Vaikkei aivan vielä peruskoulu lopukkaan niin äkkiä se aika kuluu, joten pian tulee ammatin valinnan aika ja olen ajatellut käydä ammattikoulun tai lukion ja hommata ns. vara-ammatin, mutta tekisin kuitenkin kauppa-alan hommaa kunhan töitä saan alalta. Mitä mieltä olette? Olisiko tässä mitään ideaa?
Voisitteko kertoa hiukan "kaupparatsujen" työnkuvasta, palkoista, koulutusvaatimuksista (ei tietääkseni vaadi koulutusta, mutta merkitseekö esim. merkonomi/tradenomi yms. koulutus paljon?), työn saatavuus tulevaisuudessa ja lähitulevaisuudessa, yms.
Kaupparatsut
30
6184
Vastaukset
- Naisedustaja
Tuo käsityksesi " ei tietääkseni vaadi mitään koulutusta" on kyllä käsittämätön. Nykyään ei saa MITÄÄN työpaikkaa ilman koulutusta, ja ojankaivuuhommia on tietääkseni aika kehnosti tarjolla.
Itse olen työskennellyt johtavassa elintarvikealan yrityksessä jo 18 vuotta. Pohjakoulutukseni on yo-merkonomi. Olen suorittanut työn ohella kaksivuotisen MKT-tutkinnon, ja tällä hetkellä pakerran MJD-tutkinnon kimpussa. Näiden lisäksi olen päivittänyt omalla ajallani atk-valmiuksiani AB-ajokortin muodossa. Kannettava tietokone kaikkine sovelluksineen on ollut päivittäisessä käytössä asiakaskäynneillä jo 10 vuotta.
Näiden lisäksi tulee tietysti työnantajan säännöllisin väliajoin järjestämät koulutustilaisuudet, ehkä joka toinen vuosi.
Käytännössä myyntiedustajan tai oikeammin myyntineuvottelijan paikkaa on mahdotonta saada ilman kaupallista koulutusta.
Palkkataso vaihtelee luonnollisesti eri toimialoilla. Lääkealalla on yleensä ollut parhaat palkat.Lääkealan edustajilla onkin yleensä joko sairaanhoitajan tai kaupallinen koulutus tai molemmat.
Omassa verokortissani tänä vuonna lukee 38 000€.- Nainen myös
Kyllä saa edustajan töitä ilman kaupallista koulutusta. Jokainen firma antaa oman ideologiansa mukaisen myyntikoulutuksen. Tienistit riippuu tuloksesta. Se mitä työ vaatii on ankaraa ja antaumuksellista paahtamista ja vain harvat ihan nuoret tässä pärjäävät, niitäkin on. Kannattaa kuitenkin joku varasuunnitelma elämänsä varalle tehdä sillä kaikista ei tähän hommaan ole. Eikä lääkealallekaan vaadita kaupallista tai hoitoalan koulutusta, kuten yllä väitetään. Capcil kouluttaa lääke-esittelijöitä, pohjakoulutus vaatimuksia ei ole. Googleta.
- Myyntijohtaja
Pyydä ihmeessä lisää palkkaa, olet alipalkattu.
- Naisedustaja
Myyntijohtaja kirjoitti:
Pyydä ihmeessä lisää palkkaa, olet alipalkattu.
Kiitos vinkistä.Aionkin hakea heti haasteellisempiin tehtäviin kun vuosi koulutukseni päättymisestä on kulunut. Firma maksaa näet valtaosan.
Palkassani on kyllä eräs vallan erityinen hyvä puoli: olen aina saanut ajaa omalla autolla. Kilometrejä tulee kuukaudessa 2800-3300, josta km.korvaukset 1204-1419€. Tähän sitten puolipäivärahat lisäksi n. 230€.
Minä en ikimaailmassa ottaisi mitään työtä jossa olisi pakko ottaa firman auto, en käyttöetua enkä vapaata. - koulujakokematon
Voi hellanlettas sinua.
