Voiko 16-vuotias olla jo homo?

Mietiskelijä..91

En ole kenellekkään aikaisemmin puhunut, vaikka haluaisin siis kasvotusten. Käyhän tämä näinkin mutta ahdistaa pitää asioita sisällä. Mutta silti olen kuullut että nuorena koetut asiat eivät kerro välttämättä seksualisesta suuntautumisesta ja niitä ei oteta huomioon koska aivot ovat ehkä välittäneet vääränlaista viestiä. Tai ei ole tarpeeksi kehittynyt ymmärtämään ja että monilla pojilla on joku "homo-vaihe" kerran elämässä.

Miksi minusta tuntuu että homovaiheeni on ollut päällä jos pienestä pitäen? Miksi en edelleenkään tunne vetoa naisiin? Miksi en kiihotu niistä samalla tavalla kuin miehistä? Tätä on jatkunut jo niin pitkään ja minua rasittaa kun nuorten palstoilla sanovat " et voi tietää vielä olevas homo ku oot niin nuori, älä ny vaa pilaa elämääs"

No olenhan vasta 16 vuotias mutta monen mielestä jo henkisesti kehittynyt aikuisen tasolle. Minulle tehtiin jotain tutkimuksia 11 vuotiaana jolloin olin 13 vuotiaan tasolla. En tiedä siltikään voinko sanoa itseäni homoksi tai heteroksi tai bi-seksuaaliksi. EN pelkää olevani homo. Olisi vain helpotus asettua aloilleen mutta jokapäiväinen elämäni kärsii tästä "mikä hitto minä olen" jutusta. Voihan tämä kuulua johonkin teinikehitys vaiheeseen mutta inhoan sitä joka tapauksessa.

Olen paljastunut jo nykyään entisessä kaveriporukassani homoksi, koska minä onneton menin paljastamaan asian yhdelle pojalle jonka luulin olevan homo. Ehkä hän on mutta ei itse hyväksy sitä. Sen käytös vaan oli sellaista homomaista ja varsinkin ne ahdistavat katsekontaktit ja hiplaamiset. Ajattelin että jos se olis halunnu alottaa suhteen tai jotain mutta oishan mun pitäny tajuta että ei sen ikäsen kanssa pysty alottaa mitää tai se on mahdotonta koska mä olen, noh hieman pulska mutta kuullemma muuten komea. Ei hänkään mikään komistus ollut mutta koska en itse ole pinnallinen ihminen sattuneesta syystä niin ei se olisi haitannut. Noh nautin niistä ihanista hetkistä sen brunetten kanssa vaikka mtiään erikoisempaa ei tapahtunut. Toivottavasti hän sai niistä flirteistä jotain itselleen.

Asiasta olisin halunnut puhua isäni kanssa mutta myöhemmin tajusin että olisi ollut maailman suurin virhe. Varsinkin kun isä ei tunne minua kun hän ei ole asunut ikinä luonamme. Tapaan häntä joskus mutta ei se niin läheinen ole. Ympärilläni on liikaa naisia. Isoveli ei edes yritä olla veli vaan haluaa olla vieras aina kun tulee käymään ja tasan tarkkaan hän on viimeinen henkilö jolle asiasta puhuisin. Naisten ja tyttöjen kanssa olen saanut höpöttää ihan tarpeeksi ja nykyisin haluan vain vältellä heitä. Olisi kiva puhua jollekkin miehelle tai samalla aaltopituudella olevalle pojalle. Mutta ei sellaisia minun elämässäni ole. Sukulaisetkin asuvat niin kauan enkä niidenkään kanssa haluaisi puhua tästä asiasta.

En halua huijata enkä toisaalta pettää tai peittää todellista minääni. Jos olen homo niin olen. En voi mitään koskaan siihen olen syntynyt ja se minä haluan olla. Mutta olenko silti liian nuori sanomaan, että olen homo?

164

22087

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • luottamista

      Monien tutkijoiden mukaan lapsen voi tunnistaa tietyistä merkeistä homoksi jo parivuotiaana. Et siis ainakaan ole liian nuori olemaan homo.

      • ne merkit

        sitten ovat?


      • johnny01

        Mainitsepa muutama niistä monista tutkijoiden tutkimuksista, joissa parivuotiaasta havaitaan merkkejä homoudesta. Mitkä ne tietyt merkit oikein ovat?


      • niitä
        johnny01 kirjoitti:

        Mainitsepa muutama niistä monista tutkijoiden tutkimuksista, joissa parivuotiaasta havaitaan merkkejä homoudesta. Mitkä ne tietyt merkit oikein ovat?

        etusormen ja nimettömän mittaamisia. Ne kertovat ehkä tositietoa sikiöaikaisesta testosteronin saannista, mutta ei tiedetä onko sillä mitään tekemistä seksuaalisen suuntauksen kanssa. Eri tutkimukset sanoo erilailla, ja tämä on hyvin uusi ja ylipäänsä vähän tutkittu asia. Urheilullisuutta se kai kyllä voi ennustaa (jos on pitkät nimettömät suhteessa etusormeen).


      • huh huh
        niitä kirjoitti:

        etusormen ja nimettömän mittaamisia. Ne kertovat ehkä tositietoa sikiöaikaisesta testosteronin saannista, mutta ei tiedetä onko sillä mitään tekemistä seksuaalisen suuntauksen kanssa. Eri tutkimukset sanoo erilailla, ja tämä on hyvin uusi ja ylipäänsä vähän tutkittu asia. Urheilullisuutta se kai kyllä voi ennustaa (jos on pitkät nimettömät suhteessa etusormeen).

        Minulla on selvästi pidemmät nimettömät kuin etusormet niin kuin miehellä "pitää" olla. Olen aina ollut hienomotoriikaltani (käsiala, piirustustaito jne.) erityisen lahjakas, mutta urheilussa kömpelö ja mahdoton tumpelo. Niin että mitenköhän sormien pituuden kaltaiset maskuliinisuuden/feminiinisyyden osoittajat korreloivat korvien välin ominaisuuksiin jos mitenkään?


      • pelastunut
        huh huh kirjoitti:

        Minulla on selvästi pidemmät nimettömät kuin etusormet niin kuin miehellä "pitää" olla. Olen aina ollut hienomotoriikaltani (käsiala, piirustustaito jne.) erityisen lahjakas, mutta urheilussa kömpelö ja mahdoton tumpelo. Niin että mitenköhän sormien pituuden kaltaiset maskuliinisuuden/feminiinisyyden osoittajat korreloivat korvien välin ominaisuuksiin jos mitenkään?

        luulin olevani jo homo, mutta huomasin että etusormeni eivät olleet normaalia pitemmät... ihanaa olla taas hetero!!!!


      • en ole edes

        kuullut moisista tutkimuksista: mitähän kotitarvepsykologien horinoita noi on?


      • Enigma_x
        johnny01 kirjoitti:

        Mainitsepa muutama niistä monista tutkijoiden tutkimuksista, joissa parivuotiaasta havaitaan merkkejä homoudesta. Mitkä ne tietyt merkit oikein ovat?

        Televisiosta tuli joskus dokumentti, kun tutkittiin kaksosia, joista toinen on hetero ja toinen homo.

        Tietenkään ei voida yleistää, kuten ei voida yleistää sitäkään, että homot pukeutuisivat mekkoihin - vaikkakin se näyttää olevan biseksuaalisten miesten suosiossa - tai kaikki lesbot olisivat rekkamieslesboja.

        Eikä tietysti sekään kerro, että lapsi on tyttömäinen - tai vastaavasti tyttölapsi poikamainen - että yksilöstä kasvaisi seksuaalisesti toisin suuntautunut.

        Stereotypioita kannattaa välttää, koska ne vaan kertovat toisen suunnan aina.


      • uskomatontahommaa
        niitä kirjoitti:

        etusormen ja nimettömän mittaamisia. Ne kertovat ehkä tositietoa sikiöaikaisesta testosteronin saannista, mutta ei tiedetä onko sillä mitään tekemistä seksuaalisen suuntauksen kanssa. Eri tutkimukset sanoo erilailla, ja tämä on hyvin uusi ja ylipäänsä vähän tutkittu asia. Urheilullisuutta se kai kyllä voi ennustaa (jos on pitkät nimettömät suhteessa etusormeen).

        Hah! Tuohan on pelkkää paskaa alusta loppuun. Jos sormien pituutta vertailemalla ihmisen seksuaalinen suuntautuminen olisi mahdollista todeta, eiköhän siitä olisi enemmän mediassa möykätty.

        Itselläni nimetön on huomattavasti etusormea pidempi, jonka siis pitäisi kertoa korkeasta testosteronitasosta tietyssä sikiön kehitysvaiheessa. Samat geenit, jotka ohjaavat testosteronituotantoa, ohjannevat sormien pituussuhteita?.

        Tällä perusteella minun pitäisi olla urheilullinen, karvainen heteromies. No, näin ei ole.

        En pidä liikunnasta, varsinkaan kilpailemisesta. En ole karvainen, enkä lihaksikas, vaan hoikka poika. En ole hetero, vaan biseksuaali.


      • etukeno
        huh huh kirjoitti:

        Minulla on selvästi pidemmät nimettömät kuin etusormet niin kuin miehellä "pitää" olla. Olen aina ollut hienomotoriikaltani (käsiala, piirustustaito jne.) erityisen lahjakas, mutta urheilussa kömpelö ja mahdoton tumpelo. Niin että mitenköhän sormien pituuden kaltaiset maskuliinisuuden/feminiinisyyden osoittajat korreloivat korvien välin ominaisuuksiin jos mitenkään?

        Nimettömät sormeni ovat huomattavasti pidemmät kuin etusormeni. Olen täysin hetero.


      • 54645645645
        huh huh kirjoitti:

        Minulla on selvästi pidemmät nimettömät kuin etusormet niin kuin miehellä "pitää" olla. Olen aina ollut hienomotoriikaltani (käsiala, piirustustaito jne.) erityisen lahjakas, mutta urheilussa kömpelö ja mahdoton tumpelo. Niin että mitenköhän sormien pituuden kaltaiset maskuliinisuuden/feminiinisyyden osoittajat korreloivat korvien välin ominaisuuksiin jos mitenkään?

        siis etusormea pidemmät nimettömät viittaa korkeaan testosteronitasoon, se on ihan fakta. se taas että sillä jotain tekemistä seksuaalisuuden kanssa olisi on pelkkää bullshittiä. on olemassa myös maskuliinisia homoja ja ihan neitejä heteroja....


      • läskihkö
        niitä kirjoitti:

        etusormen ja nimettömän mittaamisia. Ne kertovat ehkä tositietoa sikiöaikaisesta testosteronin saannista, mutta ei tiedetä onko sillä mitään tekemistä seksuaalisen suuntauksen kanssa. Eri tutkimukset sanoo erilailla, ja tämä on hyvin uusi ja ylipäänsä vähän tutkittu asia. Urheilullisuutta se kai kyllä voi ennustaa (jos on pitkät nimettömät suhteessa etusormeen).

        mulla pidemmät nimettömät ku etusormet ja en ole yhtään urheilullinen :DDDDDDDDDDDDDDDDD tää nauratti mua


      • mitäpiip
        läskihkö kirjoitti:

        mulla pidemmät nimettömät ku etusormet ja en ole yhtään urheilullinen :DDDDDDDDDDDDDDDDD tää nauratti mua

        sma xDDDDD


      • Onko ne sun "tutkijat" psykoloogeja? Se selittää kaiken.


      • niitä kirjoitti:

        etusormen ja nimettömän mittaamisia. Ne kertovat ehkä tositietoa sikiöaikaisesta testosteronin saannista, mutta ei tiedetä onko sillä mitään tekemistä seksuaalisen suuntauksen kanssa. Eri tutkimukset sanoo erilailla, ja tämä on hyvin uusi ja ylipäänsä vähän tutkittu asia. Urheilullisuutta se kai kyllä voi ennustaa (jos on pitkät nimettömät suhteessa etusormeen).

        Parasta olisi katsoa kristallipallosta ja hätätapauksissa teekupista, Harry Potter tyyliin.
        Simgmud Freud oli vain huumehörhö jolla upposi kitusiin suuria määriä nestemäistä kokaiinia ja kaikki pillerit olivat alkoholin kanssa alashuuhdeltu arkipäivää ja ajatukset sen
        mukaisia. Ei ne kaikki sen aikakauden muut "nerot" jakaneet kaikkia Sigmundin sekoiluja.
        Nykyisin Sigmud onkin psykologien epäjumala, kysymys kuuluu kuinka moni kallonkutistaja 10:stä on tervejärkinen.


      • Anonyymi
        johnny01 kirjoitti:

        Mainitsepa muutama niistä monista tutkijoiden tutkimuksista, joissa parivuotiaasta havaitaan merkkejä homoudesta. Mitkä ne tietyt merkit oikein ovat?

        Kyllä kuule esim tarhassa huomataan jo hyvin aikaisin kellä on erilainen suuntaus. Ja koskaan ei ole ollut väärä arvaus. Ja niistä tutkimuksista voit ihan itse ottaa selville , ei niitä kenekään tarvitse täällä selittää .
        Tietoa on kun osaa hakea oikeista paikoista .
        Ensinnäkin pieni poikamjokka on syntynyt homoseksuaalisella suuntauksella, leikkii tarhassa ainoastaan tyttöjen kanssa ja traditionellisilla tyttöjen leikkikaluilla . Hänellä ei ole koskaan poika leikkikaverina. Kun kasvaa kouluikään niin se paras ystävä on tyttö jonka kanssa jaetaan salaisuudet.
        Sitten kun on aikuinen niin löytää kumppanin pojasta johon rakastuu ja usein muuttavat yhteen asumaan , toiset menevät avioliittoon.
        Siis ei minun mielestäni mitää erikoista siinä että joku on homo,sillä hän on ihminen ja tekee joka päivä samoja asioitakin heterotkin . Siis annetaan kaikkien olla aitä mitä ovat niin on maailmakin paljon parempi erikoiseksi sen tekevät ainoastaan ihmiset jotka luovat heistä mielikuvia joissa ei koskaan ole totuusen mukaista pohjaa . Nämä ihmiset ovat kehityksestään jotenkin jälkeen jääneitä, kun ei tavallinen tieto niille mene päähän


      • Anonyymi
        niitä kirjoitti:

        etusormen ja nimettömän mittaamisia. Ne kertovat ehkä tositietoa sikiöaikaisesta testosteronin saannista, mutta ei tiedetä onko sillä mitään tekemistä seksuaalisen suuntauksen kanssa. Eri tutkimukset sanoo erilailla, ja tämä on hyvin uusi ja ylipäänsä vähän tutkittu asia. Urheilullisuutta se kai kyllä voi ennustaa (jos on pitkät nimettömät suhteessa etusormeen).

        Hahhaa sormet ovat aina yksilölliset jokaisella ei niiden pituudesta mitään voi päätellä itselläni on keskisormi kynnen mittaisen verran pidempi kun etusormi ja olen hetero enkä ole koskaan pitänyt urheilusta .


      • Anonyymi
        en ole edes kirjoitti:

        kuullut moisista tutkimuksista: mitähän kotitarvepsykologien horinoita noi on?

        Ei kehosta mitenkään voi päätellä kuka on mitäkin, sillä ihmisen minuus on korvien välissä
        Pikku sormeni on aina ollut kuulemma erilainen isoisän mielestä , joka kertoo muka hänelle että ollaan samaa sukua. Mutta kun esim äidilläni oli myös sellainen pikku sormi etä varmasti ollut sukua isoisälleni ainoastaan miniä


      • Anonyymi
        peepingtommi kirjoitti:

        Parasta olisi katsoa kristallipallosta ja hätätapauksissa teekupista, Harry Potter tyyliin.
        Simgmud Freud oli vain huumehörhö jolla upposi kitusiin suuria määriä nestemäistä kokaiinia ja kaikki pillerit olivat alkoholin kanssa alashuuhdeltu arkipäivää ja ajatukset sen
        mukaisia. Ei ne kaikki sen aikakauden muut "nerot" jakaneet kaikkia Sigmundin sekoiluja.
        Nykyisin Sigmud onkin psykologien epäjumala, kysymys kuuluu kuinka moni kallonkutistaja 10:stä on tervejärkinen.

