäiskö tätä keskustelua hiukan rauhoittaa. Uskon, että Ruotsissa on monta vanhempaa ihmistä, jotka miettii Suomeen muuttoa. Tulkaa vaan, täällä pärjää. Ei voi olla mitään karmeempaa kuin jäädä Ruotsiin vanhuuden päiviksi, jos ei osaa ruotsia ja tekis mieli Suomeen. Autetaan ihmisiä muutto aikeissaa, ei pelotella.


      • pari vuotta
        jotain hyvääkin kirjoitti:

        Pitäiskö tätä keskustelua hiukan rauhoittaa. Uskon, että Ruotsissa on monta vanhempaa ihmistä, jotka miettii Suomeen muuttoa. Tulkaa vaan, täällä pärjää. Ei voi olla mitään karmeempaa kuin jäädä Ruotsiin vanhuuden päiviksi, jos ei osaa ruotsia ja tekis mieli Suomeen. Autetaan ihmisiä muutto aikeissaa, ei pelotella.

        tottua takaisin. Aluksi tosiaan ihmiset näyttivät vihaisilta, totisilta ja muutenkin kaikki oli ankeaa. Tosin asuin vain 14 vuotta Ruotsissa. Tunne että ei kuulu minnekkään, vaan roikkuu tuossa välillä sai pienen paniikin aikaan. Kun tiedostaa että kaikki johtuu vain muutoksesta, se menee ohitse. Maapallo on yhteinen, ihmiset ovat piirtäneet rajat


      • iso muutos
        pari vuotta kirjoitti:

        tottua takaisin. Aluksi tosiaan ihmiset näyttivät vihaisilta, totisilta ja muutenkin kaikki oli ankeaa. Tosin asuin vain 14 vuotta Ruotsissa. Tunne että ei kuulu minnekkään, vaan roikkuu tuossa välillä sai pienen paniikin aikaan. Kun tiedostaa että kaikki johtuu vain muutoksesta, se menee ohitse. Maapallo on yhteinen, ihmiset ovat piirtäneet rajat

        Asuin Ruotsissa 35 vuotta. Kun muutin tänne, tuntui kuin olisin haihtunut ilmaan, kuin minua ei olisi ollut enää olemassa. Syntymä numero muuttui, auton rekkari, ajokortti, kaikki. Oli se aika ihme tunne. Vieläkään en osaa sanoa suomalaista synt. aikaa miettimättä ja kakistelematta. Samoin jos alan innolla jotain asiaa selostamaan, puhun ruotsia. En leuhkiakseni, se vaan meneen ruottiks.Ikävöin sibylla korv, västkust sallad, keso, julmust, ystävällisiä ruotsalaisia. Täytyy hakee Haaparannasta herkkuja. Totutellaan, aikaahan meillä on.


      • kyykyttää
        iso muutos kirjoitti:

        Asuin Ruotsissa 35 vuotta. Kun muutin tänne, tuntui kuin olisin haihtunut ilmaan, kuin minua ei olisi ollut enää olemassa. Syntymä numero muuttui, auton rekkari, ajokortti, kaikki. Oli se aika ihme tunne. Vieläkään en osaa sanoa suomalaista synt. aikaa miettimättä ja kakistelematta. Samoin jos alan innolla jotain asiaa selostamaan, puhun ruotsia. En leuhkiakseni, se vaan meneen ruottiks.Ikävöin sibylla korv, västkust sallad, keso, julmust, ystävällisiä ruotsalaisia. Täytyy hakee Haaparannasta herkkuja. Totutellaan, aikaahan meillä on.

        Tulli, verovirasto, katsastus, ne haluaa näyttää kaapin paikan. Ne haluaa näyttää, kuka on pomo. Mulla tuliterä auto, tulli anto ajokiellon, ilman syytä, katsastukseen piti mennä kaks kertaa, hommata maahantuojalta pitkä liuta papereita, joista ne ei takuulla tajunnu mitään, saksaa kun oli, päästöistä jotain. Tällaseen voit varautua. Minä kestin kaiken nöyränä, olinhan tullut Suomeen hoitamaan rakasta äitiä.


      • niin vi--usti
        kyykyttää kirjoitti:

        Tulli, verovirasto, katsastus, ne haluaa näyttää kaapin paikan. Ne haluaa näyttää, kuka on pomo. Mulla tuliterä auto, tulli anto ajokiellon, ilman syytä, katsastukseen piti mennä kaks kertaa, hommata maahantuojalta pitkä liuta papereita, joista ne ei takuulla tajunnu mitään, saksaa kun oli, päästöistä jotain. Tällaseen voit varautua. Minä kestin kaiken nöyränä, olinhan tullut Suomeen hoitamaan rakasta äitiä.