"Nykyään ei saa MITÄÄN työpaikkaa ilman koulutusta"
Minulla ei ole mitään tämän alan koulutusta ja kaikkiin paikkoihin minua on pyydetty kun sana on kiirinyt ammattitaidosta.
"Olen suorittanut työn ohella.."
No sepä on kiva kuulla. Itse olen viettänyt työn ohella Elämää. lue:vapaa-aikaa"
"Omassa verokortissani tänä vuonna lukee 38 000€."
Niin minullakin luki 3 vuotta sitten. Nyt hieman enemmän. Onnea vaan sinulle koulunpenkille. - 192847493+337
Nainen myös kirjoitti:
Kyllä saa edustajan töitä ilman kaupallista koulutusta. Jokainen firma antaa oman ideologiansa mukaisen myyntikoulutuksen. Tienistit riippuu tuloksesta. Se mitä työ vaatii on ankaraa ja antaumuksellista paahtamista ja vain harvat ihan nuoret tässä pärjäävät, niitäkin on. Kannattaa kuitenkin joku varasuunnitelma elämänsä varalle tehdä sillä kaikista ei tähän hommaan ole. Eikä lääkealallekaan vaadita kaupallista tai hoitoalan koulutusta, kuten yllä väitetään. Capcil kouluttaa lääke-esittelijöitä, pohjakoulutus vaatimuksia ei ole. Googleta.
"Capsil kouluttaa lääke-esittelijöitä, pohjakoulutus vaatimuksia ei ole."
Tähän sanoisin sen verran, että Capsilin koulutus on vain pieni pohjaraapaisu lääke-esittelijän työhön. Eihän se edes kestä kuin muutaman läsnäolopäivän.. Jos sitä vertaat firmojen omiin tai arvostettuun Lääkelaitoksen koulutukseen(RLE), niin ero on todella suuri. - Naisedustaja
koulujakokematon kirjoitti:
Voi hellanlettas sinua.
"Nykyään ei saa MITÄÄN työpaikkaa ilman koulutusta"
Minulla ei ole mitään tämän alan koulutusta ja kaikkiin paikkoihin minua on pyydetty kun sana on kiirinyt ammattitaidosta.
"Olen suorittanut työn ohella.."
No sepä on kiva kuulla. Itse olen viettänyt työn ohella Elämää. lue:vapaa-aikaa"
"Omassa verokortissani tänä vuonna lukee 38 000€."
Niin minullakin luki 3 vuotta sitten. Nyt hieman enemmän. Onnea vaan sinulle koulunpenkille.Nähtävästi kunnianhimo ja ammattitaidon kehittäminen on toisille tuntematon käsite.
Voin kertoa, että kun ikää on 40-50, ja firma vähentää henkilöstöään, niin sinä olet se, joka lähtee ensimmäisenä.
Eikä sinua tuossa iässä pyydä töihin, eikä kukaan ota vaikka hakisit, koska olet auttamatta hakijoiden häntäpäässä.
Otan osaa! - threadin ulkopuolelta
Naisedustaja kirjoitti:
Nähtävästi kunnianhimo ja ammattitaidon kehittäminen on toisille tuntematon käsite.
Voin kertoa, että kun ikää on 40-50, ja firma vähentää henkilöstöään, niin sinä olet se, joka lähtee ensimmäisenä.
Eikä sinua tuossa iässä pyydä töihin, eikä kukaan ota vaikka hakisit, koska olet auttamatta hakijoiden häntäpäässä.
Otan osaa!>>>>>"Nähtävästi kunnianhimo ja ammattitaidon kehittäminen on toisille tuntematon käsite.
Voin kertoa, että kun ikää on 40-50, ja firma vähentää henkilöstöään, niin sinä olet se, joka lähtee ensimmäisenä."
Eipäs. Myyntihommista lähtee ensimmäisenä se, joka ei tee tulosta. Tulosta taasen tehdään myymällä, ei heiluttelemalla opintokortteja asiakkaalle. Ja otaksuisin ammattitaitoa voitavan kehittää muillakin keinoin kuin haalimalla elämänsä kustannuksella merkantin tai mikä-sinulla-nyt-olikaan tutkintoja.
