Onko parasta ripuloivalle koiralle paasto, täysjyväriisi vai mikä? sääliksi käy noutajaani, kun "vatta on vekkulilla"
Mikä on paras "lääke" koiran ripuliin?
8
3885
Vastaukset
- Kaisa
itse toimin näin (eläinlääkärin ohje)
24 tuntia ruokapaasto, että vatsa saa levätä
pitäisi saada juomaan vettä, (joka on keitetty ja siis myös jäähdytetty) ja johon on lisätty litraan yksi ruokalusikallinen sokeria ja yksi teelusikallinen suolaa.
siteen varovasti riisillä aletaan taasen ruokkia.
jos koira ei juo suolavettä, keitän tosi löysän riisipuuron suolavesioheeseen ja koska on aina nälkä, menee suolavesi siis massuun. - ***
- Toinen kultsun omistaja
Paras hoito on vuorokauden paasto Canicur-lääkkeen kanssa, saa apteekista ilman reseptiä.
- ripparappa
TehoBakt...saa apteekista .
- Anneli
Myös perunajauhoa veteen sekoitettuna ja suolaa ja sokeria vähän..Jos koira juo mehua niin hyvä..Tämä voi olla hassua mutta omani rakastaa omenamehua ja eläinlääkärin mielestä oli hyvä kun saa c vitamiinia..Meillä menee sitä 2 dl päivässä..
- Anneli
tuoremehua siis..
- EEva
niin.....Piimä voisi olla aika hyvä sen mahalle....itse ainakin kokeilin ja auttoi!!
eli kannattaa ainakin kokeilla!! =)
paranemisia koirallesi!! =)
(meidänkin koira on noutaja) =) - Tinttara
APTUS TEHOBAKT on sellasta apteekista saatavaa jauhetta joka sekoitetaan piimä tai hylamaito tippaan ja annetaan koiralle. Alentaa vatsan ph arvoja ja rauhoittaa vatsaa. Kannattaa kokeilla, meillä erittäin hyväksi koettu.
Vinkki: Meidän koira ainakaan ei mielellään ota, joten laita lääkeruiskulla suupielestä suuhun, kaikkein helpointa.
Meillä käytetään myös koiran antibioottikuurien aikana (joita on ikävä kyllä usein) sillä koira muuten oksentaa lääkkeen, mutta toi jauhe rauhottaa vatsaa niin hyvin että pysyy lääkkeet sisällä.=) Kokeile ihmeessä!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236975Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421249Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271052- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733