moro,
Edelliset kunnon motoristikokemukset on kirjaimellisesti mopo ajoilta, väliin 12v puhdasta
autoilukautta, nyt ajossa iso A ja mieli täynnä kysymyksiä.
Käytettyinä noita VFR800:sia löytyy ihan kiitettävästi
, en ole kattelemassa VTEC mallia vaan 98-01 malleja. Paljonhan noilla on yleensä ajettu mutta
pyörähän pitäisi kilometrejä kestää. Ja kylmät tyypit otettuna laatu teki vaikutuksen.
Mietityttää tuo pyörän soveltuvuus aloittelijalle.
Inssi ja ajotunnit ajettu cb500:la ja tuohan oli kyllä helppo ajaa. Mutta miten tämmönen normipainonen 175cm pitkä (lyhyt) pärjää 40kg ja tuplasti tehokkaamman kanssa?
Koska mieli tekee maantielle eikä katuja kiertämään ja kiihdyttelemään.
Kysyn siksi tätä, koska mp liikkeiden koeajot ovat yleensä aika lyhyitä ja niistä ei tahdo oikein jäädä kunnon kuvaa( kaikkea ei ehdi kokeilla) ja eikait oudolla pyörällä lyhyessä koeajossa muutenkaan tohdi ottaa oudolla paikkakunnalla kierrosluvut "tappiin asti".
onko muita samassa tilanteessa olleita?
honda vfr 800 ensipyöräksi
9
20362
Vastaukset
- soveltuu
hyvin ekaksi pyöräksi. Ostin -98 VFR:n juhannuksena ja nyt on alla n.8000 iloista kilometriä. Pyörä TODELLA hyvä ajaa, kone ei ole mikään CBR kaltainen kierroksille pirahtava vaan kuminauhamainen vääntäjä josta minä ainakin pidän. Omallani ajettu 55000 km ja kaikki pelaa hyvin
- vähfäri
Soveltuu vallan mainiosti ensi pyöräksi, mulla oli eka oma pyärä VFR 750f ja takana reilut parisataa kilsaa kokeilua muilla pyörillä ja korttikin tuli ajettua 125 endurolla...eka kesä meni opetellessa ja oli aika huimaa välillä mutta malttia ja ennnakoivan ajon koulutusta suosittelen, siellä saat vinkkejä just oman pyörän hallittavuuteen. Tänä keväänä ostin 800:sen, ja en huomannut juuri eroa ajettavuudessa, pikkasen eri saundit. Ei muuta kun sopivaa vähväriä valitsemaan ;)
- ok / 164cm
Terve
itse painan 60kg ja pituuttakaan ei oo ku 164 ja hyvin olen parjannyt -01 mallin kanssa, jonka nimenomaan itsekin halusin koska se on viimonen (kehittynein - pikkuviat korjattu) malli "ratasnokalla".
Itsekin pohdin juuri tuota etta onko tuo sopiva ekaksi pyoraksi - aivan turhaan. Jos mielii pyoria vaihtaa niin sit ei kannata kylla vfr:lla alotella... - VEFARISTI
-ITSELLÄNI ON -98 MALLI AJETTU 61000 EIKÄ MITÄÄN
ONGELMIA OLE OLLUT,VOI KIERRÄTTÄÄ KYLLÄ 10000RPM
EI SE RIKKI MENE JA ÖLJYT KANNATTAA VAIHTAA
6000 VÄLEIN.OLEN 172 CM JA KUN PYÖRÄ TUNTUI
VÄHÄN KORKEALTA "HÖYLÄYTIN" PENKISTÄ 3-4 CM POIS
NIIN HYVÄ TULI - Tyytyväinen veeäfärräläinen
Soveltuu upeasti eka pyöräksi, jopa mun 15v poika käsittelee pyörääni tosi hyvin.. joka on VFR800 -01. Ruisku, dual-jarruilla.
Hyvä ajettavuus, ajoin tänä kesänä rautaperseajon 1650 km/22h, enkä puutunut juuri ollenkaan. Ainoastaan kaasukäden ranne kipeytyi.
Pieni polttoaineenkulutus n. 5,5-6l sadalle. Vääntöä ja tehoa löytyy vakionakin riittävästi.
Helppo ja kevyt käsitellä. Matkustajalla hyvät oltavat.
Hyvännäköinen kaiken lisäksi. VFR:n omistajat ovat tutkituski kaikista tyytyväisimpiä pyöräänsä. Kuten minä. Tuskin tarvitsen kummempaa pyörää, vaikka mihin lähtisin.
Rakastan tuota vehjettä. Vaimon mielestä liikaa, kun pitää sitä välillä puleeratakin.
Erittäin hyvä valinta ensimmäiseksi ja viimeiseksi pyöräksi. - vfr 800
laadukas peli se on ,tosin korkean hinnan vaivaama kokoisekseen mutta rento peli päästellä, kivat saunditkin ja tarvittaessa liikkuu riittävästi.
- jimmy 69
sopiiko tällaselle 188/110 kiloselle?
- Mauri34
Tiedä sit onko vfr hyvä aloittelijalle sillä painoa on liikaa, ja kenties moottoritehoakin.
Toisaalta kaasulla voi hallita tehoja mutta hallitsetko pyörän painon.
Ei se mikään pappatuntsa ole mutta ei kunkkukaan.
Varsin leppoisa peli jonka seläs viihtyy
ja miellyttävä v-koneen ääni.
Potkua sais olla n20hv enemmän.
Vfr.ssä on kierroksenrajoitin, = kun väännät kaasun täysin auki ja kierroslukumittari saavuttaa ylärajan, moottori sammuu hetkeksi ja kuski saattaa "heilahtaa" eteenpäin. Joten ole tarkkana jos ajelet kovilla kierroksilla. - motoilija.
mun upealla kaunottarella vfr 800 fi -98 ajettu yli 100000km. kone käy edelleen nätisti eikä yhtään kuluta öljyä. kulkee mittarin mukaan edelleen yli 250km h. Eka pyöräks aloittelijalle ehkä vähän painava ja turhankin tehokas mut muuten upea peli matkan tekoon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1817637
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes903660- 662509
Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se721589Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3751513Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l201406- 571393
Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä171101Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni791040Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <3841038