>>>>>>"Eikä sinua tuossa iässä pyydä töihin, eikä kukaan ota vaikka hakisit, koska olet auttamatta hakijoiden häntäpäässä."
KTS. ylempi.
1) Hyvää myyjää ei irtisanota.
2) Hyvä on hyvä, vaikka olisi 57v.
3) Piste.
I rest my case. - tai ulos...
Naisedustaja kirjoitti:
Nähtävästi kunnianhimo ja ammattitaidon kehittäminen on toisille tuntematon käsite.
Otan osaa!Jos on nuorena aloittanut ja vielä yli nelikymppisenä remmissä ei kyllä missään firmassa taluteta lankulle. Siinä on jo niin paljon ammattitaitoa ja kokemusta, että paikka on taattu ja tod. näköisesti on jo ylennyt päälliköksi.
- sinulle...
Naisedustaja kirjoitti:
Kiitos vinkistä.Aionkin hakea heti haasteellisempiin tehtäviin kun vuosi koulutukseni päättymisestä on kulunut. Firma maksaa näet valtaosan.
Palkassani on kyllä eräs vallan erityinen hyvä puoli: olen aina saanut ajaa omalla autolla. Kilometrejä tulee kuukaudessa 2800-3300, josta km.korvaukset 1204-1419€. Tähän sitten puolipäivärahat lisäksi n. 230€.
Minä en ikimaailmassa ottaisi mitään työtä jossa olisi pakko ottaa firman auto, en käyttöetua enkä vapaata."Palkassani on kyllä eräs vallan erityinen hyvä puoli: olen aina saanut ajaa omalla autolla"
Et kai vain laske noita km-korvauksia palkaksesi??? - Kiukkuaja
Oli surkuhupaisaa lukea tekstiäsi. Realiteeetit kannattaa erottaa oma-arvontunnosta. Myyntialalla koulutus ei ole merkittävä, jos teet "tuloksellista myyntityötä". En tiedä mistä tämä päätelmä -
"käytännössä myyntiedustajan tai oikeammin myyntineuvottelijan paikkaa on mahdotonta saada ilman kaupallista koulutusta" - on juurtunut mieleesi, mutta murskatakseni tuota oma-arvontuntoasi suosittelen tutustumaan esim. www.mol.fi -sivustoon, jossa n. 70% myyntialan työpaikoista ilmoittaa kriteereikseen "myynti orientoituneen asenteen, innokkuuden..." yms kliseet.. Myyntityössä ei ratkaise muu, kuin oikea asenne!!! - tosissasi
sinulle... kirjoitti:
"Palkassani on kyllä eräs vallan erityinen hyvä puoli: olen aina saanut ajaa omalla autolla"
Et kai vain laske noita km-korvauksia palkaksesi???en ole aiemman viestin kirjoittaja, mutta kyllä itsellä kuukausittain tulevat verottomat korvaukset käyvät ihan yhtä lailla rahana kaupassa kuin ansiotulokin. Tietenkään ei ole järkevää ajella korvausten perässä tienatakseen rahaa, mutta jos otetaan esimerkkinä bruttoprovisio-käytäntö, niin huomattavasti fiksumpaa on saada korvaukset suoraan palkan päälle. Kun vertaillaan keskenään vuosituloja ja bruttopalkkoja, niin silloinhan ei nettotuloista puhutakaan ja näin ollen verottomista saatavista. Tässä vaan oma kannanotto.
- tosissani....
tosissasi kirjoitti:
en ole aiemman viestin kirjoittaja, mutta kyllä itsellä kuukausittain tulevat verottomat korvaukset käyvät ihan yhtä lailla rahana kaupassa kuin ansiotulokin. Tietenkään ei ole järkevää ajella korvausten perässä tienatakseen rahaa, mutta jos otetaan esimerkkinä bruttoprovisio-käytäntö, niin huomattavasti fiksumpaa on saada korvaukset suoraan palkan päälle. Kun vertaillaan keskenään vuosituloja ja bruttopalkkoja, niin silloinhan ei nettotuloista puhutakaan ja näin ollen verottomista saatavista. Tässä vaan oma kannanotto.
