Sormuksen leima

sormus---

Tietääkös täällä kukaan näistä sormuksen leimoista mitään,ihan mielenkiinnosta haluaisin tietää. Omassa sormuksessa RO 585,mitähän tuo meinaa. Olisin kiitollinen jos joku vastaisi:)

5

10247

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Tuo 585 (14 karaattia) tarkoittaa että sormuksesta on 58,5 % puhdasta kultaa. Keltakullan muut aineethan on hopea ja kupari. Tuosta RO:sta en kyllä tiedä, olisiko joku nimileima?

      • ...

      • täältä päin
        ... kirjoitti:

        Katsopa täältä: http://www2.tukes.fi/nimileimarekisteri/

        Mahtaako tuolla sivustolla olla mitään tekemistä sormuksen merkinnän kanssa..? Onko sormuksesi valkokultaa, voisiko RO tarkoitta rodinointia?


      • täsmää!
        täältä päin kirjoitti:

        Mahtaako tuolla sivustolla olla mitään tekemistä sormuksen merkinnän kanssa..? Onko sormuksesi valkokultaa, voisiko RO tarkoitta rodinointia?

        Vaikka epäilit TUKES taulukkoa: Kyllä se tähän liittyy. Näköjään TUKES (joka muutenkin valvoo Suomen kulta-aineen koostumusta)pitää rekisteriä niistä, jotka saa merkitä kultaa (kultasepät jne.).
        Mun sormuksen kohdalla ainakin täsmää. Kun pistän oman sormukseni kirjainyhdistelmän, taulukko näyttää ihan oikein paikan/firman, joka on mun sormukseni tehnyt. Eihän kultaa saa sulattaa ja merkata Suomessa kuka vaan ja siksi täytyy olla tällainen taulukko niistä, joilla on luvat siihen.


      • Sivusta seurannut
        täsmää! kirjoitti:

        Vaikka epäilit TUKES taulukkoa: Kyllä se tähän liittyy. Näköjään TUKES (joka muutenkin valvoo Suomen kulta-aineen koostumusta)pitää rekisteriä niistä, jotka saa merkitä kultaa (kultasepät jne.).
        Mun sormuksen kohdalla ainakin täsmää. Kun pistän oman sormukseni kirjainyhdistelmän, taulukko näyttää ihan oikein paikan/firman, joka on mun sormukseni tehnyt. Eihän kultaa saa sulattaa ja merkata Suomessa kuka vaan ja siksi täytyy olla tällainen taulukko niistä, joilla on luvat siihen.

        olipa positiivinen yllätys että löytyvät netistäkin nuo nimileimat. Ihme vaan kun esim. OK, joka yhdessä korussani, on Oulun koru, mutta myös muita liikkeitä löytyy samalla leimalla OK.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      170
      1499
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      336
      1126
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      47
      951
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      179
      835
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      39
      759
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      49
      720
    7. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      30
      605
    8. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      116
      578
    9. 52
      571
    10. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      541
    Aihe