Eli ens kuussa lennän ekaa kertaa Lufthansalla. Millaisia kokemuksia Lufthansasta?
Lufthansa, kokemuksia!
22
10460
Vastaukset
- valittamista
Ihan hyvä on ollut Lufthansalla lentää. Mannertenvälisistä ei tosin ole kokemuksia, Suomen ja Saksan välisistä vain.
- lennelly
mannertenvälisiä LH:lla. Ihan hyvä, vaikka ei ollu kaikilla omaa tv-ruutua. Lennot suht hyvin aikataulussa, palvelu toimii ja on ystävällistä jne.
- lentoyhtiö
lennelly kirjoitti:
mannertenvälisiä LH:lla. Ihan hyvä, vaikka ei ollu kaikilla omaa tv-ruutua. Lennot suht hyvin aikataulussa, palvelu toimii ja on ystävällistä jne.
sen mukaan onko oma tv ruutu vai ei. Sehän se on kaikkein tärkein asia.
- ei kai väitetty
lentoyhtiö kirjoitti:
sen mukaan onko oma tv ruutu vai ei. Sehän se on kaikkein tärkein asia.
Edellinen ei kai väittänyt tuon tv-ruudun olevan mikään valintakriteeri, totesipa nyt vain niiden ruutujen puuttuvan. Eipä silti, minusta oma tv-ruutu (kuten esim. BA:lla ja Singapore Airlinesilla) on oikein mukava asia. Jos koneessa on useita satoja ihmisiä, mieltymykset tuskin menevät ihan yksiin.
MUTTA TÄMÄ SIIS EI OLE MIKÄÄN VALINTAKRITEERI. - Kyllä se auttaa
lentoyhtiö kirjoitti:
sen mukaan onko oma tv ruutu vai ei. Sehän se on kaikkein tärkein asia.
Olemme lähdössä lokakuussa USA:han ja kyllä se tosiaan vaikutti lentoyhtiön valintaan se että Continentalin mannertenvälisillä lennoilla on oma tv-ruutu jokaisella matkustajalla, ja muissa vaihtoehdoissa (American Airlines, Delta..) ei ole. Kun matka kestää 8 tuntia rapiat ja rahat ei riitä business-luokkaan ja mukaviin tiloihin, niin siinä ahtaudessa on kivaa että on edes jotain katseltavaa että aika menee nopeammin. Ja mukavampihan se on itse valita omat leffansa ja muu katsottava 10 eri kanavalta omien mieltymystensä mukaan, kuin tuijottaa niska yläkenossa samaa leffaa jota koko muu kone katsoo.
- sama jätkä tässä kirjottelee
lennelly kirjoitti:
mannertenvälisiä LH:lla. Ihan hyvä, vaikka ei ollu kaikilla omaa tv-ruutua. Lennot suht hyvin aikataulussa, palvelu toimii ja on ystävällistä jne.
Noista aikataluissa pysymisistä haluaisin vielä mainita, että helmikuussa kun lensin Frankfurtin kautta Atlantaan niin HEL-FRA oli melko reilusti myöhässä, koska Suomen pojjaat oli unohtanu tehdä jäänpoiston.
- kautta lennät?
Kyllä se auttaa kirjoitti:
Olemme lähdössä lokakuussa USA:han ja kyllä se tosiaan vaikutti lentoyhtiön valintaan se että Continentalin mannertenvälisillä lennoilla on oma tv-ruutu jokaisella matkustajalla, ja muissa vaihtoehdoissa (American Airlines, Delta..) ei ole. Kun matka kestää 8 tuntia rapiat ja rahat ei riitä business-luokkaan ja mukaviin tiloihin, niin siinä ahtaudessa on kivaa että on edes jotain katseltavaa että aika menee nopeammin. Ja mukavampihan se on itse valita omat leffansa ja muu katsottava 10 eri kanavalta omien mieltymystensä mukaan, kuin tuijottaa niska yläkenossa samaa leffaa jota koko muu kone katsoo.
Mitäs kautta lennälle Usaan? Jos Continentalilla esim Tukholman kautta, niin eipä ole tv-ruutuja joka penkissä.
- Kyllä se auttaa
kautta lennät? kirjoitti:
Mitäs kautta lennälle Usaan? Jos Continentalilla esim Tukholman kautta, niin eipä ole tv-ruutuja joka penkissä.
Lennämme USA:han suoralla lennolla Bryssel-New York (tai no oikeastaan New Jersey, sillähän puolella Newark on).
Tarkistelin Continentalin sivuilta ja näyttää siltä että Tukholmasta Newarkiin lennetään konetyypillä 757-200, kun taas Brysselistä koneella 777-200ER.
Seatguru.com kertoo koneesta 757-200: "All BusinessFirst seats have Audio and Video on Demand. In Economy, there is NO in-seat video, but there are televisions mounted on the ceiling". Koneesta 777-200ER sanotaan "Both BusinessFirst and Economy have a personal lcd monitor with video channels".