... koska niillä korvauksilla ei ny aivan oikeasti tienaa, vaikka se siltä tuntuisikin. Ei Suomen verottaja lahjoja anna...
Omalla autolla ajaessa oma -- varsin kallis -- investointisi on firman käytössä ja arvo alenee todella nopeasti ja kuluja tulee.
Itse puolestani en hakisi työhön, jossa edellytetään omaa autoa. Parhaat työnantajat antavat valita km-korvauksen ja eutoedun välillä -- jos voit ostaa auton käteisellä, km-korvaus on ihan hyvä vaihtoehto, mutta kaikissa muissa tapauksissa autoetu. - Tykittäjä
tosissani.... kirjoitti:
... koska niillä korvauksilla ei ny aivan oikeasti tienaa, vaikka se siltä tuntuisikin. Ei Suomen verottaja lahjoja anna...
Omalla autolla ajaessa oma -- varsin kallis -- investointisi on firman käytössä ja arvo alenee todella nopeasti ja kuluja tulee.
Itse puolestani en hakisi työhön, jossa edellytetään omaa autoa. Parhaat työnantajat antavat valita km-korvauksen ja eutoedun välillä -- jos voit ostaa auton käteisellä, km-korvaus on ihan hyvä vaihtoehto, mutta kaikissa muissa tapauksissa autoetu.km-korvaukset ovat paljon kannattavampia.
esim1.
Ajat autolla 5000 km/kk josta saat km-korvauksia 2150 euroa. Auton lyhennyt, kulut, polttoainen 1000 euroa yli jää 1150 euroa.
esim2.
Ajat työduhdeautolla 5000 km/kk Verotusarvo on 1,4% 90euro, eli esim. 27 000 euron autosta= 468 euroa, lisäksi jos ajat yksityisiä ajoja kuukaudessa 1000 km, verotusarvo lisääntyy 6 senttiä per km eli 60 euroa. Eli verotusarvo on 528 euroa, josta maksat veroa esim. 30% eli työsuhdeauto maksaa sinulle 158,40 euroa/kk.
Yhteenveto
Esim1. Rahaa tulee 1150 euroa/kk
Esim2. Rahaa menee - 158,40/kk
Ko. esimerkin vuoksi moni ajaa omalla autolla. Kun auto on maksettuna itselle jää vielä lainanlyhennyksenkin osuus n. 500 euroa eli rahaa tulee ylimääräistä todellisten kulujen jälkeen 1650 euroa. - edustajaxxxxx
tosissani.... kirjoitti:
Itse puolestani en hakisi työhön, jossa edellytetään omaa autoa. Parhaat työnantajat antavat valita km-korvauksen ja eutoedun välillä -- jos voit ostaa auton käteisellä, km-korvaus on ihan hyvä vaihtoehto, mutta kaikissa muissa tapauksissa autoetu.Ei pidä paikkaansa.
Jos ajat 60 000km vuodessa saat 25 800e kilometrikorvauksia per vuosi. Dieseliä kuluu n.3000-3500e:llä ja huoltoihin menee n.500e ja noi on yläkantissa. Verot ovat n.700e.
Eli saat n.20 000e vuodessa kattamaan sitä arvon alenemaa yms. Jos autosi on maksanut noin 40 000e ja pidät sitä 36kk, niin silloin saat siitä myydessäsi noin 70% arvosta(hyvä merkki ja mittarissa 180tkm). Eli n.28-25 000e.
Tuona aikana olet saanut noin 60 000e korvauksia joista on siis kulut poissa. Eli jos kolmessa vuodessa maksat n.20 000e autoasi, niin olet omillasi ja loppu jää yli. Koron saat 5-7%, jos otat lainan. Eli kyllä noilla kilsoilla voisi laskea jopa 1000e ylimääräistä per kk palkaksikin, jos tahtoisi..