        Kamalia nuo taika jutut joita jotkut ottavat todesta, se on ainoastaan todiste alhaisesta äo ihmisellä. Yksikin tuttu vie lastenlastaan joillekin meedioille kun lapsi väittää että on elänyt ennenkin saanut sellaisia deja vu kokemuksia . Se kun veisi lasta lääkäriin koska hänestä näkyy ettei voi psyykkisesti hyvin
        Freud kyllä pystyi soittamaan teorioitaan kykeneviksi ajallaan , joten ei ollut mikään sekoiluja.
        Mutta kaikki ihmiset eivät ymmärrä psykologiasta mitään, vaan heille se on sekoilua , onnelliset tyhmät , sanoo moni. Mitä vähemmän tietää asioista sitä onnellisempi on ihminen .se pitää niin monen kohdalla paikkansa .
        Ja kun vaan lopettaisivat kommentoimasta asioista mistä heillä ei ole tietoa niin sekin olisi hyvä. Sillä kukaan ei todellakaan voi omata mielipidettä sellaista mistä ei tiedä mitään. Jos joku sanoo että toinen sekoile esim psykiatriasta niin puhuu ihan vaan omasta itsestään , koska ei ole koskaan edes lukenut aiheesta mistä puhuu yhtään mitään .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä kuule esim tarhassa huomataan jo hyvin aikaisin kellä on erilainen suuntaus. Ja koskaan ei ole ollut väärä arvaus. Ja niistä tutkimuksista voit ihan itse ottaa selville , ei niitä kenekään tarvitse täällä selittää .
        Tietoa on kun osaa hakea oikeista paikoista .
        Ensinnäkin pieni poikamjokka on syntynyt homoseksuaalisella suuntauksella, leikkii tarhassa ainoastaan tyttöjen kanssa ja traditionellisilla tyttöjen leikkikaluilla . Hänellä ei ole koskaan poika leikkikaverina. Kun kasvaa kouluikään niin se paras ystävä on tyttö jonka kanssa jaetaan salaisuudet.
        Sitten kun on aikuinen niin löytää kumppanin pojasta johon rakastuu ja usein muuttavat yhteen asumaan , toiset menevät avioliittoon.
        Siis ei minun mielestäni mitää erikoista siinä että joku on homo,sillä hän on ihminen ja tekee joka päivä samoja asioitakin heterotkin . Siis annetaan kaikkien olla aitä mitä ovat niin on maailmakin paljon parempi erikoiseksi sen tekevät ainoastaan ihmiset jotka luovat heistä mielikuvia joissa ei koskaan ole totuusen mukaista pohjaa . Nämä ihmiset ovat kehityksestään jotenkin jälkeen jääneitä, kun ei tavallinen tieto niille mene päähän

        Jo on satuilua


    • -?-

      Et todellakaan ole liian nuori tuossa asiassasi. Homouden voi itsestään huomata ihan missä vaiheessa vain. Toiset sen huomaavat aikaisemmin, kun taas toiset myöhemmin. Muista vain olla oma itsesi. Mielesi voi kyllä muuttua vielä ja monta kertaa, niin joskus käy monille vanhemmillekkin ihmisille.
      Hyviä jatkoja sinulle :)

    • johnny01

      Mietiskelijä, vain sinä itse pystyt tuohon esittämääsi kysymykseen vastaamaan. Internetissä on paljon tietoa aiheesta, myös roskaa. Kannattaa itse katsella, etsiä ja tutkia saadaksesi vastauksia sinua askarruttaviin kysymyksiin. Muut voivat vain antaa vihjeitä mistä tietoa voit etsiä. Niin teen minäkin.

      Homoseksuaalisuutta on käsitelty myönteisesti ja monenlaista tietoa löydät osoitteista:

      http://ranneliike.net/
      http://www.seta.fi/
      http://www.finnqueer.net/etusivu.cgi?o=1_1

      Päättele itse, onko siellä oleva tieto sitä, jota tarvitset. Ole kriittinen.

      Omaan tietämykseeni perustuen kehotan olemaan varovainen silloin kun homoseksuaalisuus ja uskonto sekoitetaan toisiin. Joillakin uskonnollisilla piireillä on parin vuosituhannen takaista täysin vanhentunutta tietoa asioista, jota he käyttävät nyt nk. totuutena. He puhuvat homoseksuaalisuudesta syntinä, vikana tms. josta muka pitää pyrkiä pois.

      Ole erityisen varovainen, kun käytetään sanoja "Isän rakkauden etsiminen", eheyttäminen, "normaali rakkaus" vastakohtana homoseksuaalisuudelle, ex-gay, Narth, Aslan, Elävät vedet -ohjelma, Vineyard-seurakunta.

      Vakavasti otettavat mielenterveyden ammattilaiset pitävät noita "terapioita" haitallisina tai jopa vahingollisina.

      • Vastavirtaan kulkija

        Hei.

        Vastasin eilen Mietiskelijän viestiin omasta näkökulmastani ja ymmärryksestäni käsin. Totesin mm. ettei hänen tarvitse automaattisesti tulkita homoseksuaalisten tuntemustensa tarkoittavan, että hän on homoseksuaali ellei hän halua.

        Nyt viesti on poistettu. En ole täysin yllättynyt, mutta täytyy todeta, että on surullista huomata ettei tällä palstalla näköjään saa vastata rehellisesti toisen ihmisen rehellisiin kysymyksiin, jos vastaus ei mahdu yhden palstalla vaaditun yhden ja oikean mielipiteen sisään. Vilpitön tarkoitukseni oli auttaa kysyjää etsimään kysymyksiinsä vastauksia. On surullista että palstan seriffi päättää toisten ihmisen puolesta asioita, kuten sen miten homoseksuaalisuudesta saa ajatella. Onko tämä vapaata ja suvaitsevaista ajatusten vaihtoa?

        Olen itse oppinut ymmärtämään omia homoseksuaalisia tuntemuksiani mm. mustalla listalla olevien Narthin sivujen kautta ja olen saanut apua. Minun mielestäni, omassa elämässäni, lukemassani on järkeä. En tietenkään voi vaatia, että muut ajattelisivat samalla tavalla. Mutta olisi toivottavaa, että tälläkään palstalla ei sorruttaisi poistamaan henkilökohtaiseen kokemukseen perustuvia mielipiteitä, vaikka niitä ei itse allekirjoittaisikaan. Jos ei tällaisia viestejä itse halua lukea, voi ne jättää omaan arvoonsa ja vaikka niistä varoittaa, jos kokee sen perustelluksi. Olisi kuitenkin hienoa, että jokainen voisi itse lukea eri näkökulmia ja itse päättää miten lukemaansa suhtautuu.

        Olisiko mahdollista antaa kaikkien kukkien kukkia?
        Kaikella ystävyydellä, hyvät ihmiset. :)

        Peace.


      • johnny01
        Vastavirtaan kulkija kirjoitti:

        Hei.

        Vastasin eilen Mietiskelijän viestiin omasta näkökulmastani ja ymmärryksestäni käsin. Totesin mm. ettei hänen tarvitse automaattisesti tulkita homoseksuaalisten tuntemustensa tarkoittavan, että hän on homoseksuaali ellei hän halua.

        Nyt viesti on poistettu. En ole täysin yllättynyt, mutta täytyy todeta, että on surullista huomata ettei tällä palstalla näköjään saa vastata rehellisesti toisen ihmisen rehellisiin kysymyksiin, jos vastaus ei mahdu yhden palstalla vaaditun yhden ja oikean mielipiteen sisään. Vilpitön tarkoitukseni oli auttaa kysyjää etsimään kysymyksiinsä vastauksia. On surullista että palstan seriffi päättää toisten ihmisen puolesta asioita, kuten sen miten homoseksuaalisuudesta saa ajatella. Onko tämä vapaata ja suvaitsevaista ajatusten vaihtoa?

        Olen itse oppinut ymmärtämään omia homoseksuaalisia tuntemuksiani mm. mustalla listalla olevien Narthin sivujen kautta ja olen saanut apua. Minun mielestäni, omassa elämässäni, lukemassani on järkeä. En tietenkään voi vaatia, että muut ajattelisivat samalla tavalla. Mutta olisi toivottavaa, että tälläkään palstalla ei sorruttaisi poistamaan henkilökohtaiseen kokemukseen perustuvia mielipiteitä, vaikka niitä ei itse allekirjoittaisikaan. Jos ei tällaisia viestejä itse halua lukea, voi ne jättää omaan arvoonsa ja vaikka niistä varoittaa, jos kokee sen perustelluksi. Olisi kuitenkin hienoa, että jokainen voisi itse lukea eri näkökulmia ja itse päättää miten lukemaansa suhtautuu.

        Olisiko mahdollista antaa kaikkien kukkien kukkia?
        Kaikella ystävyydellä, hyvät ihmiset. :)

        Peace.

        Vastavirtaan kulkija kyselee: "Olisiko mahdollista antaa kaikkien kukkien kukkia?"

        Vahinko- ja myrkkykasvit on syytä kitkeä pois! Seriffi on juuri näin tehnyt. Se oli aivan oikea toimenpide. Poistettu kirjoitus oli mielestäni selvää aslanilaista eheytyspropagandaa.


      • Anonyymi
        johnny01 kirjoitti:

        Vastavirtaan kulkija kyselee: "Olisiko mahdollista antaa kaikkien kukkien kukkia?"

        Vahinko- ja myrkkykasvit on syytä kitkeä pois! Seriffi on juuri näin tehnyt. Se oli aivan oikea toimenpide. Poistettu kirjoitus oli mielestäni selvää aslanilaista eheytyspropagandaa.

        Asiat jotka kertaan loukkaavaksi tai syyllistämisestä toisia ihmisiä netissä otetaan todella pois.
        Kuten tämäkin asia on niin ettäjos joku levittää tieteen vastaista ” tietoa” ja mikä on jo laissakin todettu ihmisen oikeudeksi niin luulen että viestit otetaan silloin pois.
        Joskus häipyy sellaisiakin viestejä missä muut eivät ole nähneet mitään väärää.
        Joten jatketaan seuranta pitää huolen että pystytään palstan sääntöjen mukaisesti kommentoimaan asioista , se on sitä tasapainottelua


    • mikus1

      moi ei se ole hävettävää jos on homo mä en ainakaa häpeä sitä ja suurin osa mun ystävistä tietää sen ja ottaa aika hyin sen tilanteen huomioon mut vanhemille enkä sisaruksille ole kertonut enkä tule vähän aikaa kertomaa
      et sillein!

      • ala-asteella

        eli kyllä voi 16-vuotiaanakin olla. tämä ei ole mikään provo.

        ihan oikeasti jo ala-asteiässä pojat kiinnostivat minua jotenkin ihan eri tavalla kuin tytöt. pojat olivat jänniä ja kiehtovia, niistä ei ottanut selvää, niiden kosketus tuntui paljon syvemmällä. sen sijaan tytöt olivat vain tyttöjä: niille oli helppo puhua, mutta ei muuta. vasta murrosiässä osasin yhdistää seksuaalisuuden näihin tunteisiin.

        jos "et osaa päättää" mistä pidät, ehkä vain olet bi? sekään ei tarkoita, että pitäisi tykätä tasan puolet ajasta miehistä ja toinen puoli naisista. ehkä olet kiinnostunut pojista vaikkapa 80%:sti - tai toisin päin?

        kaiken maailman "kipuiluista" jauhaminen on ihan turhaa 2000-luvun suvaitsevaisessa yhteiskunnassa elävälle nuorelle (viittaan yllä kirjoittaneen vuodatukseen isän puuttumisista ja muista). minulla on ollut aina ihan normaali suhde isääni, ja kas, homo minusta tuli silti. ja jälkikäteen järkeillen olin jo lapsena. homona voi elää ihan siinä missä heterona tai bi:nä, ei siitä tarvitse murhetta kantaa. ja sanonpa vielä, että homojakin on monenlaisia. kaikkien ei tarvitse mahtua tiettyyn stereotyyppiseen kuvaan siitä, millainen homo on ja millaista seksiä harrastaa kenenkin kanssa.

        joskus kuulee sanottavan, että homous on valinta. miksi se olisi yhtään sen enemmän valinta kuin heterouskaan? eivät ikäisesi heteropojat "tuhlaa" nuoruuttaan pohdiskelemalla, miksi tykkäävät tytöistä. ne menevät, kokeilevat, elävät sitä nuoruuttaan sellaisina kuin ovat! samaa suosittelen sinulle. itse elin lapsuuteni pienellä paikkakunnalla, eikä ollut mahdollista tavata ihmisiä edes netissä, puhumattakaan kasvokkain. älä tee sitä virhettä, ettet tee mitään vain siksi, että epäröit:)

        hyvää jatkoa homona, heterona tai bi:nä, ihan mitä itse haluat:)


      • Homotin
        ala-asteella kirjoitti:

        eli kyllä voi 16-vuotiaanakin olla. tämä ei ole mikään provo.

        ihan oikeasti jo ala-asteiässä pojat kiinnostivat minua jotenkin ihan eri tavalla kuin tytöt. pojat olivat jänniä ja kiehtovia, niistä ei ottanut selvää, niiden kosketus tuntui paljon syvemmällä. sen sijaan tytöt olivat vain tyttöjä: niille oli helppo puhua, mutta ei muuta. vasta murrosiässä osasin yhdistää seksuaalisuuden näihin tunteisiin.

        jos "et osaa päättää" mistä pidät, ehkä vain olet bi? sekään ei tarkoita, että pitäisi tykätä tasan puolet ajasta miehistä ja toinen puoli naisista. ehkä olet kiinnostunut pojista vaikkapa 80%:sti - tai toisin päin?

        kaiken maailman "kipuiluista" jauhaminen on ihan turhaa 2000-luvun suvaitsevaisessa yhteiskunnassa elävälle nuorelle (viittaan yllä kirjoittaneen vuodatukseen isän puuttumisista ja muista). minulla on ollut aina ihan normaali suhde isääni, ja kas, homo minusta tuli silti. ja jälkikäteen järkeillen olin jo lapsena. homona voi elää ihan siinä missä heterona tai bi:nä, ei siitä tarvitse murhetta kantaa. ja sanonpa vielä, että homojakin on monenlaisia. kaikkien ei tarvitse mahtua tiettyyn stereotyyppiseen kuvaan siitä, millainen homo on ja millaista seksiä harrastaa kenenkin kanssa.

        joskus kuulee sanottavan, että homous on valinta. miksi se olisi yhtään sen enemmän valinta kuin heterouskaan? eivät ikäisesi heteropojat "tuhlaa" nuoruuttaan pohdiskelemalla, miksi tykkäävät tytöistä. ne menevät, kokeilevat, elävät sitä nuoruuttaan sellaisina kuin ovat! samaa suosittelen sinulle. itse elin lapsuuteni pienellä paikkakunnalla, eikä ollut mahdollista tavata ihmisiä edes netissä, puhumattakaan kasvokkain. älä tee sitä virhettä, ettet tee mitään vain siksi, että epäröit:)

        hyvää jatkoa homona, heterona tai bi:nä, ihan mitä itse haluat:)

        Viisaita sanoja :)


      • ala-asteella kirjoitti:

        eli kyllä voi 16-vuotiaanakin olla. tämä ei ole mikään provo.

        ihan oikeasti jo ala-asteiässä pojat kiinnostivat minua jotenkin ihan eri tavalla kuin tytöt. pojat olivat jänniä ja kiehtovia, niistä ei ottanut selvää, niiden kosketus tuntui paljon syvemmällä. sen sijaan tytöt olivat vain tyttöjä: niille oli helppo puhua, mutta ei muuta. vasta murrosiässä osasin yhdistää seksuaalisuuden näihin tunteisiin.

        jos "et osaa päättää" mistä pidät, ehkä vain olet bi? sekään ei tarkoita, että pitäisi tykätä tasan puolet ajasta miehistä ja toinen puoli naisista. ehkä olet kiinnostunut pojista vaikkapa 80%:sti - tai toisin päin?

        kaiken maailman "kipuiluista" jauhaminen on ihan turhaa 2000-luvun suvaitsevaisessa yhteiskunnassa elävälle nuorelle (viittaan yllä kirjoittaneen vuodatukseen isän puuttumisista ja muista). minulla on ollut aina ihan normaali suhde isääni, ja kas, homo minusta tuli silti. ja jälkikäteen järkeillen olin jo lapsena. homona voi elää ihan siinä missä heterona tai bi:nä, ei siitä tarvitse murhetta kantaa. ja sanonpa vielä, että homojakin on monenlaisia. kaikkien ei tarvitse mahtua tiettyyn stereotyyppiseen kuvaan siitä, millainen homo on ja millaista seksiä harrastaa kenenkin kanssa.

        joskus kuulee sanottavan, että homous on valinta. miksi se olisi yhtään sen enemmän valinta kuin heterouskaan? eivät ikäisesi heteropojat "tuhlaa" nuoruuttaan pohdiskelemalla, miksi tykkäävät tytöistä. ne menevät, kokeilevat, elävät sitä nuoruuttaan sellaisina kuin ovat! samaa suosittelen sinulle. itse elin lapsuuteni pienellä paikkakunnalla, eikä ollut mahdollista tavata ihmisiä edes netissä, puhumattakaan kasvokkain. älä tee sitä virhettä, ettet tee mitään vain siksi, että epäröit:)

        hyvää jatkoa homona, heterona tai bi:nä, ihan mitä itse haluat:)

        Mina tiesin jo kai 8 vuotiaana, Miehet kiinnosti, sexuaalista en tiennyt mitaan kuin vasta vuosia paljon myohemmin kun kulli alkoi seisoa ihmeellisesti ja tuntui kummalta. Ajatteli mitahan tama on. Jep, jo 8 vuotiaana tiesin suuntaukseni myos mika asia kiinnosti : SM.


