Tietääkös täällä kukaan näistä sormuksen leimoista mitään,ihan mielenkiinnosta haluaisin tietää. Omassa sormuksessa RO 585,mitähän tuo meinaa. Olisin kiitollinen jos joku vastaisi:)
Sormuksen leima
5
10200
Vastaukset
- ...
Tuo 585 (14 karaattia) tarkoittaa että sormuksesta on 58,5 % puhdasta kultaa. Keltakullan muut aineethan on hopea ja kupari. Tuosta RO:sta en kyllä tiedä, olisiko joku nimileima?
- täältä päin
... kirjoitti:
Katsopa täältä: http://www2.tukes.fi/nimileimarekisteri/
Mahtaako tuolla sivustolla olla mitään tekemistä sormuksen merkinnän kanssa..? Onko sormuksesi valkokultaa, voisiko RO tarkoitta rodinointia?
- täsmää!
täältä päin kirjoitti:
Mahtaako tuolla sivustolla olla mitään tekemistä sormuksen merkinnän kanssa..? Onko sormuksesi valkokultaa, voisiko RO tarkoitta rodinointia?
Vaikka epäilit TUKES taulukkoa: Kyllä se tähän liittyy. Näköjään TUKES (joka muutenkin valvoo Suomen kulta-aineen koostumusta)pitää rekisteriä niistä, jotka saa merkitä kultaa (kultasepät jne.).
Mun sormuksen kohdalla ainakin täsmää. Kun pistän oman sormukseni kirjainyhdistelmän, taulukko näyttää ihan oikein paikan/firman, joka on mun sormukseni tehnyt. Eihän kultaa saa sulattaa ja merkata Suomessa kuka vaan ja siksi täytyy olla tällainen taulukko niistä, joilla on luvat siihen. - Sivusta seurannut
täsmää! kirjoitti:
Vaikka epäilit TUKES taulukkoa: Kyllä se tähän liittyy. Näköjään TUKES (joka muutenkin valvoo Suomen kulta-aineen koostumusta)pitää rekisteriä niistä, jotka saa merkitä kultaa (kultasepät jne.).
Mun sormuksen kohdalla ainakin täsmää. Kun pistän oman sormukseni kirjainyhdistelmän, taulukko näyttää ihan oikein paikan/firman, joka on mun sormukseni tehnyt. Eihän kultaa saa sulattaa ja merkata Suomessa kuka vaan ja siksi täytyy olla tällainen taulukko niistä, joilla on luvat siihen.olipa positiivinen yllätys että löytyvät netistäkin nuo nimileimat. Ihme vaan kun esim. OK, joka yhdessä korussani, on Oulun koru, mutta myös muita liikkeitä löytyy samalla leimalla OK.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m724254Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o993694Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363389- 512950
- 402438
Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182399Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest222142- 231776
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami141597Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?331572