Paljonko tingata okt-talon hinnasta?

Natali

Heips! Paljonko prosentuaalisesti kantsii tingata omakotitalon hinnasta? Siis niinku vähintään? Ettei nyt ihan liikaa mene maksamaan turhaan. :)

21

10901

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....

      Kysymykseen on mahdoton vastata. Se riippuu pyyntihinnan suhteesta käypään arvoon. Omakotitalojen kauppojen hinnat on julkisia, joten kannattaa käydä kunnan kiinteistövirastossa tai maanmittauslaitoksella selailemassa hintoja ja selvittää yleinen hintataso, ja sitten vielä tutustua myyjällä haluamasi kohteen kuntotutkimukseen jne.

      • Vastaan silti

        On mahdoton sanoa kuinka paljon mahdollista tinkivaraa on.
        Olin itse katsomassa yhtä kohdetta, jonka ilmoitus jo ihmetytti, että miksi se on noin järkevän hintainen pyynniltään?? Arvostettu alue ja kohteessa ei suureksi ihmetykseksi ollut mitään tiettävästi vialla.
        Pyynti oli siinä 160k ja se myytiin ko. hinnalla jo ensiesittelyssä. Eli siinä ei juuri tinkivaraa ollut.
        Toisaalta tiedän varmaksi että tuttavani osti liedosta okt.n hintaan 110k vaikka pyynti oli julmat 197k.
        Hinta oli "hinattu" ylös vastaamaan turun keskustan vastaavan kuntoisia rintamamies taloja.
        Myyvä perikunta oli vielä ihan tyytyväinen kauppahintaan.
        Eli sekin vaikuttaa että KETÄ myy. Jotain hyvin toimeen tulevaa perikuntaa ei välttämättä kiinnosta tonni pari sinne tänne, mutta asunnon vaihtajalla voi olla omat suunnitelmat ja tarpeet takana.. eli ei haluta myydä niin halvalla että omat suunnitelmat pissii..
        Siitä kuitenkin lähtisin että kohde kuin kohde:
        tarjoa sen verran mitä SINÄ olet valmis maksamaan esim. -20%, huomioiden kaikki remonttitarpeet jne.
        ja PYSY SIINÄ TARJOUKSESSA. elä nosta tarjousta vaikka välittä urputtaa mitä tahansa.


      • Pysy tarjouksessa
        Vastaan silti kirjoitti:

        On mahdoton sanoa kuinka paljon mahdollista tinkivaraa on.
        Olin itse katsomassa yhtä kohdetta, jonka ilmoitus jo ihmetytti, että miksi se on noin järkevän hintainen pyynniltään?? Arvostettu alue ja kohteessa ei suureksi ihmetykseksi ollut mitään tiettävästi vialla.
        Pyynti oli siinä 160k ja se myytiin ko. hinnalla jo ensiesittelyssä. Eli siinä ei juuri tinkivaraa ollut.
        Toisaalta tiedän varmaksi että tuttavani osti liedosta okt.n hintaan 110k vaikka pyynti oli julmat 197k.
        Hinta oli "hinattu" ylös vastaamaan turun keskustan vastaavan kuntoisia rintamamies taloja.
        Myyvä perikunta oli vielä ihan tyytyväinen kauppahintaan.
        Eli sekin vaikuttaa että KETÄ myy. Jotain hyvin toimeen tulevaa perikuntaa ei välttämättä kiinnosta tonni pari sinne tänne, mutta asunnon vaihtajalla voi olla omat suunnitelmat ja tarpeet takana.. eli ei haluta myydä niin halvalla että omat suunnitelmat pissii..
        Siitä kuitenkin lähtisin että kohde kuin kohde:
        tarjoa sen verran mitä SINÄ olet valmis maksamaan esim. -20%, huomioiden kaikki remonttitarpeet jne.
        ja PYSY SIINÄ TARJOUKSESSA. elä nosta tarjousta vaikka välittä urputtaa mitä tahansa.

        Välittäjillä on omat tavoitteet ja kyllä se jättämäsi rohkeakin tarjous alkaa kiinnostamaan, kun myyntiaika vain venyy ja venyy.
        Kaverini osti muutamia vuosia täysin remonttikuntoisen okt.n hintaan 90 000 pyynti oli alun perin 130 000 ja välittäjä soittele useita kertoja ja tarjosi vastatarjouksena jotain 120 tonnia jne.
        Lopulta kaverini sanoi että etkö sinä tajua: Minä maksan vain tuon 90 000 ja teki selon teon mikä piti vielä jälkeenpäin paikkaansa. että remonttiin menisi yli 50 000 vaikka itse tekikin paljon.
        Kaikki salaojat, putket lvi, sähköt, katto jne. ja sisältä pinnat on vieläkin kesken..
        Eli huomioi nyt ainakin ne remppakulut suhteessa uuteen vastaavaan taloon. Vanha on kuitenkin vanha.