      • Anonyymi

        Ihan oikein ei siinä mitään hävettävää ole, enämmehän me muutkaan tiedä mitä juttuja siltyy heteroiden elämään ja tapoihin . Eikä edes vaivauduta niitä miettimään


      • Anonyymi
        ala-asteella kirjoitti:

        eli kyllä voi 16-vuotiaanakin olla. tämä ei ole mikään provo.

        ihan oikeasti jo ala-asteiässä pojat kiinnostivat minua jotenkin ihan eri tavalla kuin tytöt. pojat olivat jänniä ja kiehtovia, niistä ei ottanut selvää, niiden kosketus tuntui paljon syvemmällä. sen sijaan tytöt olivat vain tyttöjä: niille oli helppo puhua, mutta ei muuta. vasta murrosiässä osasin yhdistää seksuaalisuuden näihin tunteisiin.

        jos "et osaa päättää" mistä pidät, ehkä vain olet bi? sekään ei tarkoita, että pitäisi tykätä tasan puolet ajasta miehistä ja toinen puoli naisista. ehkä olet kiinnostunut pojista vaikkapa 80%:sti - tai toisin päin?

        kaiken maailman "kipuiluista" jauhaminen on ihan turhaa 2000-luvun suvaitsevaisessa yhteiskunnassa elävälle nuorelle (viittaan yllä kirjoittaneen vuodatukseen isän puuttumisista ja muista). minulla on ollut aina ihan normaali suhde isääni, ja kas, homo minusta tuli silti. ja jälkikäteen järkeillen olin jo lapsena. homona voi elää ihan siinä missä heterona tai bi:nä, ei siitä tarvitse murhetta kantaa. ja sanonpa vielä, että homojakin on monenlaisia. kaikkien ei tarvitse mahtua tiettyyn stereotyyppiseen kuvaan siitä, millainen homo on ja millaista seksiä harrastaa kenenkin kanssa.

        joskus kuulee sanottavan, että homous on valinta. miksi se olisi yhtään sen enemmän valinta kuin heterouskaan? eivät ikäisesi heteropojat "tuhlaa" nuoruuttaan pohdiskelemalla, miksi tykkäävät tytöistä. ne menevät, kokeilevat, elävät sitä nuoruuttaan sellaisina kuin ovat! samaa suosittelen sinulle. itse elin lapsuuteni pienellä paikkakunnalla, eikä ollut mahdollista tavata ihmisiä edes netissä, puhumattakaan kasvokkain. älä tee sitä virhettä, ettet tee mitään vain siksi, että epäröit:)

        hyvää jatkoa homona, heterona tai bi:nä, ihan mitä itse haluat:)

        Hyvin tuotu asia esiin 👍👍👍👍


    • Lesbo

      omiin tuntemuksiinsa voi ja pitääkin uskaltaa luottaa. Käsittelemättömät ja itseltään kieltämät asiat käyvät vain itselle raskaaksi. Tsemppiä sulle!

    • Roopex.

      Vittu, mikä kysymys...luuleeko joku, että homous on tosiaan sellainen aikapommi, jonka voi huomata vasta kaksi viikkkoa sen jälkeen kun on täyttänyt 18? Enpä usko. Eiköhän sen useimmat tajua jo lapsena.

      • Homo jo 11.v

        jotkut ihmiset eivät sitä vielä tajua nuorena, kuten mietiskelijä.
        Siksi hän kysyi apua.


    • Teppis07

      Katsele rauhassa mitä olet, kun olet vielä niin kovin nuorikin. Joilakin ihmisillä menee kauankin itsensä löytämiseen, mutta tärkeintä on, että olet itsellesi rehellinen etkä pakota itseäsi mihinkään mitä et oikeasti halua/pysty olemaan.

      • Älä kiirehdi

        Meitä "viisaita" neuvojija on moneen kastiin.Mielestäni Teppis07llä oli ohje ,jota sinun kannattaa seurata.Älä hätäile ,vaan odota kehittymistäsi.Mielestäni nuoren minäkuvan (millainhen minä olen )muuttumiseen vaikuttaa nuoren oma kasvu ja kehitys,siis fyysinen kasvu,sukupuolisuuden kehitys ja myös ajattelun ja älyllisen kypsyyden saavuttaminen.Luulen,että koulussasi on puhuttu murrosikäisen seksuaalisuuden vaiheista,jotka ovat luonnollisia:ihastumiset,rakastumiset,pop-idolien palvonta,piilevä homoseksuaalinen vaihe sekä itsetyydytys.Onneksi näistä asioista saat tietoa melkein mistä vaan.
        Suhde vanhempiin voi tuossa vaiheessa olla karikolla,mutta tulee seestymisvaihe ja suhteet vanhempiin palaavat pitämisen tasolle ja turvaat jälleen heihin.Minä en ole psykiatri tai psykologi,mutta olen tehnyt työtä murrosikäisten keskuudessa ja kuunnellut heitä sekä auttanut heitä selviytymään ongelmistaan kykyjeni puitteissa.Olen nähnyt kaltaistesi nuorten epäilyt omasta itsestään.
        Älä hätäile suhteestasi seksuaalisuuteesi.Mutta ,jos ajatuksesi myöhemmin siitä,että olet homo,ovat läsnä,ei sinulla ole mitään hävettävää.Ei sitä voi muuksi muuttaa,vaikka joskun onkin yritetty hoidoilla "parantaa"homoutta.Minä itse olen homo enkä ole siitä pahoillani.Olet kirjoituksesi mukaan kehittynyt nopeasti,siispä em. ajatuksetkin omasta minästä tulee ehkä etuajassa.
        Jospa löytäisit jonkun aikuisen,ei hänen tarvitse olla ns. ammattiauttaja,mutta kuiten ihminen,jonka kanssa voisit keskustella ja purkaa luottamuksella tuntemuksiasi, se olisi parhain lääke. Kaikkea hyvää sinulle kehittymisvaiheissasi !


    • Anonyymi

      Kyllä se nuorena havaitaan, että mistä sitä pidetään. Monien pähkäily intohimojensa parissa johtuu yksinomaan siitä, että ulospäin mediassa/homoliikkeessä homo "rodun" edustajana näkyy ainoastaan Euroviisuja & draq-showta ihaileva nelikymppinen naisellinen feministi-sivari,johon vähänkään maskuliinisen pojan on hyvin vaikeaa samaistua.Jos julkisuudessa esiintyvät homot olisivat samaa luokkaa kuin Aleksanteri Suuri tai vaikkapa Ernst Röhm , niin kellään ei olisi vaikeuksia tunnistaa intohimojaan.

      • Suopeakuu

        Ernst Röhmillä ja Hitlerillähän oli erittäinkin tuttavalliset välit alkujaan. Jossain vaiheessa Hitleri raivasi Röhmin tieltään. Homoja kaikki tyynni..


      • Anonyymi

        Homoudessa ai ole mikään intohimo sen kummempaa kun heteroillakaan, vaan homous on niin paljon muuta kun mitä eräät edes ylettyvät ymmärtämään


    • Hanski#

      Jokainen meistä kypsyy eri aikaan, mutta 16-vuotias on jurilisesti jo melkein aikuinen. Itse kypsyin biologisesti varhain verrattuna keskivertoihmisiin, ja tunsin vetoa poikiin jo varhain ala-asteella. Vasta myöhemmin tajusin, että kyse oli homoudesta. Tämä "tajuaminen" tapahtui ehkä joskus yläasteella.

      Valitettavasti oma isä ei ole suinkaan aina se paras mahdollinen henkilö, kenen kanssa asiaa kannattaa setviä. Suosittelen etsimään lähipiiristäsi jonkun hyvin luotettavan ihmisen, joka ei vedä hernettä nenään siitä, mikä olet. Usein tällaiset henkilöt ovat naispuolisia. Tai sitten joku toinen homo.

      Vielä tuosta iästä sen verran, että homokaverini ensimmäinen homoseksuaalinen seksikokemus tapahtui jo 15-vuotiaana, mutta en suosittele pitämään mitään kiirettä; kyllä se aika ennemmin tai myöhemmin tulee, jolloin "väkisin" haluaa olla lähemmässä kanssakäymisessä toisen kanssa.

      Koitahan pärjäillä :)

    • Urhonen

      Kun minulla alkoi kalu ja pallit kasvaa 11-ikävuoden loppupuolella, aloin jo silloin vain ajatella poikia.

      Anna mennä vain: poikien kanssa on tosi kivaa!

    • ...................

      Ite oon myös 16 ja mun mielestä oon melko varmasti homo ja tajusin sen pari vuotta sitten. Pojat/miehet yksinkertasesti kiinnostaa ja tytöistä tykkään vaan kavereina. Uskoisin kyllä, et huomaat jos tytöt rupee yhtäkkiä kiinnostamaan, mutta mikään ei oo varmaa. En tiedä, kenelle voisit puhua, jos haluat niin tehdä. Suosittelen varmaan jotain oman ikäistä, sillä vanhemmat miehet saattavat haluta vähän enemmänkin, kuin vain puhua... -__-'

      Mutta mitäs tähän loppuu vois sanoo... Oo oma ittes äläkä murehdi, mitä muut sanoo. Ainoastaan sä tiedät, kuka sä oot.

      • Nimetön

        Terve! Olen 16-vuoatias poika ja mä olen biseksuaali. Tytöt on kyllä kauniita ja kivoja, mutta vain kavereina. Olen tajunnut jonkin aikaa, että tykkään pojista. Seurustelin erään tytön kanssa pitkään, mutta kun erottiin aloin tajuta olevani bi, enkä häpeä sitä. Nyt olen tavannut erään ihanan pojan, josta tykkään ja se musta. Olen tosi onnellinen, mutta silti hieman epävarma. Välillä on aika rankkaa, kun tuntuu ettei kaikki ihmiset kuitenkaan hyväksyisi meitä. Pitää vain jaksaa vaikka se tuntuukin vaikealta.


      • Rainbow408

        Samaa mieltä. Tytöt on kivoja, mutta ainoastaan kavereina. Rakastan erästä poikaa ihan älyttömästi. Hän myös tykkää minusta.


      • samurai123
        Nimetön kirjoitti:

        Terve! Olen 16-vuoatias poika ja mä olen biseksuaali. Tytöt on kyllä kauniita ja kivoja, mutta vain kavereina. Olen tajunnut jonkin aikaa, että tykkään pojista. Seurustelin erään tytön kanssa pitkään, mutta kun erottiin aloin tajuta olevani bi, enkä häpeä sitä. Nyt olen tavannut erään ihanan pojan, josta tykkään ja se musta. Olen tosi onnellinen, mutta silti hieman epävarma. Välillä on aika rankkaa, kun tuntuu ettei kaikki ihmiset kuitenkaan hyväksyisi meitä. Pitää vain jaksaa vaikka se tuntuukin vaikealta.

        Bi seksuaalisuudessa on se hyvä puoli että ei tarvitse välttämättä tunnustaa ellei halua tulla leimatuksi.


      • Anonyymi

        Haluisin


    • skurska

      Joo mä olen ainaski homo koska naiset ei kiinnosta pätkääkää. Ainaku mä nään jonkun ihanan näkösen pojan nii en pysty olemaan kattomatta sinne alapäähä (siihen missä on .....).

      • razwe

        razer leipo


    • ihmetys!

      Vaikka olen itsekin homo (ja luultavasti ihan samanikäisenä tiedostanut sen), minua on joskus ihmetyttänyt Qruiserin teinihomot. Siis jotkut 14-16 -vuotiaat teinit, jotka ovat oman luonnehdintansa mukaan homoja, ja sillä siisti. Olen ehkä sen verran vanhempaa ikäluokkaa, että asian mutkattomuus hämmentää. Eikö ole naurettavaa - niin kuin hämmennys ja asioiden mutkikkuus olisi jotenkin normaali olotila!

      Hyvä kuitenkin, että nykyään on olemassa mahdollisuuksia puhua asioista. Vaikka sitten virtuaalisestikin.

      • Itseen tutustuminen

        Meille vanhemmille homous on selvinnyt ehkä vasta lukion jälkeen. Nykyään herätään tietoisemmaksi itsestä ilmeisesti varhemmin.

        Jos on sinut itsensä kanssa viimeistään lukioiässä niin aikaa ei tuhraannu seksuaalisuutensa ihmettelyyn ja saattaa saada aikaan jopa parisuhteen. Joillekin homous ei selviä kunnolla koskaan, ihmettelevät vain että ei oikein naiset kiinnosta vakka yrittää olla naisten kanssa, kumma juttu, ja ollaan sitten yksin kun ei naiset sytytä. Lopulta tottuu asumaan omissa oloissaan ja tiedostamattomasti torjuu seksualisuutensa.

        Että on se hyvä jos jo nuorena tietää mitä haluaa ja mitä ei.


    • 199191

      No 16-vuotiaan murrosikä on ollu käynnissä jo monta vuotta eli se seksuaalisuus pitäis olla jo suht selvillä..

    • tuon ikäisiä

      Onhan homobaareissakin ja -klubeilla paljonkin tuon ikäisiä (niissä mihin pääsevät sisään). Ja kyllä ne käytöksestä ja pusuttelusta ym. päätellen ainakin ihan selviä homoja ovat. ja onhan niillä monilla vakkari poikakaveri.... Eli kyllä voi olla 16wee homo.

    • 17-v.poju

      Ihan ensin voin sanoa että minulla oli nuo ihan samat mietteet päässä joskus vuosi sitten, olin käynyt hetken aikaa psygologilla puhumassa asiasta ku se minua vaivasi, ja hänki silloin sanoi että minun ikäiseni (Silloin siis 16) seksuaalisuus voi olla vasta kehittymässä ja tunteeni miehiä kohtaan, tai sitten ne tunteet jotka puuttuivat naisia kohtaan eivät olleet välttämättä juuri niitä miltä se silloin tuntui.
      No siinä sitten itse rupesin laittamaan asioita kondikseen ja myönsin itselleni lopullisesti että olen homo ja tajusin kyllä että jos en ole ikinä tuntenut millään lailla vetoa naisia kohtaan niin tuskin tulenkaan. Epäilen että kun ihmiset taikka psygologit vastaavat puhuvat tästä että seksuaalisuus ei välttämättä ole vielä kehittynyt siinä tietyssä vaiheessa niin se pätee vai joihinkin, siis tarkoitan että jos joku 16 vuotias huomaa että hän saa seisokin muuten katsomalla alastonta mieskehoakin, ja menee siittä hädissään puhumaan hoitajalle että mitä se sellanen on, niin voi se sitten olla hyvinkin vaihe, tai sitten bi-seksuaalisuus joka tulee vasta esiiin. mutta siis jos sanot että olet aina jollain tasolla tiennyt olevasi homo niin uskon että olet.
      sitä jotkut puhuu että ei oikeasti voi vielä kovin nuorena (5-8 vuotiaana) tietää seksuaalisuutta, mutta kyllä minäkin omasta mielestäni jo ennen kymmentä ikävuotta olin huomannut kiinnostukseni samaa sukupuolta kohtaan.
      ja kyllä meidän ikäisiä jotka haluavat sitoutua ja olla suhteessakin löytyy =)
      mutta siis minusta sinä olet tarpeeksi vanha sanoaksesi oletko homo vai et.

      toivottavasti tästä oli jotain apua, paljon jaksamisia sulle =)

    • Manuel

      Moi kaveri,,mä huomasin olevan homo kans 16v,,en oo hävenny yhtään,,oon nyt 52v,,,ole kaveri vaan reilusti minkä oot valinnut,,voi olla alux vaikeeta ku on kaapissa,,,mut sä oot ihan normi frendi,,kivat jatkot sulle vaan poitsu

      • tiedän, että

        homous ei katso ikää, milloin sen itse tajuaa ja ymmärtää on sitten toinen juttu. Itse muistan aivan selvästi nuorena poikana, jotain kahdeksan-yhdeksän ikäisenä, useinkin ihastuneeni joihinkin samanikäisiin poikakavereihin, se oli enemmän kuin pelkkää kaveruuden tunnetta, mitä se oli, en tietenkään silloin voinut ymmärtää. Sitten kun olin hieman yli kymmenen ja ensimmäinen alkeellinen kokemus toisen pojan kanssa oli koettu, niin tiesin ja olin varma, että tämä tunne on minua varten vaikka sanaa homo/homous en todellakaan tiennyt. Sen sanan merkitys selvisi vasta myöhemmin, mutta ei vaikuttanut mitenkään siihen, mitä tai mikä, halusin olla. Itselläni ei minkäänlaista epäröinnin aikaa ollut, olen siis ns. syntymähomo, ymmärrän kyllä niitä joilla on vaikeuksia hahmottaa itseään ja sisintään nuoruuden myllertävässä ajan aallokossa. Luulen, että siihen ei toisilta juuri apua löydy, enemmänkin ymärtäväinen kuulija/tukija on parempi, kuin monenkirjavia elämän ohjeita ja "kyllä sinulla vielä on aikaa/olet vielä liian nuori ym." jakeleva vanhempi. Tieto ei todellakaan näissä asioissa lisää tuskaa, vaan auttaa eteenpäin.


