Hei. Tipsullani on ikää nyt tasan 9 kuukautta. Siitä lähtee ihan mielettömästi karvaa. Imuroida saa joka toinen päivä ja koiran harjata pari kertaa viikossa. Kysynkin siis, että miten teillä muilla tipsun omistajilla Koirasta lähtee karvaa. Onko kyse nyt ihan tavallisesta karvanvaihdosta ja hellittääkö karvan lähteminen myöhemmin? Karvaa lähtee koko ajan tasaiseen tahtiin ja karva on erittäin hienoa ja hentoa. kiitos jo etukäteen. =)
tiibetinspanielin karvanlähtö
6
4641
Vastaukset
- irtokarvoja paidassa
Hei, meidän tipsulla on myös karvanlähtöä tällä hetkellä ja ikää suunnilleen saman verran kuin sun tipsulla. Kestäny jo kolmisen viikkoa ja hellittää jo onneksi. Aiemminhan ei tipsustamme karvaa juuri lähtenyt kun sitä vertaa nykyiseen.
Kaikki paikat on ollu karvoissa eikä minkäänlainen imurointi tuntunu auttavan. Itse luulisin sen olevan jotain pentukarvan vaihtumista, ainakin koiran karvapeite on kuitenkin pysyny kunnossa päällisin puolin.- tipsutin
Kampaa 2 kertaa päivässä tiheäpiikkisellä kammalla ulkona tai kylpyhuoneessa, että karvat ei kulkeudu joka paikkaan.
Itse teen näin ja imuroin joka päivä ja mattoja ei ole. Sohvat on nahkaiset. Meillä on 5 tipsua!
- tipsuttaja:D
Hei meillä on noin vuoden vanha tipsu harjataan joka päivä kerran. Meillä on sama ongelma tipsusta lähtee karvaa kun ihan vaaan silittelee rauhassa olemme miettineet onko se jotain puutosta vai onko se vain sitä pentukarvan lähtemista;D Vaikutaako koiran sukupuoli asiaan itse omistan uros tipsun. Naapurissa asuu myös narttukoira (lappIS ON ROTU EI NIMI) jos johtuu siitä että jos on juoksut naapurin nartulla menossa kiitos jos vastaatte:D
- tipsuneiti
Itsellä on narttu--tipsu ja karvaa lähtee yleensä keväällä ja syksyllä todella paljon, niin että komea huiskuhäntä on ohut tupsu vain, ja jos tipsu esim. istuu sylissä, jää syliin tupottain karvaa. Mutta nämä karvanlähtöajat kestävät vain muutaman viikon. Johtuisiko tytöillä tosiaan hormonitoiminnasta ja juoksuista!?...Juoksujen jälkeen on nyt taas ihanan hyvänkuntoinen ja pehmeän kiiltävä turkki. Olen karvanlähtöaikaan syöttänyt tytölle lohta yrjölänpuurossa tai raksujen joukossa, välillä laittanut tilkan öljyä tai kananmunan keltuaista pöperön joukkoon. Metallisuka on muuten hyvä väline turkin hoidossa karvanlähtöaikaan.
- Anonyymi
meidän tipsuneidiltä lähtee nyt ihan älyttömästi karvaa, hän on vuoden ikäinen,
muuten iloinen ja pirteä, mutta harjata pitää päivittäin, luulen että on ihan normaalia, mutta stop mustille vaatteille ja hyvälle imurile käyttöä! - Anonyymi
Tämä palsta on spanielipalsta. Tipsu ei ole spanieli, suosittelen laittamaan tipsualoitukset esim. seura- tai vahtikoirapalstalle. :) T. Sekä tipsujen että spanielien ystävä <3
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124030MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar822081Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5491647Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin941366Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671117Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331038Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt216916Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60883- 171854
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3828