Vaan eipä kai se hirveä katastrofi ole jos ei näin olekaan.. Mutta kyllähän se matkustusmukavuutta lisää. - Airlines
Kyllä se auttaa kirjoitti:
Olemme lähdössä lokakuussa USA:han ja kyllä se tosiaan vaikutti lentoyhtiön valintaan se että Continentalin mannertenvälisillä lennoilla on oma tv-ruutu jokaisella matkustajalla, ja muissa vaihtoehdoissa (American Airlines, Delta..) ei ole. Kun matka kestää 8 tuntia rapiat ja rahat ei riitä business-luokkaan ja mukaviin tiloihin, niin siinä ahtaudessa on kivaa että on edes jotain katseltavaa että aika menee nopeammin. Ja mukavampihan se on itse valita omat leffansa ja muu katsottava 10 eri kanavalta omien mieltymystensä mukaan, kuin tuijottaa niska yläkenossa samaa leffaa jota koko muu kone katsoo.
Itse lennän aina American Airlinesilla jenkkeihin.
Yleensä LHR kautta ja silloin kun kone on B-777 niin kyllä on jokaisella oma telkkari.
Muutenkin jalkatilat ovat suuremmat AA:lla kuin muilla. - sitten PTV
Airlines kirjoitti:
Itse lennän aina American Airlinesilla jenkkeihin.
Yleensä LHR kautta ja silloin kun kone on B-777 niin kyllä on jokaisella oma telkkari.
Muutenkin jalkatilat ovat suuremmat AA:lla kuin muilla.Eikähän AA:lla ole ihan standardi 32" jalkatila. Vuonna 2002 lanseerasivat turistiluokkaan "more legroom througout the cabin" -uudistuksen, mutta se loppui sitteen vähin äänin vuoden sisällä ja konekannassa on palattu taas tiiviimpään penkinväliin. PTV-järjestelmä on kiinni lentoyhtiön omista valinnoista, ei niinkään konetyypistä.
Jos aloittajan lento on Continentalin B777, niin silloin jokaisessa selkänojassa on omat screenit. Aika usein CO rankataan parhaaksi jenkki lentoyhtiöksi, omakohtaista kokemusta ei ole.
- sen kummempi
kuin muutkaan "länsi"-yhtiöt. Kuin näitä aina kysellään, kaikille tulee myhästymisiä ja peruutuksia, ruoka ei kaikkia ikinä tyydytä eikä emojen hymyt eikä IFE-varustus ja valikoimat. Kai sitä aina jonkun tunnin istuu missä vaan kunhan on ehjänä perillä.
- on oma ruutu
SAS:lla vaan.
- Anonyymi
Todella vanhoja kommentteja mutta jos joku näitä vielä lukee kehotan välttäämään yhtiön lentoja. Yksi huonoimpia yhtiöitä aikataulujen pitämisessä. Mieheni lentää tänään viimeistä kertaa Lufthansalla Italian Firenzestä Munchenin kautta Suomeen. Lähtö viivästyi TAAS kerran ja hän myöhästyi edellisillan jatkolennolta kuten moni muukin. 18 euron lapun jolla sai syötävää. Valitettavasti ravintolat kuppilat kiinni tähän aikaan kentällä. Hotellit täynnä kentän läheisyydessä. Hän nuokkui kentällä kuten moni muukin. Hotelliin olisi päässyt noin 40 km päähän kentältä. Enintään 3 tähden hotelliin voisi majoittua. Useaan kertaan aikasemmin yhtiö siirtänyt lähtöaikaa Italiaan. Jouluna 2021 hävitti matkalaukut. Takaisin lähtiessä siirrettiin iltalentoa päivälle. Mm Air France ja KLM lentää Firenzeen. Näillä sitten jatkossa. Bye.
- Anonyymi
Ensimmäinen ja sanalla viimeinen lentokokemus Lufthansalla heinäkuussa. Kaikki lennot myöhässä tai peruttu, tullen mennen Italiaan. Ei minkäänlaista asiakaspalvelu, keskustella voi vain robotin kanssa. Matkatavarat eivät saapuneet koskaan perille. Nyt jo hukassa 2 viikkoa eikä mitään mahdollisuutta kysellä perään, puhelin koko ajan varattu sähköpostiin ei vastata. Vain robotti jonka kanssa keskustella. Kymmenillä tuhansilla asiakkailla matkalaukut hukassa. Vaha suositus älkää käyttäkö Luhfthsnaa !!!
- Anonyymi
Kuukauden sisällä lentänyt lufthansalla 6 lentoa, joista 4 lähti ainakin reilun tunnin myöhässä. 2 kertaa laukut hukattu. Ekalla kerralla saapui hotelliin 39 tunnin päästä, mutta nyt toisella kerralla odottanut jo viikon, eikä mitään tietoa missä laukku on.