      • tarjouksen vastaanottaja
        Pysy tarjouksessa kirjoitti:

        Välittäjillä on omat tavoitteet ja kyllä se jättämäsi rohkeakin tarjous alkaa kiinnostamaan, kun myyntiaika vain venyy ja venyy.
        Kaverini osti muutamia vuosia täysin remonttikuntoisen okt.n hintaan 90 000 pyynti oli alun perin 130 000 ja välittäjä soittele useita kertoja ja tarjosi vastatarjouksena jotain 120 tonnia jne.
        Lopulta kaverini sanoi että etkö sinä tajua: Minä maksan vain tuon 90 000 ja teki selon teon mikä piti vielä jälkeenpäin paikkaansa. että remonttiin menisi yli 50 000 vaikka itse tekikin paljon.
        Kaikki salaojat, putket lvi, sähköt, katto jne. ja sisältä pinnat on vieläkin kesken..
        Eli huomioi nyt ainakin ne remppakulut suhteessa uuteen vastaavaan taloon. Vanha on kuitenkin vanha.

        Olemme myymässä ok-taloa (rak.-72 täystiili talo) joka on katosta kivijalkaan täysin remontoitu viiden vuoden sisällä. Vakuutuksetkin on hinnoiteltu uuden mukaan , koska esim. putkistot uusittu. Olemme nyt myyässä taloa paikkakunnalta muuton vuoksi. Hinta pyynti on 165.000.
        Alueella alkuperäisessä kunnossa olevista taloista pyydetään 145.000 ja siitä ylikin. alue rakennettu 70-75. Taloissa vielä tasakatto, jotka alueella on suurin osa muuttanut harjakatoiksi.
        Kysynkin onko pyynti liikaa kun laskee remontti kulut. Jos tlosta tarjotaan esim. 150.000 ,kun tapetit ei miellytä ja sen takia täytyy tehdä hirvee remontti. Itse en laske paljoakaan tapettien tai maalien päälle vaan missä kunnossa talo on siltä maalin tai tapetin alta. Taloahan tässä myydään eikä seiniä. Kyllä tollasen 15.000 vähennyksen ymmärtää jos joutuisi tekeen esim. pesutilojen tai täyden keittiö remontin.
        "Eli huomioi nyt ainakin ne remppakulut suhteessa uuteen vastaavaan taloon" Tai jo tehtyyn perusparannus korjaukseen joka aika hintavaa puuhaa vaikka itse pystyisikin tekemään paitsi sähkö,lvi...


    • Romdahlia

      Mitä olet ostamassa? Tiedätkö talon rakenteet läpikotaisin ovatko ne kunnossa entä perustus ja alustäytöt onko siellä roskia/hometta tms mikä aiheuttaa myöhemmin ongelmia? Entä putket yms muu talotekniikka? Onko sinulla edes varaa maksaa lainanhoito kuluja? Olet ilmeisesti nuori ja naivi kun "maustat" kirjoitustasi hymiöillä tms muulla tavalla joka paljastaa sinun leijuvan asunnon osto humalassa.

      Nämä ovat perusasioita, joista sinun olisi otettava nyt selvää pikimmiten ! Ehkä myös "leijuva" olotilasi siitä helpottaa!

    • ddt2

      Tällä hetkellä olemme pakkotilanteessa ja asunto on saatava. Kiertelemme ahkeraan ja vasta yhden tarjouksen olemme jättäneet. Se oli -25%.... ei mennyt läpi, mutta kohde edelleen myymättä. Uskoisen tarjouksemme alkavan kiinnostaa kohtapuoliin.

      Esim jostain 290.000 OKT:sta voi aivan hyvin tarjota 200.000. Ei ehkä mene läpi, mutta kun aikaa kuluu kuukausi niin sattaa hyvinkin välittäjä soitella perään.

      • \_O_/

        Tuossa oli kiikarissa noin kuukausi sitten omakotitalo täällä etelä suomessa jossa pyyntihinta 220000eur.
        Sanoin vaimolle että tarjotaan 200000eur. Noh hän nauroi minulle ettei tule mitään /ei mene läpi...nyt talo on edelleen myymättä ja pyyntihinta näyttää olevan 199000eur..
        Toisaalta olen onnellinen etten mennyt tarjoamann tuota summaa mutta nyt 190 000 euroakin tuntuu olevan yläkanttiin.
        Myyntihinnat ovat pidentyneet mitä olen tässä muutamaa kohdetta seurannut mielnkiinnosta. Toki ne halutuimmat kohteet menee jopa ilman näyttöjä.