      • GayAlajärvi31
        tiedän, että kirjoitti:

        homous ei katso ikää, milloin sen itse tajuaa ja ymmärtää on sitten toinen juttu. Itse muistan aivan selvästi nuorena poikana, jotain kahdeksan-yhdeksän ikäisenä, useinkin ihastuneeni joihinkin samanikäisiin poikakavereihin, se oli enemmän kuin pelkkää kaveruuden tunnetta, mitä se oli, en tietenkään silloin voinut ymmärtää. Sitten kun olin hieman yli kymmenen ja ensimmäinen alkeellinen kokemus toisen pojan kanssa oli koettu, niin tiesin ja olin varma, että tämä tunne on minua varten vaikka sanaa homo/homous en todellakaan tiennyt. Sen sanan merkitys selvisi vasta myöhemmin, mutta ei vaikuttanut mitenkään siihen, mitä tai mikä, halusin olla. Itselläni ei minkäänlaista epäröinnin aikaa ollut, olen siis ns. syntymähomo, ymmärrän kyllä niitä joilla on vaikeuksia hahmottaa itseään ja sisintään nuoruuden myllertävässä ajan aallokossa. Luulen, että siihen ei toisilta juuri apua löydy, enemmänkin ymärtäväinen kuulija/tukija on parempi, kuin monenkirjavia elämän ohjeita ja "kyllä sinulla vielä on aikaa/olet vielä liian nuori ym." jakeleva vanhempi. Tieto ei todellakaan näissä asioissa lisää tuskaa, vaan auttaa eteenpäin.

        kyllä 16vuotias voi olla homo....tiedostin oman homouteni jo 5:llä tai 6:lla luokalla!!! mut jos oletkin bi? tai vain hämillään oleva hetero joka luulee olevansa bi tai gay.....kyll tuollaistakin on tapahtunut..... älä hätäile...kyllä se sulle selviää..ennemmin tai myöhemmin


    • Oletus? Tieto?

      Jätän kaikki teorat väliin ja raapaisen kiukan omaa seksuaalisuuteeni heräämistä.

      Olin ehkä noin 12-14v kun tiesin tasan tarkaan että olen homo. Ajtatus oli minusta niin järkyttävä, etten tahtonut edes itselleni sitä myöntää.

      Aikaa meni ja kasvoin 16 vuotiaaksi. Silloin minulla oli jo yksi täysin yksipuolinen ja platooninen romanssi takana samaa sukupuolta olevan kanssa.

      Tämän jälkeen homoseksuaalisuus ei ollut minulle enää se mitä minulle oli kerrottu homoista. En tuntenut niistä kuvauksista itseäni, vaikka tiesin olevani 16v "vedenkestävä" homoseksuaali. Sen hyväksyminen oli paljon vaikeampi, koska heteroseksuaalit olivat yleistäneet homoseksuaalista likaisen, inhottavan, himohinsa Helvettiin tuomitun ihmisen.
      Minulla hengellinen vakaamus, mutta siltikin olen homo. Jumala ei ole ottanut näitä tuntemuksiani pois, vaikka olin joskus rukoillut vuosikymmenen ajan asian puolesta polvet verillä.
      16v. voi tietää olevansa homoseksuaali, minä olen elävä tyodiste siitä.

      • tajunneensa

        homoutensa, kun muistelee taaksepäin. Asian hyväksyminen on tietysti eri asia.


      • homonappi
        tajunneensa kirjoitti:

        homoutensa, kun muistelee taaksepäin. Asian hyväksyminen on tietysti eri asia.

        Oon ite 17 wee ja mä koin tytöt alakoulussa juttu kavereina (ja tietysti "seukattiin", ku se oli tapana); pojista pidin eri tavalla. Seuraava asia ei kuullosta oikeelta syyltä ja vähän sairaalta, mutta en osaa kuvailla tunnetta;
        Heräsin eräänä aamuna 16 vuotiaana ja tajusin olevani homo!
        En ollut pienenä tajunnut mitä homous oli, se oli vain joku isojan poikien käyttämä haukkumanimi. Myöhemmin en ollut edes ottanut asiaa huomioon, en ollut käsitellyt asiaa yhtään, vaikka en ollutkaan kiinnostunut tytöistä.

        Pahoittelen tekstin sekavuutta ja asiasta toiseen hyppimistä, mutt en jaksanut muotoilla sitä mihinkään järkevään muotoon :)


      • näin on

        Koska ei ole mitään pelastettavaa!

        Homoja ei tarvitse "pelastaa" mistään eikä "eheyttää" tai "parantaa", niinkuin jotkut uskottelevat. Edellinen kirjoittaja on elävä todiste siitä että hän on kuitenkin homo, vaikka on uskovainen ja rukoillut vaikka kuinka asian puolesta (että ei olisi homo). Edellinen kirjoittaja oli fiksu että rehellisesti toi asian esiin niinkuin se on. Pisteet sinne!

        Itselleni on aina ollut ihan selvä asia, että ensinnäkään homoudessa ei ole mitään pahaa, se on päinvastoin kivaa ja nautin olla homo. Minäkin olen uskovainen homo, ja jos joku tulee selittämään että olen syntinen, sairas tms. nauran vain päin naamaa, sanon hyvää päivänjatkoa, ja jatkan elämääni.

        Jeesus on opettanut että hänen rakkaudessaan ei ole ehtoja ja se koskee KAIKKIA. Samoin kuin hänen kuolemallaan ja ylösnousemuksellaan meille kaikille hankkima pelastus.

        Ikävää, että jotkut yrittävät määritellä ja todistaa, ettei näin olisi, esim. homoille.


      • samaa mieltä.,.,.,
        näin on kirjoitti:

        Koska ei ole mitään pelastettavaa!

        Homoja ei tarvitse "pelastaa" mistään eikä "eheyttää" tai "parantaa", niinkuin jotkut uskottelevat. Edellinen kirjoittaja on elävä todiste siitä että hän on kuitenkin homo, vaikka on uskovainen ja rukoillut vaikka kuinka asian puolesta (että ei olisi homo). Edellinen kirjoittaja oli fiksu että rehellisesti toi asian esiin niinkuin se on. Pisteet sinne!

        Itselleni on aina ollut ihan selvä asia, että ensinnäkään homoudessa ei ole mitään pahaa, se on päinvastoin kivaa ja nautin olla homo. Minäkin olen uskovainen homo, ja jos joku tulee selittämään että olen syntinen, sairas tms. nauran vain päin naamaa, sanon hyvää päivänjatkoa, ja jatkan elämääni.

        Jeesus on opettanut että hänen rakkaudessaan ei ole ehtoja ja se koskee KAIKKIA. Samoin kuin hänen kuolemallaan ja ylösnousemuksellaan meille kaikille hankkima pelastus.

        Ikävää, että jotkut yrittävät määritellä ja todistaa, ettei näin olisi, esim. homoille.

        tämä vaan on niin totta!


      • vapaasrkhomoystheter

        Ei kannata hylätä uskoaan, eikä homouttaan. Yhteys-liike, Sateenkaarifoorumi voi olla avuksi ymmärtämään ettei homous ole synti!


      • Rectori
        tajunneensa kirjoitti:

        homoutensa, kun muistelee taaksepäin. Asian hyväksyminen on tietysti eri asia.

        Aha, näinkö on faktat? Mites minä sitten löysi homouteni vasta nelikymppisenä? Samalla löysin myös uskon jumalaan.


    • tiennyt

      Itse olen 17 vuotta ja tiesin jo tarha iässä et tykkään pojista enkä tytöistä. En ole koskaan tykänny tytöistä. Kun tarhaiässä kiusattiin et sä tykkäät siitä naapurin lissusta niin tiesin kyllä et pojat on se mun juttu :D.

      • Anonyymi

        Yksi homo poika kyllä koulussakin leikki tyttöjen kanssa ja tyttö o,i hönen paras ystävänsä
        Ja on sitä vieläkin vaikka poika on ollut homoliitossa toisen miehen kanssa jo vuosikausia .joten kaikki ei aina ole samanlaisia , eivätkä mitenkään sano etteivät pidä tytöistä , todella pitävät heistä, ainoastaan ystävinä


    • tai ainakin

      sellaisia viitteitä on olemassa. Testosteronin määrä sikiövaiheessa näyttäis liittyvän mm. käden muotoon ja seksuaaliseen suuntautuneisuuteen. Viitteitä tällasesta on mutta ei kaikkia koskevia ehdottomia homojen tai heteroiden "rotupiirteitä" ;-)

      • Anonyymi

        Moni äiti on kertonut että heillä oli ollut hyvin huonot veriarvot odottaessaan lasta , ja miettivät olisiko sillä ollut joku merkitys lapsen kehittymiseen. Samalla kun lapsi syntyessään oli ollut normaali painoinen ja hyvin voiva. Niin että varmaan näitä ajatuksia on jokaisella vanhemmillakin .mutta asia on niin laaja ja monimutkainen. Kun kaikilla on eri teorioita.
        Pääasia että ihmiset saavat olla onnellisia oli heillä seksuaalinen suuntaus erilainen tai ei.
        Itse en tee eroa , enkä ryhmittely ihmisiä, kaikki ovat ainoastaan ihan tavallisia ihmisiä


    • rudolv

      16-vuotiaana voi hyvinkin olla homo. Sitä voi olla jo leikki-ikäisenä. Eikä kukaan 16-vuotias kirjoita noin erehtymätöntä suomea kaikkien kielioppisääntöjen mukaan. Nuo opitaan vasta lukiossa! Miksi siis vaivaudut esiintymään noin?!

      • mitään...

        kielioppisääntöjä opeteta... Peruskoulun puolella ja lähinnä ala-asteella. Myös kirjoja lukemalla kehittyy. Lukiossa opetus on sitten ihan erilaista, eikä sinne edes pääse, jos ei tajua kielioppisääntöjä. Tosiaalta 16-vuotias voi jo olla käynyt lukion ensimmäisen luokan.


      • jos on
        mitään... kirjoitti:

        kielioppisääntöjä opeteta... Peruskoulun puolella ja lähinnä ala-asteella. Myös kirjoja lukemalla kehittyy. Lukiossa opetus on sitten ihan erilaista, eikä sinne edes pääse, jos ei tajua kielioppisääntöjä. Tosiaalta 16-vuotias voi jo olla käynyt lukion ensimmäisen luokan.

        loppuvuonna syntyny, niin lukion tokalle menee 16-vuotiaana. Mut kyllähän nuorissa on paljon sellasia, jotka lukee kirjoja ja kirjottaa virheetöntä ja hyvää suomea vaikkei lukio olis vielä ajankohtainen. Ja niille, jotka sanoo, että homo ei voi tietää sitä vielä 16-vuotiaana, kannattaa sanoo, että etkö ite tiennyt olevasi hetero 16-vuotiaana.


    • dfddfdfdf

      Voiko 16-vuotias olla vielä hetero? Tietysti. Voiko 16-vuotias olla vielä homo? Tietysti!

      Erikoinen kysymys siis. Erikoisia olettamuksia myös kysyjällä tuntuu olevan - eli että homoksi ikään kuin voisi tulla vain olemalla ensin hetero, ja että jos henkilö on oikeasti homo, niin homous herää ihmisessä vasta paljon myöhemmin.

      Oletan kuitenkin kysyjää kiinnostavan, että onko homoksi jääminen varmaa, kun henkilö on vasta siinä iässä, jossa seksuaalisuus ikään kuin vielä hakee vielä muotoaan.

      Noh, kaikki on tietysti kovin yksilöllistä. Mikäli kiinnostusta ei vastakkaiseen sukupuoleen ole vielä 16-vuotiaaksi asti lainkaan tullut, niin henkilökohtainen arvaukseni on, että sitä ei ole ihan heti tulossa lainkaan. Oma seksuaalisuuteni muuttui heterosta biseksuaaliksi 11-vuotiaana, ja on pysynyt muuttumattomana siitä asti.

      Kysyjälle siis oma vastaukseni:

      Mikäli tällä hetkellä olet seksuaalisesti kiinnostunut vain oman sukupuolesi edustajista, niin se yksinkertaisesti tarkoittaa, että olet ainakin tällä hetkellä homoseksuaali. Eli kyllä, SINÄ OLET HOMO.

      • dfddfdfdf

        Sori, eihän siinä mitään sellaista olettamusta ollutkaan, että ensin pitäisi olla hetero ja sitten vasta homo...

        Mutta joka tapauksessa, olet se mikä tällä hetkellä koet olevasi. Ja on erittäin mahdollista, ettei seksuaalisuutesi enää muutu.


    • Asko H

      Hyvä ystävä ole oma itsesi, miltä sinusta tuntuu. Jos asiat muuttuvat anna niiden muuttua. Mutta ennenkaikkea ole oma itsesi. Sillä sitä sinä olet joka tapauksessa. Maalma muuttu ja myös sinun suuntautumisesi saatta muuttua. Mutta älä vaivaa ajatuksiasi että voitko olla sitä tai tätä. Olet vielä nuori ja sinulle tapahtuu elämässäsi erilaisa asioita ja toisekseen ympäsitösi/ ystäväsi saattavat ohjailla asioita. Anna asioiden, jotka tuntuvat sinusta hyviltä, tapahtua. Mutta ole oma itsesi ennenkikkea. Jos tunnet että tämä asia ei ole kivaa tai sinusta tuntuu että se on väärin niin pyri siitä eroon. Seksuaaliset asiat ovat nuorelle hyvin sekavia, kun tekisi mieli sitä ja ja tätä, mutta tee sitä mikä sinun mielestäsi on oikein kun et tee sillä kenellekään mitään pahaa. Tuossa viimeisessä lauseessasi kysyt että olenko liian nuori sanomaan että olet homo. Ole sitä miltä sinusta tuntuu ja sillä siisti. Jos tuntuu sitä että nyt olet omo niin älä rasita sillä itseäsi vaan ole sitä miltä sinusta tuntuu. Saattaa käydä niin että ajattelet joskus että tulihan tuotakin kokeiltua. Eipä sitten rasiata enää mieltä.
      Asiat jotkä elämän varrella tapahtuva, niitä ohjaa paljon ystävät ja lähimmäiset. Mutta et tee mitään väärin jos kokeilet erilaisia asioita ja olet niistä onnellinen. Tämä elämä on ainutkertainen ja jokainen hetki on ainutkertainen, sen minkä taakseen jättää ei palaa koskaa ja mitä haluaa voi vain itse päättää.
      Muista aikaa jolloin olin sinun ikäisesi. Silloin myllerti mielessä kaikenlaiset asiat ja tuo seksi oli usein mielessä. Ja jos ei se olisi nuoren miehen mielessä niin tähän maailmaan ei syntyisi yhtään lasta. Lasten teko tosin liittyy mielestäni avioliitton jolloin lapsilla on sekä isä että äiti. Omasta seksielämästäni olen selvinnyt mielestäni auka hyvin, en ole katunut tekemisiäni enkä tekemättäjättämisiäni. Olen mielestäni aika tasapainoinen mieleltäni. En muista että olisin elämäni aikan tapellut kuin kerran. Se tapahtui kansakoulun aikaan. Olin silloin tuollainen "hintelä" rakenteinen. Silloin eräs tukevampi ja isompi kaveri kävi kimpuuni ja yritti lannistaa ja olla koulun kunkku mutta siitä selvisin voitajan ja sen jälkeen ei ole tarvinnut tapella.
      Hyvä nuori ystävä ole oma itsesi ja tee asoita mitkä tuntuva sinusta oikeilta.
      Asko

      • Anonyymi

        Minusta on kamala aina se kun ihmiset pelkäävät kertoa omille vanhemmilleen että on homo,
        Sillä hänhän on tulos omien vanhempiensa perintötekijöistä , joten miksi pelätä kertoa heille. Sillä vanhempien oikea rakkaus lapseensa ei häivy minnekkään siksi että lapsi on homo
        Sitten jos omat vanhemmat hylkäävät lapsensa sen vuoksi , niin vaikea uskoa että ovat häntä koskaan rakastaneetkaan . Sillä lapsi on ihan samaa lapsi mikä hän on ollut ennen kaapista tuloaan .
        Joten en voi ymmärtää sellaisia vanhempia koskaan joille homous on ongelma.


