Tekeekö poliisi

virheitä?

Mikä on yksityisen henkilön oikeusturva jos esimerkiksi poliisi väittää että ajoit punaista päin taikka jotain muuta ja antaa siitä sakon, vaikka todellisuudessa tällaista ei ole tapahtunut. Poliisitkin tekevät arviointivirheitä ihan varmasti. Kukaan ihminen ei ole virheetön. Ainoa mahdollisuus on valittaa, mutta se tuskin johtaa mihinkään. Oikeudessa poliisi vastaan yksityinen kansalainen on se, että poliisi voittaa lähes aina.

8

1113

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • johan se on todettu

      moneen kertaan.

      Mutta vaikkapa tuo esittämäsi punavalojuttu on niin yksinkertainen että poliisi ei tee juttua jos on vähänkään epävarma. Miksi tekisi? Kuka hyötyy ja miten? Poliisi joutuu epävarmasta käräjille, sakko nurin ja turha käräjäreissu. Siellä joutuu ihan aiheestakin ramppaamaan jo sen verran että ei sinne huvikseen viitsi lähteä. Ja sama noiden punavalojuttujen kanssa: niitä saa ihan aiheesta ja ilman minkäänlaista virheen mahdollisuutta tehdä ihan tarpeeksi, ei tarvitse huvikseen tehdä "ehkä" juttuja.

      Lopuksi: jos epäilet että poliisi on tehnyt arviointivirheen mikä sulkee sinun oman arviointivirheen mahdollisuuden pois? Sinäkin olet käsittääkseni erehtyväinen ihminen.

      • onko poliisi

        aina oikeassa? virhe voi olla myös poliisin, ei minun.


      • tiedät että

        poliisi ei puutu tapauksiin jos on vähänkin epävarma???? mistä sen voit tietää?


    • tekevät

      Kaikki tekevät, onhan niitä uponnut valtamerilaivojakin, vaikka ei olisi pitänyt.
      Ihmisethän siellä oikeudessakin istuvat, jotka kuulevat tietysti kumpaakin ja sen jälkeen puntaroivat juttua.
      Epäselvissä tapauksissa kuitenkin aina tuomitaan epäillyn hyväksi.
      Olihan Bodomissakin näyttöä 99 %, mutta kun se 1 % puuttui.

    • Olisihan se nyt omituista jos ihminen ei tekisi virheitä. Kaikissa ammateissa tapahtuu virheitä, toisissa duuneissa niiden seuraukset vain voivat olla kovempia.

      • mataleena1

        Tekevät tai siis virhe on siinä että jättävät tekemättä sitä mihin heidät on palkattu.


      • mataleena1 kirjoitti:

        Tekevät tai siis virhe on siinä että jättävät tekemättä sitä mihin heidät on palkattu.

        Sekin on virhe. Ikävä kyllä noita "vapaamatkustajia" on joka työpaikalla.


      • nykyään ?
        j.ellroy kirjoitti:

        Sekin on virhe. Ikävä kyllä noita "vapaamatkustajia" on joka työpaikalla.

        Ei kai niitä suojatyöpaikkoja nykyään ole olemassakaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      170
      1439
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      326
      1041
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      875
    4. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      39
      729
    5. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      156
      710
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      46
      667
    7. 52
      561
    8. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      116
      558
    9. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      28
      548
    10. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      521
    Aihe