    • just ostanut tuhnu

      voi sanoa, että aiemmin hp:ssä oli n. 2 - 5% tinkavaraa. Nyt voi hyvin tarjota - 15 %, jolla minä tein kaupat. Hintapyyntö oli talosta asiallinen eikä kuntokartoituksessa näkynyt mitään epäilyttävää, myyjällä oli uusi talo alla, että saattoi olla jo kiiruskin. Terv. tuhnutuhnutuhnu potensiin 10.

      • esimerkkeilijä

        Tosiaan. Kävimme silloin näytöllä ja oli kiva se rivari. Huolestutti hieman pari juttua mutta tarjouksemme oli kuitenkin jonkin verran pienempi kuin itse pyynti.

        (pyyntihinta muutettu ettei kohteesta tule liikaa informaatiota, hinnanalennusprosentti pysyy samana)

        Pyyntihinta: 191te
        Tarjouksemme: 147te
        Vastatarjous: 175te

        Tuon verran hinta siis tippui ja olisi samantien lähtenyt tuolla hinnalla. Tarjouksemme oli mielestämme vielä hyvän tavan mukainen vaikka vaimo meinasikin etteihän tuota "kehtaa" tarjouta. Hinnat on tosiaan muutettu ettei selviä mikä kohde on kyseessä.

        Mulla on sellainen hytina että kohde saattaa lähteä alkuperäisellä tarjouksellamme. En tosin tiedä kannattaako siitä maksaa NIINKÄÄN paljon jos välittäjältä sattuu tulemaan "hyviä" uutisia. En pysty tarkistamaan onko kohde vielä myynnissä vai ei koska etuovi kenkkuilee.

        Näin siis meillä eikä kukaan sanonut pahasti kun jätimme tuon tarjouksen.


      • vielä vuokralainen
        esimerkkeilijä kirjoitti:

        Tosiaan. Kävimme silloin näytöllä ja oli kiva se rivari. Huolestutti hieman pari juttua mutta tarjouksemme oli kuitenkin jonkin verran pienempi kuin itse pyynti.

        (pyyntihinta muutettu ettei kohteesta tule liikaa informaatiota, hinnanalennusprosentti pysyy samana)

        Pyyntihinta: 191te
        Tarjouksemme: 147te
        Vastatarjous: 175te

        Tuon verran hinta siis tippui ja olisi samantien lähtenyt tuolla hinnalla. Tarjouksemme oli mielestämme vielä hyvän tavan mukainen vaikka vaimo meinasikin etteihän tuota "kehtaa" tarjouta. Hinnat on tosiaan muutettu ettei selviä mikä kohde on kyseessä.

        Mulla on sellainen hytina että kohde saattaa lähteä alkuperäisellä tarjouksellamme. En tosin tiedä kannattaako siitä maksaa NIINKÄÄN paljon jos välittäjältä sattuu tulemaan "hyviä" uutisia. En pysty tarkistamaan onko kohde vielä myynnissä vai ei koska etuovi kenkkuilee.

        Näin siis meillä eikä kukaan sanonut pahasti kun jätimme tuon tarjouksen.

        Jos jätätte tarjouksen, niin tehkää siihen lyhyt voimassaoloaika. Tämä antaa painetta myyjälle, koska tietää tarjouksen umpeutuvan muutaman päivän kuluessa..


      • tokihan muutit tiedot kun n...
        esimerkkeilijä kirjoitti:

        Tosiaan. Kävimme silloin näytöllä ja oli kiva se rivari. Huolestutti hieman pari juttua mutta tarjouksemme oli kuitenkin jonkin verran pienempi kuin itse pyynti.

        (pyyntihinta muutettu ettei kohteesta tule liikaa informaatiota, hinnanalennusprosentti pysyy samana)

        Pyyntihinta: 191te
        Tarjouksemme: 147te
        Vastatarjous: 175te

        Tuon verran hinta siis tippui ja olisi samantien lähtenyt tuolla hinnalla. Tarjouksemme oli mielestämme vielä hyvän tavan mukainen vaikka vaimo meinasikin etteihän tuota "kehtaa" tarjouta. Hinnat on tosiaan muutettu ettei selviä mikä kohde on kyseessä.

        Mulla on sellainen hytina että kohde saattaa lähteä alkuperäisellä tarjouksellamme. En tosin tiedä kannattaako siitä maksaa NIINKÄÄN paljon jos välittäjältä sattuu tulemaan "hyviä" uutisia. En pysty tarkistamaan onko kohde vielä myynnissä vai ei koska etuovi kenkkuilee.

        Näin siis meillä eikä kukaan sanonut pahasti kun jätimme tuon tarjouksen.

        Pyyntihinta: 191te
        Tarjouksemme: 147te
        Vastatarjous: 175te

        Paskaa, vastatarjous on tuollaiseen 190te. Osakkeiden hinnat on tiukasti hinnoiteltu toteutuneiden mukaan.