    • 16.v poika

      Kyllä se ihan mahdollista on, että tietää jo tosi aikaisin, että on homo. Itse en ole ihan vielä 16 vuottakaan, mutta seurustelen jo itseäni vuotta vanhemman pojan kanssa.

      Että älä pelkää. Kannattaa lähteä maailmalle avoimin mielin ja syleillä itseään. Kaikkea eivät vanhemmat voi opettaa, vaan joitakin asioita voi oppia ainoastaan kokeilemalla (varovaisuus ja järki sitten mukaan).

      Eikä kannata vielä huolestua mistään vanhempien suhatutumisesta tai muusta. Useimmiten ystävät ja sukulaiset ottavat asian hyvin. Joten kannattaa ensin varmistua asiasa ja vasta sitten alkaa huolehtimaan kaikesta muusta.

      Olet saanut paljon hyviä ja kullanarvoisia neuvoja, jotka olisivat auttaneet minua aikanaan. Kannattaa kuitenkin olla tietyllä y

      Itse tiesin jo noin 9 vuotiaana, että olin homo. Alunperin ajattelin, että saattaisin olla transseksuaali, mutta se vaihe meni ohi. Mikäli haluaa hieman vankempaa perustaa, kannattaa tutkia lapsuuttaan. Useimmiten homoseksuaalit lapset osoittavat normaalia enemmän kiinnostusta vastakaisen sukupuolen harrastuksiin, tapoihin yms. Pojilla tämä ilmenee usein nukeilla leikkimisellä, meikkaamisella tai muulla naisiin ja naisellisuuteen yhdistetyillä tavoilla.

      Olet saanut paljon hyviä vinkkejä ja muita neuvoja. Kannattaa kunnioittaa ja oppia niistä. Kuitenkin tietty kyynisyys on hyvä pitää kaikessa median materiaalissa. Useimmiten varsinkin täällä tuntuvat perussuomalaiset ja erinäiset uskonkiihkoilijat pilaamaan hyviä keskusteluja.

      Pidähän huolta itsestäsi ja onnea matkaan :)

    • MasterZeromus

      Kuuntele vaan omantuntoasi äläkä ryhdy semmoseen mikä on sen vastaista. Ehdotan FROT menetelmää kun menee intiimisiin kohtiin.

    • tiennyt,,

      -Tottakai voi olla, ei todellakaan tuon ikäinen ole liian nuori! Jos tunnet olevasi homo ja tunteesikin kohdistuvat selvästi samaan sukupuoleen, niin mielestäni olet, sinähän sen itse tiedät eikä mitkään nuorten palstojen vastaajat.
      Itse olen tiennyt asian "aina". Ihan varmaa on, että tiedostin seksuaalisuuteni kunnolla ollessani 5 luokalla koulussa. Nyt olen 30v. Ei se ole miksikään muuttunut eikä vaihdellutkaan vuosien aikana. Muakin hämäs nuo "seksuaalisuutesi voi tässä iässä vielä muuttua" tyyliset jutut 15-16 vuotiaana.Kyllähän minä sen tavallaan tiesin, ettei se miksikään muutu, jos tunteita naisiin ei ole koskaan ollutkaan. Nuo jutut vain hämäs, koska ikäni puolesta kuuluin siihen ryhmään "jossa se voi muuttua" joidenkin juttujen mukaan. Eipä se varmaan miksikään muutu, varsinkin jos tiedät selvästi kenestä tykkäät ja olet jo pitkään tiennyt. Mielestäni se sopii "epäselviin tapauksiin", joissa tunteet vaihtelevat eikä henkilö itsekään tiedä. Sullahan on jo selkeä käsitys omasta identiteetistä ja mieltymyksistä.

      jokapäiväinen elämäni kärsii tästä "mikä hitto minä olen" jutusta.

      -Älä ota paineita mielestäni turhasta jutusta, varsinkin kun seksuaalisuutesi ei näytä olevan sulle epäselvä. Tuskin muut ikäisesi heterot miettivät "onkohan tämä ohimenevä vaihe ja kehitynkö kohtapuolin homoksi". Samalla tavallahan heidänkin pitäisi tuntea paineita "mitä lopullisesti ovat" koska ovat "vasta 15-16 vuotiaita". Aika harva varmaan sellaista miettii. He luottavat tunteisiinsa ja niiden pysyvyyteen, ja niin sinunkin pitäisi. Jos tunnet olevasi nyt selvästi homo, niin voit mieltää sen identiteetiksesi, sen sijaan että suhtautuisit asiaan jonakin kehityksen oikkuna.

    • Mietiskelijä2

      Ymmärrän, että seksuaalisuuteen liittyvät asiat voivat olla hämmentäviä ja ahdistaviakin.

      Ja ymmärrän, että homoseksuaalisuus on vähemmistö, eikä siten niin itsestäänselvää kuin heteroseksuaalisuus.

      Mutta toivon, etteivät ihmiset ottaisi taakkoja eri lokeroista ja leimautumisista eivätkä vaivaisi liikaa päätänsä.

      Riittää kun on se, kuka on. Ilman ulkopuolista määrittelyä tai hinkua mahtua niihin ulkopuolisiin "pakkoihin".

      Toivon, että ihmiset unohtavat mustavalkoisuuden, ja näkevät harmaan sävyjä, ja siellä jossain harmaudessa itsensä.

      Mustavalkoisesti ajattelevien yksinkertaisten sielujen mielipiteistä ei pidä liikoja välittää saati mukautua niihin.

    • Jokujostakin

      Kyllä totuus sinusta on jo vahvasti se että olet pohjimmiltasi homoseksuaali, kun olet jo 16v ja tunnet vieläkin siten kuten tunnet.

    • Mietiskelijä91......

      Siitä on kohta kaksi vuotta kun olen tämän kirjoittanut. :D Luin vasta nyt tuon tekstin ja tajusin että hei sehän on mun käsialaa. Voi mikä inisijä olen ollutkaan, ihan hävettää. Haluatte varmaankin kuulla mitä ajattelen asiasta tämän ajan jälkeen. Kahdessa vuodessa on ehtinyt tapahtua kaikenlaista. Olen asunut yhdessä miehen kanssa ja viettänyt homoelämää. Enää en koe mitään identiteettikriisejä, koska en ole hetero ja tämän asian olen hyväksynyt. Nykyään ajattelen omien ja kaverien kokemuksien perusteella, että homo voi olla jo vaikka 7-vuotiaana. Ei se ikää katso. Toki joillakin heteroilla voi olla hämmentäviä homoseksuaalisia tuntemuksia, jotka kuitenkin menevät ohi ajan myötä. Mielestäni aika harva varmaan tässä maailmassa on ihan 100 % umpihetero tai umpihomo. Kaikenlaisia tuntemuksia kun riittää.

      Suhdekriisejä on ollut, mutta niistä on selvitty. Olen oppinut paljon asioita. Vaikka seurusteleekin saman sukupuolen kanssa, niin ei pidä olettaa, että tuntee toisen sen vuoksi ihan läpikotaisin(tietenkin mies tuntee miehen kehon), koska olemme kaikki yksilöitä. Tuntuu ehkä siltä, että sukupuolien korostaminen on vähentynyt.
      Tällä hetkellä enemmän ehkä vaivaa rakkauden tuskat. Rakkaus on kyllä niin ihanaa mutta osaa se olla hyvin tuskallistakin.

      Mutta kaikille jotka seksuaalisuutensa kanssa kamppailevat antaisin ohjeeksi, että aika näyttää. Jos sitä ei tiedä pystyykö rakastamaan miestä vai naista, niin jää katsomaan kumpaan sukupuoleen rakastut. Voi olla, että voi rakastaa molempia eli on biseksuaali. Mutta ei kannata alkaa teininä vielä stressaamaan kamalasti jos on erilaisia tuntemuksia. Toisille on oma seksuaalisuus selvää pässin lihaa ja jotkut etsivät itseään kauemmin. Mutta ei ole pakko lyödä itseään mihinkään kastiin varsinkaan jos ei tiedä vielä mikä se oma seksuaalisuus on. Täytyy vain kulkea omaa tietään ja kyllä se vastaus löytyy jos on löytyäkseen. Eikä kukaan täällä kulje lappu otsassa että "olen hetero" tai "olen homo". Joten liikaa ei kannata stressata. Voihan sitä ajatella, että mitä väliä seksuaalisuudella on jos löytyy ihminen jota rakastaa. Sitten tietää viimeistään mikä on.

      Minua kannattaa nyt uskoa, koska puhun kokemuksen syvällä rintaäänellä! :D No en minä nyt niin varma ole, mutta tämä on oma kokemukseni. Tässä näkee nyt sen millainen olin kaksi vuotta sitten ja mikä on tilanteeni nyt. Olen kasvanut ja aikuistunut siitä hyvin paljon. Että te muut nuoret jotka olette huolissanne niin älkää turhaan murehtiko. Vie vain elämästä ilon pois turhan takia murhetiminen. Itsekin huomasin, että kun hyväksyin itseni niin elämä alkoi tuntua välittömästi positiivisemmalta ja valoisammalta.

      Hyvää kesää kaikille ja kiitos teille vastaajille.

      • ihguuuuu

        että ett murehdi enään asiaa ja kirjoituksessa tuntuukin että elämäkin on jo paljon rennompaa...zemiä !


    • biheritage

      Ehkä identiteetti on jotain mitä sun ei tarvitse valita.
      Ei tarvitse valita gayscene tyyliä, olla femiini tai käyttäytyä odotusten mukaan.
      Rooman keisareista 20.e.e.a -400 j.a.a esim. oikeastaan kaikki olivat biseksuaaleja nykyluokituksen mukaan. Koko yläluokka, aateliset ja vapaat miehet.
      Heille kelpasivat niin miehet kuin naisetkin. Biseksuaalisuus oli normaalia, ei sellaista kuin nykyisin.
      Katso vaan rauhassa ja vaihda vaikkapa miehestä naiseen ja päinvastoin, silloin olisit ainakin itsenäinen ja päätät itse mitä haluat tehdä.
      Voit olla kokonaan homo ja joskus käydä naisissa tia olla kokonaan hetero mutta panna joskus homoja perseeseen.
      Näin ne turkissa ja muissa lähi-idän maissa usein ovat.
      Se on ihan valinta kysymys, voit myös elää koko elämäsi heteroseksuaalista mallia eläen, kuten useimmat.

    • Padam

      Ainakin oma kiinnostukseni poikiin on ollut olemassa lapsesta asti, hyväksyin asian noin 13-14-vuotiaana, eikä se ole siitä muuttunut tähän hetkeen saakka, kun olen 17-vuotias. Enkä jaksa uskoa, että seksuaalisuuteni tästä enää mihinkään muuttuisi.

      • HockeyManNHL

        Minä huomasin myös jo nuorena lätkäreeneissä ja pukukopissa, että pojan kroppa kiehtoi enemmän kuin hennot tytöt. Sama fiilis pysynyt aikuisiälle saakka, vaikka olenkin naisen kanssa. Reeneissä saa sitten aina katsella... :)


    • vähän miten

      niin moni täällä väittää tienneensä homoseksuaalisuudestaan jo tarhaiässä. Itse en ainakaan (sikäli kun muistan) tarhaiässä liiemmin pohtinut omaa seksuaalisuuttani. Kyllä siinä meni vielä se kymmenisen vuotta tarhaiän jälkeen kun tajusin olevani homo. Selventäkääs te tarhahomot vähän mitä tarkoitatte tällä "tiesin jo 2-vuotiaana olevani homo"-kliseellä.

      • normigay

        ei tietenkään kukaan voi tietää olevansa homo, tuskin kukaan nykynuoristakaan, nekään jotka saattavat huudella toisilleen; "senkin homo"yms. tietää mitä homous lopulta tarkoittaa.
        Myöhemmällä iällä, kun jo jotain asioista tietää, ymmärtää lapsena kokemansa oudot tunteet ja asiat oikeassa valossa ja tajuaa mistä silloin jo oli kysymys.
        On helpompaa sanoa jo tienneen pennusta asti olleensa homo, kuin selittää joka vaiheessa sitä vasta myöhemmällä iällä tajuamaansa asiaa.
        Itselläni oli, näin jälkeenpäin asian tajuttuani, ensimmäiset ihastumiseni kahdeksan vuotiaana, jota en siis silloin osannut edes selittää saati tajuta, mistä oli kysymys, se oli vain jotain ihan muuta, kuin olla pelkkä "hyvä kaveri/paras kaveri" joita varmaan jokaisella pojalla lapsena on ollut.
        Ja vielä, jos lapsuudessa ei tytöistä ollut kiinnostunut edes leikkikaverina, ainoastaan poikien kanssa saattoi leikkiä, kai sekin jotain kertoo, ja kertookin näin jälkeenpäin, että homous on ainakin kohdallani ollut synnynnäistä ja koskaan en ole sen edes kuvitellut muuta olevankaan.


      • mies23mhma
        normigay kirjoitti:

        ei tietenkään kukaan voi tietää olevansa homo, tuskin kukaan nykynuoristakaan, nekään jotka saattavat huudella toisilleen; "senkin homo"yms. tietää mitä homous lopulta tarkoittaa.
        Myöhemmällä iällä, kun jo jotain asioista tietää, ymmärtää lapsena kokemansa oudot tunteet ja asiat oikeassa valossa ja tajuaa mistä silloin jo oli kysymys.
        On helpompaa sanoa jo tienneen pennusta asti olleensa homo, kuin selittää joka vaiheessa sitä vasta myöhemmällä iällä tajuamaansa asiaa.
        Itselläni oli, näin jälkeenpäin asian tajuttuani, ensimmäiset ihastumiseni kahdeksan vuotiaana, jota en siis silloin osannut edes selittää saati tajuta, mistä oli kysymys, se oli vain jotain ihan muuta, kuin olla pelkkä "hyvä kaveri/paras kaveri" joita varmaan jokaisella pojalla lapsena on ollut.
        Ja vielä, jos lapsuudessa ei tytöistä ollut kiinnostunut edes leikkikaverina, ainoastaan poikien kanssa saattoi leikkiä, kai sekin jotain kertoo, ja kertookin näin jälkeenpäin, että homous on ainakin kohdallani ollut synnynnäistä ja koskaan en ole sen edes kuvitellut muuta olevankaan.

        Hyvin sanottu. Yhdyn täysin. Samoja kokemuksia on ollut.


      • ifdd
        normigay kirjoitti:

        ei tietenkään kukaan voi tietää olevansa homo, tuskin kukaan nykynuoristakaan, nekään jotka saattavat huudella toisilleen; "senkin homo"yms. tietää mitä homous lopulta tarkoittaa.
        Myöhemmällä iällä, kun jo jotain asioista tietää, ymmärtää lapsena kokemansa oudot tunteet ja asiat oikeassa valossa ja tajuaa mistä silloin jo oli kysymys.
        On helpompaa sanoa jo tienneen pennusta asti olleensa homo, kuin selittää joka vaiheessa sitä vasta myöhemmällä iällä tajuamaansa asiaa.
        Itselläni oli, näin jälkeenpäin asian tajuttuani, ensimmäiset ihastumiseni kahdeksan vuotiaana, jota en siis silloin osannut edes selittää saati tajuta, mistä oli kysymys, se oli vain jotain ihan muuta, kuin olla pelkkä "hyvä kaveri/paras kaveri" joita varmaan jokaisella pojalla lapsena on ollut.
        Ja vielä, jos lapsuudessa ei tytöistä ollut kiinnostunut edes leikkikaverina, ainoastaan poikien kanssa saattoi leikkiä, kai sekin jotain kertoo, ja kertookin näin jälkeenpäin, että homous on ainakin kohdallani ollut synnynnäistä ja koskaan en ole sen edes kuvitellut muuta olevankaan.

        Osa tietää, osa ei. Varmaankin keskimäärin ihmiset tajuavat seksuaalisen suuntautumisensa juuri murrosiässä.


