Sormuksen leima

sormus---

Tietääkös täällä kukaan näistä sormuksen leimoista mitään,ihan mielenkiinnosta haluaisin tietää. Omassa sormuksessa RO 585,mitähän tuo meinaa. Olisin kiitollinen jos joku vastaisi:)

5

7474

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Tuo 585 (14 karaattia) tarkoittaa että sormuksesta on 58,5 % puhdasta kultaa. Keltakullan muut aineethan on hopea ja kupari. Tuosta RO:sta en kyllä tiedä, olisiko joku nimileima?

      • ...

      • täältä päin
        ... kirjoitti:

        Katsopa täältä: http://www2.tukes.fi/nimileimarekisteri/

        Mahtaako tuolla sivustolla olla mitään tekemistä sormuksen merkinnän kanssa..? Onko sormuksesi valkokultaa, voisiko RO tarkoitta rodinointia?


      • täsmää!
        täältä päin kirjoitti:

        Mahtaako tuolla sivustolla olla mitään tekemistä sormuksen merkinnän kanssa..? Onko sormuksesi valkokultaa, voisiko RO tarkoitta rodinointia?

        Vaikka epäilit TUKES taulukkoa: Kyllä se tähän liittyy. Näköjään TUKES (joka muutenkin valvoo Suomen kulta-aineen koostumusta)pitää rekisteriä niistä, jotka saa merkitä kultaa (kultasepät jne.).
        Mun sormuksen kohdalla ainakin täsmää. Kun pistän oman sormukseni kirjainyhdistelmän, taulukko näyttää ihan oikein paikan/firman, joka on mun sormukseni tehnyt. Eihän kultaa saa sulattaa ja merkata Suomessa kuka vaan ja siksi täytyy olla tällainen taulukko niistä, joilla on luvat siihen.


      • Sivusta seurannut
        täsmää! kirjoitti:

        Vaikka epäilit TUKES taulukkoa: Kyllä se tähän liittyy. Näköjään TUKES (joka muutenkin valvoo Suomen kulta-aineen koostumusta)pitää rekisteriä niistä, jotka saa merkitä kultaa (kultasepät jne.).
        Mun sormuksen kohdalla ainakin täsmää. Kun pistän oman sormukseni kirjainyhdistelmän, taulukko näyttää ihan oikein paikan/firman, joka on mun sormukseni tehnyt. Eihän kultaa saa sulattaa ja merkata Suomessa kuka vaan ja siksi täytyy olla tällainen taulukko niistä, joilla on luvat siihen.

        olipa positiivinen yllätys että löytyvät netistäkin nuo nimileimat. Ihme vaan kun esim. OK, joka yhdessä korussani, on Oulun koru, mutta myös muita liikkeitä löytyy samalla leimalla OK.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      155
      6469
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      34
      3888
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      2005
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1969
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1799
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1646
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1553
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1508
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      19
      1499
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      35
      1380
    Aihe