- Anonyymi
Oma kokemus on että kun Lufthansalta varaa liput niin lähes varmasti ennen lähtöä tulee tiedote lentoaikojen muutoksista,ja muutokset ovat todella isoja,toisaalta Lufthansa palauttaa rahat jo parin päivän päästä jos peruuttaa lennot
- Anonyymi
Lensimme suomesta saksaan ja siitä sardiniaan jatkolennolla ja saapuessamme sardinian lentokentälle saimme visetin, että joku ruumassa olevista matkalaukuista oli jäänyt matkalle. Nyt on kulunut kaksipäivää siitä kun saavuimme ja yhtäkkiä ei olekkaan enää mitään tietoa missä laukku on ja asialle kukaan ei aio tehdä mitään. Laukkuni voi olla siis missä vaan ja en välttämättä saa sitä enää koskaan takaisin. Toivon kuitenkin,
että lufhansa korvaa laukkuni sisällön rahallisesti, sillä kysessä oli kahden viikon loma matka jolle otin ison kasan vaatteita, kosmetiikkaa ja tavaroita mukaan. En käsitä miten tälläinen asia on päässyt tapahtuman, että yksi matkalaukku vaan jää johonkin tai lähtee vaan jokun muun lennon mukana toiselle puolelle maailmaa. Ja se, ettei lufthansalla ole mitään tietoa missä laukku menee on mielestäni heidän työnsä laiminlyötiä kaikilla mahdollisilla tavoilla. Lentoyhtilölle maksetaan vielä erikseen jokaisesta laukusta, joka ruumaan menee ja sitten se ei menekkään... Olen hyvin pettynyt Lufthansaan ja olisin olettanut vähän enemmän isolta saksalaiselta lentoyhtiöltä. En suosittelee kenellekkään. - Anonyymi
Lufthansa on epäluotettavin lentoyhtiö, jolla koskaan olen lentänyt!!! Lennot ollut aina myöhässä niinä kertoina, joina olen sillä lentänyt (5 kertaa). 1-2 tuntia yleensä. Kerran myöhästy vuorokaudella kotiin pääsy eivätkä korvanneet mitään. En jaksanut lähteä tappelemaan. Silloin oli todella ala-arvoista palvelu kentälläkin. En todellakaan suosittele käyttämään Lufthansaa.
- Anonyymi
On totta että LH lennot ovat usein myöhässä. Varsinkin lepakkovuorot. LH oli hyvä yhtiö ja matkustajille parempi kuin Finnair, mutta korona-ajan jälkeen LH:n palvelun laatu on ihan randomia. Saksan hubeissa lähtöporttia voidaan vaihtaa lennossa ja monta kertaa. Saksan hubeissa pienikin poikkeus aiheuttaa törkeitä ruuhkia ja kaaoksia. Kuitenkin jos vertaa Finnairiin, poikkeustilanteen sattuessa olen 10x mieluummin LH:n asiakas kuin Finnairin. LH kantaa vastuunsa mukisematta, jos jotain poikkeuksellista tapahtuu.
- Anonyymi
Lufthansa noudattaa EU-määräyksiä, toisin kuin Finnair ,jos lento on myöhässä, maksaa korvaukset. Lensin Italiaan ja lento myöhästyi vaihdossa, maksoi hotellin yöksi, järjesti lennon seuraavaksi päiväksi ja sain korvauseki 400 eke, lento oli maksanut 135 eke. Suosin aina Lufthansia, kun lennän jonnekin .
- Anonyymi
Finnair alkaa vajota samaan sarjaan One World kumppaninsa Qatar Airwaysin kanssa. Qatar ei meinannut maksaa perutusta lennosta mitään eikä tarjonnut uudelleen reititystä, mutta VISA sai sieltä muutaman kympin takas kuukausien vääntämisen jälkeen. Oli joskus aikoinaan ihan ok lentoyhtiö. Finnair on muuten number one kuluttajaviraston mustalla listalla.
Alkaa olla vähissä luotettavat lentofirmat, jos meinaa esim. Aasiaan lähtä Suomesta.
- Anonyymi
Koronan jälkeen Lufthansan on heittäytynyt ahneeksi. Matkustamot useissa mannertenvälisissä koneissa täysin loppuun kuluneita. Penkkien mekanismit hajalla ja selkänojat taipuu jopa 45 asteen kulmaan. Ikävä todeta mutta Lufthansan taso on pudonnut kuin lehmän häntä. Eivät pidä mitään kiirettä jakkaroiden uusimisessa. Lufthansa lentoemännät kopioineet työasenteensa Finnairin vastaavilta. Lufthansa matkustamohenkilökunnan viitseliäisyydessä ja työasenteessa ero esim Air Balticiin on huikea.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1631463Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on681274Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä261271Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2151144- 1271086
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3171009Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2241002- 42949
- 72915
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että272913