      • homot kyllä
        normigay kirjoitti:

        ei tietenkään kukaan voi tietää olevansa homo, tuskin kukaan nykynuoristakaan, nekään jotka saattavat huudella toisilleen; "senkin homo"yms. tietää mitä homous lopulta tarkoittaa.
        Myöhemmällä iällä, kun jo jotain asioista tietää, ymmärtää lapsena kokemansa oudot tunteet ja asiat oikeassa valossa ja tajuaa mistä silloin jo oli kysymys.
        On helpompaa sanoa jo tienneen pennusta asti olleensa homo, kuin selittää joka vaiheessa sitä vasta myöhemmällä iällä tajuamaansa asiaa.
        Itselläni oli, näin jälkeenpäin asian tajuttuani, ensimmäiset ihastumiseni kahdeksan vuotiaana, jota en siis silloin osannut edes selittää saati tajuta, mistä oli kysymys, se oli vain jotain ihan muuta, kuin olla pelkkä "hyvä kaveri/paras kaveri" joita varmaan jokaisella pojalla lapsena on ollut.
        Ja vielä, jos lapsuudessa ei tytöistä ollut kiinnostunut edes leikkikaverina, ainoastaan poikien kanssa saattoi leikkiä, kai sekin jotain kertoo, ja kertookin näin jälkeenpäin, että homous on ainakin kohdallani ollut synnynnäistä ja koskaan en ole sen edes kuvitellut muuta olevankaan.

        nimenomaan leikkii vaan tyttöjen kanssa. Tavalliset pojat ei nimittäin yleensä leiki lapsena tyttöjen kanssa, tai saattaa joskus tietty leikkiäkin, muttei niin, että kaikki kaverit olis tyttöjä. Ei heteroja kiinnosta ne barbi-ja kampaamoleikit.


      • Nuori mies vm. -82
        homot kyllä kirjoitti:

        nimenomaan leikkii vaan tyttöjen kanssa. Tavalliset pojat ei nimittäin yleensä leiki lapsena tyttöjen kanssa, tai saattaa joskus tietty leikkiäkin, muttei niin, että kaikki kaverit olis tyttöjä. Ei heteroja kiinnosta ne barbi-ja kampaamoleikit.

        Vittu mitä yleistystä sun tekstis. Ootpas suppeakatseinen.


      • se päällepäin
        Nuori mies vm. -82 kirjoitti:

        Vittu mitä yleistystä sun tekstis. Ootpas suppeakatseinen.

        näyttää, kiitos sen, että normaalinoloiset homot pitää kynsin ja hampain kiinni asemastaan eikä kaapin ovet ikinä edes narise. Kattokaa peiliin.


    • Nuori mies vm. -82

      Ole mikä olet.

      Kasvatusoppaat ovat heteronormatiivisen kulttuurin muinaisjäänne. Ne varmasti sanovat, että se on "vain joku vaihe elämässäsi, joka menee ohi". Se on nimenomaan sitä "heterous on ainoa oikea tapa elää" -piilomainontaa. Ja paskat, sanon mä.

      Voi olla vaihe tai voi olla olematta.

      Kaikki on tapauskohtaista, kasvatusoppaisiin ym. tietosanakirjalla hakkaaviin saarnaajiin ei kannata luottaa.

      Ole mikä ole, tee niinkuin tunnet hyvälle. Elä anna muiden mielipiteiden ohjata omia henkilökohtaisia päätöksiäsi. Löydät onnen, kun teet niinkuin itse tunnet.

      • homo

        minä olin homo jo 13 vuotiaana.


    • Aloittaja...

      Olen tämän viestiketjun aloittaja ja kirjoitin jo tuonne yhteen "ohohoho" viestiin nykyisen tilanteeni. Silti jotkut vastailevat minulle vieläkin näin kahden vuoden jälkeen. Toki voitte vastailla sille minulle joka olin menneisyydessä, koska voihan ne jotain muuta auttaa joka kamppaailee saman asian kanssa. Kopioin ja liitän tähän vielä tuon yhden tekstin hieman muunneltuna, jotta vastaa nykyhetkeä:

      "Siitä on tosiaan yli kaksi vuotta kun olen tämän kirjoittanut. :D Voi mikä inisijä olen ollutkaan, ihan hävettää. Haluatte varmaankin kuulla mitä ajattelen asiasta tämän ajan jälkeen. Kahdessa vuodessa on ehtinyt tapahtua kaikenlaista. Olen asunut yhdessä miehen kanssa ja viettänyt homoelämää. Enää en koe mitään identiteettikriisejä, koska en ole hetero ja tämän asian olen hyväksynyt. Nykyään ajattelen omien ja kaverien kokemuksien perusteella, että homo voi olla jo vaikka 7-vuotiaana. Toki joillakin heteroilla voi olla hämmentäviä homoseksuaalisia tuntemuksia, jotka kuitenkin menevät ohi ajan myötä. Mielestäni aika harva varmaan tässä maailmassa on ihan 100 % umpihetero tai umpihomo. Kaikenlaisia tuntemuksia kun riittää ja ihmisiä on niin moneen lähtöön.

      Suhdekriisejä on ollut, mutta niistä on selvitty, paitsi viimeisen tulos oli ero. Olen oppinut paljon asioita. Vaikka seurusteleekin saman sukupuolen kanssa, niin ei pidä olettaa, että tuntee toisen sen vuoksi ihan läpikotaisin(tietenkin mies tuntee miehen kehon), koska olemme kaikki yksilöitä. Tuntuu ehkä siltä, että sukupuolien korostaminen on vähentynyt. Miksi rajata miehet ja naiset tiukasti erilleen, miehet miehinä ja naiset naisina vaikka monissa miehissä ja naisissa on seksuaalisuudesta riippumatta vastakkaisen sukupuolen piirteitä.

      Tällä hetkellä enemmän ehkä vaivaa rakkauden tuskat. Rakkaus on kyllä niin ihanaa mutta osaa se olla hyvin tuskallistakin. Nyt tuntuu kuitenkin että rakkaus eksääni kohtaan on kuollut lopullisesti ja se helpottaa elämääni nyt paljon. Voi tuntua hassulta, mutta rakkaus voi olla iso taakka. Se ei ole niin yksinkertainen asia, mitä jotkut elokuvat ja sadut antavat ymmärtää. Nyt kun en enää rakasta häntä voin jatkaa ja olla kaipaamatta häntä. Loputon ikävöinti ja itkeminen veivät elämän ilon. Nyt kun olen päässyt yli voin vihdoinkin hengittää ja aloittaa suhteen jonkun muun kanssa. Mutta nyt en etsimällä etsi ketään. Odotan, että se oikea sattuu tielle. Olen vielä nuori joten aikaa on. Sydämmessäni on ehkä kuitenkin pieni paikka vielä sille eksälleni, vaikka minulla ei ole mitään tunteita enää häntä kohtaan. Koin hänen kanssaan kuitenkin niin paljon.

      Mutta kaikille jotka seksuaalisuutensa kanssa kamppailevat antaisin ohjeeksi, että aika näyttää. Jos sitä ei tiedä pystyykö rakastamaan miestä vai naista, niin jää katsomaan kumpaan sukupuoleen rakastut. Voi olla, että voi rakastaa molempia eli on biseksuaali. Mutta ei kannata alkaa teininä vielä stressaamaan kamalasti jos on erilaisia tuntemuksia. Toisille on oma seksuaalisuus selvää pässinlihaa ja jotkut etsivät itseään kauemmin. Mutta ei ole pakko lyödä itseään mihinkään kastiin varsinkaan jos ei tiedä vielä mikä se oma seksuaalisuus on. Täytyy vain kulkea omaa tietään ja kyllä se vastaus löytyy jos on löytyäkseen. Eikä kukaan täällä kulje lappu otsassa että "olen hetero" tai "olen homo". Joten liikaa ei kannata stressata. Voihan sitä ajatella, että mitä väliä seksuaalisuudella on jos löytyy ihminen jota rakastaa. Sitten tietää viimeistään mikä on.

      Minua kannattaa nyt uskoa, koska puhun kokemuksen syvällä rintaäänellä! :D No en minä nyt niin varma ole, mutta tämä on oma kokemukseni. Tässä näkee nyt sen millainen olin kaksi vuotta sitten ja mikä on tilanteeni nyt. Olen kasvanut ja aikuistunut siitä hyvin paljon. Että te muut nuoret jotka olette huolissanne niin älkää turhaan murehtiko. Vie vain elämästä ilon pois turhan takia murhetiminen. Itsekin huomasin, että kun hyväksyin itseni niin elämä alkoi tuntua välittömästi positiivisemmalta ja valoisammalta."

      Hyvää syksyn alkua!

    • entuomitse

      olet mielestäni ihan ok kaveri.OLe vain sitä mitä olet.Mä ainakin olen homo ja olen ylpeä siitä.Kiva kun saa seisottaa kalua vaikka kaverin nähden se tekee hyvää. Tee sinäkin samoin ole rohkea ja näytä kaluasi missä tykkäät.Se luo itsetuntoa ja autta asiassa,Mä olisin sun kanssa mielelläni touhussa ja tyydyttäisin sinua ja olisin kaveri sulle.Laita viesti sivustolle useasti pekalle kuopioon.Niin koitan saada sinuun yhteyden.Niin voitas joskus tavata ja käydä kahvilla ja jutella kaikist asioista.Olen 100% luotettava kaveri.Itse käytän erilaisia välineitä voisit tutustua niihin.www.iskuri.net on se sivusto niin annan sitten sähköpostiosoitteen sulle.terv pekka

      • Siis itse en usko näihin Homoksi tullaan teoriaan. Kyllä, 16v voi olla homo, sillä ihminen syntyy homona, biinä tai heterona eikä sillä ole muun kuin geenien ( sama geeni ryhmä joka valitsee sukupuolen yms.) kanssa tekemistä.


      • kääk-homo

        Onhan tuo jo todistettu ties kuinka monen tutkimuksen voimalla, että homoksi nimenomaan SYNNYTÄÄN.


      • Tiedehomo
        kääk-homo kirjoitti:

        Onhan tuo jo todistettu ties kuinka monen tutkimuksen voimalla, että homoksi nimenomaan SYNNYTÄÄN.

        Ööö, heitäppä homo faktat kehiin. Eli linkit tutkimuksiin kiitos.


    • T J R

      Minä olen niin kuin sinä. Minun homouteni oli minulle vaikea paikka. Koko maailma kääntyi ylösalaisin, kun ei ymmärtynyt mitä tapahtui. Itsekkin ajattelin että kyseessä on pakko olla, joku ohimenevä vaihe. Yritin aluksi kieltää homuden ja yritin jatkaa elämääni, siinä onnistumatta. Valvoin öitä, kun ajattelin mitä teen kavereiden kanssa, hylkäänkö vai elän kaapissa. Valitsin kaapissa elämisen.
      Tämä kaikki tapahtui jo 4 vuotta sitten. Olen nyt 17-vuotta vanha, espoossa lukion toista luokkaa käyvä poika, joka on onnellinen. Ennen en ollut onnellinen. Yläaste oli minulle helvetti. Ei siksi että kukaan olisi edes arvannut minun olevan homo vaan sen takia että kavereiteni ajatukset homoista olivat pinnallisia, syrjiviä ja vääriä. Heidän takiaan kärsin vieläkin univaikeuksista ja monista muista ongelmista. Oliko se sen arvoista?
      Toivon että onnistut löytämään itsesi ja voin sanoa että ei homon elämä ole niin pahasta kuin ahdasmieliset väittävät. Minulla on nyt vihdoin oikeita kavereita, jotka välittävät minusta. Tunnen olevani turvassa. Toivon sinulle samaa. Itse älysin homouteni aikaisin, mutta olin heikko. Joten hyväksy itsesi ja nähdään helsinki pridissa.

    • triiiiiiii

      varmuudella,, -kasvuikä.

    • 20.v-hetero

      No otsikko kysymykseen vastaisin että kyllä voi, mutta hän voi olla vuoden tai kahden päästä bi tai heterokin.
      Monet vanhemmat aina touhottavat siitä että "ei tuon ikäinen vielä ole sinut seksuaalisuutensa kanssa, eikä siksi voi sanoa onko hetero vai homo" tuossa on siinä mielessä perää että nuori ihminen kasvaa tuossa iässä niin fyysisesti kuin henkisesti että turha siinä on ruveta arvuuttelemaan mikä sukupuolikiinnostaa.

      Ja ylipäätään ihminen muuttuu elämänsä varrella kokoajan, mielipiteet ja kiinnostukset muuttuvat joten turha sitä on miettiä jos 16-vuotiaana tuntuu homolta niin olisi koko loppuikänsä sellainen.
      Loppujen lopuksi meissä jokaisessa asuu pienen pieni bi-seksuaali.

    • pake-salainen

      Viestistäsi on jo aikaa, ja varmasti olet jo voinut todeta, että 16v, voi varmuudella todeta olevansa homo tai jotain muuta. Minä totesin kohdallani, että olen homo tai bi, 15-16 vuotiaana, kun kokemuksia homoista alkoi tulla, varmuus kasvoi ja tiesin olevani HOMO.
      Olen paljon sinua vanhempi, silloin homous oli kriminalisoitu ja pidettävä salassa,siksi oli myös mentävä naimisiin halusi tai ei. Suku vaati.
      Jos olet havainnut olevasi homo, niin onneksi olkoon,pidät sen omana tietonasi tai homopiirin tietona.
      Nythän homo liittoihin joko avo tai vihittynä, suhtaudutaan paljon hyväksyvämmin.Eletään vapaampaa aikaa,kuitenkin tietynlaiseen kuten esim; sukulaiset! On ehkä syytä olla varovainen, itse törmäsin serkkuuni ilmoituksen kautta, joten läheltäkin voi löytyä toinen samanlainen tietämättä.
      Jos rohkeutta löytyy, tule kaapista ulos, ja ehkä olet tehnytkin niin ?
      Ole ytävällinen ja vastaa jos luet tämän.

    • alvin stardust

      Aikalailla samanlaisia kokemuksia tästä on itsellänikin. "Totuus" valkeni teini-iässä, ja silloin myös ymmärsi, miksi se naapurissa vieraillut vieraspaikkakuntalainen, samanikäinen kaveri aiheutti 8-vuotiaana sellaista hyvänolon tunnetta, siis pelkkä sen seurassa oleminen, sehän oli ensi-ihastus. Se että miksi haluat kutsua itseäsi ei ole tärkeää, jos miehet kiinnostavat, niin sitten kiinnostavat. "koska minä onneton menin...", hmm no tuota, kun vanhenet, huomaat ettei se nyt niin onnetonta ollutkaan, olipahan vain rehellistä ja myös oman itsesi kannalta hyvää, että asia selvisi (niin ja se, että tuo ex-kaverisi on ns. kaappihomo, joka, toisin kuin sinä, pelkää ja häpeää, mutta se on hänen onnettomuutensa). Ja tunnut olevan sellaista vastuuntuntoista tyyppiä, joita useimmat homot, ja miksei myös bit ja heterot, ovat. Eli kortit pöytään, ja jos ei nappaa, niin ei tarvitse jäädä epätietoisuuteen mahdollisen "Suuren" rakkauden menetyksestä.

      • Matga

        Minä en tiennyt olevani homo kun vasta reippaasti päälle kaksikymppisenä. Syrjäkylillä mistä olen lähtöisin ei homoudesta puhuttu. Olen paljon vanhempaa sukupolvea ehdin avioonkin ennen kun tiesin mikä olen. Siihen saakka elämä tuntui lähinnä helvetiltä kun ei ymmärtänyt itseään ja tuskaa mikä velloi sisuksia. Yli kymmenen vuotta sinnittelin kaapissa ja salaisia tapaamisia. Vaimo sanoi eräänä päivänä haluavansa eron sillä tietää mun olevan homo eikä suhteemme riitä hänelle eikä jaksa enää. Ei saanut suoraan pettämisestä kiinni vaan huomasi muusta. En yrittänyt kiistää vaan myönsin asian. Vasta eron jälkeen olen ollut homo avoimesti.

        Nyt olen jo kiitollinen myös niistä vaikeista vuosista sillä ilman niitä en olisi kaiken muun lisäksi seitsemän lapsenlapsen höperö pappa.


      • Vogueen vaan
        Matga kirjoitti:

        Minä en tiennyt olevani homo kun vasta reippaasti päälle kaksikymppisenä. Syrjäkylillä mistä olen lähtöisin ei homoudesta puhuttu. Olen paljon vanhempaa sukupolvea ehdin avioonkin ennen kun tiesin mikä olen. Siihen saakka elämä tuntui lähinnä helvetiltä kun ei ymmärtänyt itseään ja tuskaa mikä velloi sisuksia. Yli kymmenen vuotta sinnittelin kaapissa ja salaisia tapaamisia. Vaimo sanoi eräänä päivänä haluavansa eron sillä tietää mun olevan homo eikä suhteemme riitä hänelle eikä jaksa enää. Ei saanut suoraan pettämisestä kiinni vaan huomasi muusta. En yrittänyt kiistää vaan myönsin asian. Vasta eron jälkeen olen ollut homo avoimesti.

