Hei,
ostin muutama päivä sitten liikkeestä käytetyn Skoda Octavian. Nyt, kun olen sillä ajanut enemmän, niin olen ruvennut kiinnittämään huomiota ilmastoinnin äänekkyyteen. Ääntä on vaikea kuvailla mutta ehkä se on jotain hieman "rohnottavampaa" kuin hurina. Sellainen hieman metalliselta kalskahtava. Ääni voimistuu, kun auton moottorin kierrokset kasvavat ja häviää, kun ilmastoinnin ottaa pois päältä. Osaisitteko sanoa, onko kyseessä ominaisuus vain mahdollisesti joku vika. Itselläni ei ole koskaan ollut ilmastointia aikasemmin, joten ei ole oikein mitään käsitystä.
ilmastointi
4
3116
Vastaukset
- ääni tule
Eikähän tuo ääni tule lämppärin kennosta. Joskus kenno voi pitää ääntä, jos siellä on vähänkin ilmaa. Moottorin kierrokset vaikuttavat suoraan veden kiertoon kennossa.
Äänestä pääse joskus eroon ilmaamalla kenno. Jos ääni johtuu kavitaatiosta terävässä mutkassa, on kennon vaihto ainoa konsti päästä äänestä eroon.- skodaoctavia
Liittyykö tuo jotenkin ilmastointiin? Ääni nimittäin lakkaa kuin veitsellä leikaten, kun ilmastoinnin ottaa pois päältä.
- hapa7
Minulla oli uudessa (-07) Octaviassa sellainen lievästi metallinen resonanssiääni, voisi kuvailla vaikka "metallinen, resonoiva hurina", tietyillä kierroksilla (1500-1800) ja ääni poistui, kun ilmastoinnin otti pois päältä tai kierrokset nousivat yli 2000:n. Syynä oli liian vähän kylmäainetta järjestelmässä. Piti olla 550gr. ja oli 250gr. Ainetta lisättiin ja ääni lakkasi.
Käypä keskustelemassa liikkeessä mistä ostit autosi,josko nuo kustantaisivat tai itse huoltaisivat ilmastoinnin,koska kunnossa oleva ilmastointi ei kyllä pahemmin ääntele.
Huolto on jossain satasen kinttaalla paikasta riippuen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 664500
- 1053505
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj373208Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262628- 472523
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan52139- 222014
- 1971913
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3951552Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91418