Kansalaisuus OSTETTAVA

takaisin

Kun tuttavani haki aikoinaan Ruotsin kansalaisuuden niin Suomi otti oman kansalaisuutensa häneltä POIS!
Nyt kun ollaan EU:ssa ja suu vaahdossa mölytään vapaasta muutto-oikeudesta niin Suomikin on katsonut tarpeelliseksi ANTAA KAKSOISKANSALAISUUDEN eli Suomen kansalaisuuden takaisin niille joilt se tuolla tavoin riistettiin.
Mutta: se MAKSAA!
Siis 200 - 300 euroa saa pulittaa vain siitä että saa OMAN alkuperäiskansallisuuden takaisin.
TÖRKEÄÄ SUOMI, TÖRKEÄÄ!

Kyllä pitäis riittää pelkkä hakemus siitä että haluaa sen takaisin.

22

5272

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TÖRKEÄÄ, HÄPEÄ !

      TÖRKEÄÄ! RUOTSALAINEN TÖRKEÄÄ!
      PYSY SIELLÄ RUOTTISSA JOS OOT KERRAN JO PETTÄNYT ISÄNMAASI ! TÖRKEÄÄ ! SOTAVETERAANIT KÄÄNTYY HAUDASSAAN KUN TUOLLA TAVALLA RAISKAAT ISÄNMAASI !

      • ole hiljaa

        Isänmaa on pettänyt kaikki työttömyyden ja köyhyyden ja nälän takia Ruotsiin pakon edessä muuttaneet 60-luvulla.
        Ole sinäkin pikkusika kunnolla tai joudat sinne sotaveteraanien viereen kääntyileen.
        Ihmisten on oltava ihmisiä toisilleen eikä tuollaisia susia kuin sinä.


      • Stressipallo
        ole hiljaa kirjoitti:

        Isänmaa on pettänyt kaikki työttömyyden ja köyhyyden ja nälän takia Ruotsiin pakon edessä muuttaneet 60-luvulla.
        Ole sinäkin pikkusika kunnolla tai joudat sinne sotaveteraanien viereen kääntyileen.
        Ihmisten on oltava ihmisiä toisilleen eikä tuollaisia susia kuin sinä.

        Näin meillä Suomessa, ikävä kyllä. Tuollaisia nutipäitä meiltä löytyy enemmän kuin tarpeeksi.


    • mölyä

      Suomi tuskin riisti tuttavaltasi Suomen kansalaisuutta, itse hän valitsi Ruotsin!
      Olen itsekin aikoinani asunut Ruotsissa, jopa koulua käynyt ja tiedän, ettei siellä tarvinnut vaihtaa kansalaisuutta!

      • kaksoiskansalaisuuden, ei S...

        Siis kun tuttavani meni naimisiin ruotsalaisen kanssa sai hän ilmoitusmenettelyllä siellä Ruotsin kansalaisuuden, jonka hän kipeästi tarvitsi myös päästäkseen opiskelemaan yliopistoon tasa-veraisessa asemassa ruotsalaisten kanssa, mikä teki helpommaksi pääsemiseen käsiksi opintoihin, koska juuten joutui niin sanottuu fri kvoot-systeemiin, jossa maailman kaikki ulkomaalaiset suomalaiset mukaan luettuina saivat taistella vain muutamasta ulkomaalaislle tarkoitetusta yliopistopaikasta.
        Siis ammatinsaamisenkin vuoksi oli hänen muutettava kansalaisuuttaan muutettava.

        Useimmat muuta maan sallivat kaksoiskansalaisuuden, eli kun sai RUotsin kansalaisuuden niin sai pitää esim Kreikan, Marocon, Tanskan, Hollannin j n e kansalaisuuden.
        Mutta Suomi ei.


        Nyt Suomi siis on valmis antamaan EU-painostuksen alaisena kaksoiskansalaisuuden niille jotka ovat alunperin olleet Suomen kansalaisia, mutta vain rahalla.

        Ilmoitusmenettely olisi oikeudenmukaisempi käytäntö.


    • kuin ilmainen lounas

      Hakemusten käsittely maksaa, toimihenkilöiden aika maksaa kun ne käsittelee sitä hakemusta. Tautatietojen tarkistus maksaa, jne.

      Pitäisi olla onnellinen, että nykyään on edes mahdollisuus saada maailman paras kansallisuus takaisin.

      nim. kokemusta on... 14 vuotta Yhdysvalloissa.

      • ei voi olla totta

        No enpä nyt sanoisi että on Suomen kansallaisuus paras, mutta tämä maa sattuu olemaan paluumuuttajien ISÄNMAA, KOTImaa.
        Että silleen.

        Muut maat antavat nimittäin pitää kaksois- ja kolmoiskansalaisuudenkin, esim Kreikka, Suomi on tietääkseni ainoa maa, joka ottaa omansa pois jos saa esim Ruotsin kansalaisuuden.
        Niin että ehkä ei sittenkään ihan maailman paras maa?
        Virkamieshäijyinen tämä Suomi on aina ollut ja on vieläkin mitä suurimmassa määrin.


      • Kuka sitä kysyy
        ei voi olla totta kirjoitti:

        No enpä nyt sanoisi että on Suomen kansallaisuus paras, mutta tämä maa sattuu olemaan paluumuuttajien ISÄNMAA, KOTImaa.
        Että silleen.

        Muut maat antavat nimittäin pitää kaksois- ja kolmoiskansalaisuudenkin, esim Kreikka, Suomi on tietääkseni ainoa maa, joka ottaa omansa pois jos saa esim Ruotsin kansalaisuuden.
        Niin että ehkä ei sittenkään ihan maailman paras maa?
        Virkamieshäijyinen tämä Suomi on aina ollut ja on vieläkin mitä suurimmassa määrin.

        Minulla ainakin on Ruotsin kansalaisuus. Olen asunut Suomessa monta vuotta. Harvoin sitä kysytään. Ei oo tullu vaihdettua. Sillä ei nääs ole mitään merkitystä. Suomi on ihana!


      • voi olla merkitystä vielä
        Kuka sitä kysyy kirjoitti:

        Minulla ainakin on Ruotsin kansalaisuus. Olen asunut Suomessa monta vuotta. Harvoin sitä kysytään. Ei oo tullu vaihdettua. Sillä ei nääs ole mitään merkitystä. Suomi on ihana!

        Voi tulla sellainenkinn päivä että on merkitystä minkä maan kansalainen olet.
        Etkä saa äänestääkäänn EDUSKUNTAVAALEISSA etkä PRESIDENTTIVAALEISSA.
        Jos täällä asuu, niin haluaa myöskin vaikuttaa tämän maan poliittisiin valintoihin.
        Tyhmähän on jos ei välitä mitä Arkadianmäellä touhuillaan, kaikkien asioitahan siellä ratkotaan,myös sinun elämääsi vaikuttavia.


      • kysyy!
        Kuka sitä kysyy kirjoitti:

        Minulla ainakin on Ruotsin kansalaisuus. Olen asunut Suomessa monta vuotta. Harvoin sitä kysytään. Ei oo tullu vaihdettua. Sillä ei nääs ole mitään merkitystä. Suomi on ihana!

        Olin kahdessa eri työhaastattelussa viime viikolla ja molemmat kysyivät miksi ja koska olen ottanut Ruotsin kansalaisuuden ja onko mitään ajatusta vaihtaa suomen kansalaisuus takaisin. Tuntui siltä ettei työpaikkaa tipu jos pidän nykyisen kansalaisuuteni.


      • että oikei naurattaa
        kysyy! kirjoitti:

        Olin kahdessa eri työhaastattelussa viime viikolla ja molemmat kysyivät miksi ja koska olen ottanut Ruotsin kansalaisuuden ja onko mitään ajatusta vaihtaa suomen kansalaisuus takaisin. Tuntui siltä ettei työpaikkaa tipu jos pidän nykyisen kansalaisuuteni.

        Mutta ei tuo rasistinen sisäsiittoisuus enää nauratakaan yhtään kun aletaan syrjiä ehta suomalaista ulkomaalaisena, melkeinpä laittomana maahantulijana.
        Vittu ne on hulluja tässä maassa.


    • koskaan...

      ottamaan suomenkansalaisuutta takaisin,vaikka
      saisin ilmaiseksi.Niin korkeelta ei auringo
      nouse.

      • Turista

        Ja en luultavasti ano suomen kansalaisuutta takaisin sen kalleuden takia.Kuinka paljon maksaa suomessa 5v asuvalle ulkomaalaiselle suomen kansalaisuus?..Ainoa etu minulle olisi siitä että ulkomaille mennessä voisin käyttää ehkä suomen ja ruotsin suurlähetystöjä hyväkseni jos tulisi vaikeuksia?.


      • noin korkeaksi hinnan
        Turista kirjoitti:

        Ja en luultavasti ano suomen kansalaisuutta takaisin sen kalleuden takia.Kuinka paljon maksaa suomessa 5v asuvalle ulkomaalaiselle suomen kansalaisuus?..Ainoa etu minulle olisi siitä että ulkomaille mennessä voisin käyttää ehkä suomen ja ruotsin suurlähetystöjä hyväkseni jos tulisi vaikeuksia?.

