äänenvaimennin

höh

saako mopoihin vaihtaa pelkkiä äänenvaimentimia laillisesti? kun haluaisin hienommat äänet.

19

10677

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • zcbzcb

      riippuu varmaankin moposta. mutta jos on e-hyväksytty änkkä niin varmaankin saa vaihtaa..

      • sherlock

        Jos vaihdat alkuperäisen tilalle läpivirtausvaimentimen, tehot luultavasti lisääntyy hitusen ja äänet kovenee. Muutoskatsastamalla tuo on sallittua, muutoin ei. Pykälien mukaan vaimentimen vaihdoin jälkeen pitäis mitata tehot samalla tavalla ku täytyy mitata isojenkin pyörien tehot sliparin kiinnityksen jälkeen, jos sliparin haluaa papereihin.

        Käytännössä vaimentimen voi vaihtaa, jos siitä löytyy e-hyväksyntämerkki, eikä kukaan siitä rupea valittamaan.


      • sherlock kirjoitti:

        Jos vaihdat alkuperäisen tilalle läpivirtausvaimentimen, tehot luultavasti lisääntyy hitusen ja äänet kovenee. Muutoskatsastamalla tuo on sallittua, muutoin ei. Pykälien mukaan vaimentimen vaihdoin jälkeen pitäis mitata tehot samalla tavalla ku täytyy mitata isojenkin pyörien tehot sliparin kiinnityksen jälkeen, jos sliparin haluaa papereihin.

        Käytännössä vaimentimen voi vaihtaa, jos siitä löytyy e-hyväksyntämerkki, eikä kukaan siitä rupea valittamaan.

        Haluan lisätä tähän vielä, että teoriassa mopossa ei saisi olla mitään muuta änkkäriä jos akuperäisiä tehdään vielä eli ei menisi läpi muutoskatsastuksessa...

        Mutta käytännössä menevät läpi jos teho ja ääni eivät lisäänny ainakaan paljon...

        Taas jos alkuperäisiä ei enää tehdä, niin niiden on pakko päästää läpi muutoskatsastuksesta...

        Nämä koskivat siis hyväksyttyjä putkia eli mopojen kohdalla käytännössä tehareita, joissa on holkki alukäyrässä.


      • höh
        hanaaaaaaaa kirjoitti:

        Haluan lisätä tähän vielä, että teoriassa mopossa ei saisi olla mitään muuta änkkäriä jos akuperäisiä tehdään vielä eli ei menisi läpi muutoskatsastuksessa...

        Mutta käytännössä menevät läpi jos teho ja ääni eivät lisäänny ainakaan paljon...

        Taas jos alkuperäisiä ei enää tehdä, niin niiden on pakko päästää läpi muutoskatsastuksesta...

        Nämä koskivat siis hyväksyttyjä putkia eli mopojen kohdalla käytännössä tehareita, joissa on holkki alukäyrässä.

        eli siis jos on e-hyväksytty äänenvaimennin niin ei tarvi tehdä muutoskatsastusta.


      • nbhgvcd
        höh kirjoitti:

        eli siis jos on e-hyväksytty äänenvaimennin niin ei tarvi tehdä muutoskatsastusta.

        Jos on hyväksytty änkkä nii ei muutaku putki kiinni mopoon ja kylille päristeleen =) esim. mc-scatterilta saa racing malleja joissa lukee että ei tieliikenne käyttöön ja sit yleismalleja esim. gianelli 42,50e. Itelläni tuo ja on muuten muheat äänet eikä poliisit voi muutaku ärsyyntyä mukavista äänistä koska se on hyväksytty. xD


      • ...
        nbhgvcd kirjoitti:

        Jos on hyväksytty änkkä nii ei muutaku putki kiinni mopoon ja kylille päristeleen =) esim. mc-scatterilta saa racing malleja joissa lukee että ei tieliikenne käyttöön ja sit yleismalleja esim. gianelli 42,50e. Itelläni tuo ja on muuten muheat äänet eikä poliisit voi muutaku ärsyyntyä mukavista äänistä koska se on hyväksytty. xD

        Mites oot noin halvalla gianellin änkän saanu, ite en ainakaan löytäny.. Voitko linkata sivun jos löydät.


      • K.E.
        nbhgvcd kirjoitti:

        Jos on hyväksytty änkkä nii ei muutaku putki kiinni mopoon ja kylille päristeleen =) esim. mc-scatterilta saa racing malleja joissa lukee että ei tieliikenne käyttöön ja sit yleismalleja esim. gianelli 42,50e. Itelläni tuo ja on muuten muheat äänet eikä poliisit voi muutaku ärsyyntyä mukavista äänistä koska se on hyväksytty. xD

        Tee video tuosta ÄNKÄSTÄ KIITOS :D


    • husq

      vaihda vaan se änkkä. Eikä ne mitään e-hyväksytty lätkiä rupee kattoo :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

    • tietämätön 2

      Voikohan moposta vaihtaa äänenvaimentimen niin että mopon takuu säilyy.

      • lyski

        täytyy olla h§m§ jos ei tiedä


      • munapäää
        lyski kirjoitti:

        täytyy olla h§m§ jos ei tiedä

        täytyy olla lyski jos on håmå


    • poliisina 9:ttä vutt

      kaikki mopon viritys on laissa sallittua , älkää olko nössöjä a ihmetelkö vaan nyt sinne pajaan laittamaan 70 airsal turbokitteineen kiinni unohtamatta 22 millistä dellortoa !!!! kaikki on laissa sallittua takaan sen !!!

    • K.E.

      Mopoja ei saa VIRITTÄÄ ja ajaa sitten liikenteessä koska se on LAITONTA
      HOX!!! LAITONTA!!!

      • 34qrwgregfe

        nösssssö


    • oöjkibofkbjgmopon

      Kfjfdj zjdhe jwvdhzidhdfnffbefefid fkbdifnfkff

      • Asiallinen.

        Olen täysin samaa mieltä kanssasi.


    • Jaajaajaajaa

      Mitä käy jos vaihtaa esim. Derbissä pelkän sen äänen vaimentimen "pöntön" mutta jättää vakio välipillin?

      • 21345467d

        se kuolee


      • Anonyymi
        21345467d kirjoitti:

        se kuolee

        Tämä


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      139
      1412
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      901
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      553
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      494
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      36
      441
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe