Koneellani on XP ja Ubuntu. Käynnistettäessä tulee valikko, josta valitaan startataanko XP vai Ubuntu. Valintaan on 10 sekuntia aikaa, oletuksena käynnistyy Ubuntu. Miten tuota starttivalikkoa pääsee muokkaamaan niin, että XP käynnistyisi oletuksena?
XP / Ubuntu
8
638
Vastaukset
- alkuperäinen*
Tuota, mitäs tää tarkottaa ?
sudo nano /boot/grub/grub.conf ja sieltä muuttaa sen defaultin osoittamaan haluttua käyttistä.
- näin minä tein
Minä tein näin:
Komenna konsolissa: sudo gedit /boot/grub/menu.lst
ja kun se aukeaa, sieltä leikkaa/liitä
toiminnoilla otat Windowsin XP joka on viimeisenä
(oletus on Ubuntu) joka on ensimmäisenä. Menet
Ubuntun yläpuolelle ja liität Windowsin XP sinne.
Tallennat ja se on siinä. Kun käynnistät seuraavan
kerran koneen Windows käynnistyy oletuksena. On
myös toinenkin tapa, mutta kertokoon joku muu sen.
Käynnistysaikaa voit itse säätää timeout kohdasta,
minulla se on vain 4 s., oletus taisi olla 10 s.- Käynnistys
Tuo ratkaisi "ongelman". Pitää paneutua Ubuntuun kun aika antaa myöten. "Normaali" käyttö Ubuntulla tuntuu sujuvan letkeästi (txtin käs netti yms).
Kiitos avusta! Käynnistys kirjoitti:
Tuo ratkaisi "ongelman". Pitää paneutua Ubuntuun kun aika antaa myöten. "Normaali" käyttö Ubuntulla tuntuu sujuvan letkeästi (txtin käs netti yms).
Kiitos avusta!Helpompikin konsti on olemassa, tuon voi tehdä graafisesti:
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=228104
Ei tarvitse noita obskyyrejä systeemitiedostoja editoida....:D- näin minä tein
Rockyhead kirjoitti:
Helpompikin konsti on olemassa, tuon voi tehdä graafisesti:
Ei tarvitse noita obskyyrejä systeemitiedostoja editoida....:D>Helpompikin konsti on olemassa, tuon voi tehdä graafisesti:
Ei tarvitse noita obskyyrejä systeemitiedostoja editoida....:D <
Voi tehdä varmaan jos osaa englantia, minä en osaa.
- Damokles
Tee näin:
Mene ohjauspaneliin valitse Suorituskyky ja ylläpito.
Sen jälkeen Järjestelmä.Sieltä valitse Lisäasetukset ja klikkaa Käynnistys ja palauttaminen kohdassa Asetukset.
Oletusjärjestelmä kohdassa valitse pudotusvalikosta Xp käyttöjärjestelmä.
Sen jälkeen ota ruksi kohdasta Näytä käyttöjärjestelmien luettelo.Paina OK.Nyt pitäisi kone aukee suoraan XP käyttöjärjestelmään.- näin minä tein
>Tee näin:
Mene ohjauspaneliin valitse Suorituskyky ja ylläpito.
Sen jälkeen Järjestelmä.Sieltä valitse Lisäasetukset ja klikkaa Käynnistys ja palauttaminen kohdassa Asetukset.
Oletusjärjestelmä kohdassa valitse pudotusvalikosta Xp käyttöjärjestelmä.<
Ei Ubuntussa ole noita juttuja!
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h92781Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062621Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv182317Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.491894Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141473- 321463
- 1771173
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011154En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.711005Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81958