Riippuuko sukan koko henkilön pituudesta?

Peukalo keskellä kämmentä

niin että kun pitäisi kutoa jouluksi sukat n. 186cm pitkälle nuorukaiselle niin osaako kukaan yhtään arvioida että minkä kokoiset sukat pitäisi kutoa? en viitsi häneltä itseltään kysyä hänen jalankokoaan ettei hän vain päättelisi joululahjaansa. :S

apua, kiitos! yritin jo googlettaa mutta eipä löytynyt mitään.

4

526

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jaanelo

No eihän se riipu. Jos tenttaat ystäväsi läpi, kaikilla samanpituisilla tädeillä tuskin on sama kengännumero, vai mitä luulet? Muutenhan kenkäosastoilla olisi koot mekitty ihmisen pituuden, ei nykyisen kengännumerosysteemin mukaan. ;D

Voithan yrittää vakoilla kengän koon kurkkaamalla salaa hänen kengänpohjaansa -tai pyytää vaikka kyseisen nuorenmiehen tyttöystävältä tms. tietoa.

Toinen vaihtoehto on tehdä kantapäättömät ns. Zukat. Ne menevät minkä kokoiseen koipeen tahansa. Alla linkki perusohjeeseen, googlaamalla löydät varmasti muitakin.

http://www.students.tut.fi/~cami/Knit/Mallit/zukka.htm

• jalan koon

vaikka laittamalla kynnysmatoksi oikein pöyheän nukkamaton, jossa jalanjälki näkyy painaumana. Siitä sitten mittaat. Tai jos teillä on laattalattiat, katso, onko hänen jalkansa laatan mittainen, tai minkä verran lyhyempi tai pitempi.

• Ailalta

Itse teen sukat kengän koon mukaan. Kyse kohdallasi olisi varmaankin koko 42-46 välillä.

Jos teet sukat Nallesta on varren ympärys 42-46cm
      Luo silloin 60-64s.
      Kantatilkun silmukat ja kerrokset ovat 30-32s,
      Kantasilmukoiden jako kantapään kavennuksia varten on 10 10 10 tai 10 12 10
      Kantatilkun reunoista poimittavat silmukat 16 1
      Pohjan pituus ennen kärkikavennutksia 22-25cm
      Koko pohjan pituus 28-31cm

Seiskaveikasta vastaavat luvut
      koko 42-46
      26-28cm
      52-56 varren silmukat
      Kantatilkun silmukat ja kerrokset 26-28
      Kantasilmukoide jako 8 10 8 tai 9 10 9
      Reunoista poimittavat silmukat 13 1 tai 14 1
      Pohjan pituus ennen kavennuksia 22-25 cm
      koko pohjan pituus 28-31cm

• mapee

arvioi jalan koko päällepäin tai hiivi sala akatsomaan kengän numero. Myös juttu avoi johtaa siihn suuntaan että kengän koko tulee esiin. Ihan viaton kysymys; no, onhan sullakin jo jalkakin kasvanut eikä vain tuo pituus taivasta kohti, minkä kokoinen jalka sulla oikein on? tms..

Sitten otat käteen jonkun postimyynnin kuvaston tai menet niiden nettisivuille ja katsot sieltä kyseisen koon jalkaterän mitan. Mieluummin vähän reilu kuin nafti aina.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olit niin lähellä

Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa
      Ikävä
      118
      5181
    2. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      47
      2849
    3. Kun me näemme taas

Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen
      Ikävä
      33
      2802
    4. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      30
      2498
    5. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      23
      1879
    6. Oletko mielikuvasi kaivatusta muuttunut

Lähiaikoina? Jos, mihin suuntaan? Miten ja miksi?
      Ikävä
      118
      1647
    7. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      10
      1640
    8. Hukkuu hukkuu

Mitä houdiineja nämä kun ajaa veteen
      Laitila
      96
      1389
    9. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      23
      1385
    10. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      10
      1348
    Aihe