        Nyt olen jo kiitollinen myös niistä vaikeista vuosista sillä ilman niitä en olisi kaiken muun lisäksi seitsemän lapsenlapsen höperö pappa.

        Itse olen tiennyt aina, eka kerta jo 8-vuotiaana, sitten 13v ja lopulta 17-vuotiaana jatkuvasti.
        Yhtä tyhmä kysymys olisi "Voinko olla hetero kun olen vasta 16v". Mitä siihen pitäisi vastata? "Joo, liian nuori olet, odottele vielä 10 vuotta"?


      • trööt
        Matga kirjoitti:

        Minä en tiennyt olevani homo kun vasta reippaasti päälle kaksikymppisenä. Syrjäkylillä mistä olen lähtöisin ei homoudesta puhuttu. Olen paljon vanhempaa sukupolvea ehdin avioonkin ennen kun tiesin mikä olen. Siihen saakka elämä tuntui lähinnä helvetiltä kun ei ymmärtänyt itseään ja tuskaa mikä velloi sisuksia. Yli kymmenen vuotta sinnittelin kaapissa ja salaisia tapaamisia. Vaimo sanoi eräänä päivänä haluavansa eron sillä tietää mun olevan homo eikä suhteemme riitä hänelle eikä jaksa enää. Ei saanut suoraan pettämisestä kiinni vaan huomasi muusta. En yrittänyt kiistää vaan myönsin asian. Vasta eron jälkeen olen ollut homo avoimesti.

        Nyt olen jo kiitollinen myös niistä vaikeista vuosista sillä ilman niitä en olisi kaiken muun lisäksi seitsemän lapsenlapsen höperö pappa.

        Matga,
        mistä vaimo huomasi homoutesi? millaista oli seksielämäsi naisen kanssa kun halusit vain miehiä? Miten onnistuit vai onnistuitko? Ajattelitko miehiä kun nait naista?
        Olisi mukava kuulla, koska elän vähän samanlaisessa tilanteessa kuin sinä ja vaimosi joskus...


    • HOROdfasdgdf

      Kaikki on hyvin.

    • jgfhyjhg

      Itse leimauduin homoksi hyvin nuorena jo alaluokilla, enkä suinkaan täysin ilman syyttä. Yläaste ja lukio aikoina sain tuntea toisten ihmisten vihan ja hyljeksinnän, kun saivat tietää mahdollisesta homoudestani. Olin kouluni epäsuosituimpia henkilöitä, homon oloinen, pieni enkä kovinkaan miehekäs. Armeijassa multa kysyttiin, että oonko homo. Vastasin että en oo. Yllättävän vähän asialla minua armeijassa kiusasivat. Eivät toki tienneet menneisyydestäni. Elämä helpottui kun muutin paikkakuntaa, eikä uudella paikkakunnalla taustaani tiedetty. Aivan niin kuin olis aloittanut uuden elämän. Aikuis- ja nuoruusiällä mulla ei oo ollu mitään seksuaalisia suhteita niin miehiin kuin naisiinkaan. En voisi kuvitellakaan olevani homosuhteessa. Naiset taas ovat saavuttamattomissa. Elämä olis ollu paljon helpompi ilman tuota kouluaikoina homoksi leimaamista, sain tuntea vihaa niin oppilaiden kuin opettajien taholta.

      • kaho4

        -vode- : Minkä ikäinen olet tänä päivänä?


    • ole mikä olet

      Opettele peppuseksin salat ikäluokkasi kundin kanssa, löydät sellaisen vielä. ja imujutut jne, saat taatusti nautintoa tulevaisuudessa. Tsemppiä!

      • ht

        itse tajusin vasta 18 v eli hyvin paljon vaihtelee, ihan kiinni siitä kuinka hyvässä sopusuhtasuudessa olet alitajuntasi ja halujesi kanssa


    • nico.t

      ajattelin kysyy teiltä.

      no aika nuorena pussailin yhen tytön kanssa ,mutta vanhempana aloin tuntee kiihotusta miehiin ja teki mieli halata niintä.heti ku katoin jotain miestä niin alko kiihottaa ja seisoo. nyt oon 15 ja katson homoseksiä paljon mutta mulla on myös suuntautumisia naisia kohtaan mutta aika vähän olenkohan homo vai mitä veikkaatte?rakastuin yhteen mieheen ja se tykkäs musta mutta samalla huomasin että olin ihastunut tyttöön mutta kun ajattelin sitä ei tuntunut missään.ja kun ajattelin sitä poikaa alko kiihottaa ja kerran olin niillä jja alettiin pussailee olenko homo vai hetero?

      • Lekassora

        Tunteet yksittäisiä ihmisiä kohtaan eivät merkkaa homoutta. Voit sen suhteen olla huoletta.

        Viisas herra Kinsey päätteli aikanaan, että homous ja heterous ovat seksuaalisuuden äärilaitoja. Näiden äärilaitojen väliin mahtuu paljon. Siksi sinun pitää itse löytää oma kohtasi janalla.


      • poika-15v

        mulla on sama juttu oon kans 15 v ja aina ku aattelen yhtä poikaa , nii mulla alkaa seisoo ja rupee kiihottaa, ja tunnnen myös vetoa muijiii mut en yht paljo ku jätkii, et mun veikkaus on et oot bi ?


    • Näin on näreet

      Pitkät nimettömät suhteessa etusormeen?!
      Mulla on samanpituiset ja olen täysin homo, ollut aina. Selvästi jo ainakin 5 vuotiaasta. 8 vuotiaana jo imeskelin naapurin veljesten kikkeleitä ja jonkunlaista panoakin yritimme :-)

      Joten; homo mikä homo! Älä vaan rupea mihinkään kulisseihin, siinä menetätä vain mielenterveytesi. Varmasti löydät montakin vanhempaa miestä jotka ovat valmiita "pitämään sinusta huolta" ja opastamaan sinua ihanaan "homokulttuuriin Helsingissä" :-)) Näin ainakin minulla oli alkaen 19v :-))

    • juha.nyman

      aivan aivan niin -VALTTERI. tuo oli todella asiallinen kommentti ja kiitos siitä ;)

    • timse82

      Mä ainakin tiesin seiskalla mikä oon poikiani. Ja tiesin kans ettei muut olleet samanlaisia. Ja jämähtelin tuijottamaan poikien haaruksia ja takapuolia kokoajan. Kauhia oli kiinnijäämisen pelko. Näin jälkeenpäin ajateltuna ihan turhaa; on niitä vanhoja luokkakavereitakin homoiksi paljastunut useempi.

      Sillon vain piti olla niin kovin äijää - ja aikaa meni hukkaan vuoskausia. Ehkä nykyään on toisin ja kouluissa on leppoisampaa kuin 90-luvun lopulla ja pystyy paremmin olemaan sitä mitä on, eikä tarvii aina olla baarireissulla se juomalasin vartija tai kuski.

    • MIUN TAPPAUS:

      Kyllä homot yleensä kertovat, että tajusivat homoutensa joskus murrosiässä. Jotkut kertovat, että paljon aikaisemminkin. En tiedä, mihin jälkimmäinen "havainto" perustuu. Ehkä siihen, että on aina kokenut olevansa jollain selittämättömällä tavalla vähän erilainen. Sitten seksuaalisuuden herättyä tämä kokemus saa ikään kuin selityksen homoseksuaalisuudesta.

      Omalta kohdaltani voin sanoa, että homahdin kahdeksannella luokalla 14-vuotiaana. Sitä ennen olin häilyväinen ja tykkäävinäni tytöistä, se ikään kuin kuului asiaan. Ehkä tämä johtui siitä, että tytöt, jotka ovat yleensä kehitykseltään hieman poikia edellä, tulivat seiskalla murrosikään ja alkoivat osoittaa lapsellisia "tykkäämisen" merkkejä, ja näihin signaaleihin sitten piti jotenkin vastata. Niinpä luulin tykkääväni tytöistä, vaikkei siihen mitään voimakkaita tunteita liittynyt.

      Sitten kaikki muuttui. Kahdeksannella huomasin, että aloin olla lätkässä milloin kehenkin (yleensä vanhempaan) poikaan ja huomasin pitäväni miehiä - hmm - söpöinä, komeina, viehättävinä ja kiihottavina.

    • Tuo etusormi teoria homoseksuaalisuuden määrittelynä on täyttä paskaa koska on olemassa täysin heteron laisia homoja, korkea mieshormooni määrä ei tee miiehestä automaattisesti homoa vaan miehekkään.

      Tästä eteenpäin onkin sitten tekstiä joka on oma näkemykseni seksuaalisuudesta ja sen kehityksestä muun kehityksen ohella.

      Ensimmäiseksi seksuaalisia suuntauksia on 4 kappaletta.

      1. Homoseksuaaleja jotka tuntevat seksuaalista ja tunteelista vetovoimaa samaa sukupuolta kohtaan.

      2. Bi seksuaaleja jotka tuntevat seksuaalista ja tunteellista vetovoimaa molempia sukupolia kohtaan.

      3. Heteroseksuaaljea jotka tuntevat seksuaalista ja tunteelista vetovoimaa vastakkaista sukupuolta kohtaan.

      4. Trans-seksuaaleja joiden psyykkinen sukupuoli on fyysisen sukupuolen vastakohta

      Ihminen kehittyy fyysisesti, psyykkisesti ja seksuaalisesti jo kohdussa kunnes henkilö on suunnilleen 25 vuotias, eli ihminen syntyy joko homo, hetero, bi tai trans-seksuaalisena joten 16 vuotias voi olla homo, bi tai trans seksuaali.

      Oman seksuaalisuuden ihminen omaksuu aikaisintaan 5 vuotiaana mutta suurin osa 8 tai 9 vuoden ikäisenä,
      tästä johtuen vanhemmat saattavat havaita pieniä merkkejä homoseksuaalisuudesta sillä lapsi matkii käytösmallia josta on kiinnostunut.

      Tälläinen matkiminen on täysin normaalia, sillä ihminen yleensä tietämättäänkin matkii keskustelu kumppaninsa eleitä jos on kiinnostunut keskusteluaiheesta, sekä haluaa keskustella asiasta kyseisen henkilön kanssa.

      Oman seksuaalisuuden tiedostaminen tapahtuu muutamaa vuotta ennen murrosiän saavuttamista mutta asian hyväksyminen tapahtuu silloin kun henkilö itse sen hyväksyy, myös oman seksuaalisuutensa kokeilu eli ns "homo vaihe" on tavallista joka kyllä menee ohi kun on hyväksynyt oman homo, bi tai hetero seksuaalisuutensa.

      Mitään fyysistä, luonteenpiirteistä tai käytöskohtaista tunnusmerkkiä ei homoseksuaalisuudelle ole.

      Trans-seksuaalisuuden voi tunnistaa mm. oman sukupuoleen kohdistuvasta ahdistuneisuudesta, vastakkaisen sukupuolelle tarkoitettujen vaatteiden kiinnostuksesta, miksi on syntynyt poikana tai tyttönä eikä päinvastoin tyyppisestä kyselystä ja vastakkaisen sukupuolen ylikorostamisesta.

      Me kaikki kasvetaan enemmän tai vähemmän heterovaltaisessa ympäristössä,
      joten hyvin harva homo bi, tai trans seksuaalinen ihminen ei omista pienintäkään heteroseksuaalista vaikutetta.

      Tarkemmin kuvattuna suurimmalta osin homoseksuaalienkin joukoista löytyy sukupuoli neutraalin avioliiton mahdollistamisen kirkkohäiden muodossa laillistamisen, adoptio oikeuden tai eheytyshoitojen kieltolain vastustajia, enkä nyt tarkoita Suomea vaan koko maailmaa.

      Löytyy myös näitä homoja jotka eivät pidä homoseksuaalisuutta nuorille sopivaksi aiheeksi käsitellä kouluissa seksuaalivalistus tunneilla.

      Meitä on moneksi ja vaikka se oma rakas kulta onkin samaa sukupuolta, löytyy meidänkin joukoista äärettömän heteronoloisia ihmisiä.

      Hämmennystä välttääkseni lisään vielä, että trans-seksuaalisuudessa on kyse henkilöstä joka lyhyesti selitettynä tuntee syntyvän väärään kehoon ja kokee sukupuolestaan johtuvaa ahdistusta sekä kyseenalaistaa oman sukupuolensa.

      Eli kaikki sukupuolenvaihdon suorittaneista eivät lääketieteellisen määritelmän mukaan ole trans-seksuaaleja eikä trans-seksuaalisuutta tule sekoittaa transversaaleihin tai arkikielellä transuihin, eli vastakkais pukeutujiin.

      Transversaali henkilö saa seksuaalista mielihyvää näyttämällä vastakkaisen sukupuolen edustajalta ja pukeutumalla asian mukaisiin vaatteisiin, eli kyseessä on fetissi ei seksuaalinen suuntaus.

      Kaikella kunnioituksella jokaista trans gender henkilöitä ja transuja kohtaan, tarkoitukseni ei ole loukata teitä ja saatte vapaasti korjata väitteitäni mikäli olen väärässä.

      Tämä on minun käsitykseni ihmisen kehityksestä ja seksuaalisuudesta, enkä todellakaan väitä olevani oikeassa vaan jopa vaadin asiasta tietävämpää korjaamaan väitteeni niiltä kohtiin, jotka eivät pidä paikkaansa

    • Isällesi en suosittele asian kertomista ainakaan kasvotusten, homoseksuaalisen pojan saaminen etenkin valmiiksi etäälle isälle voi olla liian kova pala niellä jos joutuu kasvotusten olemaan.

      Äidillesi ja siskoillesi voit asian kertoa ensimmäisenä, sillä naispuoliset henkilöt ymmärtävät ja hyväksyvät homoseksuaalisuuden huomattavasti miehiä paremmin.

      Kertomiselle kannattaa valita ajankohta, jolloin olet siskojesi ja äitisi kanssa kahden, jos he kysyvät oletko varma niin vastaa siihen aivan rehellisesti mutta älä sano asiasta enempää ja anna heille aikaa hyväksyä asia ennen kuin tuot poikaystäviä kotiisi.

      Iso-vanhemmille kertominen voi olla taas huono asia sillä homoseksuaalisuus on ollut vielä 50-60 luvulla äärettömän tabu asia josta nyljettiin hengiltä tai suljettiin mielisairaalaan.

      • plösötalkkari

        "Iso-vanhemmille kertominen voi olla taas huono asia sillä homoseksuaalisuus on ollut vielä 50-60 luvulla äärettömän tabu asia josta nyljettiin hengiltä tai suljettiin mielisairaalaan".

        Turun Ruskeassa Talossa tuolla menetelmällä ollaan tehty pojista miehiä jo vuosikymmeniä!


    • Mietiskelijä..95

      Toivottavasti olet jo saanut varmuutta onhan tästä viestistä jo 5 vuotta...
      Mutta lukiessani tekstiäsi tunnistin itseni tekstistä.
      Minulla kiinnostus poikiin alkoi n.11 vanhana kun huomasin sen.
      Kirjoitatko blogia tai vastaavaa olisi mukava kuulla miten tarinasi jatkuu...
      siitä olisi tukea myös muille samassa tilanteessa olleille...

    • 11

      Olen 11 vuotias tunnen vetoa poikiin ja tyttöihin

    • m

      Kyllä voi hyvnkin olla 16 vuotias homo, se ei katso ikää, kun tuntemukset selviää.

    • lento_pro

      Vilkaisin tämän ketjun kaikki käänteet läpi, ja vaikka kirjoittaja onkin itse huudellut, että hänen elämänsä ja identiteettinsä on "kunnossa", niin esitetään silti tämä pointti:

      Älkää hyvät ihmiset puhuko seksuaali-identiteetistä, niin kuin se olisi jonkinlainen kiveenkirjattu fakta, joka ei koskaan voisi muuttua. Niin homosta kuin heterosta voi kuoriutua bi, erityisesti mikäli oikea ihminen tulee vastaan. Bi puolestaan voi päätyä jompaankumpaan ääripäähän. Ikä ja aika voi tehdä monenlaisia asioita, on aika mahdotonta ilman kristallipalloa tietää, mitä tapahtuu, miten ihmisen identiteetti muuttuu ja miten sukupuoliset asemat konkretisoituvat; moni bi elää joko homo- tai heterosuhteessa yhden (tai useamman) kumppanin kanssa.

      Joskus tuntuu, että helpottaisi, jos ihmiset hetkeksi luopuisivat siitä, että pitävät juuri sukupuolta ainoana kiintopisteenä seksuaalisuuteensa. Ehkä kyse onkin jostain muusta toisen ihmisen piirteestä, joka vain ilmenee yleisemmin jommassakummassa sukupuolessa? Ja vaikkei olisikaan, niin asian ajattelu tältä kantilta voi auttaa ymmärtämään itseä ja muita paremmin.