        Kymmenen vuotta ovat jaksaneet piruilla verovirastossa, kateellisina uskovat että kaikki paluumuuttajat ovat miljonäärejä ja ovat piilottaneet rahat heiltä.
        Aivan hirveät veroviranomaiset täällä on.


      • tähän meininkiin vaan
        pari vuotta kirjoitti:

        tottua takaisin. Aluksi tosiaan ihmiset näyttivät vihaisilta, totisilta ja muutenkin kaikki oli ankeaa. Tosin asuin vain 14 vuotta Ruotsissa. Tunne että ei kuulu minnekkään, vaan roikkuu tuossa välillä sai pienen paniikin aikaan. Kun tiedostaa että kaikki johtuu vain muutoksesta, se menee ohitse. Maapallo on yhteinen, ihmiset ovat piirtäneet rajat

        Teenpäs mieliksi näille paskoille täällä paskamaassa ja muutan takaisin.
        Olen saanut tarpeekseni.


      • tarvitsee aikaa...
        pari vuotta kirjoitti:

        tottua takaisin. Aluksi tosiaan ihmiset näyttivät vihaisilta, totisilta ja muutenkin kaikki oli ankeaa. Tosin asuin vain 14 vuotta Ruotsissa. Tunne että ei kuulu minnekkään, vaan roikkuu tuossa välillä sai pienen paniikin aikaan. Kun tiedostaa että kaikki johtuu vain muutoksesta, se menee ohitse. Maapallo on yhteinen, ihmiset ovat piirtäneet rajat

        Itse olen asunut aikoinaan 7 vuotta Saksassa ja kun palasimme Suomeen, sopeutuminen tänne kesti yhden vuoden ja sen jälkeen alkoi sulautuminen valtaväestöön eli aloin suomalaisena tottua takaisin tähän maahan, sen ihmisiin ja tapoihin. Kummallista kyllä, sopeutuminen Saksaan oli nopeaa ja ongelmatonta, johtuen osittain omasta hyvästä kielitaidostani ja myös kyvystä sopeutua uusiin olosuhteisiin.
        Täytyy myöntää, että kyllä alussa useasti oli tosi juureton olo täällä Suomessa ja kaipasi monia asioita Saksasta, mutta ajan kanssa sopeutui tänne. Välillä tuntui, ettei kuulu minnekään. Suomalaisten kateus oli mielestäni silmiinpistävää, ihmiset vaikuttivat kylmille ja epäystävällisille, mutta se on suurelta osin varautuneisuutta...
        Tänä päivänä totean, että minulle ja perheelleni Suomi on hyvä maa elää, mutta ulkomailla on välillä kiva käydä, mutta kotiin on aina mukava tulla. "Borta bra, men hemma bäst" - sanoo svensson...:))
        Ulkomailla asuminen ja eläminen on itselleni antanut suvaitsevaisuutta ja monella tapaa rikastuttanut elämääni. On oppinut, että niitä totuuksiakin on useampia kuin yksi. Riippuu siitä, mistä näkökulmasta asioista katsoo.
        Elä ja anna elää, niin olen omia jälkeläisiänikin yrittänyt kasvattaa ja ilolla huomaan, että se on tuottanut tulosta.
        Ulkomailla asuessani oli sinivalkoisempi kuin Suomessa. Olin ylpeä suomalaisuudestani, kun huomasin, mitä se käytännössä merkitsi, kun vertasi monia asioita Saksan ja Suomen välillä.
        Totean näin lopuksi, että ulkomailla asuminen on vaikuttanut monin tavoin rikastuttavasti omaan eläämääni ja se on henkinen pääoma, josta olen elämälle kiitollinen.


      • eivät suomalaiset arvosta
        tarvitsee aikaa... kirjoitti:

