honda vfr 800 ensipyöräksi

Akortti taskussa kohta

moro,

Edelliset kunnon motoristikokemukset on kirjaimellisesti mopo ajoilta, väliin 12v puhdasta
autoilukautta, nyt ajossa iso A ja mieli täynnä kysymyksiä.

Käytettyinä noita VFR800:sia löytyy ihan kiitettävästi
, en ole kattelemassa VTEC mallia vaan 98-01 malleja. Paljonhan noilla on yleensä ajettu mutta
pyörähän pitäisi kilometrejä kestää. Ja kylmät tyypit otettuna laatu teki vaikutuksen.

Mietityttää tuo pyörän soveltuvuus aloittelijalle.
Inssi ja ajotunnit ajettu cb500:la ja tuohan oli kyllä helppo ajaa. Mutta miten tämmönen normipainonen 175cm pitkä (lyhyt) pärjää 40kg ja tuplasti tehokkaamman kanssa?

Koska mieli tekee maantielle eikä katuja kiertämään ja kiihdyttelemään.

Kysyn siksi tätä, koska mp liikkeiden koeajot ovat yleensä aika lyhyitä ja niistä ei tahdo oikein jäädä kunnon kuvaa( kaikkea ei ehdi kokeilla) ja eikait oudolla pyörällä lyhyessä koeajossa muutenkaan tohdi ottaa oudolla paikkakunnalla kierrosluvut "tappiin asti".

onko muita samassa tilanteessa olleita?

9

19805

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • soveltuu

      hyvin ekaksi pyöräksi. Ostin -98 VFR:n juhannuksena ja nyt on alla n.8000 iloista kilometriä. Pyörä TODELLA hyvä ajaa, kone ei ole mikään CBR kaltainen kierroksille pirahtava vaan kuminauhamainen vääntäjä josta minä ainakin pidän. Omallani ajettu 55000 km ja kaikki pelaa hyvin

      • vähfäri

        Soveltuu vallan mainiosti ensi pyöräksi, mulla oli eka oma pyärä VFR 750f ja takana reilut parisataa kilsaa kokeilua muilla pyörillä ja korttikin tuli ajettua 125 endurolla...eka kesä meni opetellessa ja oli aika huimaa välillä mutta malttia ja ennnakoivan ajon koulutusta suosittelen, siellä saat vinkkejä just oman pyörän hallittavuuteen. Tänä keväänä ostin 800:sen, ja en huomannut juuri eroa ajettavuudessa, pikkasen eri saundit. Ei muuta kun sopivaa vähväriä valitsemaan ;)


    • ok / 164cm

      Terve
      itse painan 60kg ja pituuttakaan ei oo ku 164 ja hyvin olen parjannyt -01 mallin kanssa, jonka nimenomaan itsekin halusin koska se on viimonen (kehittynein - pikkuviat korjattu) malli "ratasnokalla".

      Itsekin pohdin juuri tuota etta onko tuo sopiva ekaksi pyoraksi - aivan turhaan. Jos mielii pyoria vaihtaa niin sit ei kannata kylla vfr:lla alotella...

    • VEFARISTI

      -ITSELLÄNI ON -98 MALLI AJETTU 61000 EIKÄ MITÄÄN
      ONGELMIA OLE OLLUT,VOI KIERRÄTTÄÄ KYLLÄ 10000RPM
      EI SE RIKKI MENE JA ÖLJYT KANNATTAA VAIHTAA
      6000 VÄLEIN.OLEN 172 CM JA KUN PYÖRÄ TUNTUI
      VÄHÄN KORKEALTA "HÖYLÄYTIN" PENKISTÄ 3-4 CM POIS
      NIIN HYVÄ TULI

    • Tyytyväinen veeäfärräläinen

      Soveltuu upeasti eka pyöräksi, jopa mun 15v poika käsittelee pyörääni tosi hyvin.. joka on VFR800 -01. Ruisku, dual-jarruilla.

      Hyvä ajettavuus, ajoin tänä kesänä rautaperseajon 1650 km/22h, enkä puutunut juuri ollenkaan. Ainoastaan kaasukäden ranne kipeytyi.

      Pieni polttoaineenkulutus n. 5,5-6l sadalle. Vääntöä ja tehoa löytyy vakionakin riittävästi.

      Helppo ja kevyt käsitellä. Matkustajalla hyvät oltavat.

      Hyvännäköinen kaiken lisäksi. VFR:n omistajat ovat tutkituski kaikista tyytyväisimpiä pyöräänsä. Kuten minä. Tuskin tarvitsen kummempaa pyörää, vaikka mihin lähtisin.

      Rakastan tuota vehjettä. Vaimon mielestä liikaa, kun pitää sitä välillä puleeratakin.

      Erittäin hyvä valinta ensimmäiseksi ja viimeiseksi pyöräksi.

    • vfr 800

      laadukas peli se on ,tosin korkean hinnan vaivaama kokoisekseen mutta rento peli päästellä, kivat saunditkin ja tarvittaessa liikkuu riittävästi.

      • jimmy 69

        sopiiko tällaselle 188/110 kiloselle?


    • Mauri34

      Tiedä sit onko vfr hyvä aloittelijalle sillä painoa on liikaa, ja kenties moottoritehoakin.
      Toisaalta kaasulla voi hallita tehoja mutta hallitsetko pyörän painon.
      Ei se mikään pappatuntsa ole mutta ei kunkkukaan.
      Varsin leppoisa peli jonka seläs viihtyy
      ja miellyttävä v-koneen ääni.
      Potkua sais olla n20hv enemmän.
      Vfr.ssä on kierroksenrajoitin, = kun väännät kaasun täysin auki ja kierroslukumittari saavuttaa ylärajan, moottori sammuu hetkeksi ja kuski saattaa "heilahtaa" eteenpäin. Joten ole tarkkana jos ajelet kovilla kierroksilla.

    • motoilija.

      mun upealla kaunottarella vfr 800 fi -98 ajettu yli 100000km. kone käy edelleen nätisti eikä yhtään kuluta öljyä. kulkee mittarin mukaan edelleen yli 250km h. Eka pyöräks aloittelijalle ehkä vähän painava ja turhankin tehokas mut muuten upea peli matkan tekoon.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1897
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1719
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1584
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1306
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1244
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1242
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1206
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1182
    9. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1171
    10. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      44
      1166
    Aihe