Ideana on, että et osta sitä kalleinta autoa vaan sellaisen hyvämaineisen auton (Avensis, Passat), jossa on hyvä vaihtoarvo ja huolettomat kilsat. - Naisedustaja
tosissasi kirjoitti:
en ole aiemman viestin kirjoittaja, mutta kyllä itsellä kuukausittain tulevat verottomat korvaukset käyvät ihan yhtä lailla rahana kaupassa kuin ansiotulokin. Tietenkään ei ole järkevää ajella korvausten perässä tienatakseen rahaa, mutta jos otetaan esimerkkinä bruttoprovisio-käytäntö, niin huomattavasti fiksumpaa on saada korvaukset suoraan palkan päälle. Kun vertaillaan keskenään vuosituloja ja bruttopalkkoja, niin silloinhan ei nettotuloista puhutakaan ja näin ollen verottomista saatavista. Tässä vaan oma kannanotto.
Minun nettopalkkani varsinaisesta työstä on 2000€.
Siihen päälle tulee nuo km-korvaukset ja päivärahat n.1400-1650€.
Varsinaisesta palkastani en koskaan laittanut senttiäkään auton lainoihin. Autonvaihtorulettia pyöritän kokonaan kulukorvauksilla. Ai niin, no tänä vuonna tosin tein kymppitonnin ylimääräisen asuntolainanlyhennyksen, ja sain kodin velattomaksi - km-korvausrahoilla:)
Meidän yrityksessä on bruttopalkkasysteemi, joka on varsin yleinen tänä päivänä. Eli jos otat firman auton, niin autoedun arvo vähennetään kokonaispalkastasi. Eli jos minullakin olisi käyttöetuauto, niin nettopalkkani olisi noin 1650€/kk. Mahtavaa, eikö totta!
Ystävättäreni on myyntipäällikkönä mekaanisen metsäteollisuuden alan firmassa. Hänen bruttopalkkansa on n. 3000€, jonka päälle tulee VAPAA autoetu. No, hänen nettopalkkansa on n. 1700€. Onhan se hienoa, että on komeat vuositulot, ja eläkettä kertyy...mutta tosiasiassa nettopalkalla sitä itse kukin elää.
Ystävättäreni vaihataisi heti omaan autoon, jos se suinkin olisi mahdollista. - on vielä
Tykittäjä kirjoitti:
km-korvaukset ovat paljon kannattavampia.
esim1.
Ajat autolla 5000 km/kk josta saat km-korvauksia 2150 euroa. Auton lyhennyt, kulut, polttoainen 1000 euroa yli jää 1150 euroa.
esim2.
Ajat työduhdeautolla 5000 km/kk Verotusarvo on 1,4% 90euro, eli esim. 27 000 euron autosta= 468 euroa, lisäksi jos ajat yksityisiä ajoja kuukaudessa 1000 km, verotusarvo lisääntyy 6 senttiä per km eli 60 euroa. Eli verotusarvo on 528 euroa, josta maksat veroa esim. 30% eli työsuhdeauto maksaa sinulle 158,40 euroa/kk.
Yhteenveto
Ko. esimerkin vuoksi moni ajaa omalla autolla. Kun auto on maksettuna itselle jää vielä lainanlyhennyksenkin osuus n. 500 euroa eli rahaa tulee ylimääräistä todellisten kulujen jälkeen 1650 euroa.Autovero, vakuutukset, huollot, Mahdolliset korjaukset ja auton arvon aleneminen (tuo kilsa määrä jo vaikuttaa) jne. jotka sisältyvät firman autoon. En silti sano ettei voisi olla kannattavampaa mut tohon summaan en täysin usko
- sinun laskupäätä
Tykittäjä kirjoitti:
esim1.
esim2.
Yhteenveto
Ko. esimerkin vuoksi moni ajaa omalla autolla. Kun auto on maksettuna itselle jää vielä lainanlyhennyksenkin osuus n. 500 euroa eli rahaa tulee ylimääräistä todellisten kulujen jälkeen 1650 euroa.mites huollot,uuden auton arvonaleneminen,renkaat ja varaosat.Vakuutukset maksaa myös
- meikäläinen vain
Tykittäjä kirjoitti:
esim1.
esim2.