        Itse olen asunut aikoinaan 7 vuotta Saksassa ja kun palasimme Suomeen, sopeutuminen tänne kesti yhden vuoden ja sen jälkeen alkoi sulautuminen valtaväestöön eli aloin suomalaisena tottua takaisin tähän maahan, sen ihmisiin ja tapoihin. Kummallista kyllä, sopeutuminen Saksaan oli nopeaa ja ongelmatonta, johtuen osittain omasta hyvästä kielitaidostani ja myös kyvystä sopeutua uusiin olosuhteisiin.
        Täytyy myöntää, että kyllä alussa useasti oli tosi juureton olo täällä Suomessa ja kaipasi monia asioita Saksasta, mutta ajan kanssa sopeutui tänne. Välillä tuntui, ettei kuulu minnekään. Suomalaisten kateus oli mielestäni silmiinpistävää, ihmiset vaikuttivat kylmille ja epäystävällisille, mutta se on suurelta osin varautuneisuutta...
        Tänä päivänä totean, että minulle ja perheelleni Suomi on hyvä maa elää, mutta ulkomailla on välillä kiva käydä, mutta kotiin on aina mukava tulla. "Borta bra, men hemma bäst" - sanoo svensson...:))
        Ulkomailla asuminen ja eläminen on itselleni antanut suvaitsevaisuutta ja monella tapaa rikastuttanut elämääni. On oppinut, että niitä totuuksiakin on useampia kuin yksi. Riippuu siitä, mistä näkökulmasta asioista katsoo.
        Elä ja anna elää, niin olen omia jälkeläisiänikin yrittänyt kasvattaa ja ilolla huomaan, että se on tuottanut tulosta.
        Ulkomailla asuessani oli sinivalkoisempi kuin Suomessa. Olin ylpeä suomalaisuudestani, kun huomasin, mitä se käytännössä merkitsi, kun vertasi monia asioita Saksan ja Suomen välillä.
        Totean näin lopuksi, että ulkomailla asuminen on vaikuttanut monin tavoin rikastuttavasti omaan eläämääni ja se on henkinen pääoma, josta olen elämälle kiitollinen.

        Suomi ei käytä mitenkään hyväkseen paluumuuttajien uusia tietoja ja taitoja ja heidän ulkomailla hankkimiaan koulutuksia tai opintoja.
        Suomalaiset ovat sitä mieltä että vain SUOMALAINEN koulutus ja SUOMALAISET TIEDOT ja SUOMALASISET työkokemukset ovat niitä AINOITA OIKEITA.
        Päinvastoin, suomalaisten mielestä PALUUMUUTTAJILLA EI OLE HEILLE MITÄÄN ANNETTAVAA.
        He jopa syrjivät paluumuuttajiaan.
        Tämä on katastrofi ei vain paluumuuttajille vaan KOKO SUOMELLE.


    • Jenkkilässä ja nyt

      takaisin Suomessa n. 2 vuotta. Siis, lähin sinne 17 vuotiaana ja tulin takaisin 31 vuotiaana. Ei ole mitään hinkua pois Suomesta ja kaikki on mennyt aivan loistavasti. Täällä on aivan mahtava elää. En ole koennut mitään kateutta mistään suunnasta, ei ole posti, tulli, poliisi, verottaja, tms. mulle nipottanut yhtään. Nyt on oma kämppä, vakkari työpaikka, 5 viikkoa lomaa, junnujen valmennusta, äiti, isä, sisko, kummipoika ja siskon tyttö 150 km säteellä ja vaikka mitä muita plussia. Sitten kun vielä löytäisi sen oikean tuohon rinnalleni, niin sitten kaikki hyvin, loppu hyvin.

      • Irkuista

        Hienoa, että täällä on joku asunut muualla kuin Ruotsissa. Sieltä palaavilla tuntuu olevan vain ongelmia. Itse olin Irlannissa, tosin vain reilut 5 vuotta ja paluu kävi ongelmitta. Tai no, jotkut asiat vain on täällä niin paljon paremmin.
        Suomi tosiaankin on mahtava paikka elää!


      • syrjitään ja sorsitaan

        Kun on Amerikoissa asustellut niin ollaan aivan hyvää pataa?
        Ole sitten sinäkin onnellinen että et ole paluumuuttaja Ruotsista, vois olla vähän karvaammat kokemukset.


      • eläkeläisiä
        Irkuista kirjoitti:

        Hienoa, että täällä on joku asunut muualla kuin Ruotsissa. Sieltä palaavilla tuntuu olevan vain ongelmia. Itse olin Irlannissa, tosin vain reilut 5 vuotta ja paluu kävi ongelmitta. Tai no, jotkut asiat vain on täällä niin paljon paremmin.
        Suomi tosiaankin on mahtava paikka elää!

        Eläkeläisiä kohdellaan extra kaltoin.


      • eläkeläisiä syrjitään

        Vi--un paskamaa todella semmonen joka omistautuu paluumuuttaja-eläkeläisten hakkaamiseen.


      • Paluumuuttaja
        eläkeläisiä syrjitään kirjoitti:

        Vi--un paskamaa todella semmonen joka omistautuu paluumuuttaja-eläkeläisten hakkaamiseen.

        Asuttuamme 14 vuotta Ruotsissa palasimme takaisin kotimaahan-82. Täytyy tunnustaa että' olen ikävöinyt takaisin Ruotsiin muutamia kertoja.