      • 18+20

        Tässä viestissä on järkeä.

        Olen teinistä asti ajatellut, ettei sukupuolella ole niin väliä, sillä sitä ihastuu ihmiseen. No toisaalta en tiedä, pystysinkä kokeilemaan saman sukupuolen kanssa. Vähäsen ajatus ällöttää...

        Kuitenkin olen aina kiinnostunut mielenkiintoisista ihmisistä. Pidän herkistä pojista ja poikamaiset naiset on fiksun oloisia.

        En voi sietää "perinteisiä" sukupuolirooleja, että pojille sinistä ja tytöille punasta. Mikään ei ole tyhmempää. Kaikissa on kuiteskin joku cocktail. Mielestäni vain kyllin vähäjärkiset ovat koko elämänsä "äijiä" tai "naisellisia naisia." Se onkin hyvä merkki mistä tunnistaa henkilön ÄO:n.

        Naurettavia merkkejä ovat siis:

        - tosimies syö lihaa eikä sääli ketään
        - miehen ei kuulu näyttää tunteitaan
        - mies on "loogisesti" älykkäämpi
        - miehellä kuuluu olla lyhyt tukka

        - naisilla kuuluu olla pitkät hiukset
        - naisellista on hame ja korkokengät
        - naamassa tulee olla kilo pakkelia ja tekokynnet
        - nainen on vähän yksinkertainen ja tunteellinen


    • john666

      Ihmisen seksuaalisuus on jo määritelty melko pitkälti jo ennen syntymää. Ei kukaan "kasva" homoksi/transsukupuoliseksi. Se että milloin ihminen tajuaa oman seksuaalisuutensa on sitten täysin eri asia. Monet nuoret kokeilevat rajojaan sillä eivät ole varmoja suuntautumisestaan. Kaikki tää kuuluu murrosikään ja siinä ei ole mitään epänormaalia.
      Itse olen AINA tiennyt olevani homo. En ole ikinä kyseenalaistanut seksuaalisuttani. Eli mulle se on aina ollu pienestä saakka jo ihan selvää että tykkään jätkistä. Mutta toisilla saattaa kestää ennen kuin tajuavat mikä heidän suuntautumisensa on. Siksi on tärkeää että annamme nuorille mahdollisimman avaran kuvan seksuaalisuudesta ja siitä ettei siinä ole mitään vikaa jos sattuu tykkäämään samaa sukupuolta olevista henkilöistä.

    • 12v. bi

      moi! Olen 12v. poika ja olen varmaan bi tykkään tytöistä mutta katon aina myös poikii en häpee itteeni pitää vaan tulla kaapista ja elää sen kanssa!

    • 17w

      moi oon 17v ja oon homo, mutku en haluu olla ja mustaa se tuntuu jotenki jälkeen päin hyvin sairaalta ja tekisin mitä vaan et olisin hetero. mutku en pystyj a pelkään et tää tulee joskus ilmi mun kavereille tai lähimmäisille. en haluu tätä oikeesti oon pahoilla mut vihaan itteeni, joskus on pelottanu niin paljon et oon miättiny jo monia itsemurha menetelmiä ja kaikki mun kaverit ja lähimmäiset on niin homovastaista sakkii ja se ei edes auta asiaa yhtäää. AUTTAKAA JOKU!!

      • 20bi

        suosittelen sulle 17w että käyt esim oman kaupunkisi setan ryhmässä (esim nuorten ryhmä). sieltä voisi löytyä sulle kohtalotoveri, jonka kans voit porista:) monesti helpottaa ja vapauttaa henkisesti kun voi jonkun kans jutella. Uskon että ainakin osa lähimmäisistäsi ovat loppujen lopuksi avarakatseisempia, kuin luuletkaan. jos haluat jollekkin heistä avautua, kannattaa eka varovaisesti kysellä heidän ajatuksiaan ja sen jälkeen kertoa ittestäsi, jos koet että hän hyväksyisi asian :) Suomalaiset ovat nykyään paljon avarakatseisempia kuin yleisesti luullaan, nimim. kokemusta on :DD


    • allu999

      Suurimmalla osalla 16 vuotiaista on jo melko selkeä käsitys omasta seksuaalisuudestaan. Mutta tietenkin on täysin normaalia jos vielä tuossa iässäkin kyseenalaistaa seksuaalisuutensa, sillä ihmisen seksuaalisuus ei todellakaan ole mikään musta valkoinen asia. On olemassa paljon "välimuotoja" a.k.a biseksuaalisuutta, mikä voi tehdä oman seksuaalisutensa määrittämisen erittäin hankalaksi.

      Itse olen ainakin tiennyt olevani homo jo ensi muistoistani asti. Eli ihan pienestä pitäen. En tietenkään tuolloin osannut sen kummemmin sanallisesti määritellä tunteitani, sillä asia ei silloin mitenkään ollut relevantti elämässäni, mutta siellä ne tunteet oli jo silloin. Heti kun opin, mitä sana "homo" tarkoitti, tiesin että sehän pätee muhun täydellisesti! Miehistä aina tykännyt ja ihastuksia on ollut jo monia mun 20 vuoden elämän aikana. Eli mulla ole koskaan käynyt edes ajatus mielessä, että voisin olla hetero/bi. Sen verran monta kertaa on David Beckhamin kuvalle tullut ...noh... tehtyä jotain. ;)


      Älä siis ota mitään paineita! Jotkut saavat oman seksuaalisuutensa selville vanhempanakin eikä siinä mitään vikaa ole. Tärkeintä on ettet valehtele / yritä peitellä tunteitasi itseltäsi. Et todellakaan ole yksin asiasi kanssa.
      Tsemppiä! :)

      • Hetero for life

        Jos et tiedä, niin oma muisti vääristelee asioita alitajunnan haluamaan suuntaan. Sinä muistat aina olleesi gay, mutta onko se todellista vai harhaisen mielen tulos? Lue tiedelehtiä, niissä asiaa on selitetty.


    • Geijeri

      Olet liian nuori homoksi. Olet tod.näk. normihetero. Nuo on ihan normaaleja tunteita, ei homotunteita. Tiedän kokemuksesta, että homohaluja ei voi paeta noin.

    • ankerias4

      SInä yksin tiedät mitäolet, olitsitten 16 tai 60.Olet hyvin nuori ja nuorena voi olla rakentaa riittävää itseluottamusta jonka pohjalta hyväksyä itsensä sellaisena kuin on,, mutta yritä kiirehtiä hitaasti ja kuunnella itseäsi, mitä sisimmässäsi tunnet, ja jättää muifen mielipieet ja neuvot toiselle sijalle.Elämäsi ei millään muotoa ole pilalla vaikka tämä olisikin ohimenevä vaihe elmässäsi eikä sinun tarvitse lyödä lukkkoon sukupuolista identiteettiäsi.Olet etsimisvaiheessa, anna itsellesi lupa kokeilla millainen olet, äläkä pidä kiirettä. IHmisen arvo ei määrädy hänen suuntauksensa mukaan äläkä mieti mitä muut sinunn haluavat olla. Uskon lujasti että löydät itsesi kun vain et stressaa turhia!

    • KalmaPera_tutkija

      Eräs tutkija oli käsittääkseni homoseksualisti. Hän ei mittaillut etusormia. Hän oli silti pätevä tutkija (hän oli mm. todistanut ettei 22/7 ole sama kuin pii). Kaikki homot ovat tutkijoita, sillä he ovat tutkineet itseänsä. Homous on pohjimmiltaan itsensätutkimista. Kannustan kaikkia tutkimaan itseänsä. Ps. Luonnon helmassa onnistuu parhaiten. (Löysin itseni mökilläni).


      t. (Itsensä)tutkija/tuntija

      • Petos

        Aika sairasta jos on


    • Qarty

      Se riippuu ihan siitä miltä susta itestä tuntuu, ite oon ollu avoimesti homo kohta 3 vuotta. HUOM! Avoimesti, oon pienestä pitäen ollu jotenki enemmän kiinnostunu pojista. Muistan vieläki ku sanottiin mun parhaan kaverin kans että halutaan mennä toistemme kanssa naimisiin ja meidän porukat suuttu siitä :D Vaikka kaverini seurustelee tytön kanssa, ollaan ihan hyvissä väleissä ja nauretaan vieläki sille jutulle :D Menin jo kyllä aiheen ulkopuolelle, mutta pointti oli se että kaikki tietää jossain vaiheessa elämäänsä onko homo, hetero vai jotain muuta, mutta jokainen omalla ajallaan. Ketään ei saa pakottaa olemaan jotain mitä he eivät välttämättä ole/eivät halua olla

    • oonkaithinttari

      Oon 14-vuotias ja epävarma. Mulla on jännä maku miesten suhteen en tiedä vaikuttaako se mitenkää asiaan. En oo koskaa fantasioinu naisista mulla on tupsahtanut uniin kundeja uimahousuissa ja vaatteetkin päällä. Kun yhden hyvän kaverin kanssa pidettii kädestä kiinni ''lämmön'' takia niin se tuntu jotenkin kivalta ja jännältä. Mutta en oo yhtään kiinnostunu oman ikäsistä.. Mulla alkaa tuntuu hyvältä :D vasta kun tulee 30 miehiä peliin. apuva? :8

      • Luotola

        Kaikki on homoja (enempi tai vähempi) ja muutenkin mä pahoinpelkään, että tää planeetta on naisten hallussa. XY

        XYY XX XY XX

        XY XXX XYY XY XX


    • ChildishG

      Olet liian nuori selvittääksesi seksuaalisuutesi.. Ellet ole hetero.. 10 vuotias voi olla homo jos 10 vuotias voi olla heterokin.

      • mies 20v

        Sormien pituus tulee geeneistä huomasin jo kun olin 13v että olin homo ja olen edelleen


    • Sinuiksi-palvelu

      Valtakunnallinen tuki- ja neuvontapalvelu SINUIKSI on käytettävissäsi.

      Päivystys on avoinna maanantaisin ja torstaisin klo 19–21
      Voit soittaa numeroon 044 300 2355 tai lähettää kysymyksesi verkon kautta koska tahansa: http://www.sinuiksi.fi/kysy-neuvoa

      Voit kysyä meiltä mistä tahansa mieltäsi askarruttavasta oman tai läheisen seksuaaliseen suuntautumiseen (mm. a-, bi-, homo- ja panseksuaalisuuteen tai lesbouteen) ja sukupuolen moninaisuuteen (mm. inter-, muun-, ja transsukupuolisuuteen, transvestisuuteen, transgender- tai queer-identiteettiin) liittyvistä kysymyksistä kuten sosiaalisista paineista, vertaisuudesta, seurustelusta, seksistä,kaapista ulostulosta, parisuhde-, perhe- ja työelämästä, ikääntymisestä, yksinäisyydestä, eheyttämisestä, vihapuheesta, kiusaamisesta tai muista syrjintäkokemuksista.

      • Mietiskelijä...91

        Tää on mun aloittama postaus ja olen nykyisin 23v, joten tuosta 16-kesäisestä on jo ikuisuus. Minua ei haittaa, vaikka tässä keskustelussa ruodittaisiin aiheita kvanttifysiikkaasta ja jeesuksesta aina peräsuolen syvimmän olemuksen pohdintoihin.

        Järkyttävää sontaa sitä on joskus idioottina teininä kirjoitellut. Minun puolestani tämän koko roskan saisi poistaa. Jos voisin palata ajassa taaksen päin niin hakkaisin tuon ruman ihraisen liikuntaa harrastamattoman tietokoneella suurimman osan vapaa-ajasta viettäneen lylleröteini-itseni ja käskisin miehistymään ja liikkumaan. Tuossa vaiheessa olisi vielä voinut pelastaa oman imagoni lukioamis aikana. Nykyisin 20kg kevyempänä tuntuu silti, että tuo ihrapallero-teini seuraa minua maailman hamaan asti. No onneksi se on historiaa.

        Mitä tulee homouteen niin en nykyisin toteuta sitä. En pidä missään seuranhakusivustolla profiilia enkä tapaa homoja. Elän mieluummin selibaatissa ja yksin. Niin on mukavampi. Eikä selibaatti aiheuta minulle tuskaa, koska en ole seksinhimoinen enkä niin kiimainen, että pitäisi olla etsimässä hetkellistä helpotusta varsinkin kun kammoan etenkin anaaliseksiä yli kaiken. Eikä tähän päätökseen ole syynä oman aikansa kestänyt avoliitto väkivaltaisen alkoholistin kanssa tai petetyksi ja huijatuksi tuleminen narsistisen henkistä väkivaltaa harjoittaneen kusipään toimesta ym. Kun tajusin, ettei homouden tarvitse määritellä minua tai elämääni eikä minun tarvitse alistaa itseäni toteuttamaan seksuaalisuuttani, jos en tahdo, aloin voimaan paremmin. Sekin tietysti, että löysin elämästä muuta merkityksellisyyttä, joka riittää minulle. Tämä tie on minulle se oikea ja monille muille se on joku muu. En ole siis homoutta vastaan vaan mun puolesta kaikki saa tehdä just niiku lystää seksuaalisuutensa kanssa, mutta toivon tietysti, että minutkin hyväksytään päätöksestäni huolimatta eikä tuputeta homoutta kurkustani väkisin alas. Tähänkin on odotettavissa homokiihkoilijoiden "hyväksy hyväksy hyväksy homoutesi pakolla" kommentteja, mutta jääköön omaan arvoonsa. Hyväksyn elämäni nyt tälläisenä kuin se on ja siihen olen tyytyväinen. Mun mielestä pitäisi kunnioittaa niitäkin jotka päättävät tehdä toisin.


    • homopoika16

      itselle kävi sillaiten että tunnustin isille olevani homppeli. sulateltuaan asiaa hän mottasi mua päin näköä pisti kotiarestiin. sitten mää lähin mun tehri derpitllä hesaan ja asuin siellä äitini kanssa nyt olemme isin kanssa ihanasti homoja molemmat ja uskallamme käydä saunassa ilman että siittin nousee. :)

    • ig_j0nttuu_

      Olen 13 eli voinko tän ikäsenä olla homo? 0_0 mua tosi usein haukutaan homoksi se alko jo ihan 11 vuotiaana et jos ny mietitään et jos seksi on 18v nii kyl se on niin et ne ei voi haukkua kyl aika mulkku on ne jotka haukkuu mun mielestä homous on ihan ok(no koska olen homo ja muutenkin) ja olen ylpeä siitä että olen nyt ku menen jo kasille niin siellä varmasti onkin uusia kiusaajia voi anna mun kaikki kestää.

    • homotonsöpöjä

      olet ovat homoja selvästikkin homo seksuaali.

    • Anonyymi

      Tuu mun on luo. R kastellaan. Saat imäe mua.

    • Anonyymi
    • Saldo 64

    • Anonyymi

      Oot hieno poika. ja fiksu. Ois kiva olla kanssasi,

    • Anonyymi

      Kaikki homot joita minä tunnen kertovat että tiesivät sen jo lapsena ja tunsivat olevansa erilaisia. Jsein paras ystävä oli tyttö lapsuudessa. Joten mielestäni se ei ole nykyään enää mikään maata mullistava asia , heitä on paljon, ja saa ollakin . Kukin saa valita kumppanin itsellee ihan vapaasti eikä siinä pitäisi olla mitään erikoista . On maita jossa homoja aina vaan vangitaan ja rääkätään , Pohjoismaissa on erilaista, homoilla on samat oikeudet kun heteroilla , ja siiitä ei susiaitaa tehdä itselleen ongelmaa ,

    • Anonyymi

      Puhuin kerran yhden homoselkuaalisn kanssa näistä asioista. Hän sanoi että tulo ulos kaapista oli tuskallista joten hän lievitti sitä sanomalla että on bi seksuaalisen siis ensi askel tulla ulos. Sitten kohtasi tulevan miehensä ja nyt ovat olleet vuosikausia pariskunta
      Ja NT myös hyväksyy että on homo, miksi sitä ei ensin hyväksynyt olen hänen isäpuolensa josta hän tiesi että tällä ei ollut yhtäkään hyvää ajatusta homoista.
      Niin mukanåva tänään keskustella heidän kanssaan ,heidän kaksi lastansa tyttö ja poika ovat hyvin kasvatettuja ja pärjäävät hyvin koulussa, koskaan heitä ei ole kiusattu
      ”Erilaisesta” perheestä . Molemmat isät ovat hyvissä työpaikoissa ja tienaavat hyvin, kaunis talo missä asuvat ja heidän välinen rakkaus on todella aitä aitoa rakkautta .

    Ketjusta on poistettu 65 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      3869
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2318
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2121
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      91
      2027
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      93
      1704
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1301
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      303
      1236
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe