Unduja ja seeprapeippoja samaan häkkiin?

Miten on?

Voiko samassa isossa häkissä pitää undulaattipariskuntaa ja seeprapeippoja?

Onko jollain kokemusta. Sen tiedän, että unduja ja neitokakaduja voi kait pitää yhdessä...

4

875

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -M-

      Ei, ei ja ei. Ellei häkkisi ole jo kymmenien neliömetrien kokoinen ja sittenkin harkiten.

      Undulaatti on touhukas ja utelias otus, jonka koukkunokassa on papukaijan tehokas pihtimäinen puruvoima, tarkoitettu järsimään pesäkoloa ja työstämään koviakin siemeniä. Seeprapeippo taas on pieni, hento ja suoranokkainen, ja sen punaiset jalat suorastaan yllyttävät undulaattia vähän nakertelemaan niitä. Hentonokkaisella peipolla ei ole mitään puolustautumismahdollisuuksia ilkikurista undulaattia kohtaan ja valitettavan usein näistä piittamaattomista yhdistelmistä seuraa amputoituja peiponvarpaita ja -jalkoja.

      En väitä etteikö joku yksittäinen undulaattiyksilö/t peippojen kanssa voisi isossa häkissä sovussakin elää ainakin jonkun aikaa, mutta nyrkkisääntönä koukkunokat ja suoranokat kannattaa suosiolla pitää erillään ettei tarvitse sitten jälkikäteen katua. Jos siis haluat sekä peippoja että papukaijoja niin molemmille oma häkki (monia peippoja ja muitakin pieniä suoranokkia sitten taas on kyllä mahdollista asuttaa keskenään isossa lentohäkissä).

      Jos välttämättä haluat undulaattihäkkiin jotain muita lajeja niin esimerkiksi ruohokaijoja, neitokakaduja ja joitakin muitakin pieniä ja sävyisiä parakiitteja voinee kokeilla - mikäli häkki on oikeasti iso, siis siitä metristä ylöspäin pituudeltaan...

      • äölkjh

        Undulaattia ja ruohokaijaa ei kuitenkaan ole syytä yhdistää. Ruohokaijat ovat hämärälajeja jolloin niiden liikkuminen häiritsee undulaatteja ja taasen niiden levätessä undulaatit häiritsevät niitä. Mielummin undulaattien seuraan enempi päiväaktiivinen laji, esim. neitokakadu tai loitokaija.


    • SerpeNTiina

      undujen häkistä.
      Yhdessä niitä voi pitää samassa huoneessa kyllä.Siis vapaina yhtäaikaa.
      Ainakin omat unduni kaikki kahdeksan ovat niin vilkasta vilskettä täynnä,että hitaammat nymfit ehtivät vain pyörittää päätään ja katsella alta kulmain.
      Undujen joukossa on aina mahdollisesti niin veli- vekkuli tai sisko- simputtaja,että ei mielellään samaan häkkiin.Iso aviaario on eriksen.
      Ja koukkunokista ja pienistä peipoista olen edellisen kirjoittajan kanssa samaa mieltä.Tsirp:>

      • Elinsa

        Et voi tietää mitä undulaatit ajattelevat ja eläinkaupassa on nymfit ja undut sekasin että tervemenoo oon kymmenen ja mulla neljä lintuu 2 undua ja 2 nymfiä tulee hyvin toimeen paremmin kun koskaan.:-D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      30
      2069
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      6
      1832
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      15
      1311
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      7
      1204
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1175
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      11
      1107
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1051
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1015
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1014
    10. 12
      997
    Aihe