Yhteenveto
Ko. esimerkin vuoksi moni ajaa omalla autolla. Kun auto on maksettuna itselle jää vielä lainanlyhennyksenkin osuus n. 500 euroa eli rahaa tulee ylimääräistä todellisten kulujen jälkeen 1650 euroa.Jos haluat itseäsi viilata linssiin niin ole hyvä vaan mutta älä muille tuota pullshittiä yritän syöttää.
Ihan nyt vaikka esim.
jos ajat 5000km/kk niin todelliset kulut eivät todellakaan ole 0,2e/km vaan auto kaikki käyttökulut ovat lähempänä 37-39 senttiä/km.
KM korvaus kenties juuri riittää kuluihin.
Toiseksi, kuka ajaa työajoa 5000km/kk?
Ei edes taksikuskit. Se tekee yli 200km/päivä.
Joku on pahasti pielessä suunnittelussa tai
muussa jos pitää JOKA PÄIVÄ ajaa TYÖAJOA yli 230km... - L-ed
Nainen myös kirjoitti:
Siis todellakin on niin, ettei Capsililla ole tarkkasti määrättyä pohjakoulutusvaatimusta. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, ettei tarvitsisi OLLA koulutusta. Kokemuksesta voin sanoa, että Capsilin koulutus on hyvin vaativa ja porukkaa lempataan pois vielä kesken koulutuksenkin. Meidän kurssilla monella oli akat.- tai AMK-koulutustausta.
Sanomattakin on selvää, ettei monta astetta heikomman koulutustaustan omaava ole välttämättä kovin vakuuttava esittelemään tuotteita lääkäreille:) On täysin eri asia puhua lääkkeistä kuin esimerkiksi siivousmopeista! - on vaikutusta
no jaa.. 38 000€ ansiot ja kamala määrä lukemista ja 18 v alalla.. ite oon kolmatta vuotta kaupparatsuna ikää 24 ja tulot n.60 000€.. ei koulutusta.. kuhan omiin nimiin tekee ja itte on ittensä herra ja intoo piisaa vaikka ympärivuorokautiseen duuniin ni kyl se takasin antaa..
- Myyntitykki 31 v.
ellei koulut kiinnosta, mene puhelinmyyjäksi 2-3 vuodeksi, kunnes saat ajokortin. Jos koulu kiinnostaa, lue merkantiksi tai merkonomiksi.
Sitten haet töitä esim. www.vendiili.fi www.agentprof.com tms. paikoista. Suoramyyntiyrityksiin pääsee todella helposti töihin, ja jos sillä alalla pärjää, niin myyt mitä vaan etkä ole koskaan työtön.
Työskentele suoramyyntiyrityksessä 2-3 vuotta ja sitten voi alkaa hakemaan kiinnostavampia paikkoja joissa olet todella kova hakija, koska puhelinmyyntikokemusta ja suoramyyntikokemusta arvostetaan todella paljon.
Itse olen kauppiksen ja työn ohella ammattikorkeakoulun. Nykyiseen edustajan työhöni pääsin tosin merkonomin papereilla. Viime vuonna nettoansiot käteen 50 000 euroa ja kuluvana vuotena arvioisin tulevan 55 000 - 60 000 euroa.
Tärkeintä myyntityössä on mielestäni oikea asenne, eli työssään on oltava innostunut, periksiantamaton, sitkeä ja kauppaa täytyy muistaa aina kysyä!
P.S. Työ tekijäänsä opettaa- eikä oppi ojaan kaada
edellinen vastasi ihan hyvin, eli kaikista helpointen saatavissa oleva kauppakoulu on kun meet avoimin mielin puhelinmyyjäksi, siinä oikeesti oppii myymään ja kuunteleen vastaväitteitä, ja samalla huomaat onko susta alalle vai ei, eli saatko ne kicksit kaupankäynnistä vai et. Ja jos tosiaan pärjäät pari vuotta puhelinmyynnissä, oot pätevämpi kuin mikä vaan paperi-merkonomi. Toki paikkoja on monenlaisia, ja on pakko olla kiinnostunut tekeen asiat aina vaan paremmin.