        Suomalaiset saattavat olla tosi tylyä porukkaa (riippuu paikkakunnasta). Me suomalaiset olemme tunnetusti kovia valittamaan kaikesta.
        Totuus on kuiteskin että täällä pärjää eikä kenellään mene tosi huonosti.

        Maksakaa veronne narisematta ja eläkää varojenne mukaan,olkaa ystävällisiä ihmisille ja jollette saa vastakaikua niin so what? elä ja anna toistenkin elää on paljon helpompaa.

        Ostimme mökin Ruotsin lapista ja nyt en enää ikävöi niin paljon muuta kuin Jul-ja påskmust'ia. Vaikka sitäkin saa joistakin kaupoista täällä tosin harvoin.

        Rehellisesti täytyy myöntää että ihmisinä Ruotsalaiset ovat ystävällisempiä ja lähimmäistään ajattelevia kuin suomalaiset mutta kun ei vaadi liikoja niin tervetuloa,kyllä täällä pärjää.

        ps.Veroja ei mielellään maksa missään maassa.


      • Pohjois RUotsistakin?
        Paluumuuttaja kirjoitti:

        Asuttuamme 14 vuotta Ruotsissa palasimme takaisin kotimaahan-82. Täytyy tunnustaa että' olen ikävöinyt takaisin Ruotsiin muutamia kertoja.

        Suomalaiset saattavat olla tosi tylyä porukkaa (riippuu paikkakunnasta). Me suomalaiset olemme tunnetusti kovia valittamaan kaikesta.
        Totuus on kuiteskin että täällä pärjää eikä kenellään mene tosi huonosti.

        Maksakaa veronne narisematta ja eläkää varojenne mukaan,olkaa ystävällisiä ihmisille ja jollette saa vastakaikua niin so what? elä ja anna toistenkin elää on paljon helpompaa.

        Ostimme mökin Ruotsin lapista ja nyt en enää ikävöi niin paljon muuta kuin Jul-ja påskmust'ia. Vaikka sitäkin saa joistakin kaupoista täällä tosin harvoin.

        Rehellisesti täytyy myöntää että ihmisinä Ruotsalaiset ovat ystävällisempiä ja lähimmäistään ajattelevia kuin suomalaiset mutta kun ei vaadi liikoja niin tervetuloa,kyllä täällä pärjää.

        ps.Veroja ei mielellään maksa missään maassa.

        Älä sinäkin viitti syyllistää tylysti kohteltuja paluumuuttajia ja vielä kaiken lisäksi syyttää meitä turhasta valittamisesta esim verotuksen suhteen.
        Kyllä asiasta valittaa saa jos siihen sisältyy kaltoinkohtelua, syrjintää, ilkeilyä ja suoranaista taloudellista riistoa (verotus).


      • AVKT
        Paluumuuttaja kirjoitti:

        Asuttuamme 14 vuotta Ruotsissa palasimme takaisin kotimaahan-82. Täytyy tunnustaa että' olen ikävöinyt takaisin Ruotsiin muutamia kertoja.

        Suomalaiset saattavat olla tosi tylyä porukkaa (riippuu paikkakunnasta). Me suomalaiset olemme tunnetusti kovia valittamaan kaikesta.
        Totuus on kuiteskin että täällä pärjää eikä kenellään mene tosi huonosti.

        Maksakaa veronne narisematta ja eläkää varojenne mukaan,olkaa ystävällisiä ihmisille ja jollette saa vastakaikua niin so what? elä ja anna toistenkin elää on paljon helpompaa.

        Ostimme mökin Ruotsin lapista ja nyt en enää ikävöi niin paljon muuta kuin Jul-ja påskmust'ia. Vaikka sitäkin saa joistakin kaupoista täällä tosin harvoin.

        Rehellisesti täytyy myöntää että ihmisinä Ruotsalaiset ovat ystävällisempiä ja lähimmäistään ajattelevia kuin suomalaiset mutta kun ei vaadi liikoja niin tervetuloa,kyllä täällä pärjää.

        ps.Veroja ei mielellään maksa missään maassa.

        Suomessa on paljon paskaa, on ollut kauan, en usko,että 40 vuotta ruotsissa, haluaisin muuttaa Suomeen. On liian paljon venäjää????????????????????.


      • pysy poissa vaan
        AVKT kirjoitti:

        Suomessa on paljon paskaa, on ollut kauan, en usko,että 40 vuotta ruotsissa, haluaisin muuttaa Suomeen. On liian paljon venäjää????????????????????.

        Juttusi paljastaa, että oot täys nolla!!!!!!!!!!


      • Valitan muuttoa,,,
        AVKT kirjoitti:

        Suomessa on paljon paskaa, on ollut kauan, en usko,että 40 vuotta ruotsissa, haluaisin muuttaa Suomeen. On liian paljon venäjää????????????????????.

        Venäläisistä ei ole niin harmia mutta suomalaisista! 40 vuotta ruotsissa ja äkillesin "mielenhäiriön" takia takaisin. Pysy ruotsissa, se on hyvä neuvo! Suomalaiset on edelleen oikeita pässinpäitä.


      • palmas
        Pohjois RUotsistakin? kirjoitti:

        Älä sinäkin viitti syyllistää tylysti kohteltuja paluumuuttajia ja vielä kaiken lisäksi syyttää meitä turhasta valittamisesta esim verotuksen suhteen.
        Kyllä asiasta valittaa saa jos siihen sisältyy kaltoinkohtelua, syrjintää, ilkeilyä ja suoranaista taloudellista riistoa (verotus).

        kyl meitä ruotsin paluumuuttajia ainakin sorretaan täällä oulun ja kainuun veropiirissä.olen ollut täällä 8vuotta sairaseläkkeellä ja kun vihdoin sain ruotsista eläkkeen niin jopa alkoi verokarhu pommittaan,eka mätkyjä yli 2500 ja sit veroprosentti 30 suomeneläkkeseen joka on vajaa650euroa/kk,sit sain laskun kelalta takasin perittävästäasumistuesta 4vuoden ajalta vajaa 5000euroa.ruotsis ehdin olla työssä alle 9vuotta ja saan sieltä alle 600netto.on asumismenot ja sairausmenot,tukea et saa vaikka yh.lapsilisät ja elatusmaksut lasketaan täällä myö tuloksi ja lapsi teiniikänen ja hänellä harrastukset maksaa.kunhan saan lapseni täysikäseksi ja se muuttaa pois kotoa niin harkitsen tarkkaan jäänkö tänne vai meenkö espanjaan jossa samat edut mut verotus vain 7%


      • liian kauan poissa
        Valitan muuttoa,,, kirjoitti:

        Venäläisistä ei ole niin harmia mutta suomalaisista! 40 vuotta ruotsissa ja äkillesin "mielenhäiriön" takia takaisin. Pysy ruotsissa, se on hyvä neuvo! Suomalaiset on edelleen oikeita pässinpäitä.

        40 vuoden jälkeen. Kyllä tunsin oloni vieraaksi ja oudoksi.
        Pari ensimmäistä viikkoa oli ok., sillä silloin olin oikeastaan aivan kuin turisti ja hymyilin kaikille ja ihmiset olivat suhteellisen kohteliaita.
        Sen jälkeen alkoi arki elämä ja virasto käynnit ja asunnon etsiminen. Eniten kärsin epäkohteliasta ihmisistä ja kadulle sylkijöistä sekä Helsingin haisevista juopoista raitiovaunuissa.

        Usein ajattelen kaunista Etelä Englantia ja hyvää ruokaa pubeissa ja ravintoloissa. Kyllä varmasti muutan takaisin ennen ensi talvea sinne missä kaikki ystäväni ovat. Tänne oli ikävä mutta ei tämä enää kotimaalta tunnu.


    • ei uuno.

      Ruotsi ottaa ja sitten Suomi. Missä viisaus hölmö-raha-... uudet suunnat.

    • no more..

      oi kallis suomenmua... asuin 10 v canadassa muutin 'pysyvasti' takaisin..just juu

      2 v kestin suomea-- ihme nussutusta joka virastossa...esim. virkailijalla minun canadan passi kourassa ja kysyy-- mista tassa kay selville,etta olette canadan kansalainen? haloo--heratys...!!!

      no nyt olemme olleet taalla taas yli 20 vuotta.. ei koskaan takaisin muuttoa,paitsi ehka sukuhautaan tuhkana..jolleivat siitakin keksi verottaa uurna -tuhka-kompostointi maksua...
      mukava kylla kayda suomessa.. mutta aina on mukavampi tulla takaisin..

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      88
      1234
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1036
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      61
      778
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      730
    5. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    6. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      685
    7. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      684
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      37
      636
    9. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    10. Viime yönä mietin paikkoja luonnossa, missä olen kulkenut

      kävellyt ja ikävöinyt, ja ollut niin yksin. Monet kerrat. Ne palauttavat mieleeni sinut ja sen, kuinka kipeää on se kaip
      Ikävä
      57
      612
    Aihe