En tiennytkään että näin kovasti alkaisin kaipaamaan ruotsalaisia ja suomalaisia ja ulkomaalaisia ystäviäni ja sitä vapaamielisyyttä, mikä Ruotsissa vallitsee.
Suomi näyttää näin paluumuuttajan "uusin" silmin
hyvin ahdasmieliseltä ja taantumuksellisen kiihkouskovaiselta maapahaselta, oikealta junttilalta.
Pienet ympyrät ja samaa ympyrää eestakasin kuljetaan.
Kateus estää aitojen uusien ystävyyssuhetiden syntymisen ja täällä ollaan uskomattoman parisidonnaisia, ainakin maaseudulla.
Rakkaita ystäviäni kaipaan
6
1509
Vastaukset
- Mia Maria
Ymmärrän sinua todella hyvin! Olen itse asunut Ruotsissa kohta 7 vuotta ja viihtynyt todella hyvin. Kukaan ei ole koskaan kohdellut minua huonosti. Kun käyn nSuomessa totean vain etten halua takaisin. Siellä ahdistaa...
En voi kuvitella työskenteleväni siellä kun täällä on tottunut eri kansallisuuksiin työpaikalla. Olen hoitoalalla ja Suomessa ilmapiiri alallani tuntuu niin tiukkapipoiselta!
Sitäpaitsi täällä meitä suomalaisia on tosi paljon eli olo tuntuu tosi kotoisalta!
Tsemppiä sinulle!- on tiukkapipoista
Johtamisessa on valtavan iso ero Suomen ja Ruotsin välillä, Ruotsin eduksi.
- Suomessa ja Ruotsissa
on tiukkapipoista kirjoitti:
Kaikista suurin ero on todellisessa yritysystävällisyydessä Ruotsin hyväksi.
20 vuotta Suomessa tosissaan yrittänyt törmää vielä päivittäin brehnsneviläiseen sossuvirkavaltaan ja sossulainsäädäntöön.
Onneksi hyvä ystävä sai tiedon tästä kauttani ja pisti puljun Ruotsiin - ja hyvin viihtyy. - 40 vuotta hallinneet
Suomessa ja Ruotsissa kirjoitti:
20 vuotta Suomessa tosissaan yrittänyt törmää vielä päivittäin brehnsneviläiseen sossuvirkavaltaan ja sossulainsäädäntöön.
Onneksi hyvä ystävä sai tiedon tästä kauttani ja pisti puljun Ruotsiin - ja hyvin viihtyy.Niin että kyllä se johtuu jostakin muusta asenteesta kuin sossuista, tai sitten Ruotsin sossut ovat erilaisia kuin Suomen sossut?
- exruosu
on tiukkapipoista kirjoitti:
että Suomessa pätee sanonta...herran pelko on viisauden alku. Ehkä kuitenkin hieman ollaan parempaan suuntaan menossa. 'Ylemmässä' asemassa oleva voi olla kovinkin 'ylhäällä'.
- yrittäjänäkin
Suomessa ja Ruotsissa kirjoitti:
Onneksi hyvä ystävä sai tiedon tästä kauttani ja pisti puljun Ruotsiin - ja hyvin viihtyy.Hyvä oli ruotsissa vaan parempi kotimaassa ja kotiseudulla.
Yrittäjänä ei ole helppoa missään, et tiedä tänään saatko huomenna euron vai sata tai joskus jopa tuhat, silloi tunnet auringon paistavan risukasaankin.
Vaan muistakaa ystävät aina se, että mitään ette täältä mukaanne saa ja terveyttä ei voi ostaa edes rahalla...Kokemuksesta, yrittäjän muijana jo kolme vuosikymmentä!!!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va1323013- 71467
Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?2201326Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J701191- 441151
- 371021
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va381012Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke133957- 47954
Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.36877