        AIvan, parempi on aina kaksi kansalaisuutta kuin yksi.
        No tietenkään nykyisin ei joku somalialainen, palestiinalainen tai tsetsenialainen, pohjoiskorealainen, iranilainen tai syyrialainen kaksoiskansalaisuus olisi pelkästään positiivista.
        Bush kun on tuominnut nuo maat kuuluvaksi niin sanottuu Pahan akseliin.

        Mutta ei sais maksaa meille enempää kuin muillekaan pakolaisille tänne takaisintulo.


      • Bush
        noin korkeaksi hinnan kirjoitti:

        AIvan, parempi on aina kaksi kansalaisuutta kuin yksi.
        No tietenkään nykyisin ei joku somalialainen, palestiinalainen tai tsetsenialainen, pohjoiskorealainen, iranilainen tai syyrialainen kaksoiskansalaisuus olisi pelkästään positiivista.
        Bush kun on tuominnut nuo maat kuuluvaksi niin sanottuu Pahan akseliin.

        Mutta ei sais maksaa meille enempää kuin muillekaan pakolaisille tänne takaisintulo.

        on nimennyt nuo mainitsemasi maat ei liikauta eikä kuulu tämän keskustelun kulkuun vaan on pysyttävä itse aiheessa!.


      • MEO
        Bush kirjoitti:

        on nimennyt nuo mainitsemasi maat ei liikauta eikä kuulu tämän keskustelun kulkuun vaan on pysyttävä itse aiheessa!.

        OLEN SAMA MIELTA, BUSH EI KUULU TÄMÄ KESKUSTELU


      • positiivisuudesta kuuluu kyllä
        MEO kirjoitti:

        OLEN SAMA MIELTA, BUSH EI KUULU TÄMÄ KESKUSTELU

        EIhän tässä itse Bushista keskusteltukaan vaan siitä miten kaksoiskansalaisuus olisi AINA parempi kuin YKSI kanslaisuus ja sanoinn, että ei varmasti AINA, ja sitten annoin esimerkin maista joiden kansalaisuus ei olsisi hyvä asia tänä päivänä, vois lentomatkat jäädä lyhyiksi noilla Pahan akselin maiden kanslaisilla, ja BUshan se on nuo epäsuosiossa olevat maat valinnut, niin että silleen tämä Bushin maininta on aivan aiheellista tässä yhteydessä kun keskusteltiin kaksoiskansalaisuuden positiivisuudesta.


    • maksaa

      Sisareni lapset ovat ostaneet itselleen Suomen kansalaisuuden, mutta voidakseen pitää samalla Saksan kansalaisuuden heidän oli maksettava eur 500,00.
      Kyllä muutkin maat osaavat rahastaa tällä asialla.

      • kuulostaa HYVIN omituiselta

        Koska se Saksan kansalaisuushan oli jo saatu niin en ymmärrä tuota juttuasi, voitko jollakin lähdelinkillä vahvistaa tuollaisen väitteen?


      • tietoa
        kuulostaa HYVIN omituiselta kirjoitti:

        Koska se Saksan kansalaisuushan oli jo saatu niin en ymmärrä tuota juttuasi, voitko jollakin lähdelinkillä vahvistaa tuollaisen väitteen?

        Tässä linkki:
        http://web-wren.com/idia/FAQ.htm#Antrag
        Saksan kansalaisuuden säilyttäminen eur 255,00
        Suomen kansalaisuus n. eur 300,00


      • ei ymmärrä
        tietoa kirjoitti:

        Tässä linkki:
        http://web-wren.com/idia/FAQ.htm#Antrag
        Saksan kansalaisuuden säilyttäminen eur 255,00
        Suomen kansalaisuus n. eur 300,00

        Turhaahan tänne mitään saksankielistä tekstiä on sivukaupalla laittaa, siinähän pääsee helpolla noin lähdevaatimuksista kun ei kukkaan ymmärrä mitään.
        Kyllä pitäis olla joku ymmärrättevämpi lähde, jonka jokainen pystyy tarkistamaan.


    • Nimetön

      onhan suomi köyhä maa,ja jostain sen täytyy rahaa saada,kun kaikenlaiset missit ja laulun lurittajat
      istuu suomen edustustossa.
      harmittaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 125
      3116
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      89
      2846
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2228
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      22
      1782
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1519
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1484
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1437
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1397
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      80
      1320
    Aihe