      • kannattaa_tehdä
        vielä vuokralainen kirjoitti:

        Jos jätätte tarjouksen, niin tehkää siihen lyhyt voimassaoloaika. Tämä antaa painetta myyjälle, koska tietää tarjouksen umpeutuvan muutaman päivän kuluessa..

        Jätimme itse tarjouksen kirjallisena voimassa viikon jättöpäivästä, 15% alle pyyntihinnan. Paria päivää ennen tarjouksen umpeutumista tuli yhteydenotto, että voisitteko tulla hiukan vastaan tarjouksessa, mutta päätimme pitää alkuperäisestä kiinni ja kaupat tuli.


      • Anonyymi
        vielä vuokralainen kirjoitti:

        Jos jätätte tarjouksen, niin tehkää siihen lyhyt voimassaoloaika. Tämä antaa painetta myyjälle, koska tietää tarjouksen umpeutuvan muutaman päivän kuluessa..

        Niin tai menee suoraan mappi ööhön kun koitetaan painostaa.


    • siitä

      onko kyseessä uudehko, homevapaa talo vai "ihana romanttinen vanha kartano (jonka on täysin mätä)". Jälkimmäisessä tapauksessa jättäisi talon ostamatta, mutta jos tunteet vievät voiton järjestä, niin yritä nyt ainakin se 70% saada hinnasta pois, niin että riittää rahaa rakentaa se talo käytännössä uudelleen.

    • joten...

      Vähintään 10 % voi tinkiä, ja jopa 20 % tinkauksella voi aloittaa jos kehtaa!

      • käsiposkella

        Monet eivät "kehtaa" tingata paljoa mutta asiahan on niin, että se ei ole tyhmä joka pyytää mutta se on joka maksaa....Toteutuneet myyntihinnat ovat muuten hiljattain tulleet nettiin, joten pienellä googletuksella nämä tiedot varmasti löytyvät.

        Minä tarjoisin n. 15% alhaisempaa hintaa. Eikä tämä minusta ole kiinni siitä, millainen kohde on ts. onko mätä kartano vai uusi pulju. Remonttitarve, vanhuus, tms. seikka ainakin pitäisi olla huomiotu jo pyyntihinnassa.


      • okt rules ok
        käsiposkella kirjoitti:

        Monet eivät "kehtaa" tingata paljoa mutta asiahan on niin, että se ei ole tyhmä joka pyytää mutta se on joka maksaa....Toteutuneet myyntihinnat ovat muuten hiljattain tulleet nettiin, joten pienellä googletuksella nämä tiedot varmasti löytyvät.

        Minä tarjoisin n. 15% alhaisempaa hintaa. Eikä tämä minusta ole kiinni siitä, millainen kohde on ts. onko mätä kartano vai uusi pulju. Remonttitarve, vanhuus, tms. seikka ainakin pitäisi olla huomiotu jo pyyntihinnassa.

        Kaksoistornien romahtaessa...

        OKT Espoo...

        HP 1,2 milj mummon markkaa

        Tarjous 0,8 mmk

        Läpi...

        Nyt tarjottu 0,3 € 1,8 mmmk.

        Mutta hinnat nousussa kannattaa odottaa vielä.


    • Näin meillä Hgissä

      Pyynti tarjous

      230 000 213 000, ei hyväksytty
      139 000 139 000, ei hyväksytty (täysi hinta)
      205 000 160 000, ei hyväksytty
      135 000 127 000, ei hyväksytty
      180 000 164 000, hyväksyttiin

      Jokainen vetäkööt omat johtopäätöksensä. Nämä olivat kerrostalohuoneistoja Hgissä lähellä keskustaa viimeisen vuoden aikana.

      • täysi hinta

        139 000 139 000, ei hyväksytty (täysi hinta) jos tässä tapauksessa on käytetty kiinteistävälitystä on myyjä normaalisti velvollinen maksamaan käsirahan tarjouksen tehneelle. Näin kiinteistönkauppasopimuksessa lukee. En tiedä onko joku mennyt tekeen ennen tätä korkeamman tarjouksen?

        Olen kyllä kuullut tapauksesta jossa "isi maksaa prinsessan opiskelu asunnon 3h/k n.80neliöö . pienempi kun ei prinsessalle kelpaa." Maksu oli 15.000 enemmän kuin pyynti ja kaupat tehtiin heti esittelyssä. Näin meilä länsirannikolla


    • Anonyymi

      Omakotitalotalo :D naurattaa kun porukka käyttää lyhenteitä, joista ei ymmärrä mitään :'D

    • Anonyymi

      Naurattaa kun vihdoinkin tämä aloitus on nostettu :-D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      125
      2964
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1245
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1231
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1041
    5. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      1003
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      990
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      946
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      48
      901
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      41
      877
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      43
      789
    Aihe