Oma myyjän (lyhyt) historiani on kesätöissä suoramyynnissä vanhempien yrityksessä, sit aikoinaan yks talvi amk:ssa opiskellessa puhelinmyynnissä ja koulun perään 5v. yksityisyrittäjänä, ja nyt oon siirtyny palkkalaiseksi myyntihommiin. Yleensäkkin, tyvestä puuhun noustaan, ja arkipuurtamista tekemällä oppii paljon, kun vaan ottaa opikseen. Samaten kaikista asioista joita on mahdollisuus opetella voi olla joskus myöhemmin paljonkin hyötyä. Kiva muuten kun on kerrankin asiallinen ketju. - rrollo
..työn suhteen. Ei ole mitenkään helppoa päästä aluksi eteenpäin myyntityössä, kun alakin on niin kova. Mutta onhan se ihan mukavaa, kun työpaikkansa voit lopulta valita ja työnantajakin on todella sitoutunut sinuun. Ei sitä olekaan turhaan tehty töitä!
Minulla on koulutus mallia tradenomi RLE. Töissä olen lääkealalla. - ....................
onpa kova palkka, jos saat noin 100000-120000e vuodessa myymällä kyniä. ENpä usko, mutta täällähän sitä voi kusettaa.
- Myyntitykki 31 v.
.................... kirjoitti:
onpa kova palkka, jos saat noin 100000-120000e vuodessa myymällä kyniä. ENpä usko, mutta täällähän sitä voi kusettaa.
saavani palkkaa 100000-120000 euroa vuodessa.
Myyn vuodessa noin miljoonalla, en tosin kyniä. Provikka 8% myynnistä pohjapalkka 1000 euroa/kk. Nettopalkka sisältää km-korvaukset, päivärahat ja mitä palkasta jää verojen jälkeen.
P.S. Usko tai ole uskomatta... - asdfasdfasdffasdf
Myyntitykki 31 v. kirjoitti:
saavani palkkaa 100000-120000 euroa vuodessa.
Myyn vuodessa noin miljoonalla, en tosin kyniä. Provikka 8% myynnistä pohjapalkka 1000 euroa/kk. Nettopalkka sisältää km-korvaukset, päivärahat ja mitä palkasta jää verojen jälkeen.
P.S. Usko tai ole uskomatta...60000e nettovuosiansiot tarkoittavat kyllä sellaista 100000e bruttona vuodessa. Kyllä sinä vähän jauhat paskaa.
- Myyntitykki 31 v.
asdfasdfasdffasdf kirjoitti:
60000e nettovuosiansiot tarkoittavat kyllä sellaista 100000e bruttona vuodessa. Kyllä sinä vähän jauhat paskaa.
sanoin, nettoansiot sisältävät km-korvaukset ja päivärahat, jolloin ansaitsin ja tulen ansaitsemaan kuten edellä esitin! Nettoansiosta noin 40-50% on km korvauksia ja päivärahoja (ja ihan todellisten kilometrien ja päivien mukaan!)
Ellet usko, se on sinun häppees...
- ammatin etsijä
Kiitos hyvistä viesteistänne! Tähän mennessä olen vielä tämän myyntialan kannalla ja onhan suvussamme ties kuinka monesta polvesta kauppamiehiä (ja naisia). Kertokaa lisää omia kokemuksianne ja informaatiota!
- hyvä kate
ja vuositulot yli 500000 euroa käteen.Pienet tuomiot ja jos käytät bulvaania et edes itse joudu sitä muutamaa kuukautta istumaan.Anna muiden tehdä työt ja nauti elämästä..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1302245
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu261958Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121489Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121337Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701231- 931048
- 17967
- 88913
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon17800Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks115752