Nyt tekisi mieli steampunk scifiä/fantasiaa lueskella. On vain vaikeaa löytää steampunkkirjallisuutta. Voisiko joku siis suositella jotai hyvää steampunkkia. Myös kyberpunk paremman puutteessa käy.
Steam- tai cyberpunkkia
3
402
Vastaukset
- cyberi on parasta
koko käsite on täys höperö juttu
Cyberpunkin genren parhaat teokset ovat vähälukuisia.
William Gibson:
Neurovelho
Kreivi Nolla
Philip K. Dick:
Palkkionmetsästäjä
George Alec Effinger:
Kun painovoima pettää
Walter Jon Williams:
Rautahermot
Nuo kaikki ovat loistavia kirjoja. Lisäksi suosittelen ehdottomasti Stephen Kingin kirjoittamaa Musta Torni-sarjaa. Uskomaton yhdistelmä pulp-westerniä, fantasiaa ja postapokalyptistä scifiä sanojen rankimmissa merkityksissä. Aloitat lukemisen ja olet koukussa armotta. Niin ainakin itse olin.- dfdfs
En ole ihan varma miten tuo genre mahtaa rajautua, mutta suosittelen Tim Powersin Anubiksen portteja, ja muitakin Powersin tuotoksia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial11556Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras911468Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221031Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva194916- 115802
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt2777Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks42741Kuka omistaa keltaisen vanhan aravan?
Pitäs saada rakennuksen omistajaan yhteys, rappukäytävät on siivottomassa kunnossa. Hiekkaa ja roskia rappusissa, lisäks29730- 7704
- 60683